התקדמות לאחור

אי אפשר להתעלם מהאירועים האלימים שנרשמו במגרשים בתקופה האחרונה וזה כולל את כל ענפי הספורט. בכדורגל ובכדורסל בארץ זה ביציעים וב-NBA זה גם הגיע לפרקט עצמו.

בשנה האחרונה יצאו מספר דוחות, אחד מהם פורסם באתר כלכליסט שטוען כי חלה ירידה משמעותית במספר האירועים האלימים והגזעניים בספורט ועם זאת בתקופה האחרונה ובעיקר החודש האחרון הראה לנו שהכל זה רק למראית העין שבמקום להתקדם ולשפר את המצב במגרשים אנחנו ברגרסיה.

לאחרונה היו רצף של אירועים אלימים וגזעניים במגרשים בין אם זה התקרית בין רגב פנאן לאוהדי הפועל תל אביב בדרבי סל שהיה במסגרת הגביע, המכות שאוהדי מכבי חיפה הלכו בינם לבין עצמם במושבה במסגרת גביע המדינה, אוהד מכבי תל אביב הכה אוהד מכבי תל אביב אחר כשכל זה תועד במצלמות האבטחה של המועדון ביציע והאחרון שבהם שזכה לחשיפה רבה בתקשורת זה שרת התרבות והספורט שלנו מירי רגב ביציעי בית"ר ירושלים כשלידה שירים שירים גזעניים במשחק ה"נפיץ" בין בית"ר ירושלים לבני סכנין.

באופן כללי בדרבי תמיד נשמעים להם ברקע שירים לא נעימים מצד שני מחנות האוהדים, אומנם השנאה הספורטיבית והאידיאולוגית בין השתיים הוא דבר לגיטימי וגם עתיק יומין עוד מהיווסדן אך השנאה היום כבר הרבה מעבר לספורטיבית ואידיאולוגית מה שמכער את האווירה במשחקים הללו בשני הענפים. אז נכון אירועים אלימים/גזעניים/שירי נאצה וכדומה לא נראה בכדורגל השנה לפחות כי שתי הקבוצות בליגות שונות ובגביע הן כבר לא יפגשו אך בכדורסל לעומת זאת השנאה חוגגת ומי שסומן ע"י החלק הרדיקלי בקהל האדום הוא לא אחר מאשר הבן של מוני פאנן, רגב שהוא מאמן הכושר של הקבוצה הצהובה שבכל דרבי בית או חוץ לא משנה מקבל קללות וגידופים מצד הקיצוניים באדום שמוסיפים גם תנועות של תלייה בחבל כ"מחווה" להתאבדות אביו של רגב. האמת שלהיות עד לדבר הזה הוא מזעזע, הרי עזבו אם מוני פאנן כן עשה דברים לא כשרים בתקופת היותו מנהל מכבי תל אביב או לא זה לא משנה השאלה היא מה רגב בנו חטא? ואיפה הצלם אנוש?! דמיינו לרגע אחד שעושים לך את מה שרגב עובר כל דרבי ותנסו להזכר שבשביל רגב מוני הוא אבא שלו בין הוא אשם או לא האם עדיין הייתם חושבים שזה בסדר ונכון לקלל ככה? אז החוסן של רגב נשבר גם הוא בשלב מסוים והגיב לאותם אוהדים מה שהלהיט אותם רק יותר והגיבו בהשלכת חפצים לפרקט במהלך ההפסקה ואתם שואלים מה העונש שפסקו על הפועל תל אביב? סגירת היציע שממנו הושלכו החפצים, מה זה העונש ההזוי הזה?! עונש נועד לחנך ולמנוע מהתקרית לקרות שוב איך בדיוק סגירת היציע תמנע מאותם פראי אדם להשליך חפצים למגרש?! רוצים לדעת מי כן נפגע מהעונש? הנהלת הפועל תל אביב והיא בלבד ונטו הפגיעה היא כלכלית, שום תועלת לא לרגב ולא לקורבן הבא של אותם "אוהדים".

במעבר חד למקרה שבו אוהדי חיפה הולכים מכות בינם לבין עצמם הרי ברור אם מה שקורה על הדשא לא מעניין אז בוא ניצור עניין ביציע ונלך מכות אחד עם השני כי אנחנו הרי קופים(כנראה לא סתם קוראים לארגון האוהדים שלהם הקופים הירוקים) ונרביץ לכל מי שחושב אחרת מאיתנו הרי זה אבסורד שמישהו יכה חבר ליציע?! איך מגיעים למצב שבמקום להנות מספורט,בידור ותרבות מגיעים לאלימות? המסקנה הברורה היא שהאלימים והבעייתים ממזמן לא באו כדי להנות מבידור אלא הם באו לפרוק רגרסיות ולא באופן לגיטימי אז את התסכול שלהם הם מוצאים ככה כלפי חוץ ממש כמו חיות ובאותה נשימה אפשר גם להזכיר את אוהד מכבי תל אביב שהכה אוהד מכבי תל אביב אחר ביציע במשחק נגד מכבי חיפה שהוא מוגדר על פי התקשורת כעבריין, מכבי תל אביב העבירה את הסרטונים ממצלמות האבטחה למשטרה ומה הם עשו?! השופטת החליטה להרחיק את אותו אוהד ל30 יום מהמגרשים ול30 יום מחיפה…. עונש פטתי בהתחשב בעובדה שמדובר באוהד מכבי תל אביב אז מה בדיוק הוא יחפש בחיפה והרחקה ל30 יום מהמגרשים זה פטתי לא פחות הרי אותו אוהד שקיבל מכות אולי עכשיו מוגן ל30 יום ואחרי שאותם 30 ימים יסתיימו האם הוא יוכל לשבת ביציע בביטחון או שמא הוא צריך לחשוש כי יותקף שוב?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אוהדי מכבי חיפה הולכים מכות בינם לבין עצמם

אוהד מכבי תל אביב מכה אוהד מכבי תל אביב אחר

אנשים שמייצגים את המיעוט הבעייתי זה עוד ניחא אפשר וצריך להוקיע אותם מן החברה אך ביום שני שעבר "הופתעתי" לגלות שגם מי שמייצג אותנו בבית הנבחרים שמייצגת אחת מ120 מן החברה, השרה מירי רגב שהיא שרת התרבות והספורט(!) משתייכת ולמעשה בעצם נוכחותה תומכת במיעוט הזה ששר לעבר אוהדי סכנין "שישרף לכם הכפר" ו"מוחמד מת". אם בדרגים הכי גבוהים במדינה שלנו זה נראה ככה איך אפשר לצפות מאלו שבאים למגרשים להתנהג כמו בני אדם אם אלו שאמורים לשמש דוגמה ומופת להלחם בתופעות הללו לוקחים בהן חלק?

אז מה עשו עד עכשיו אם בכלל עשו?

לאחר מאמר שפרסם מבקר המדינה בנושא ב2015 בו הוא נתן המלצות קונקרטיות למאבק בתופעה הוחלט ליישם רק חלק מן הדברים כיום כשאחד מהם הוא הקמה של יחידה משטרית מיוחדת וספציפית לדבר ומה קורה בפועל? כלום ושום דבר חוץ ממקרי אלימות חזיתיים מול המשטרה בעיקר עם אוהדי הפועל תל אביב ובלי לחפש אשמים חלק ניכר מן המקרים היה שימוש בכוח שלא לצורך מצד המשטרה לא באמת קידמו משהו ולא באמת נעצרו כל אותם גורמים אשר מלהיטים את האווירה במגרשים אלא רק החמירה את המצב. הפעילו מערכת זיהוי גם כפי שהמליץ מבקר המדינה לגבי יישום עונשי ההרחקה והמשטרה בהחלט פועלת על פיהם אך האבסורד בדבר הוא שאוהד שהורחק מן הכדורגל בגין אלימות ונצפה במשחק כדורסל לא מורחק במיידית ומפעילים כנגדו את כל הסנקציות שניתן אלא מאפשרים לו להשאר במגרש, האם זה הגיוני שמי שתקף שחקנים בדשא יכול ללכת למגרש כדורסל כי שם הוא פתאום נהיה בן-אדם?רק בכדורגל הוא אלים אבל בכדורסל הוא אדם מן השורה?

אז למה אף אחד מהמועדונים לא עושים כלום?

דווקא עושים ויש לשבח את מר אלי טביב בעלי המועדון בית"ר ירושלים והמועדון מכבי תל אביב שמנסים בכל כוחם למגר את התופעה אך הבעיה היא שהם לבדם במאבק… בית"ר ירושלים יצאה באופן גלוי נגד אוהדיה המתפרעים ואכן זה מחלחל ליציעים ולאוהדים שכן אוהדי בית"ר הנורמטיבים התאגדו ומנסים להאבק כנגד אותו מיעוט שעושה רע למועדון והנהלת המועדון פועלת ביד קשה ובכל הכוח כנגדם למרות שאין להם גב מטעם ההתאחדות לכדורגל ומשרד התרבות והספורט. מכבי תל אביב מנגד לא יוצאת באופן פומבי נגד המתפרעים אך היא משוועת לשיתוף פעולה מאוכפי החוק ועושה את החלק שלה ויש לציין בגבורה כנגד הגורמים הבעייתים כשהיא ממש "מגישה על מגש של כסף" את אותם מתפרעים אך המשטרה מצדה לא ממלאת את חלקה ונותנת פתרונות מגוחכים למאבק.

מה צריך לעשות כדי לנצח את תופעת האלימות והגזענות?

על כלל בעלי הקבוצות והמנהלת לכדורגל (שמורכבת מקבוצות ליגת העל), ההתאחדות לכדורגל, משרד התרבות והספורט, איגוד הכדורסל, משטרת ישראל, משרד הפנים וכל הגורמים הנוגעים לנושא להחליט ש"לא עוד!" כי בסוף כולם משלמים את המחיר ובעיקר אלו שנפגעים הם רווחת הכלל הנורמטיבי שרוצה להנות מחוויה ספורטיבית ותרבותית.

על בעלי הקבוצות להתאגד ולעשות כל שביכולתם לעודד הגעת נשים משפחות וילדים ליציעים ולהעביר את כל המידע שיש להם על המתפרעים לרשויות ולהחרים מאותם פושעים את מנויים מטעם המועדון על התנהגות לא ראויה.

על ההתאחדות לכדורגל ליישם את מה שמבקר המדינה המליץ ולהעביר במחלקות הנוער והילדים את הדגש על ערכי הספורט וככה ל"זרוע" דור עתיד טוב יותר.

משרד התרבות והספורט חייב לקחת אחריות, להתחיל לעשות ולהפסיק לדבר כי זה לא משנה ההישגים הספורטיבים וההתעסקות המקצועית בנושא אם זה המצב ביציעים ולשים את הדגש על כך ולתת את הגב ותגמולים ראויים לנאבקים בתופעה תוך חקיקת חוקים כנגד הדבר בכנסת ובכך לאפשר הקמת גוף ספציפי שיוכשר לשיפוט ראוי בפשיעה מסוג פשיעה במגרשי הספורט וענישה מרתיעה ב"אפס סובלנות" לתופעת האלימות והגזענות.

 ניתן למגר את התופעה ולהעלים אותה כלא הייתה ודרך הפתרון ברורה לכולם, זה רק עניין של החלטה.  אל תקחו לנו את הספורט!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort