הילד בן 30 יש לו חוב גבוה

היום לפני 30 שנה נולד אחד מהשחקנים הגדולים ביותר שידע עולם הכדורגל מעולם, אי שם ברוסאריו שבארגנטינה לזוג הורים שהיו עובדי מפעל ייצור באותה עת, אך לאב המשפחה היה עוד תחביב כאשר אימן את קבוצת גראנדולי לשם הצטרף ליאונל הצעיר שהיה רק בן 5 בכדי להיכנס לעולם הכדורגל. לא רבים יודעים אך למסי יש שורשים איטלקיים מכיוון שאנג'לו מסי שהיה אחד מאבות המשפחה נולד בכלל ברקאנטי שבמחוז מארקה שבצפון איטליה ומשם היגר בשנת 1883 לארגנטינה.

מסי שהחל את הקריירה בקבוצה שבא אימן אביו חורחה. (קרדיט: Fanpop)

את חייו ככדורגלן החל כאמור בגיל 5 אצל אביו אך כעבור שנתיים כשהיה בן 7 בלבד עבר לאחת ממחלקות הילדים של ניואלס אול בויס אחת מתוך שתי הקבוצות הגדולות ביותר בעיר, בגיל 11 אובחן מסי כסובל מהפרעת גדילה והחל לעבור טיפול יקר בהורמון גדילה יקר בעלות של 900 דולר לחודש. במשך שנתיים הסתדרה המשפחה עם התשלום של הטיפול, בעזרתם של ביטוחים וגם בעזרת קבוצתו ניואלס אך בשלב מסויים הופסקה העזרה ומשפחת מסי נאלצו לחפש פיתרון חדש בכדי שהילד יוכל להמשיך לגדול ולהתפתח.

לאחר שנתיים של טיפולים קבוצתו ניואלס סרבה להמשיך לממן את הטיפולים היקרים. (קרדיט: Daily Mail)

בהתחלה פנה האב חורחה לקבוצת ריבר פלייט שם קיבל תשובה שלילית, אך סוכנים שראו את יכולותיו של ליאו במהרה קישרו אותו לקרלוס ראשק שהיה באותה תקופה המנהל המקצועי של ברצלונה, ראשק זימן את מסי למבחנים בברצלונה בספטמבר 2000, ולאחר דיונים רבים וסיכומים שנמשכו כ-4 חודשים הוסכם שליאו מסי יעבור לברצלונה שכללו את עלות הטיפול והעברתו לשורות הקטאלונים. אבל מסי שכיום מככב במדי ברצלונה וזוכה להצלחה רבה וכל נגיעה שלו בכדור נראית כמו מופע קסמים שאין לדעת איך יגמר, לא שכח את מקום הולדתו רוסאריו וגם לאחר כמעט 20 שנים שאינו נמצא בעיר הוא חוזר לבקר בכל הזדמנות, ושומר על קשר עם כל חבריו ואף בנה בעיר מתקנים של חדרי כושר, ומגרשי ספורט וכן גם שומר בעלות על ביתו הישן מה שמסמן את אהבתו למקום בו נולד וגדל.

מסי הוא אינו רק כדורגלן מחונן אלא גם אזרח שמוכן לעשות המון למען הקהילה בשנת 2007 הקים ליאו מסי את "קרן לאו מסי" ארגון צדקה שתומך בהנגשת תברואה וחינוך לילדים בסיכון. ב-11 במרץ 2011 הודיע ארגון יונצ"ף על צירופו של מסי כשגריר של רצון טוב, במסגרת תפקיד זה מקדם הארגנטיני הגנה ותמיכה בזכויות לילדים. שנתיים לאחר מכן תרם מסי סכום של 600 אלף יורו בכדי לחדש את מחלקת אונקולוגיה בבית חולים לילדים בעיר הולדתו רוסאריו, התרומה כללה גם תשלום לאימון והכשרת רופאים בברצלונה. ביוני של אותה שנה השתתף מסי בארגון של מספר משחקי צדקה שהכנסותיהם נועדו למען סיוע הומניטרי, וגם שיתף פעולה עם שחקנית הטניס סרינה וויליאמס במיזם 11-1, שמטרתו כיוס כספים לתוכניות ספורט ברחבי העולם.

אחד מהרגעים בהם הפרעוש תרם כסף לילדים בסיכון. (קרדיט: 101-Great Goals)

אך מסי לא רק תרם לקהילה אלא גם לקח ממנה במובן מסויים. בשנת 2013 התעורר חשד על ידי רשות המסים בספרד שליאו מסי ואביו (שמטפל בעסקיו), העלימו מס. ליאו וחורחה מסי זומנו לחקירות שונות, וביולי 2014 חרף המלצה של התובע הציבורי לבטל את האישומים, החליט בית המשפט בספרד לדחות הסר טיעון בין אביו של מסי לבין רשות המסים בו חלק מהסכום היה אמור להיות מוחזר. השופט קבע שישנן ראיות לכך שמסי היה מודע להעלמת המס, ובשל כך עמדו ליאו ואביו חורחה לדין. בשנת 2016 שוב עלה שמו של מסי לכותרות בהקשר של העלמות מס כאשר שמו הופיע במסמכי פנמה על פי החשד מסי החזיק חשבונות בנק בפנמה בכדי להערים על רשות המסים בספרד, ועל כך נידון מסי ל-21 חודשי מאסר וקנס בשווי 2 מיליון יורו (משכורת של חודשיים פחות או יותר) אך באפשרותו להמיר את חודשי המאסר בקנס כספי ועבודות שירות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מה עוד אפשר לאחל למסי ליום הולדתו ה-30 הוא אינו זקוק לכסף, או לשום תואר אישי כאשר זכה בכולם כבר ולא פעם אחת בלבד, אבל מה שכן אולי חסר למסי בארון התארים שלו הוא לקחת מונדיאל עם נבחרתו ארגנטינה שבעבר כבר הצהיר מסי שהוא מוכן לוותר על כל התארים הקבוצתיים והאישיים שלו בשביל להביא אושר פעם אחת לנבחרתו ולהשתוות לשחקן אחר שגם נולד באותה עיר שכן הביא את הגביע הנכסף וכרגע אולי נחשב לגדול יותר ממנו דייגו ארמנדו מראדונה. אולי במונדיאל הקרוב שיערך ברוסיה בעוד פחות משנה נזכה לראות גם את מסי מניף את הגביע שהוא כל כך מצפה לו, אך בנתיים הוא מסתפק בלא להעלים מסים דבר שעלול למנוע ממנו לקחת חלק במונדיאל במידה ויורשע וייכנס לכלא (דבר שלא באמת סביר שיקרא).

כבר הצהיר בעבר שהיה מוכן להמיר את כל אלו בתמורה לזכייה במונדיאל. (קרדיט: Healthy Celeb)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. שכחת לציין שאת העלמות המס המדוברות היו כשלמסי היה סוכן ולא אביו וכשהוא היה בגיל 17 ועדיין לא הבין שעושים סיבוב על הגב שלו…

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort