עצמה אדומה – גאוות הנגב

הפועל באר שבע הופכת להיות אימפריית כדורגל. אחרי עידן בו הייתה קבוצה דומיננטית אחת ששלטה בזירה המקומית, מכבי תל אביב כמו מפנה מקום עבור הכח החדש, בראשותם של בכר וברקת. אם עד לפני שנתיים מהלך כזה היה נראה בלתי אפשרי, הרי שהשנה, אחרי אליפות היסטורית והרואית והאיכות הפנטסטית שאלופת ישראל מציגה, ניתן לראות את התהליך הארוך והממושך בו הלכה אלונה ברקת צעד אחר צעד ושינתה את המהות של המועדון. הפועל באר שבע שוברת סטיגמות, שיאים ונראית קבוצה כמעט בלתי מנוצחת. גם באירופה, עונה חלומית מייצרת שאיפות גבוהות וכנראה גם שושלת שתהפוך למסורת.

אלונה ברקת עם הצוות המקצועי עבודה שקטה ומופתית (דף הפייסבוק הפרטי של אלונה ברקת)
אלונה ברקת עם הצוות המקצועי עבודה שקטה ומופתית (דף הפייסבוק הפרטי של אלונה ברקת)

לאור ההצלחה הכבירה של מועדון קטן בקנה מידה ישראלי, אנשים רבים החלו לטעון שהקבוצה הפסיקה להיות 'פריפרית'. שהתהליך שגרם לה לגדול בממדיה הוציא אותה סופית מתבנית הפריפריה בה שהתה מאז ומעולם. עבור מי שגר בנגב, האמירה הזו לא נכונה, ולא תהיה כך לעולם. הפועל באר שבע הייתה ותהיה גאוות הנגב, ממש כפי שהפועל קריית שמונה היא גאוות הגולן. שתי הקבוצות האלה עושות את הבלתי ייאמן בזמנים די סמוכים, כשהן הופכות לאלופות לא צפויות בעידן בו הכסף הגדול שולט במשחק. מתוך הפריפריה צומחת הלאומיות ולובשת צבע חדש.

RELATED POSTS

הישגים נהדרים. שלקני ב״ש חוגגים את ההעפלה לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ב״ש)
הישגים נהדרים. שלקני ב״ש חוגגים את ההעפלה לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ב״ש)

הפועל באר שבע היא קודם כל תוצאה של תהליך מתמשך של השינוי הסוציואקונומי והסביבתי של הנגב. ההשפעה של ראש העיר הצעיר של באר שבע, רוביק דנילוביץ בן ה-45 שנתמנה לתפקיד ב-2008, המצעיר את העיר ועושה אותה פנינה אמתית בשמש המדברית, הופכת אותה לאטרקטיבית ומעניינת יותר. מעברם של 'ערי צבא' גדולות לנגב מאיץ ומזין את התהליך כולו. לפתע, באר שבע אינה עוד עיר רחוקה בדרום. היא נקודת מפגש של תרבות, חיוניות וספורט. וכמובן, ההגעה של כביש 6 עד לפאתי העיר הדרומית משלים את התמונה כולה.

מבחינה ספורטיבית, ניתן לראות בניצחון הבלתי צפוי על בית"ר ירושלים נקודת ציון נוספת בהצלחות של ברק בכר. עד לדקה ה-,70 היה כתוב על המשחק הזה 'תיקו'. אבל כרגיל, שינויים פנימיים הפכו את הקערה על פיה וגרמו לבאר שבע בינונית להרים את הרמה, ממש כפי שקרה פעמים רבות העונה. ההחלפה של אוחנה בהובאן בדקה החמישים ושש סייעה לאלופה להשתלט לאט לאט על מרכז השדה ולשנות את המשחק. הלחץ הבאר שבעי, שהלך וגבר 20 דקות לסיום, הניב את הבלתי נמנע – טעות של הגנת בית"ר וניצול המצב על ידי באר שבע. תחושת הבטן של בכר גם כן סייעה לא מעט, מפני שממש לפני הפנדל המוצלח בדקה ה-76, התכוון המאמן הצעיר להחליף את כובש הפנדל בוזגלו, אך לבסוף נמלך בדעתו.

וואקאמה ובוזגלו חוגגים מול בית״ר (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ב״ש)
וואקאמה ובוזגלו חוגגים מול בית״ר (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ב״ש)

השער השני והסוגר של בוזגלו הדגיש עוד יותר את ההחלטה הנכונה של המאמן, והטכניקה הבלתי רגילה של שחקן הסיבוב הראשון הביאה שוב לניצחון אדום. זה היה ניצחון תשיעי ברציפות, שבירת השיא שקבעה באר שבע בעונה שעברה. כל הסופרלטיבים מתחילים להיגמר, ולא נותר אלא להמשיך ולראות את הקבוצה הזו שהולכת ומשתבחת. הסגל שנבנה בקפידה השכיח אמנם את השחקנים החסרים. אבל חזרתם של הובאן, ובעיקר שחקן הבית ברדה, יהיו עוד תוספת חשובה בדרך להשלמת אליפות שנייה ברציפות, שנראית בלתי נמנעת. "החזרה של ברדה, הובאן ובהמשך מליקסון זה הרכש הכי טוב שאפשר לבקש בינואר", אמר בכר אחרי הניצחון ביום שני. אין ספק, כשהמזל איתך, כשיש לך את הסגל והספסל החזקים והעמוקים בליגה וכשאתה עובד בצניעות ובחכמה, אז יש לך את הנוסחה המנצחת להצלחה. העצמה האדומה של הפועל באר שבע היא גאוות הנגב, וכשהיא משחקת כפי שהיא משחקת באירופה היא גם גאוות המדינה כולה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments 1

  1. daniel says:

    עמה יעמיק

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?