ממש לא משחק עונה – בית"ר ירושלים והפועל תל אביב נפרדות בתיקו

אחד המשחקים הכי גדולים שיש בכדורגל הישראלי, זה המפגש עמוס הרגשות בין בית"ר ירושלים לנמסיס הפועל תל אביב. אחרי תשעה מחזורים, לשתי הקבוצות דרושות נקודות. בית"ר, שמתאוששת לאט לאט, עם 14 נקודות במקום החמישי, והיריבה השנואה שמולה נמצאת במקום השנים עשר, עם 9 נקודות ב-9 משחקים ומאזן שערים שלילי.

אך על אף המיקום של שתי הקבוצות, זהו מפגש שיא שכל תוצאה אחרת מלבד ניצחון אינה מתקבלת על הדעת. "הקהל בתחושת אמוק לקראת המשחק, לא מפסיקים לעודד", מספר שמואל שוקרון, אוהד בית"ר. שלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בתיקו, שניים מהם ב-0-0, אך התחושה היא שהמשחק הזה ילך לכיוון אחר. "בשום אופן לא יהיה תיקו. רק ניצחון יספק אותנו". אווירה של גמר גביע בטדי.

לפני המשחק נערך טקס לכבודו של יוסי מזרחי, מסמלי הקבוצה והשוערים הגדולים בתולדות המועדון והכדורגל שלנו.

אווירה של טירוף ביציעים. צילום: שמואל שוקרון
אווירה של טירוף ביציעים. צילום: שמואל שוקרון

המארחת הגיעה למשחק לאחר 4 משחקים ללא הפסד אחרי התבוסה 4-0 להפועל חיפה, והיא חוזרת לכושר חיובי לקראת המפגש. לעומתה, הפועל תל אביב הפסידה שניים משלושת המשחקים האחרונים, וסובלת מחיסורים רבים. אחד מהם הוא ארון שוינפלד, שפתח על הספסל. "המצב בסגל קטסטרופה", אמר מאמן הפועל ת"א גיא לוזון. מאמן בית"ר בן שמעון מצידו אמר כי יש יריבה מכובדת והרגיע את רף הציפיות הגבוה לגבי ניצחון קל על הנייר.

המשחק התחיל בגישושים. הקבוצות מרגישות אחת את השנייה, אם כי הכדור בשליטה בית"רית. הפועל מבצעת הרבה עבירות בדקות הראשונות. לאחר בעיטת קרן, סאבו בעט בעיטה לא מספיק חזקה בדקה ה-10, והרוש קלט. אחרי כמה התקפות באדום, קלטניס מפיל את זגורי ברחבה וליאני שורק לפנדל. אלטמן ניגש לבעוט ודקה 15 זה 1-0 לאורחת. בדקה ה-18 השליטה האדומה באה לידי ביטוי בעברה של הייסטר, שקיבל צהוב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הדגל של אוהדי בית"ר
הדגל של אוהדי בית"ר
הדגל של אוהדי הפועל. צילום: שמואל שוקרון
הדגל של אוהדי הפועל. צילום: שמואל שוקרון

בית"ר שאננה בהתקפה במחצית של הפועל, וכדור ארוך מהגנת הפועל מגיע לאלטמן שמוסר כדור חכם לזגורי, ויציאה טובה של קליימן מונעת את השער השני לפני סיומו של רבע משחק. מזל גדול לבית"ר, שנראית רע. תכנית המשחק של הפועל לצאת למתפרצות בינתיים עובדת. דקה 24, הייסטר מוכשל בצד השמאלי על סף הרחבה של הפועל. דקה 25 קלאודימיר נכנס במקומו של לידור כהן, כדי לשנות את המאזן במרכז השדה. אודל נוגח החוצה.

בית"ר ממשיכה להחזיק בכדור, אבל אינה מדויקת. המשחק מתחמם, ובדקה ה-33 פאול של ראלי על אלטמן שעוצר מתפרצת מביא להצהבה. בית"ר נראית כבויה. הפועל משיגה את שלה. הקצב האיטי בדקות האלה מתאים לאדומים. בנוסף נפסק המשחק בגלל גלילי נייר שמציפים את המגרש. זגורי מקבל כדור נהדר משמאל, ובועט כדור מצוין שקליימן מצליח להדוף. היציאה של בית"ר איטית מאוד. חייב להיות שינוי אם הצהובים לא רוצים לרדת להפסקה בפיגור.

אחרי התקפה חסרת עוקץ של האורחת, המארחת יוצאת בעצלתיים דווקא עם כדור שהולך לאחור. דקה 39 ורד בועט מרחוק מעל המסגרת של הארוש. דקה מאוחר יותר, ורד ושכטר מתמסרים, בעיטה של הראשון מגיעה לחלוץ שמתחלק על הדשא ובועט בקצה הרגל אל השער. שוויון 1 בשער שני העונה בלבד לשכטר המאכזב.  לא עוברת דקה, ושכטר מקבל כדור קשה מעל ההגנה של הפועל, אך אינו מגיע אליו. נבדל ככל הנראה שהכוון לא סימן. בית"ר סוף סוף נהנית קצת יותר מהעדיפות האיכותית שלה והעובדה שהיא משחקת בבית. מעט יותר פיזיות ותכליתיות ישנו עבורה את התוצאה. בתוספת בת 4 דקות, מנגה, שסיפק מחצית ראשונה נהדרת, מעביר כדור חד למרכז הרחבה. אלטמן ממשיך אותו לכיוון השער וקליימן שוב מציל את בית"ר, במחצית מצוינת.

מאמן בית"ר רן בן שמעון במחצית: "לגבי לידור, זה היה חילוף טקטי, היינו קצת רכים. ציפינו למשחק אחר אבל יש עוד מחצית."

דקה 48, מאבק על הכדור מסתיים בעבירה על שובשיץ`, צהוב קלאודימיר. בית"ר מניעה כדור. לא קורה הרבה בפתיחת המחצית. דקה 54 ורד בועט, אך הכדור מגיע לעמדת נבדל. דקה 55, קליימן מגיע באחד על אחד מול קליימן, והשוער יכול לו והדף. דקה 59 הגבהה משמאל של שיימן לא מגיעה לכתובת. דקה 60 בית"ר מנסה להניע כדור קרוב לרחבת הפועל. הכדור מגיע לשכטר בנבדל. המשחק טיפה נרדם.

דקה 67, שכטר מוצא את עצמו ברחבה עם הכדור, אך הכדור נהדף לקרן. בצד השני ידין פורץ באגף ימין אך ההתקפה מסתיימת בקרן בלבד. חילוף, דודו ביטון במקום שובצ'יץ'. דקה 70 בריהון במקום סאבו. בית"ר יוצאת להתקפות אבל חוששת ממתפרצות והיא חשופה מאחור. גיא לוזון משתולל על הקווים וליאני מזהירו.

בריהון דקה על המגרש וסוחט קרן. דקה 75 הוא בועט גבוה מעל השער. דקה 77 זגורי יוצא, גל שיש נכנס אחרי פציעה ממושכת. שנייה אחרי בעיטה מ-40 מטרים של קלטינס, טפשי. הרוש לוקח את כדור האימון הזה. אחת הקבוצות תתעורר בקרוב? אבוחצירא נכנס במקום שכטר בדקה 82. קליימן לוקח עוד כדור קל. דקה 84, התקפה ממושכת של ביתר לאייבינדר שעושה דרדלה עד הרוש.  דקה אחרי עברה על מנגה, בעיטה חופשית מצד ימין.

המצלמות קלטו עברה ללא כדור ברחבת בית"ר, שנעלמה מעינו של ליאני. האם היה פנדל? ספק. עזרא מגביה את הכדור החופשי בלי כתובת. ההתקפה נמשכת ועזרה בעצמו בועט לשמיים. 3 דקות תוספת זמן. התקפה נדירה של בית"ר ונגיעת יד ירויה ברחבה לא נשרקת. יד אחרת מזכה בכרטיס צהוב את אחד משחקני הפועל, ונראה כי לפחות 10 דקות שתי הקבוצות הסכינו עם תיקו. המשחק מסתיים ב-1-1 בלי כדורגל יותר מדי איכותי.

לסיכום, משחק מאכזב שבו הפועל הייתה עדיפה, נחמה להפועל עם תוצאה טובה בסך הכל. אבל תיקו מספר 6 לבית"ר העונה, שמסתבכת מאוד ומתרחקת מעמדת פלייאוף עליון, לא דומה ליכולת של שנה שעברה, ובטח לא של פתיחת העונה.

לוזון: "מאוכזב, הגיע פנדל. אמרתי שלא ישמש לתרוצים, נתנו הכל במגרש לא פשוט. צריך להמשיך להתקדם. גרמנו להם להיראות לא טוב, יצאנו להתקפות נכונות ובנינו ביטחון. אנחנו היינו מסוכנים יותר. היו מגיעים לנו הנקודות. שוינפלד לא מחויב למועדון, גם לא הייתי מלביש אותו. מה שמסביב לא בשליטתי אני מתעסק רק בניהול המשחק. העיקר זה כדורגל ואני שמח שאהבתי מה שראיתי היום".

רב"ש: "לא שיחקנו טוב, שלטנו, אך לא מצאנו אנרגיות כדי לשבור צפיפות. טעיתי במערך, היינו רכים, קלאודימיר הוסיף עצמה. נגד צפיפות צריך לשחק חכם יותר. אנו זקוקים למומנטום טוב. איתי התעייף, לכן יצא. לקהל זכותו להביע דעתו. מקווים לתקופה טובה יותר. לא מסכם את העונה, אנו זקוקים לרצף חיובי. יש פער בין היכולת שלנו למה שיש על המגרש."

טבלה אחרי 10 מחזורים (צילום מסך אתר ווינר)
טבלה אחרי 10 מחזורים (צילום מסך אתר ווינר)

הרכבים:

בית”ר ירושלים: 4-5-1 בוריס קליימן, עוז ראלי, דוד קלטינס, חסוס רואדה, מרסל הייסטר, דן איינבינדר, אריק סאבו, עידן ורד, יוהאן אודל, לידור כהן, ואיתי שכטר.

הפועל ת”א: 4-3-3 אריאל הרוש, עופר ורטה, אוראל דגני, אדי גוטליב, שמואל שיימן, אביחי ידין, בן רייכרט, ישראל זגורי, דאמיר שובשיץ’, דולי מנגה ועומרי אלטמן.

סיכום משחקי ליגת העל

יום שבת – קישור

יום ראשון – קישור

טבלה עדכנית

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort