מסי הבא

הליגה האנגלית התחילה, הכוכבים הגדולים כבר נחתו, המאמנים הטובים בעולם מוכנים, והעיתונות האנגלית נמצאת בהיכון .

העונה, בדומה לכל עונה, הליגה האנגלית מספקת לנו כמות גדולה של כישרונות צעירים ומבטחים, כמו מרכוס רשפורד, ג'ון סטונס, דלה עלי, הארי קיין ועוד רבים נוספים. רובנו זוכרים איך הם התחילו – דיוויד ביקהאם, ראיין גיגס, ג'ון טרי, פרנק למפארד, שעם הזמן הוכיחו כי הם שחקנים גדולים ששווים את ההשקעה. לעומת זאת, היו גם לא מעט כישלונות ואכזבות, כגון: אנדי קארול, ת'יאו וולקוט, ג'ורדן הנדרסון, ועוד אחרים ורבים, שנקנו בסכומי עתק (יחסית לגילם),ולא ממש סיפקו את הסחורה.

 השחקנים שהזכרתי הפכו לכוכבים גדולים בזכות המדיה. מגיל צעיר אותם כישרונות מסוקרים בתקשורת באופן יום יומי ולאחר כל משחק טוב העיתונות באנגליה מהללת אותם. מאותו הרגע השחקנים מתחילים לחיות את חיי הסלב ויש להם אוהדים ומעריצים משלהם. לאחר כמה הופעות טובות גם המועדונים הגדולים בעולם מצרפים אותם עם שכר עתק.

כאמור, העיתונות האנגלית שיודעת להלל. באותה המידה היא גם יודעת לכתוש, והיא ידועה כלא רחמנית בעליל. העיתונות הזו מסוגלת להרוס קריירות ממש כמו שהיא הופכת שחקנים ממוצעים לכוכבים עם תג מחיר מופרך. לדוגמא:  ג'ון סטונס שעבר מאברטון למנצ'סטר סיטי תמורת סכום עתק של 47.5 מיליון ליש"ט, לאחר כמה הופעות מאכזבות הוא יהיה תחת אש כל העונה וזה יכול להשפיע על אותם שחקנים צעירים, וזה יכול להרוס קריירות.

שחקנים צעירים, כמו מרכוס רשפורד בן ה-18 שלאחר כמה הופעות טובות במדי מנצ'סטר יונייטד סיפק התרשמות גדולה. המועדון האנגלי רצה לשמור עליו וחידש לו חוזה לעוד ארבע עונות, בשכר שבועי של 100,000פאונד (שזה חצי מיליון שקל!). כמובן שזהו סכום חסר פרופורציות; השחקן הכישרוני עדיין תלמיד בבית ספר, שאמא שלו מסיעה אותו מדי יום למתחם האימונים של המועדון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מרכוס ראשפורד חותם בגיל 18 במנצ'סטר יונייטד ומרוויח סכום לא הגיוני (מירור)
מרכוס ראשפורד חותם בגיל 18 במנצ'סטר יונייטד ומרוויח סכום לא הגיוני (מירור)

הכסף הזה שמוצע לשחקנים הצעירים ביחד עם אור הזרקורים והציפיות המוגזמות שמנופחות על ידי התקשורת יכולים להרוס להם את הקריירה עוד לפני שבאמת התחילה. אותם נערים שמקבלים את הסכומים האלה, זה דבר שפותח בפניהם עולמות שהם מאד ירצו להכיר כמו סמים, בחורות, הימורים וכו…

כמו כן, אותם נערי פלא, או אך שלא נקרא להם (כי חלק מהם ממש לא) הם עדיין תלמידי בית ספר. לא יכול להיות שילד בן 18 משתכר 100,000 פאונד,  בעוד משפחות שלמות חיות על משכורת של 3,000 ליש"ט בחודש, ויש כאלה שגם אין להם אפילו את ה-3000 ליש"ט.

זה לא אומר שהם לא אמורים להשתכר טוב, או לקבל שכר כמו שאנחנו מכירים היום, להפך. הקריירה של שחקני הכדורגל היא מאד קצרה, לכן הם אמורים להשתכר טוב, אך לא כמו מה שמתרחש עכשיו. השכר שמקבל שחקן צעיר בן 18 זה השכר אותו הוא אמור לקבל בגיל 21 לפחות, אחרי כמה עונות טובות ולאחר שהוכיח את עצמו.

סטונס נרכש על ידי מנצ'סטר סיטי בסכום לא הגיוני של כמעט חמישים מיליון (טוויטר סיטי)
סטונס נרכש על ידי מנצ'סטר סיטי בסכום לא הגיוני של כמעט חמישים מיליון פאונד (טוויטר סיטי)

מי מאתנו חובבי הכדורגל בפרט והספורט בכלל לא שמע על מקרים מזעזעים שהתרחשו בחיי הכוכבים שאנחנו מאד מעריצים, אם זה רצח, או חטיפה או סמים וכו, בגלל השכר שהם מקבלים.

וכאן חובה להזכיר את הסיפור של אדריאנו ריביירו, הילד שהגיע משכונות העוני של ריו דה ז'ניירו. ריביירו התחיל את חייו ככישרון גדול במדי פלמנגו הברזילאית, והגיע לסריה א'. הוא שיחק במדי אינטר, ושם החל להרוויח סכומי עתק, חסרי כל פרופורציה. הכסף והתהילה להם הוא זכה הכניסה אותו לבועה גדולה מאד, וזה גרם לו לבעיות במגרש ומחוצה לו. עד מהרה הודיע החלוץ הברזילאי על פרישה מעולם הכדורגל, כי לא הצליח להתאקלם לאור הזרקורים ולכסף הרב שהוא קיבל. הוא אמר " קשה מאוד להפוך מעני למלך בטווח מאד קצר". היום החלוץ המבטיח לשעבר הוא שותף בכנופיית פשע ידועה לשמצה בברזיל.

אדריאנו - קפץ גבוה ונפל חזק. היה חלוץ מבטיח, וכיום איש פשע (טוויטר)
אדריאנו – קפץ גבוה ונפל חזק. היה חלוץ מבטיח, וכיום איש פשע (טוויטר)

לסיכום – צריך לתמוך בשחקני כדורגל צעירים או כל ספורט אחר בעולם בהתחלת דרכם, לעודד אותם ולתגמל אותם בהתאם לגילם. עם זאת, הסכומים שהם מקבלים לטעמי זה לא מקובל,ואף יותר מכך – זה יכול להרוס להם את הקריירה. על כן צריך לחוקק חוק, המורה על תקרת שכר עבור שחקנים צעירים בכל אירופה עד גיל 21, חוק שצריך להיות תחת פיקוח ואכיפה של אופ"א.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. סליחה, אבל טור דעה לא יכול להתמקד בנושאים כאלה. איזו מין גישה זו שלשחקן אסור להרוויח סכום גבוה מאחר ויש משפחות שבקושי משתכרות סכום זעום?איזה קשר יש בין הדברים?ראשפורד, לדוגמא, היה עלול לעבור לקבוצה אחרת. במשכורת שיונייטד משלמת לו, היא מבטיחה למעשה את הישארותו במועדון.
    איזה מין דבר זה לחוקק חוק שיגביל קבוצות במתן שכר לשחקנים?זהו עניין שבין הקבוצות לשחקן בלבד, ואינני רואה מקום להתערבות של פיפא בנושא זה. מספיק חוקי ה"פייר פליי".

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית