שוב חוזר הניגון

לפני שנה וקצת, שלומי אזולאי ואלי דסה, מעמודי התווך של בית"ר בעונה החולפת, חתמו במכבי ת"א. על אף שעל הנייר הקבוצה נפגעה, בית"ר עשתה עונה פנטסטית וסיימה במקום ה-3. חרף זאת, אחרי עונה מוצלחת במיוחד מבחינתה, התפרקה בפלייאוף.

להתפרקות היו כמה נסיבות: לוט הערפל סביב עתידו של מאמן הקבוצה סלובדן דראפיץ', ירידת מתח לאחר שהפער מהמקום הרביעי הגיע כבר לדו ספרתי אך הסיבה העיקרית היא ללא ספק סאגת עומר אצילי. כזכור, בעלי הקבוצה, אלי טביב, הציע לשדרג את חוזהו ולהכפיל את שכרו שעמד על כ- 50 אלף דולר לעונה. אולם, מדובר בסכום נמוך ביותר ביחס לשחקן בקנה מידה של עומר אצילי. הדרישה העיקרית של השחקן הייתה סעיף שחרור גם תמורת שכר נמוך וטביב לא היה מוכן לשמוע על כך.

באותה עת, אצילי נעדר עקב פציעה אך כאשר הרגיש כי החלים ויכול לשחק, רופא הקבוצה אסר עליו בטענה כי פציעה מתעתעת וחזרה מוקדמת למגרשים עלולה להחמיר אותה. מכאן החל הסכסוך בין טביב לאצילי להחריף כאשר האחרון טען לכאורה כי הבעלים מתנכל אליו. השיא בין השניים הגיע במשחק מול מכבי ת"א כאשר דראפיץ', מאמן הקבוצה דאז, הרכיב אותו והשחקן בחר שלא לעלות. לטענתו, כדי לא לסכן את משרת מאמנו. זו לא פעם ראשונה בה טביב מתנכל לכאורה לשחקנים שאינם מסכימים לחתום על חוזה חדש בתנאים שלו. טל כחילה רק כמה חודשים לפני כן, הוצא מהסגל עד אשר חתם.

הקיץ הזה בניגוד לקודמו, נראה היה שטביב משנה פאזה כאשר העמיד סגל ראוי מהר מהצפוי. הקבוצה התחזקה ועשתה היסטוריה כאשר העפילה לפלייאוף הליגה האירופית שאת המפגש הראשון מתוך 2 מול יריבתה סנט אטיין היא תקיים הערב. משה דמאיו הגיע לעשות סדר ונדמה היה שבית"ר הולכת לעונה חלומית.

לפני ימים אחדים בורר ההתאחדות חנוך קינן קבע כי אצילי יכול להשתחרר מחוזהו תמורת 750 אלף יורו בלבד. החלטה שטרפה את הקלפים. אובדן של אצילי וניקיטה רוקאביציה, שניים משחקני המפתח אשתקד, וכל הקיץ הנהדר ימחק בין רגע. כעת אם נראה כי הסיפור בין השניים עומד להסתיים הרי שהדרמה רק מתחילה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ראשית, בית"ר תגיש לבית המשפט המחוזי צו מניעה ותנסה לבטל את פסק הבורר.

הצעדים והמשמעויות:

אצילי:

מטרתו הראשית של השחקן היא לצאת לחו"ל כבר הקיץ. לא נותר הרבה זמן שכן חלון העברות נסגר בעוד שבועיים.

אומנם נשאר מעט זמן אבל סעיף השחרור הנמוך והעובדה שיש ברשותו דרכון רומני עשויה להקל את המשימה.

במידה ולא ימצא קבוצה בחו"ל, אצילי אמר למקורביו לא פעם כי בארץ הוא מעדיף לשחק בבית"ר. גם תמורת סכום נמוך יותר.

מלבד החום והאהבה שמקבל מהקהל הבית"רי, סיבה נוספת שהישארות תהיה מהלך חכם מצידו – בתום העונה הוא הופך לשחקן חופשי.

עוד עונה במדי הירושלמים תתרום לו להתבשל עוד קצת לפני יציאה לחו"ל.

בניגוד לקבוצות אחרות בארץ, בירושלים הוא ה-כוכב. חתימה בקבוצה אחרת בארץ המשמעות – שכר גבוה משמעותית אך התרחקות החלום האירופי. מאף קבוצה הוא לא ישוחרר תמורת 750 אלף יורו ובטח שלא בחינם.

 

אלי טביב ובית"ר ירושלים:

הקבוצה תגיש צו מניעה ודרישה לביטול פסק הדין בבית הדין המחוזי. במידה וכך יהיה,  החלטת הבורר תושהה כך שקבוצות לא יוכלו להפעיל את סעיף השחרור עד החלטת המחוזי. בהתחשב בכך שחלון העברות באירופה מסתיים אוטוטו, המשמעות היא שאצילי יצטרך לחכות לפחות לינואר על מנת לצאת לאירופה.

 

אלי טביב לא ירצה לאבד את השחקן בחינם ומצד שני 750 אלף זה סכום מאוד נמוך ביחס למה שציפה או קיווה לקבל.

אין ספק שאצילי היה בעמדת כוח מפאת העובדה כי זוהי שנתו האחרונה בחוזה אך לאחר הבוררות העמדה שלו התחזקה אף יותר.

לעניות דעתי, במידה ואצילי לא מוצא בזמן הקרוב קבוצה בחו"ל, שני הצדדים צריכים להגיע לפשרה . טביב צריך להציע חוזה משודרג עם סעיף שחרור של מיליון ו250 אלף יורו. זה יאפשר לעומר להשתכר כמו שמגיע לו, להתחשל עוד ומנגד לא יהווה מכשול לקבוצה מחו"ל. ואילו יאפשר לטביב להרוויח עוד 66% ממה שהיה מקבל גם ככה בסיטואציה הנוכחית.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. כתוב מעולה, בע"ה עומר ישאר בביתר, יתן עונה גדולה, דאבל, וייצא לספרד 🙂

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort