עלו מדרגה במדר(י)גל

אחרי שסיימה עונה נהדרת מבחינתה בה שבה ויאריאל אל הבמה המרכזית של אירופה אל ליגת האלופות,  הצוללת הצהובה תקווה לנסות ולהלחיץ שוב את שלושת הגדולות של ספרד במטרה אחת ברורה: לטפס עוד מדרגה אחת בגזרת הליגה ובגזרה האירופאית.

בשנים האחרונות זה כבר נהיה סוג של סטטוס קוו ב" לה ליגה" הספרדית. ברצלונה, ושתי הקבוצות הבכירות ממדריד ( ריאל ואתלטיקו) מציגות שנה אחר שנה סגלים מרשימים, שבסופו של יום או בסופה של כל עונה עוזרים להם לסיים בין שלושת המקומות הראשונים בטבלה ולהצליח די בענק בליגת האלופות.

אבל אל תטעו, קבוצות פחות מרשימות כמו ויאריאל, סביליה ואתלטיק בילבאו למשל הם קבוצות שנכון, אותנו אוהדי הכדורגל הצמאים לקצב מרהיב פחות מעניינות, אבל הן עדיין חזקות אפילו יותר ממה שפרי הדמיון שלנו מסוגל לתאר.

אחת הקבוצות שאוזכרו כאמור בין הפחות נוצצות ואטראקטיביות היא ויאריאל.

המועדון מה" קאסטיון" שממוקם במחוז ולנסיה שבדרום -מזרח ספרד נוסד לו אי שם במרץ 1923, ולמרות מספר שנות הותק המרובות שלו בכדרוגל הספרדי, הקבוצה לא זכתה ולו פעם אחת לא בתואר האליפות המקומי ( אם כי יש להתחשב שמשחקה הראשון בליגה הראשונה היה רק בשנת 1998) וגם לא בתואר "גביע המלך" הספרדי. למעשה שני התארים היחידים שלה היו זכיות במפעל השלישי בחשיבותו באירופה "האינטר-טוטו" .מפעל שכבר הספיק להסגר בשנים האחרונות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אצטדיון האל מדריגל של ויאריאל
אצטדיון האל מדריגל של ויאריאל ( האתר הרשמי של ויאריאל)

רגעי השיא של המועדון הצהוב בעשור האחרון היו אי שם בעונת 2005-2006 , אז הקבוצה מהמדריגל הגיעה עד חצי גמר האלופות, כשבסוף דרכה נעצרה על-ידי קבוצת הפאר הלונדונית ארסנל, תוך כדי שהיא גוברת בשלבים המוקדמים על אימפריות גדולות לדוגמת אינטר,ריינגרס ומנציסטר יונייטד.

שמות גדולים כמו מרקוס סנה, חואן רומן ריקלמה, רובר פירס,  דייגו פורלאן וחואן קאפדוייה המגן השמאלי של הנבחרת בעברו, הם שמות שהקהל של ויאריאל משתוקק להם בלי סוף בשנים האחרונות בתקווה ששחקנים גדולים שנותנים את ה150 אחוז יחזרו ויילחמו בכל משחק.

עושה רושם שהציפייה הולכת לחזור ומהר מאוד כבר בזמן הקרוב. את העונה שעברה סיימה הצוללת הצהובה במקום הרביעי בליגה, ותשחק במסגרת שלב הפליאוף של הצ'מפיונס מול מונאקו קבוצת הנסיכות המרשימה בעלת הכסף הגדול מצרפת.

אז נכון, הקבוצה תצטרך להזיע לא מעט על מנת לחזור לשלב הבתים, אבל עם כמה שחקנים בעלי כישרון סופרלטיבי גדול כמו דניס צ'רישב הרוסי וסאמו קסטייחו הצעיר. ושחקנים שנחשבו לכוכבי על ובעיקר רוצים לחזור ולהוכיח את עצמם בעולם הכדורגל אחרי שנשחקו בשנים האחרונות, למשל רוברטו סולדאדו ואלכסנדר פאטו, המשימה בהחלט אפשרית.

מרקוס סנה שחקן העבר של ויאריאל, עם הקפטן ברונו סוריאנו
מרקוס סנה שחקן העבר של ויאריאל, עם הקפטן ברונו סוריאנו ( האתר הרשמי של ויאריאל).

מבחינה מקצועית, השינוי הכי גדול בקבוצה מגיע מעמדת המאמן. המאמן פראן אסקריבה שאימן את חטאפה, מחליף את מרסליניו טורל שאימן את הקבוצה בשנתיים וחצי האחרונות.

בגזרת השחקנים- מי שהגיעו אל הקבוצה הם אלכסנדר פאטו " הברווזון" שלא הרבה להצליח בשנים האחרונות וששיחק בחצי העונה האחרונה בצלסי, ניקולה סנסונה החלוץ הגיע מססואלו האיטלקית, ועוד שחקן שהגיע מהסרייה A ויחזק את חוליית הקישור הוא רוברטו סוריאנו שהגיע מסמפדוריה. עוד שחקנים שהגיעו הם צ'רישב הרוסי שחזר מריאל מדריד, רפאל בורה שמושאל מאתלטיקו ואנדרס פרננדס השוער שהגיעה גם כן בהשאלה מפורטו קבוצת הפאר הפורטוגלית.

בין אלה שעזבו את המועדון הצהוב, ניתן למצוא את אריק ביילי הבלם מחוף השנהב שעבר אל ה"גלקטיקוס" של מוריניו במנציסטר יונייטד, את לאו בפטיסטאו ואדריאן לופז החלוצים שחזרו אחרי שהיו בעונת השאלה בקבוצה, ואת דניס סוארז הקשר הספרדי המוכשר שיוצא להרפתקה לא פשוטה כדי לנסות את מזלו אצל האלופה ברצלונה.

פאטו חלוץ הרכש מוצג עם האוהדים באימון הפתיחה
פאטו חלוץ הרכש מוצג עם האוהדים באימון הפתיחה ( האתר הרשמי של ויאריאל).

 

מבט לעתיד:

אם כך ניתן להסיק שלמרות ההצלחה הגדולה מהעונה שעברה, בויאריאל לא נחו העונה על זרי הדפנה וחיזקו בצורה משמעותית את הסגל.

סימן שאלה מתנוסס מעל ראשו של פאטו הברזילאי, שיחד עם סולדאדו וסדריק בקאמבו- הפתעת העונה שעברה, אמורים ליצור שלישייה התקפית מרתקת שאמורה להיות מחוזקת מאחור עם צ'רישב שגם העונה הקרובה תהיה קריטית עבורו, כאשר כולם מחכים לפריצה הגדולה שלו.

אם הקבוצה תעפיל שוב לשלב הבתים של האלופות היא אמורה להתחזק עוד יותר, ולתת את הטון הן בספרד והן במפעל הגדול של היבשת. מה שבטוח זה שויאריאל תהיה בצמרת הגדולה של הליגה גם בעונה הנוכחית  ב" לה ליגה" בתקווה לעלות עוד מקום אחד, כשהמסע שלהם יתחיל במשחק לא פשוט מול גרנאדה. והפנייה האחרונה לאוהדי ה"צוללת"- תהיו נאמנים לקבוצתכם גם העונה ותמשיכו לתת אווירה מטורפת ביציעים גם בעונה הקרובה, כי קבוצה נהדרת כבר יש לכם!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. ירון כהן

    סוגריים מיותרות אבל אתה מת על זה משום מה.. סה"כ לא רע, לא רע בכלל…

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort