ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

סוף סוף היא  חוזרת והפעם מרתקת מתמיד הפריימירליג. הסכומים הפכו למטורפים ורגע לפני שתשבו מול המסך ותבהו במוריניו , גוארדיאולה , קונטה , ונגר וכוכביהם . יצאנו לבדוק  איך הליגה האנגלית שרבים מכנים אותה כליגה הטובה בעולם הפכה  למפלצת במובן הכספי.

 

מפלצת הכסף

הכל החל אי שם  בשנת 1992 שקבוצות הליגה הבכירה דאז החליטו ראשי הקבוצות שלאותה עונה  להקים  מה שהפך לימים לתאגיד משום שכבר למעלה מ-20 שנה כבר הבינו את הכוח הכלכלי האדיר הטמון בליגה האנגלית. באנגליה בשונה מרוב הליגות ייסלחו לי חובבי הליגה הספרדית, האיטלקית ,הגרמנית והצרפתית נותנת משהו אחר בטח בשנים אחרונות שכל משחק פתוח שאין תסריט מובנה מראש מה שקשה להבטיח בליגות האחרות כל משחק יכול להיגמר בכל תוצאה  נכון יש קבוצות מובילות ,אבל העונה הקודמת בפריימירליג הוכיחה לנו שזאת המדינה היחידה שהאלופה יכולה להגיע משום מקום ואיך זה קורה השוויוניות הזו במילה אחת כסף.

963 מיליון פאונד זה הסכום שקבוצות הליגה האנגלית הוציאו עד עכשיו על רכש נכון שיש קבוצות פעילות יותרו יש פחות אבל אם ניקח לדוגמא את בורנמות' שרק עלתה לליגה לפני שנה ומוציאה למעלה מ-30 מיליון פאונד בחלון העברות של הקיץ  זה מראה על מגמה המגרש הזה כבר ממש לא לארבעת הגדולות כמו שהיה נהוג פעם . שארדאן שאקירי נרכש ע"י סטוק מבאיירן מינכן בסכום של למעלה מ-20 מיליון פאונד, סטיב מנדנדה נרכש ממארסיי לקריסטל פאלאס ב-10 מיליון פאונד , ווסטהאם רוכשת מסוונזי בקיץ הזה את אנדראה איו ב-18 מיליון פאונד. המגמה ברורה  הליגה האנגלית היא מותג ששווה הרבה כסף וכך כל קבוצה שמגיעה לשם יכול להוציא סכומים שעד לפני עשור נחשבו גבוהים גם עבור קבוצות הצמרת באירופה. אז איך נוצרה המפלצת הזאת  בעיקר תוצאה של שיווק נכון שבחמש השנים האחרונות אפשר לראות את הפירות שלו, לפני כשנתיים  מנהלת הליגה של הפריימירליג חתמה הסכם שידורים חדש מה שהפך את הליגה הזו לעשירה בתבל, אל ג'זירה  וסקיי האנגלית קפצו על המציאה והליגה האנגלית הרוויחיה ל-3 שנות שידור 7.8 מיליארד יורו  סכום בלתי נתפס וכתוצאה מכך קבוצות קטנות יכולות להרשות לעצמם להוציא יותר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

ערך הליגות עולה

ישנם הרבה השלכות לכסף הגדול שנכנס . ראשית הליגה עולה ברמתה  קבוצות  שמוגדרות קטנות לא הופכות לבשר תותחים כמו בליגות אחרות באירופה משום שגם מדובר בקבוצה צנועה בלי אצטדיון עצם החלוקה השווה בזכויות השידור מאפשרות לה לרכוש שחקנים  טובים שיאפשרו  להם  להסתכל בלבן של העיניים של אריות הליגה. מושך כוכבים מכל העולם. המגמה השנה ברורה הליגה האנגלית היא מוקד עלייה לרגל של כל כוכבי אירופה  רק תסתכלו על מאמני הקבוצות : יורגן קלופ , פפ גווארדיאולה , אנטוניו קונטה , ז'וזה מוריניו , ארסן ונגר כל המאמנים האלה קיבלו הצעות לא פחות האטרקטיביות מקבוצות אטרקטיביות בליגות אחרות אך העניין הוא שהפריימיליג כל כך ה מושכת שעניין הכסף לא מדבר כאן  הוא חלק שולי הכסף הגדול של הליגה עצמה מושך מאמנים ושחקנים טובים מכל רחבי אירופה למה שהם מכנים האתגר הגדול ביותר בחייהם. התוצאה גם ליגות המשנה באנגליה מתחזקות  ובניגוד לאמרה השנויה במחלקות של אבי לוזון שהליגה הישראלית היא השישישת באירופה כאן באמת אפשר למקם את הצ'מפיונשיפ , לא רק בגלל שמדובר בליגה ארוכה ומפרכת שכוללת לא פחות  מ -24 הקבוצות , משמע 46  מחזורים וזה לפני שדיברנו על הקבוצות שהולכות על פלייאוף להישרדות ועל העלייה  , המאבקים שם קשים וכאשר קבוצות בצמרת מבינות שכרטיס לליגה הראשונה משמעתו 120 מיליון פאונד הם נערכות בהתאם ואף מתחזקות .

 

בעל המאה הוא בעל הדעה

באופן טבעי בעלי ההון מכל העולם הבינו את הפוטנציאל העיסקי שנמצא בליגה האנגלית יותר מכל ליגה אחרת והחלו לרכוש מועדונים כבר בעשור הקודם  ואף החלו לרכוש קבוצות מליגת המשנה  משום שההבנה  שלא רק מדובר בעסק שכבר לא רק מפסיד כמו בעבר הפוטנציאל העסקי ובטח השיווק  של מותגים מסוימים ענק . אפשר לקחת את מנצ'סטר סיטי כדוגמא שנרכשה ע"י משפחת אל חלאיפי והעומד בראשה הוא מנסור כתוצאה מהרכישה התאגיד שבידיהם  העלה את הערך שלו   בזכות הפרסום הרב כמו לדוגמא: שם האצטדיון של הקבוצה השתנה מה "סיטי אוף מנצ'סטר"  ל"אל תאיחד" גם הספונסר הראשי של הקבוצה הוא  " אל תאיחד "  כל אלו נותנים יחסי ציבור מעולים לבעל המאה שרואה בהשקעת הכסף בקבוצת הכדורגל השקעה חכמה שתחזור אליו בדרך אחרת . דוגמא נוספת ששווה להתעכב עליה היא לסטר סיטי והבעלים שלה ויצ'אי סריואדהאנהפראבה זוהי דוגמא מהשנה האחרונה  שהחברות בבעלות   המיליארדר ממזרח אסיה עלו באופן ניכר בטח עם הזכייה באליפות בין היתר חברת "קינג פאור" שזהו גם שם  האצטדיון של ה"שועלים", פומה מי שמלבישה את  לסטר לא צליחה לעמוד בעומס   שבאתר האינטרנט הרשמי של המועדון כבר מאמצע העונה כבר לא היה ניתן לרכוש חולצות של המועדון שהפוך אקסוסוריז חובה לכל אוהד כדורגל שאוהב את סיפורי סינדרלה של הכדורגל . יחד עם זאת חייבים להבין אוהדי הכדורגל האמתיים אלו שבאים נטו מאהבה לא כל כך אוהבים את מה שנהיה מהכדורגל  (יאפס תאם ראה את הנולד כבר בעונת 1999 לאחר שחתם בלאציו ואמר: "הכדורגל הוא לא יותר משוק בשר" .  אוהדים שחיים מהתשוקה של המשחק תמיד יעדיפו את הקפטן שנשאר בקבוצה ברגעים קשים וכן יש טענה די מוצדקת בטח שאנו מדברים על הפריימירליג שהכדורגל איבד מהרומנטיקה שלו כל מה שמניע אותו זה כסף בעצם הוא מהווה שמן למכונה המסגסגת של בעלי ההון הגדולים , אך יחד עם זאת  אנו לא חיים בעולם שלפני 20 שנה והכדורגל חייב לעשות  את ההתאמות לעידן בו הכסף הגדול מדבר.  הגרוע מכל שכתוצאה מכך הפריימירליג בפרט והכדורגל בכלל איבד פרופורציות בשלם הכסף הרב שעובר בין הקבוצות שחקנים שלא היו ראויים שישלמו עליהם יותר מ-20 מיליון דולר ואני מגזים (ג'ון סטונס) מקבלים תג מחיר של 50 מיליון יורו   יתר על כן סכומי העברות מגיעים ליותר מ-100 מיליון ולקבוצות לא אכפת לשום התאחדות לא עוצרת את העניין כי גם ההתאחדויות יודעות עצם היחסי ציבור שנעשית להעברות האלה בתקשורת סביר מאוד שאותו שחקן יחזיר מאוד את ההשקעה ע"י מכירת מרצ'נדייז.

 

עונה מרתקת שתוכרע בין ההון, המאמן ונשמה

הליגה ממש עוד רגע מתחילה ואי אפשר  לא לקצוץ ציפורניים אלופה לא שגרתית  שמאוד מעניין לראות לאן התואר מהשנה שעברה יוביל אותה השנה  ראניירי נשאל מה הסיכוי שלסטר תיקח אליפות והוא ענה : " כמו הסיכוי שאיטי יופיע" בהחלט האיטלקי החביב לא מאבד את זה מעבר לכך חוץ מארסנל שתרשו לי להיות ציני  קצת עד שהמאמן והנהלה לא ישנו את מדיניות הרכש של המועדון אליפות זו מילה מאוד גסה עבורם כל אחת מהבאות יכולה להפתיע . כל אחת מקבוצות הצמרת הביאה רכש משכנעה שלדעתה יוביל דווקא אותה לעבר הפסגה. ארנסל היא היחידה שנותרה קצת מאחור בעניין הזה אבל יש להם שבועיים וקצת להתאפס על עצמם

 

שווה לשים לב גם לקבוצות כמו ווסטהאם  ואברטון שתמיד יכולות להפתיע במיוחד לאור הנסיבות של מאמן חדש ואצטדיון חדש . אין ספק שזו הולכת להיות עונת פריימירליג משובחת

 

אז מה יכריע תא גורל האליפות הכסף  של כל אחת מהקבוצות שכבר מרוב שנכנסים מזומנים לפריימירליג הכסף לא באמת אישו  אצל הקבוצות הגדולות . המקצוענות של המאמנים , לא ניתן להתעלם מרמת האימון ,אך המאמנים כל כך טובים שהייתי קובע שזה יוכרע על הנקודות הקטנות מי תיתן את אקסטרה מי תפתיע  מי תצא לדרך חדשה . הקלישאות הם רבות אך בליגה כל כך קשה מי שתיקח את האליפות זו הקבוצה שתתאמץ הכי הרבה , תעבוד הכי קשה , הנשמה שלה  תהיה הכי גדולה והמזל יהיה לצדה  .

אומנם מה שמניע את הליגה הזו כיום זה בעיקר כסף אך המסורת והנשמה של הכדורגל האנגלי הם חלק בלתי נפרד ממשחק הכדורגל בכלל ובאנגליה בפרט שלא פעןם אנו שומעים על סיפורים מהאגדות , כמו סיפור האליפות של לסטר לא שהייתי בונה על עוד אליפות היסטורית של קבוצה קטנה  אבל כשאנחנו נמצאים בליגת האפשרויות הבלתי מוגבלות הכל  יכול לקרות  .

אז תתכוננו לעוד עונה מהאגדות עונה שבא הכל עוד יכול לקרות במקום  כסף גדול, סיפורי סינדרלה  נפגשים ורוקדים טנגו  במשך 10 חודשים עם הליגה הכי טובה בעולם

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort