בלוז איטלקי

אחרי עונת כישלון שהסתיימה ללא תואר  ורק במקום העשירי בליגה. צ'לסי צריכה לשנות גישה והצעד הראשון נעשה עם החתמתו של המאמן האיטלקי, אנטוניו קונטה

צפייה בעונה האחרונה של צ'לסי גרמה לי ללכת ליוטיוב ולחפש את הצ'לסי שאני זוכר, הקבוצה ההיא ששלטה בלונדון בגאווה ושיחקה עם הלב והנשמה אך גם עם הטקטיקה הנכונה, נכון אולי היא לא מציגה את הכדורגל הכי יפה ואולי לא כולם אוהבים אותה אבל הרעב להשתדרג תמיד והרצון לנצח בכל מחיר ולזכות בתהילה היא ללא ספק משהו שאפשר להתאהב בו. השנה האחרונה היית קשה מאוד עבור הכחולים מלונדון, אחרי אליפות הם חשבו ששוב זה הילך בקלות אבל השנה החלה והקבוצה נראתה רע, הכוכבים נעלמו, לא הייתה הנעת כדור, לא היה קישור אימתני כמו בזמנים הטובים ולא היה חלוץ בכושר הבקעה שיספק את הסחורה.

יום עסל, יום בסל. הזאר (SUN)
יום עסל, יום בסל. הזאר (SUN)

בבעיות של השנה שעברה צ'לסי בחרה לטפל שלב אחרי שלב. הבעיה הראשונה היית המאמן, ז'וזה מוריניו, אין ספק שהמיוחד הוא אחד המאמנים המוערכים והטובים ביותר בכדורגל העולמי אך בעונה שחלפה הקבוצה לא התחברה, לא הייתה שום שיטה והרכש לא פגע וכמו בכל קבוצת כדורגל המאמן הוא האשם הראשון והפעם נראה שזה היה די מוצדק. מוריניו הוא מאמן ענק ללא ספק אבל נראה שבעונה החולפת כלום לא התחבר והקבוצה היית בתחתית. בדצמבר זה קרה לאברמוביץ' נמאס מהמצב של הקבוצה ומוריניו שילם את המחיר. במקומו של המיוחד, מונה חוס הידינק אך מצב הקבוצה לא השתפר וכולם ידעו שבסוף העונה הידינק יעזוב ובמקומו יגיע מאמן חדש וכך קרה. בפברואר יצא הדיווח שאנטוניו קונטה סיכם בצ'לסי ואחרי היורו האדיר שהוא נתן עם נבחרת איטליה כולם ידעו שזה הבן אדם המתאים לתפקיד. המאמן האיטלקי זכור בעיקר בזכות העונות המדהימות שיובנטוס עשתה תחתיו תוך כדי שהם מנפצים שיאים של הליגה האיטלקית אבל אחרי הקיץ האחרון קונטה זכור גם כמאמן המבריק של הנבחרת האיטלקית. איטליה שהעמידה סגל לא נוצץ במיוחד הצליחה לעבור הרבה מכשולים ומתגבר על נבחרות כמו ספרד ובלגיה בדרכו לרבע הגמר שם הודח ע"י גרמניה בפנדלים. קונטה ידוע בסגנון ההתקפי שלו ובהנעת כדור מסודרת וסבלנית וזה בדיוק מה שלא היה בצ'לסי בשנה שעברה. אין ספק שבעמדת המאמן הבלוז יכולים להיות שקטים.

יהיה מעניין לראות את צ'לסי תחת קונטה (SUN)
יהיה מעניין לראות את צ'לסי תחת קונטה (SUN)

 

הבעיה השנייה של צ'לסי היה מרכז הקישור שהיה איטי, לא מדויק וגמלוני. מאטיץ' הוא קשר הגנתי מדהים אך הוא מציג רק יכולות הגניות והוא חייב לידו מספר שחקנים יצרתיים לכן לצ'לסי יש שחקנים כגון פברגאס ואוסקר אבל השחקנים האלו הציגו עונה חלשה מאוד, היו לא מדוייקים ולא הצטרפו להתקפה כמו שציפינו שיקרה. את הבעיה הזאת ינסה קונטה לפתור עם אנגולו קאנטה, קשר אחורי שהגיע מלסטר המפתיעה תמורת 40 מיליון יורו. הקשר הצרפתי הציג יכולת מדהימה אצל אלופת אנגליה לא רק שהיה קשר אחורי וחטף כדורים אלא גם הוציא את הקבוצה קדימה וידע להצטרף להתקפה וזה בדיוק מה שהמאמן האיטלקי מצפה ממנו לעשות. אין ספק שאם קאנטה ימשיך להציג את היכולות המדהימות שלו הוא יעזור לצ'לסי לעשות עוד צעד קדימה בדרך חזרה לטופ.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

בעיה נוספת שקונטה אצטרך לתקן והיא הבעיה הקשה ביותר זה הצד ההתקפי. בעונה האחרונה כבשה הקבוצה 59 שערי ליגה. החלוץ המרכזי של הקבוצה, דייגו קוסטה כבש רק 12 שערים והציג יכולת חלשה אך הוא לא לבד, גם הקשרים התקפיים שאמורים לעזור לחלוץ הספרדי בחלק ההתקפי לא היו בכושר למעט וויליאן, שהציג ניצוצות והראה את הכישרון הגדול שלו כשהוא אחראי על יצירת מצבים מסוכנים לקבוצה. שאר החבורה ההתקפית פשוט נעלמה, עדן הזארד שנחשב לכוכב של הקבוצה הציג את העונה השחורה בקריירה שלו שהוא מציג יכולת חלשה מאוד וכמעט ולא תורם. בנוסף לכל זה גם המחליף של קוסטה, לואיק ראמי, היה לא טוב וכבש רק שער בודד ב-13 הופעות. אין ספק שקונטה יצטרך להחיות מחדש את הכוכבים בחלק ההתקפי שלו אך כדי להוסיף להם עומק וכישרון הוא רכש את מישי בטשואיי, כישרון בלגי בן 22, שהגיע ממארסיי, אחרי עונה נהדרת של 17 שערים בליגה הצרפתית, תמורת 40 מיליון יורו וללא ספק יוסיף מחץ ומהירות לחלק ההתקפי. השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא מה יעלה בגורלו של  קוסטה. החלוץ הספרדי לא נתן עונה טובה ורוצה לחזור לקבוצה שבה הצליח, אתלטיקו מדריד אך צ'לסי מסרבת לשחרר אותו עד שתמצא מחליף ראוי והשם החם ביותר הוא רומלו לוקאקו, חלוצה של אברטון, שכבש בעונה האחרונה 18 שערים. לוקאקו שיחק בעבר בצ'לסי אך עקב מיעוט בדקות הוא הושאל ובסוף גם נמכר לאברטון ועכשיו שהוא מציג יכולת מדהימה ומככב הם רוצים אותו חזרה, הבעיה היא אברטון, הקבוצה של הבלגי מסרבת למכור אותו גם עבור סכומי עתק כרגע לא נראה שעסקה תצא לפועל ובמקרה כזה קונטה יצטרך לעורר מחדש את קוסטה ולהחזיר אותו לכושר שכולם מכירים.

צ'לסי עברה עונה קשה בשנה שעברה והשיקום יהיה תהליך ארוך אבל הוא מתחיל כבר בעונה הנוכחית אם הכוכבים של צ'לסי יחזרו למוטב וכל החיבור עם הרכש החדש והמאמן יחדש התחבר אין ספק שמצפה לבלוז עונה מלאת אתגרים והכול יכול לקרות. הימור שלי הקבוצה הכחולה מלונדון תתחבר ותראה מעולה בטח שאין להם את העומס מאירופה השנה ולכן אני מצפה שנראה אותם שוב בטופ האנגלי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. הלוואי שזה יקרה!!!

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית