בום בום, בנג בנג

רגעי ההכרעה בליגת האלופות – לקראת משחקי רביעי

וולפסבורג – ריאל מדריד: ספורט 5+ ב-21:45

ריאל מדריד מגיעה עם מצב רוח מצוין למפגש הראשון מול וולפסבורג ברבע גמר ליגת האלופות. אחרי שניצחה את ברצלונה במקדשה הביתי מול עשרות אלפי אוהדי היריבה, התחושה במדריד היא שריאל מסוגלת להתמודד בצורה רצינית עם הקבוצות הטובות ביבשת על התואר היחיד שנשאר לה להשיג העונה – ליגת האלופות. ריאל אמנם ניצחה את הקלאסיקו, אך היא עדיין מרוחקת 7 נקודות מהמובילה ברצלונה. גם אם הקטלונים יאבדו נקודות בשלושה משחקים והפער ייעלם, היתרון יישמר אצל אלופת ספרד בגלל המפגשים הפנימיים בין הקבוצות. כזכור, ברצלונה הביסה את ריאל 4-0 בברנבאו, ואחרי שהפסידה 2-1 היא עדיין מחזיקה ביתרון. גם גדול אוהדי הבלאנקוס לא יחלום שברצלונה תפסיד שלושה משחקים מתוך השבעה שנותרו עד סיום העונה. לכן התקוות של הבריגדה הלבנה טמונים בליגת האלופות.

אבל לא הכל ורוד בממלכה הלבנה. הדברים המשונים שקרו העונה לריאל עדיין מהדהדים בתודעה של אוהדי הקבוצה. רבים מהם נשארים סקפטיים לגבי מצבה האמתי של הקבוצה תחת מאמנה הנוכחי, על אף הניצחון המשכנע על היריבה השנואה בשבת. אחת הסיבות לכך היא ההתנהלות של המועדון במהלך העונה, שנראתה יותר כמו ניהול בקבוצת תחתית בישראל מאשר במועדון העשיר והחזק בעולם. הכול החל במינויו הביזארי של רפא בניטס. המאמן שלא עשה דבר משמעותי בעולם האימון במשך עשור היה נראה כמו ברירת מחדל של עמדת "אין יור פייס" של הנשיא פרס. משום מה, הפיטורים הלא משכנעים של אנצ'לוטי בסוף העונה שעברה נראו כמו תירוץ נוסף רק בשביל להחליף פעם נוספת את העומד על הקווים, והנה זה חוזר כמו בעשור הקודם – המשרה של מאמן ריאל יכולה להיות פנויה עבור כל אחד.

דוהרים לעבר ה-11 שלהם? שחקני ריאל מתכוננים ללכת עד הסוף (צילום: יח"צ)
דוהרים לעבר ה-11 שלהם? שחקני ריאל מתכוננים ללכת עד הסוף (צילום: יח"צ)

האמתלה של פלורנטינו הייתה שבניטס הוא מאמן מנוסה, מדרידיסטה השב הביתה. היו שנתנו את ברכת הדרך, בשאיפה לחזק את ידיה של הקבוצה. אך האמת היא שכל פרשן מבין דבר הביע תמיהה על המינוי המשונה. העובדה הייתה ונשארה – הוא לא המאמן המתאים עבור מועדון בסדר הגודל של ריאל מדריד. לראייה, הוא נכשל כישלון חרוץ לא רק בפן המקצועי, אלא גם ביצירת קשר עם סגל השחקנים ועם קהל האוהדים. בכל תמונה שנייה שלו במדי מאמן הלבנים הוא היה נראה כקריקטורה שאינה יודעת את מקומה, וזה חבל. דווקא משום שמדובר בפיגורה בכדורגל, שפשוט הגיעה למקום הלא נכון. כעת הוא שוב בפרמייר ליג, בקבוצת אמצע טבלה. שוב חזר הסדר על קנו, וזידאן, שחקן העבר שהביא תהילה ללבנים בליגת האלופות, הפך לאיש החדש על הקווים כדי להביא את הבלאנקוס לדרך חדשה.

הבעיה היא שאין עדיין אמון מלא בזידאן, לא של ההנהלה ולא בקרב האוהדים. אחרי שניצח בקלאסיקו בחוץ הוא אמנם קיבל הרבה מאוד נקודות זכות, אבל האוהדים זוכרים טוב מאוד את הדרבי הביתי שהפך פעם שלישית ברציפות להפסד מול אתלטיקו. המאמן הצרפתי קיבל את ריאל בשלב שעדיין הייתה תחרות על הליגה, ותחתיו ריאל איבדה את הסיכוי הזה. הנסיבות מקלות, כי זידאן לא בנה את הסגל והגיע רק באמצע עונה קשה. זה ישתפר מאוד, בעיקר אם ריאל תמשיך להתקדם באלופות. לפחות מול הקבוצה שאיבדה את הכוכב הכי גדול שלה, קווין דה ברוינה, שעבר לצ'לסי, ונמצאת רק במקום השמיני בבבונדסליגה, זו נראית משימה ביחס של 80:20 לטובת המדרידאים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ינסו לחולל סנסציה, וולפסבורג בכוננות (צילום: יח"צ)
ינסו לחולל סנסציה, וולפסבורג בכוננות (צילום: יח"צ)

פלורנטינו אינו הדמות האהובה על אוהדי הבלאנקוס. אם זה בגלל הפרידה מדי מאריה לפני שתי עונות, שעכשיו מככב במדי פריס סן ז'רמן, ואם בגלל שתי הפרשיות המביכות שעברו על המועדון העונה. האחת היא פרשת הפקס התמוהה, שלא תיפתר ולא תישכח לעולם, והאמת שלבסוף יצאה לטובה מבחינת הבלאנקוס. נבאס השכיח גם לפרס את הסיבה לרכישת דה חאה. השנייה היא כמובן פרשיית צ'רישב, שלא ברור מה בכלל עשה בסגל של הלבנים מלכתחילה. אם פלורנטינו פרס ישכיל לשמור את זידאן על הקווים בקיץ, ולתת לצרפתי לנהל ביד חופשית את הרכש לקראת העונש הצפוי לריאל בשתי חלונות ההעברות הבאים ב-2017, הוא עוד עשוי לקבל חזרה את ריאל האמיתית. ריאל שנלחמת על שלושה תארים גם במרץ. ריאל עם זהות.

פריס סן ז'רמן – מנצ'סטר סיטי – ספורט 5 21:45

פריס סן ז'רמן תתמודד בקרב המקביל עם מנצ'סטר סיטי על מקום בחצי הגמר. בעוד הפריסאים כבר עשו זאת בעבר, המועדון האנגלי הצנוע עדיין לא הספיק גם להגיע לשמינית הגמר לפני העונה הנוכחית. כשצילו של פפ מרחף על אנגליה בפרט ועל אירופה בכלל, ברור הוא שהפרויקט המוגמר מצרפת הוא גם שלם יותר לקראת ההתמודדות על כרטיס לחצי, וגם זקוק לה יותר. הרי שהקבוצה מפריס היא ללא ספק החזקה מבין השתיים, ויש בה שמות גדולים מזה שבסיטי. מספיק שנזכיר את זלטן, שמעולם לא הניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, ושאולי יפרוש בסיום העונה, ונקבל תמונה של קבוצה שנואשת להשאיר חותם על הבמה הגדולה מכולן.

פאריז כבר הייתה פעם אחת בחצי עכשיו היא רוצה שוב (צילום: יח"צ)
פאריז כבר הייתה פעם אחת בחצי עכשיו היא רוצה שוב (צילום: יח"צ)

בפריס גם יודעים שעם הגעתו של פפ הוא ישאף להגשים את כל חלומותיו הפרועים בביתו הקטארי החדש. כל מה שלא יכול היה להשיג בברצלונה או בבאיירן, וזה מעט מאוד, הוא יוכל להגשים אצל הבלוז. יהיה לו גם את התמיכה שהוא זקוק לה, בדמות המנהל המקצועי צי'קי בגיריסטיין, ששיתף פעולה עם פפ עוד בברצלונה, וכמובן הכסף הקטארי הבלתי מוגבל שהוא יקבל כדי לבנות את אימפריית החלומות שלו. נזכיר גם שהליגה האנגלית היא אטרקטיבית בהרבה מהצרפתית, דבר שיעמוד בעוכריה של אלופת צרפת ב-4 השנים האחרונות בהבאת שחקנים בעלי שם בהמשך הדרך. כשגם שאר מועדוני הצמרת באנגליה צפויים להשתתף בהתחמשות הכללית מול צילה המאיים של הסיטי של פפ.

לפני שפפ מגיע סיטי רוצה להציב לו רף גבוה (צילום: יח"צ)
לפני שפפ מגיע סיטי רוצה להציב לו רף גבוה (צילום: יח"צ)

זהו קרב מיוחד וייחודי שבו הצרפתים עדיין פייבוריטים לזכות בו. כל זאת רגע לפני מערכת היחסים הצפויה של סאדו מאזו בין גווארדיולה, הפרמייר ליג וכל קבוצות הצמרת האחרות ביבשת. כי מי יודע מה תביא איתה שנה הבאה? זה עשוי בהחלט להיות מעמד של לקום או ליפול ולהיות או לחדול מבחינתה של פריס סן ז'רמן.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort