מעלים הילוך בדרך לבאקו

32 קבוצות כבר חזרו הביתה, 16 בלבד נשארו כדי להילחם על שני הכרטיסים היוקרתיים לגמר הליגה האירופית באצטדיון האולימפי בבירת אזרבייג'ן. האם טוואטחה ודאבור ינצחו את ענקיות איטליה? איך יתמודדו אונאיי אמרי וארסנל עם המשוכה הקשה מצרפת? והאם ולנסיה וסביליה יטיילו כל הדרך לרבע הגמר? את כל התשובות תוכלו למצוא כאן בניתוח הגרלת שמינית הגמר של ליגת האלופות.

מי יגיעו לגמר הראשון על אדמת אזרבייג'ן? (Health Club Management)

צ'לסי – דינמו קייב
בעוד פורטו נאבקת עם רומא על מקום ברבע גמר ליגת האלופות ומכבי ת"א דורסת את ליגת העל, שתי הקבוצות האחרות ששובצו יחד עם הפורטוגלית והישראלית בשלב הבתים של ליגת האלופות מלפני ארבע שנים יתחרו ביניהן על המקום בשלב שמונה הגדולות. עוד מפתיחת העונה האירופית, סומנה צ'לסי בתור אחת הפייבוריטיות לזכייה, אך יחד עם זאת משחק גומלין בקור האוקראיני מול קייב שכבר הפתיעה את צ'לסי אז בבית ז' בליגת האלופות, הוא לא משהו שאף אחד רוצה לחוות. המכות מחוץ ובתוך המגרש נוחתות על סארי וצ'לסי בצרורות בתקופה האחרונה- החל מהעונש הקשה שספגו מפיפ"א ועד לתקרית הקשה בגמר גביע הליגה עם השוער קפה. דינמו קייב שעדיין נאחזת בציפורניים בקרב על צלחת האליפות האוקראינית נגד היריבה המרה מדונייצק, תרצה להתכבד בנעיצת המסמר האחרון בארון הקבורה של צ'לסי העונה.

שחקן מפתח- ויקטור ציגנקוב הקשר המקומי הצעיר ומלך השערים של דינמו קייב עדיין לא העתיק את יכולת הכיבוש שלו בליגה אל הבמה האירופית ואין מקום טוב יותר לפרוץ בו אל לתודעה העולמית מאשר בירת הכדורגל, לונדון.

הימור המערכת- על אף שצ'לסי מעולם לא נראתה כה מפורקת, מושפלת ומרוסקת כפי שהיא נראית בחודשים האחרונים, אי אפשר להתעלם מפערי הרמות. צ'לסי תמשיך בקלילות לרבע הגמר ותנסה להציל לעצמה את העונה.

הדחה ע"י דינמו קייב לא תתקבל בברכה ע"י ראשי המועדון. סארי (Football FanCast)

איינטרכט פרנקפורט – אינטר
אט-אט שבה פרנקפורט למקומה הטבעי תחת אור הזרקורים של הכדורגל הגרמני. הקבוצה החזקה של אדי הוטר האוסטרי משחקת כדורגל משובח בשיטת הטוטאל-פוטבול בצורתה הטהורה והיעילה ביותר וכאשר מוסיפים לתבשיל את טובי שחקני העתיד של הכדורגל הסרבי, הגרמני והצרפתי מתקבל מתכון מנצח שיכול להדיח גם את אינטר הגדולה. הנראצורי שידעו ימים יפים מאלה סובלים העונה מקרעים קשים מאד בחדר ההלבשה כאשר הבולט שבהם הוא הריב המתוקשר של המועדון עם הקפטן בדימוס וכן כוכב הקבוצה, מאורו איקרדי ורעייתו, כך שעל אינטר להיות דרוכה לקראת צמד המשחקים נגד אחת ההתקפות הפוריות בגרמניה שלא ידועה בתור אחת שנותנת הזדמנויות שניות. בעוד פרנקפורט הרוויחה את מקומה על חשבון אלופת אוקראינה שחטאר דונייצק, אינטר פגשה בשלב 32 את ראפיד וינה החלשה ממרכז טבלת הבונדסליגה האוסטרית. הוטר שיגיע כאנדרדוג לפחות על הנייר, ינסה לנקום באינטר למען המולדת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקן מפתח- קווין טראפ שוער נבחרת גרמניה כבר מכיר מקרוב את הרמות הגבוהות ומצפה לו עבודה קשה נגד התותחים הכבדים של ספאלטי בהתקפה, עם או בלי מאורו איקרדי.

הימור המערכת- תרשמו לפניכם הפתעה ראשונה, פרנקפורט שולחת את אינטר הביתה.

אחת החזקות באירופה. ההתקפה של פרנקפורט (sport1.de)

דינמו זאגרב – בנפיקה ליסבון

על אף שסיפור האליפות בקרואטיה כבכל שנה כבר כמעט גמור לאחר שדינמו זאגרב פתחה פער של 16 נקודות מרייקה השנייה, בנפיקה שמפגרת במרוץ האליפות בפער מחיק מאחורי פורטו הראשונה, תהיה גם הראשונה שתברך על הגרלת שמינית הגמר. דינמו זאגרב נהנתה בשלבים המוקדמים מהגרלות קלות יחסית והדיחה את ויקטוריה פלזן שנשרה מליגת האלופות בשלב 32 הגדולות, לאחר שסיימה את שלב הבתים בראש בית ד' שכלל את פנרבחצ'ה המתפרקת, ספרטק טראנבה האלמונית ואנדרלכט המאכזבת. התקפתה של בנפיקה נעצה מעל ל-70 שערים בשערי יריבותיה ואותה חוליית ההתקפה האימתנית של ה"עיטים" שכוללת את האריס ספרוביץ', ז'ונאס ופיצי ככל הנראה תהיה גם האקס פקטור להעפלתה של בנפיקה לרבע הגמר.

שחקן מפתח- לפיצי קשרה הימני של בנפיקה יש את כל החבילה- הוא כובש, הוא מבשל, הוא פעלתן והכימיה שלו עם הקישור המרכזי וההתקפה פשוט מדהימה.

הימור המערכת- בכל פעם שבנפיקה מתקרבת לתואר אירופי כלשהו, קללתו של בלה גוטמן מרחפת מעל אצטדיון האור בליסבון, אך לפחות עד שלב רבע הגמר אוהדי בנפיקה יכולים לנשום לרווחה.

יצליחו לעמוד בלחץ? דינמו זאגרב (UEFA.com)

ארסנל – ראן
נציגתה האחרונה של צרפת בליגה האירופית, מזכירה מאד את שתי נציגותיה בליגת האלופות. אחרי שלב בתים מוצלח למדי, פגשה ראן בשלב 32 הגדולות את אחת הקבוצות הצבעוניות והקטלניות ביותר ביבשת, ריאל בטיס, לה ניבאו הופעה היסטורית בשלבים המאוחרים ביותר של המפעל. ראן לא התרגשה מהמחמאות שקיבלה יריבתה, כבשה נגדה שש פעמים בסיכום שני המשחקים והדיחה אותה לאחר תצוגת אופי נדירה בתום דו הקרב המרשים ביותר שידע שלב 32 הגדולות. במחי יד הפכה ראן מעוד קבוצה אפורה בליגה הכי פחות תחרותית ומעניינת בטופ-5 למרענן הרשמי של הליגה האירופית. למרות התשבחות להן זכתה בטיס, ארסנל היא סיפור אחר לגמרי- סיפור על עוצמה, יוקרה ומסורת. זכייה במפעל יכולה להציל את העונה החלשה של אמרי וחניכיו, שחייבים לקחת בחשבון כי השאננות המסוימת שהפגינה הקבוצה בשלבים המוקדמים שאף עלתה לה בהפסד המשחק הראשון נגד באטה בוריסוב, לא תתקבל בסלחנות על ידי ראן.

שחקן מפתח- אחרי סאדיו מאנה, קלאודיו קוליבאלי ועוד רבים וטובים, קבלו את הדבר מבית היוצר של הכדורגל הסנגלי- איסמעילה סאר בן ה-20 בלבד שככל הנראה ייחטף מראן כבר בקיץ הקרוב. שמונה שערים כבר יש לקשר השמאלי האתלטי והמהיר והוא רעב להכניע גם את ברנד לנו.

הימור המערכת- סיפור הסינדרלה של ראן ייגדע באכזריות על ידי ארסנל.

בכושר הנוכחי הם יכולים להפתיע גם את ארסנל. ראן (bettingpoint.net)

סביליה – סלביה פראג
לליגת האלופות יש את ריאל מדריד, לליגה האירופית יש את סביליה ולא נראה שסלביה פראג, משכנעת ככל שתהיה הן בליגה הצ'כית והן בליגה האירופית, תוכל לערער על כך. למרות שסלביה פראג היממה את גנק מוליכת הטבלה הבלגית עם 4-1 ענק בחוץ, ככל הנראה מדובר כאן במפגש הכי חד-צדדי שקיים בשלב שמינית הגמר. הבדלי הרמות בין שיאנית הזכיות במפעל לבין מוליכת הליגה הצ'כית הינם עצומים וכל תוצאה אחרת בלבד בליץ של האנדלוסים תיחשב להפתעה ענקית.

שחקן מפתח- פאבלו סראביה הלב הענק של סביליה ומלך הבישולים של הקבוצה נראה טוב מאד העונה לאחר שהיה מעורב בכחצי מכמות השערים של קבוצתו.

הימור המערכת- סביליה מדלגת בקלילות אל השלב הבא כאשר הזכייה בתואר השישי בתולדותיה עומדת לנגד עיניה.

מברכים על ההגרלה הקלילה, אולי בדרך אל הזכייה השישית. סביליה (spainsnews.com)

זניט – ויאריאל
ויאריאל היא ללא ספק הקבוצה במצב הקשה ביותר שהגיעה לשלב שמינית הגמר. עם 23 נקודות בלבד ניצבת ויאריאל במקום ה-18 בטבלת הלה-ליגה, מקום שמוביל כידוע אל ליגת המשנה. בפעם הקודמת שויאריאל הופיעה בליגת האלופות, היא מצאה את עצמה בסיום העונה בליגה השנייה בספרד ואוהדי הצוללת הצהובה חוששים כי גם העונה הם יצאו קירחים מכאן ומכאן. בסנקט פטרבורג מקווים שהחששות הללו יתממשו, לפחות בליגה האירופית. זניט נמצאת כרגע בקרבות אחרים לגמרי מאלו של יריבתה הספרדית לאחר שהתכולים משאירים כרגע מאחור את נציגותיה של הבירה מוסקבה ומובילים את הליגה על חודה של נקודה.

שחקן מפתח- נקודת האור היחידה של ויאריאל העונה הוא החלוץ המרכזי מקמרון קארל טוקו אקאמבי.

הימור המערכת- הסגל של זניט הוא אחד הסגלים החזקים של קבוצה רוסית בשנים האחרונות ולמרות שהחניכים של סרגיי סמאק לא הציגו יכולת עילאית העונה באירופה גם נגד קבוצות חלשות, הם ימשיכו לשלב הבא.

גם הוא חלק מהקבוצה החזקה של זניט השנה. קלאודיו מארקיסיו (en.onefootball.com)

נאפולי – זלצבורג
כאשר שחקן ישראלי מסוים מעפיל אל השלבים המאוחרים במפעלים האירופיים, חלה התרגשות בקרב העם היושב בציון, כאשר אותו הישראלי מגיע בתור מלך השערים של המפעל ומכונה בכלי התקשורת ברחבי היבשת "המשיח מנצרת"- זו כבר אופוריה. נראה שאף אחד לא רוצה שהחלום של זלצבורג שמציגה את אחת העונות הקסומות ביותר לקבוצה מליגה זניחה יחסית בשנים האחרונות, ייגמר. כולם, חוץ מנאפולי כמובן. זלצבורג הצליחה לגרום לאירופה כולה להתאהב בכדורגל ההתקפי והחיובי שלה ולעיתים נראה כי היא משחקת בבונדסליגה הלא נכונה. מאז תקומתה מחדש בעשור האחרון, נוספו שני גביעים בלבד לארון התארים של נאפולי ולאחר שחלום האליפות כבר התרחק מקו האופק של התכולים, הם ישקיעו את כל מאמציהם לטובת זכייה שנייה בגביע המוזהב. אנצ'לוטי ידוע בתור מגנט אנושי לתארים אירופיים, האם אחרי שישה תארים כשחקן וכמאמן, כאשר רובם ככולם עם קבוצות איטלקיות (למעט ריאל מדריד 2014), יצליח אנצ'לוטי לשמח גם את האוהדים בחלקה הדרומי של ארץ המגף? תחילה הוא יצטרך לעבור דרך זלצבורג, סיפור קל זה לא יהיה.

שחקן מפתח- אין אדם יותר מתאים למשימת הנטרול של התקפת זלצבורג מאשר קלאודיו קוליבאלי האימתני.

הימור המערכת- דאבור כבר ינסה את מזלו עם סביליה בשנה הבאה, נאפולי תמשיך עוד צעד לכיוון תואר אירופאי ראשון מזה 30 שנים.

יחגוג גם נגד 60 אלף נאפוליטנים? דאבור (Anfield HQ)

ולנסיה – קראסנודר
העונה הזו לא תיזכר בתור אחת מהטובות של ולנסיה לאחר שבכל המפעלים מלבד גביע המלך הספרדי, היא מגמגמת כרגע בענק. העטלפים שרצו לשבור בצורת בת שש שנים, סימנו בפתיחת העונה האירופית את מקומה של מנצ'סטר יונייטד בשמינית גמר ליגת האלופות, אך מצאו את עצמם בסופו של דבר במפגש כפול נגד אלופת סקוטלנד סלטיק. ולנסיה דילגה בקלילות מעל המשוכה וכעת היא ניצבת מול קראסנודר, שהמומנטום בו היא נמצאת כרגע מפתיע וחיובי מה שגורם לעתיד המפגש המסקרן הזה להיות לוטה בערפל מפני שבעוד ולנסיה נוטה למעוד ולספק תצוגות פושרות על המגרש, קראסנודר הוכיחה את כוחה לא אחת לאחר שניצחה בין היתר גם את סביליה בשלב הבתים ואף הדיחה את באייר לברקוזן החזקה בשלב הקודם.

שחקן מפתח- בגיל 33 הפך לפתע ארי החלוץ הרוסי-ברזילאי של קראסנודר לאימת השוערים ברוסיה. האם אחרי קריירה בינונית יצליח החלוץ הוותיק לקבל את ההכרה הראויה ולהשתיק את המסטאייה?

הימור המערכת- קראסנודר לא מצליחה לנצל את המומנטום ומפסידה לקבוצה המנוסה של ולנסיה.

למרות שההגרלה נראית קלה על הנייר הם עוד עלולים להסתבך. ולנסיה (FootballBreak)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort