הגביע הוא שלנו

אשדוד, שלא הייתה קיימת ברבע הראשון, עשתה קאמבק ברבע השני כדי לנצח את רמת חן 70:49 ולזכות בגביע המדינה בכדורסל בפעם השלישית

שתי הקבוצות הטובות בכדורסל הנשים נפגשות כדי להלחם ראש בראש על תואר ראשון בכדורסל הנשים לעונת 2015/16. מדובר בשתי הקבוצות עם ההתקפה הטובה בליגה, כשרמת חן מובילה את הליגה הסדירה בנקודות עם 78, ואשדוד באסיסטים עם 23 בממוצע. בסיום היה זה גמר נפלא, עם כדורסל מצויין וקאמבק סוחף.

 הקהל הצהוב - 700 אוהדים של אשדוד ביציע

הנתונים לפני המשחק:

מכבי אשדוד מגיעה בפעם הרביעית למעמד הגמר. השחקניות שלה מנוסות יותר וזכו יחד בגביעים, אליפויות ואף ביורוקאפ. בחצי הגמר ניצחו 69:50 את בנות הרצליה, במשחק הגנתי שהתאפיין בהחמצות רבות מחוץ לקשת. הקפטנית המנוסה, שי דורון, שזכתה 3 פעמים בגביע, סיפרה לפני המשחק: "לקחתי כבר כמה גביעים, אבל תמיד טוב לקחת עוד אחד. בשביל זה אנחנו משחקות כדורסל."
שי דורון הקפטנית עושה הגנה

גם מאמן הקבוצה הדרומית, עדן ענבר, התראיין וסיפר: "החשיבות במשחק גמר היא להגיע למשחק אחד עם מחויבות. האופי והקבוצתיות הם אלה שעושים את ההבדל"

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

עדן ענבר - מאמן מכבי אשדוד על כך שאשדוד מגיעה כפייבוריטית ברורה, אמר ענבר: "זה לא משנה מה אני חושב או מה הם חושבים. מי שיגיע מוכן יותר מנטלית ופיזית, ינצח את המשחק". שחקנית המפתח במשחק עבור אשדוד: אלישע קלארק עם 15 נק' ו-8 ריבאונדים למשחק.

אלישע קלארק - ה-MVP

מולה ניצבת מכבי רמת חן עם הופעה חמישית בגמר. בחצי הגמר ניצחו 70:92 את חולון במשחק התקפי ופתוח. הקפטנית היא שירן צעירי שזכתה פעמיים בגביע. היא מספרת: "מרגע שידענו שאנחנו בגמר הלכתי לישון עם תמונה של קונפטי בראש, וקמתי עם זה בבוקר". מאמנת רמת חן, שירה עליון, הביאה את מורן סמואל לפגישה מרגשת עם השחקניות לפני המשחק.
שירה העליון - מאמנת מכבי רמת חן

סמואל, החותרת הפראלימפית, היא שחקנית כדורסל לשעבר. העליון, שזו ההגעה הראשונה שלה למעמד גמר הגביע, סיפרה לפני המשחק: "ישנתי טוב מאוד ואני מוכנה. מעמד מאוד מרגש, זה מעמד מדהים, גם השחקניות מתרגשות". שחקנית המפתח של רמת החן: תורנטון עם 24 נק' ו11 ריבאונדים למשחק.

תורנטון עם 21 נקודות%2c אבל רק 4 מ-11 מהקו

מהלך המשחק:

ברבע הראשון פתחו רמת חן בראשות תורנטון בריצת 13:2. אשדוד הרבתה להחמיץ, והראשונה לקלוע עבורה הייתה דיאמנט. תורנטון החלה ערב רע מהקו והחמיצה זריקות ראשונות, ובצד השני שלשה קשה של דורון נכנסה. הרבע מסתיים עם יתרון 17:12 לרמת חן, שגם שלטה בריבאונד. תורנטון סיימה רבע עם 12 נקודות.

ברבע השני אשדוד פתחה בכל הכוח, כשהיא מציגה הגנה חזקה בצד השני. שחקניות רמת חן החלו לאבד כדורים ולהחמיץ קליעות. תורנטון נעלמה, ואשדוד נהנתה מ-5 החטאות רצופות מה-3 של הקבוצה שמולה. שי דורון סוחטת עבירה וסל, בערב מצויין של 12 נקודות בסך הכל ו-100% מהקו, שם עשתה נקודות חשובות עם 8 מתוך 8. לעומת זאת רק 4 מ-11 של תורנטון, שחקנית של 83% מהקו. אשדוד עולה ליתרון ראשון במשחק. תורנטון החזירה את רמת חן עם שלשה אדירה ושוויון עשרים. מהצד השני ברקסטון עם מהלך של 3 נקודות, וקלארק עם עוד שלשה. יתרון 28:23 לאשדוד 2 דקות להפסקה. רמת חן, שבמשך 4 דקות לא קלעה סל, סיימה את הרבע עם 6 נקודות בלבד, ואחרי שלשה של פלאסנס והתקפה הירואית של אלישע קלארק, אשדוד המנוסה מסיימת רבע שני ביתרון 13. 36:23 במחצית.

הרבע השלישי נפתח עם 2 נקודות של גארדנר לרמת חן. אחרי אסיסט מצויין של פרסלי, ו-2 נקודות של קלארק לאשדוד, מגיעה התקפה עקשנית עם עוד 2 של תורנטון, והתוצאה 38:27 לאשדוד. אחרי החמצה של שפירי, מגיעה הקפטן שי דורון ותוקפת, ושפירי עם 2 נקודות נוספות לאשדוד. רמת חן כבר עמדה על 2 מ-6 בלבד מהקו, ועם החמצות חוזרות ונשנות. היא ממשיכה לשלוט ביד רמה באופנסיב ריבאונד, אבל ממעטת לקלוע. קלארק מהצד השני עם שלשה נוספת, ב-2 מ-7 מהשלוש ו15 נקודות. גארדנר מחמיצה שלשה, ולא קולעת גם מ-2 הנקודות, ובסיום הערב המאכזב היא עם 9 נקודות בלבד. הופקינס עם איבוד כדור מספר 11 לרמת חן, ותורנטון שוב מחטיאה מהקו, ולא מצליחה לשחזר את היכולת הטובה מהרבע הראשון. אשדוד עולה ליתרון שיא של 14, אחרי איבוד כדור נוסף ו-2 נקודות קלות ללוינסקי. הרבע מסתיים ב-49:33 ו-13:10 ברבע עצמו לאשדוד.

הופקינס - פתיחה טובה ברבע הראשון

בכניסה לרבע הרביעי מעודדת שירה העליון את קבוצתה במטרה לעשות קאמבק משלה, וצעירי הקפטן עושה 2 נקודות ראשונות במשחק. אבל אשדוד מציגה הגנת ברזל וזוכה בכדור. קלארק סוחטת סל ועבירה ומשלימה עוד שלוש נקודות. היא מסיימת את המשחק עם 20 נקודות, ומעלה את אשדוד ליתרון 19. רמת חן פשוט לא מצאו את הפתרון. תורנטון קלעה עוד 2 בדרך ל-21 נקודות בסך הכל, ופרסלי הוסיפה עוד שתי קליעות, כשהפער ב-5 דקות לסיום המשחק עמד על 20 נקודות. העליון, במהלך ספורטיבי יפה, דרשה מהשחקניות להמשיך להילחם עד השנייה האחרונה, אבל אשדוד, עם נקודות נוספות של דורון מהקו, וכמה התקפות קלילות של שחקניות הספסל, זוכה בגביע בגבורה בתוצאה 70:49.

סיכום המשחק

בסופו של יום הניסיון ניצח. הן בעמדת השחקניות המנוסות של אשדוד, והן בעמדת המאמנים. לרמת חן לא היו תשובות מול אשדוד המנוסה. חוסר הניסיון של השחקנית הצעירה תורנטון גם הוא היה פקטור בהפסד. רמת חן סיימה את המשחק ב-4 מ-26 מחוץ לקשת, ועם 19 איבודי כדור, וכך פשוט אי אפשר לנצח משחק כדורסל. "אין מגיע בכדורסל, היום לא הופענו למשחק", אמרה שירה העליון, המאמנת נמצאת בעונתה הראשונה ברמת חן, אחרי שהגיעה מקבוצת התחתית בראשון לציון. "אחוזי קליעה לא טובים, דברים פשוטים שלא עבדו. הן קבוצה של לוחמות, ואני גאה בבנות שלי. יש לנו עוד את חצי גמר הפלייאוף".
שרת התרבות מעניקה את הגביע

מאמן המנצחת עדן ענבר סיכם: "אני שמח כפליים שגם הילדים שלי פה", אמר המאמן, "שמח עבור המועדון והבנות, רגעים שמחים. ההפרש לא חשוב לי. אם כשאתה סופג ואתה יודע להישאר על הרגליים, בסוף אתה חוזר. ברבע הראשון נפלנו, אבל התאוששנו בשני. יש לנו עוד עבודה, ואנחנו כבר מסתכלים על המשחק הבא ביום שני".

חגיגות בצהובשחקניות אשדוד חוגגות

אלישע קלארק זכתה בתואר השחקנית המצטיינת בגמר. "אני גאה בעצמי על העקביות שלי", אמרה הMVP-, "ואני עושה את הכי טוב שאני יכולה למען הקבוצה. הראינו שאנחנו מסוגלות להתמודד עם הטובות ביותר. זהו הגביע הראשון שלי, ואני מאושרת." ספורט הנשים ממשיך להתקדם בצעדי ענק, וזהו יום שמח בהיסטוריה של ענף הכדורסל בישראל. כן ירבוגביע רביעי לארון של אשדוד

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort