מנצ'סטר סיטי יונייטד

הדרבי של מנצ'סטר תמיד נחשב לאחד המפגשים הגדולים באי הבריטי. למרות ששתי הקבוצות חוו שנים שחונות, המפגש בין מנצ'סטר יונייטד למנצ'סטר סיטי תמיד גרר תגובות רבות מהקהל. ככה זה שאתה משחק נגד היריבים מבית מזה 137 שנים, כשאתה חולק עיר שלמה עם אוהדי היריבה שרק מחכים לניצחון נוסף שיגרום להם לחגוג מול העיניים הבוכות של היריבים המרים. אם המבט ההיסטורי לא מספיק, היריבות בין פפ גווארדיולה לז'וזה מוריניו רק מעלה את הציפיות מהמשחק, כשאנו מקווים שסיטי תמשיך בכושר המרהיב שלה, כשיונייטד תקווה שלמשחק הזה הם יגיעו בתור ד"ר ג'קיל ולא מיסטר הייד, כדי שנוכל לקבל עוד משחק כדורגל מן השתיים שיירשם בספרי ההיסטוריה כמו לא מעט מן המפגשים בין השתיים. שני המאמנים יוכלו ללמוד מההיסטוריה, בה שתי הקבוצות הצליחו לנפק לנו כמה משחקים בלתי נשכחים. הנה חמשת המיוחדים שבהם:

אפריל 1974, מנצ'סטר סיטי 1- מנצ'סטר יונייטד 0
דניס לאו שיחק 309 משחקים במדי מנצ'טסר יונייטד, בהם הפסיק לתרום 171 שערים ולהפוך לאגדה בעיני הקהל של השדים האדומים, ובכל זאת הרגע הזכור ביותר בקריירת הדרבים המפוארת שלו היינו אותו דרבי מסוף עונה 1973-1974 בה בכלל שיחק במדי סיטי. לאו, שעלה למשחק האחרון של העונה בידיעה שהפסד של יונייטד האהובה שלו עלול להוריד אותה ליגה, לא הראה שום סימפטיה לאקסית על המגרש עם גול מרשים עם העקב, אבל את לב האוהדים האדומים הוא קנה ברגע שבחר שלא לחגוג את הגול בשל האהבה העצומה שלו ליונייטד. יונייטד בסוף שרדה בליגה, אך לא לאו שלא חזר לשחק כדורגל מקצועני מאז.

בין השחקנים הבודדים שהצליחו להשפיע במדי שתי הקבוצות (Independent)

אפריל 1996, מנצ'סטר סיטי 2- מנצ'סטר יונייטד 3
מצד אחד, יונייטד של פרגסון דלקה אחרי ניוקאסל בקרב על האליפות, מהעבר השני סיטי נלחמה נגד הירידה. למרות פערי הרמות בטבלה סיטי הצליחה להישאר במשחק, ולמרות שהייתה בפיגור ברובו, גול מרשים של רוסלר קבע תיקו 2-2 בדקה ה74 וגרם לסיטי לחלום על השגת נקודה שתשאיר אותם בחיים. ראיין גיגס, שיאן ההופעות בדרבים כיום, לא נתן לאוהדי סיטי הרבה זמן לחגוג כשארבע דקות בלבד אחרי הוא הצליח להכניע את שוערה הגרמני של סיטי ולקבוע את תוצאת המשחק. יונייטד עטה כל הדרך לאליפות בזכות קריסתה של ניוקאסל, כשהדובדבן בקצפת מבחינתם של אוהדי יונייטד היה שהניצחון בדרבי הוביל לכך שסיטי ירדה ליגה בעקבות הפרש שערים, מה שהיה נמנע לולא אותו גול אכזרי של גיגס.

אפריל 2011, מנצ'סטר סיטי 1- מנצ'סטר יונייטד 0
הכסף הגדול של השייח מנסור הגיע כבר ב2008 עם שלל החתמות ססגוניות שהתלוו לכך (ד"ש מרוביניו), ולמרות זאת, סיטי לא הצליחה לזנק קדימה לשבור את ההגמוניה של יונייטד. שחקנה של סיטי, יאיא טורה סיפר כי מטרתם המוצהרת של התכולים הייתה לשים את יונייטד בצללים, כשמבחינתו המשחק ששינה את מאזן הכוחות היה בסוף עונת 2011 בו הוגרלו לשחק בחצי הגמר נגד היריבה המושבעת, בידיעה שניצחון יוביל לגמר קל יחסית שעשוי להבטיח לסיטי תואר ראשון מזה 35 שנה. יונייטד הייתה במשחק, כשווין רוני מחמיץ מספר מצבים קורצים, אבל גול של יאיא טורה שניצל טעות של מייקל קאריק ומנע מיונייטד דאבל רביעי. הרוחות ביונייטד סערו כל כך עד שריו פרדיננד ומשחק שחקנים נוספים התעמתו עם מריו באלוטלי בסוף המשחק בעקבות הקנטות מצידו של באלוטלי שצחק על הקהל שיונייטד על ההפסד.

אוקטובר 2011, מנצ'סטר סיטי 6 – מנצ'סטר יונייטד 1
ב-22 באוקטובר 2011 מריו באלוטלי ירה זיקוקים בביתו וגרם לשריפה בקומה הראשונה. אירוע כזה בממלכה הבריטית זוכה לסיקור נרחב מהצהובנים, וקשה היה לחשוב כיצד יוכל מריו להסיט את האש ממנו. אז ב-23 באוקטובר 2011 מריו באלוטלי ירה כדורים לרשת במקום זיקוקים ושרף את מנצ'סטר יונייטד במה שהיה להפסד הגדול ביותר שלה תחת אלכס פרגסון ומאז 1955. באלוטלי פתח את מסכת השערים עם כדור מדויק לפינה לאחר בישול של מילנר במחצית הראשונה ועם חשיפת החולצה והכיתוב הידוע "למה תמיד אני" שגרף כותרות ברחבי העולם, אך דווקא משם נדמה היה שיונייטד משתלטת על המשחק עם לא מעט מצבים קורצים, אך ללא שער. נקודת המפנה במשחק הגיעה במחצית השנייה כשג'וני אוונס קיבל את הכרטיס האדום לאחר עבירה על מריו באלוטלי שהשאירה את יונייטד בעשרה שחקנים בלבד, כשמריו אומר תודה וכובש מספר דקות לאחר מכן מבישול נוסף של מילנר. אגוארו הוסיף את השלישי, רק כדי לראות את דארן פלטשר מצמצק ל-3:1 ומשאיר את סיכויי החזרה של יונייטד בחיים, אבל סיטי עם סיומת מוחצת ושלושה שערים בארבע דקות בלבד של דויד סילבה ואדין דז'קו, ששם צמד, חתמו באופן סופי על הניצחון הגדול ביותר בדרבי של מנצ'סטר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
באלוטלי ברגע אייקוני (LPI)

אפריל 2012, מנצ'סטר סיטי 1- מנצ'סטר יונייטד 0
בכל מערכת יחסים בין אחים, ישנו היום שבו האח הקטן מצליח לראשונה להביס את אחיו הגדול. ניצחון שמנפץ ברגע אחד את המיתוס שנוצר בראש שלא משנה מה תעשה לא תנצח. מנצ'סטר סיטי אומנם ניצחה את "אחותה הגדולה" בעבר, אבל ניצחונות במאני טיים, מהפכים שנכנסים לספרי ההיסטוריה ואופי של אלופה אמיתית תמיד היו לנחלתה של מנצ'סטר יונייטד האימתנית. זה מה שהפך את יונייטד למותג עולמי, בעוד שאוהדי סיטי נכסו לעצמם את השליטה בעיר בלבד. כשהפער מיונייטד הגיע לשמונה נקודות בשישה משחקים נדמה היה שהאליפות עמוק בכיס של השדים האדומים, אבל סיטי המשיכה להיאבק ולדרבי שנערך שלושה מחזורים לסיום העונה סיטי הגיעה עם פער של שלוש נקודות בלבד וידיעה שניצחון יעלה אותה למקום הראשון בזכות הפרש שערים עודף. וינסטנט קומפני כבש בנגיעה חזקה מקרן את השער היחיד במשחק, וסיטי שמרה על המקום הראשון בטבלה כל הדרך לאליפות בזכות אותו שער ניצחון של קון אגוארו. הניצחון הזה במובן מסוים מסמל את מהפך הכוחות בין הצדדים, בו סיטי מגיעה כיום לדרבי הנוכחי כפייבוריטית הברורה, בעוד יונייטד ממשיכה לנסות ולהסתגל לעמדת האנדרדוג תחת מוריניו.

הבונוס: הדרבי הגדול בכל הזמנים לפי אלכס פרגסון
שנה לאחר שמנצ'סטר סיטי נרכשה ע"י השייח מנסור, ממשפחת המלוכה באיחוד האמירויות, ואחר הקיץ הראשון בו הכסף החל לזרום בשוק העברות, סיטי הגיעה בספטמבר למפגש הראשון עם מנצ'סטר יונייטד במטרה להראות לעולם שהמהפך הושלם וסיטי בליגה של הגדולות באמת. נער הזהב הבריטי התורן, ווין רוני כבש תוך דקות ספורות כדי להראות מי הקבוצה הבכירה בעיר, אך סיטי הראתה אופי וחזרה בזכות גול של גארת' בארי. את המחצית השנייה יונייטד פתחה טוב יותר, והיא באה על שכרה בזכות גול של דארן פלטשר שהחזיר לה את היתרון, אך שוב סיטי הצליחה להשוות במהרה בזכות גול של קרייג בלאמי שאיזן את התוצאה. עשר דקות לסיום פלטשר כבש את השני שלו, בתקווה שזה יהיה הגול שיסגור את המשחק, אך בלאמי הצליח לאזן שוב, הפעם בדקה התשעים. יונייטד של פרגסון, שהייתה ידועה תמיד כקבוצה שמגיעה לשיאה בתוספת הזמן (עיין ערך גמר ליגת אלופות 99), קיבלה עוד שש דקות מהשופט, וגמלה לאהודיה עם גול מאוחר של מייקל אואן שניצח את המשחק. בסיום המשחק כשנשאל פרגסון על תחושותיו הוא סיפר כי "מדובר בדרבי הגדול ביותר בכל הזמנים של העיר מנצ'סטר".

אואן חוגג את ניצחון ענק על סיטי (Manchestereveningnews)

סיטי, על אף שהפסידה הראתה אופי מרשים ואת תחילתו של התהליך שנגמר בזכייה באליפות, אך יונייטד סיימה עוד משחק בדרכה האופיינית באותה תקופה, במה שנבחר להיות המשחק הטוב ביותר בשני העשורים הראשונים של הפריימרליג.

כעת, המשחק הזה הוא זה שינעל את המחזור הקרוב (ראשון, 18:30) כשיונייטד רק שביעית אבל עם רוח גבית מניצחון אדיר מול יובה בליגת האלופות וסיטי ראשונה.

יתר משחקי המחזור:

שבת 14:30 קרדיף – ברייטון

שבת 17:00 האדרספילד – ווסטהאם, לסטר – ברנלי, ניקאסל – בורנמות', סאות'המפטון – ווטפורד

שבת 19:30 קריסטל פאלאס – טוטנהאם

ראשון 14:00 ליברפול – פולהאם

ראשון 16:15 צ'לסי – אברטון

ראשון 18:30 ארסנל – וולבס

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort