מה חסר למכבי?

ביום שלישי האחרון מכבי ת"א הפסידה לצסק"א בהיכל למרות שנתנה פייט נהדר לאחת הקבוצות הטובות ביבשת. מכבי הובילה לאורך חלקים רבים במשחק אך בסופו של דבר העומק של הרוסים הכריע את הקבוצה של ספאחיה. ההפסד ביום שלישי הצטרף להפסד בחמישי האחרון לפנאתינייקוס ולפתיחה של 0-2. אם ניהיה הוגנים עם ספאחיה וחניכיו נגיד שצפינו את הפתיחה הזו, מכבי התקשו תמיד במגרש הסוער של פנא ומתקשים כבר שנים רבות מול צסק"א כך שסיבה לדאגה בשלב זה מבחינתי אין בטח שלא לאחר הניצחון אמש נגד בודוצ'נוסט.

מכבי תל אביב פגעה בקיץ ברוב הזרים שלה, קלויארו נראה נהדר ומפתיע את כולם, וולביקן מצויין, בלאק אולי הסנטר הטוב באירופה וגם אובריינט מראה ניצוצות אם כי עדיין לא התאקלם בצורה מושלמת בקבוצה. הצהובים משחקים כדורסל התקפי לא רע ותוקפים את הצבע פעם אחר פעם עם משחק הפוסט והפיק אנד רול של בלאק ואובריינט. למרות הדברים הטובים לדעתי בכדי להפוך לקבוצה מובילה ביורוליג למכבי תל אביב חסר דבר אחד משמעותי, סמול פורוורד. שחקנים בעמדה 3 הפכו בכדורסל המודרני לאקס פקטור, בעיקר בגלל האפשרות שלהם לתרום בשני צידי המגרש והעליונות הפיזית לייצר נקודות במבחר רחב של אמצעים. אם נסתכל על שחקנים בעמדה הזו בליגה שלנו נראה שכל הקבוצות למעט מכבי שהצליחו בשנים האחרונות נהנו משחקנים איכותיים בעמדה הזו, גלן רייס, טרנס קינזי, דונטה סמית' ג'ורדן המילטון הם רק חלק קטן מהרשימה. באירופה, רוב הקבוצות נוהגות כמו מכבי להשקיע את מירב כספם בשחקנים בעמדות 1 ו-5 אך דווקא הקבוצות שמביאות סמול פורוורד איכותי שולטות לרוב ביורוליג, לריאל היה את דונצ'יץ, צסק"א עם ויל קלייברן ופנר שהשתמשה מידי פעם בדאטומה בעמדה הזו.

הכל מתרכז בו. (קרדיט לטוויטר הרשמי של מכבי תל אביב)

הצהובים בשנים האחרונות מרבים להשקיע בעיקר בגארד או שתיים ברמה גבוהה(ג'קסון, קול, פארגו, וולבקין, רוצ'סטי גאודלוק…) ובסנטרים יקרים(צירבס, הנדריקס, סופו, אובריינט, בלאק…) ולקוות לייצר ביניהם שיתוף פעולה התקפי פורה. מגמה זו לא הצליחה לצהובים בארבע השנים האחרונות באירופה ולכן אולי עדיף דווקא בגלל ההעדפה להביא זרים אמריקאיים לחפש סמול פורוורד איכותי שיוכל להשלים ולחבר בין הקו האחורי לקו הקדמי של הצהובים גם כשחקן יוצר מבחינה התקפית וגם כסטופר הגנתי.

בינגו של ספאחיה. (קרדיט לטוויטר הרשמי של מכבי תל אביב)

במכבי תל אביב משחקים בעמדה מספר שלוש כרגע רק שני שחקנים, דיאנדרה קיין ומייקל רול. מייקל רוב שחקן מאוד חכם, קלעי לא רע מחוץ לקשת, חבר טוב לקבוצה וגם שחקן הגנה נחמד. דיאנדרה קיין הוא שחקן הגנה נהדר מאוד מהיר וקשוח אך מבחינה התקפית זה כמו לשחק עם שחקן פחות. קיין לא משתמש במהירות שלו בכדי לחדור לסל ועד שבמקרה חדר הסיומת שלו לא רכה מספיק והקליעה שלו מחוץ לקשת היא נוראית שלא נדבר על אחוזי העונשין הרעים גם כן. דיאנדרה קיין וגם מייקל רול יכלו להוות שחקנים משלימים נהדרים עבור מכבי אך אף אחד מהם אינו שחקן מוביל.

קיין, חלש התקפית. (קרדיט לטוויטר הרשמי של מכבי תל אביב)

מכבי תל אביב חסרה סמול פורוורד איכותי שיכול לתת לה את קפיצת המדרגה שהיא כל כך רוצה בזירה האירופית, החלפה של דיאנדרה קיין בשחקן שמסוגל גם לתרום התקפית היה מרים את הרמה של הקבוצה ומספק לה ארסנל אדיר של כלים התקפיים. הסמול פורוורד האיכותי האחרון שהיה למכבי תל אביב היה דווין סמית' שתרומתו הייתה מדהימה עבור מכבי. סמית' היה שחקן הגנתי נהדר ותרם מעל ל-10 נקודות למשחק ביורוליג. בנוסף, שחקן בעמדת הסמול פורוורד  עשוי להוות יתרון לצהובים על שאר קבוצות היורוליג שרובן לא נוהגות להחתים שחקנים מובילים בעמדה הזו ולכן זה החיסרון המשמעותי עבורי בסגל הצהוב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
סמית, הסמול פורוורד האחרון שהשפיע במכבי (קרדיט לוויקיפדיה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort