דעה: איקרדי חייב לעבור לאתגר הבא

הוא אולי ה-"בד בוי" המובהק של הכדורגל העולמי, אך לפני הכל מאורו איקרדי הוא אחד מן החלוצים הטובים בעולם, אם תרצו או לא. אז מה מפריד בין הארגנטינאי לבין להפוך לחלוץ הטוב ביותר? ובכן, לדעתי התשובה היא פשוטה מאוד. איקרדי חייב לצאת מהמקום הנוח שמצא באיטליה, ולעבור לאתגר חדש.

העבר:

כשהגיע מאורו הצעיר, אז בן 18, לסמפדוריה האיטלקית מה-"לה מאסיה" של ברצלונה, לא יותר מדי אנשי כדורגל שמעו עליו. כבר בגיל זה מאורו היה מאופיין בחוצפה החיובית שלו ככדורגלן ובמבנה הגוף הפיזי למדי שהתאים לתפקידו – חלוץ מטרה. את הסיפור עם מקסי לופז כבר כולם מכירים, אך אולי בכל זאת שווה להזכיר את מה שקרה לשם הכתבה. כידוע לכולם, מקסי, בן מולדתו של איקרדי, לקח את החלוץ הצעיר תחת חסותו וגידל אותו כאילו היה לאחיו הקטן. חלפו הימים ואיקרדי, שהיה בן בית של מקסי ואשתו וונדה נארה, הודיע על הרומן החדש עם אשתו של מקסי.

מקסי לא סלח (fourfourtwo)

אך לא לשם כך התכנסנו. כשמדברים על העבר של איקרדי מיד קופץ לנו המקרה עם מקסי לופז, אך לפני שהגיע לאינטר בקיץ 2013, איקרדי עוד היה שחקן נוער של ברצלונה הגדולה. איקרדי לא זכה לקרדיט ממאמני מחלקת הנוער של הקטאלונים ואפילו לא הוקפץ לסגל הבוגרת ולו לפעם אחת. אחרי שהבין שלא ימצא את מקומו בקבוצה של פפ, עבר לא רחוק אל איטליה, סמפדוריה. עונה אחת בנוער של האיטלקים הספיקה כדי להעלות את החלוץ הצעיר לקבוצה הבוגרת של המועדון. איקרדי העביר סך הכל עונה אחת במדיה של סמפדוריה בסריה א', עד שאינטר שמה את ידה על היהלום הנוצץ. 11 שערים ב-33 משחקים תפסו את העין של הנראזורים, וכשש וחצי מיליון יורו בלבד הועברו לקופתה של סמפ.

את התקופה שלו באינטר אפשר להגדיר כרכבת הרים. ההתחלה הייתה מעולה, איקרדי כבש את השער הראשון שלו במדי אינטר כבר באמצע חודש ספטמבר של עונת 2013/14, כשכבש את שער היתרון של הנראזורי ב-1:1 מול יובנטוס. מהר מאוד הפך מאורו איקרדי לאהוב הקהל, וכשבאו השערים הרעב רק גדל. איקרדי המשיך לקוע רשתות באיטליה, ובתחילת עונת 2015/16 מונה לקפטן הקבוצה במקומו של אנדראה ראנוקיה שסיפק בעונה שלפני כן יכולת ירודה מאוד. שנה לאחר מכן, באוקטובר 2016, אחרי שכבש עשרות שערים עבור המועדון והיה לקפטן הקבוצה במשך שנה, הסיפור עם מקסי ו-וונדה התפוצץ בתקשורת, ומאורו נקלע למצב עגום במיוחד. האוהדים יצאו במחאה שקראה לקחת ממנו את סרט הקפטן, המאפייה הסיציליאנית הציעה למקסי לגמור לאיקרדי את הקריירה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ההווה:

היום, כשהוא כבר בן 24, עם 80 שערים ב-133 הופעות במדי אינטר, ועם חשיבה של אדם בוגר, מאורו איקרדי נכנס בקלות, לטעמי, לטופ 10 של החלוצים בעולם. הוא החזיר לעצמו את אהבת האוהדים, ויחד איתם הוא מוביל את אינטר למחוזות שהיא ראויה להם. פתיחת העונה הנוכחית של איקרדי ואינטר היא מהטובות ביותר בשנים האחרונות, וודאי בעשור הנוכחי. מקום שני, שבע ניצחונות בשמונה משחקים. ואיקרדי? אוי כמה שהוא לוהט. החלוץ המושמץ אך הכל כך מוכשר סותם פיות לכל שונאיו שלא מוכנים לגמול לו, ומפציץ 9 שערים מפתיחת העונה, כולל שלושער בדרבי שהביא ניצחון על היריבה באדום-שחור.

דווקא כשהוא בתקופה הטובה בקריירה שלו, איקרדי לא הצליח להוביל את הקבוצה שלו לניצחון במשחק הגדול מול נאפולי, שהיה המשחק על המקום הראשון. איקרדי הוחלף לקראת סיום המשחק, שהסתיים ב-0:0 מאכזב אך קצבי ומעניין, שהשאיר את נאפולי במקום הראשון ואת אינטר בשני.

"מאורו איקרדי נכנס בקלות, לטעמי, לטופ 10 של החלוצים בעולם" (חשבון הטוויטר הרשמי של אינטר)

העתיד:

שאלת השאלות – "מה הלאה?". ובכן, בתור אחד שמאוד מתחבר לסגנון המשחק והחוצפה של איקרדי, ועוקב לא מעט זמן אחרי התוצאות שלו בליגה האיטלקית, הגעתי למסקנה שמאורו פשוט צריך לעבור לאתגר אחר, מרענן, שיעמיד אותו במבחן הרבה יותר משמעותי. אז נכון, הוא לא השיג תואר משמעותי עם אינטר במהלך ארבע העונות הראשונות שלו במועדון, ובליגה שבה משחקות קבוצות כמו יובנטוס, נאפולי, רומא ועוד, שנכון להיום עדיפות על אינטר, קשה מאוד להוביל לבד קבוצה כזו לאליפות.

לכן, אם הייתי צריך להמליץ לאיקרדי מה לעשות בשלב זה בקריירה שלו, הייתי מציע לו למצוא בית חדש, כזה שבו הוא יוכל לממש את הפוטנציאל הרב שטמון בו, ולזלול תארים עם קבוצה שתסייע לו להגשים את החלומות האישיים שלו. אולי במקום בנזמה המקרטע במדריד? או בכלל להיות שחקן ההתקפה הבכיר ביום שאחרי לאו מסי ולואיס סוארז בברצלונה? או שמא הכיוון הוא בכלל אנגליה, שם הוא יוכל להיות חלוץ מוביל בכל קבוצה שמגדירה את עצמה כאחת שרצה חזק בצמרת?

הגיע הזמן להתקדם (Sempreinter)

כפי שנאמר בהקדמה לכתבה, מה שיהפוך את איקרדי לשחקן עם הכותרת "החלוץ הטוב בעולם", הוא ההחלטה שיקבל, אם יקבל, ויעבור למקום אחר שיהפוך אותו לאימת אירופה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort