הקרב על היבשת

ביום חמישי הקרוב תיפתח אליפות אירופה בכדורסל. השנה, לא רק שלא תהיה מארחת אחת אלא 4 מארחות כפי שהיה באליפות הקודמת רק שהפעם ישראל היא אחת המארחות יחד עם טורקיה, רומניה ופינלנד. אז אם שאלתם את עצמכם מי נגד מי ואיפה?  אז כל התשובות לפניכם.

כל מארחת תארח בית במדינתה כאשר ישנם 4 בתים, בכל בית 6 קבוצות.

מכל בית עולות 4 קבוצות לשלבי נוקאאוט משמינית גמר ועד הגמר כאשר כל משחקי הנוקאאוט יערכו בטורקיה.

אז בואו נכיר קצת את הנבחרות

בית א': החיסרון של הענק הפולני, השם הבא בכדורסל העולמי והמארחת שכנראה תסיים את דרכה כבר כאן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פולין, צרפת, סלובניה, איסלנד, פינלנד,יוון

מבחינת היוונים והצרפתים צפוי טיול קל לשלב הבא. למרות החסרונות של יאניס אנטטקומפו ("גריק פריק" למי שרוצה) בנבחרת יוון וחסרונם של גובר, קאוסור וטוני פארקר אצל הצרפתים, לא אמורות שתי האימפריות להיתקל ביותר מדי קשיים במיוחד לא מול שתי הסקנדינביות הנחמדות שלהן אין הרבה להציע.

פולין תחסר את הסנטר של מרצ'ין גורטאט המשחק בוושינגטון וויזארדס מ-NBA  אך תגיע עם המתאזרח איי ג'יי סלאוטר ששיחק העונה בבנאביט.

נבחרת סלובניה תציג את הדבר הבא בכדורסל האירופי ואולי הכוכב האירופי הבא מעבר לאוקיאנוס – לוקה דונצ'יץ'. רק בן 18 וכבר מככב בריאל מדריד של פאבלו לאסו, אליו בקו האחורי יצטרף הרכז גוראן דראגיץ' ממיאמי היט

תחזית עולות : יוון – צרפת – פולין –סלובניה

בית ב': טים ג'ינג'י , הצרה של הסקוודרה אזורה, האירופאים של ליטא והחור הגדול של גרמניה

ישראל, איטליה, גאורגיה, גרמניה, ליטא, אוקראינה

הנבחרת של אדלשטיין עשתה הכנה טובה מאוד כאשר ניצחה את מרבית משחקיה. בין היריבות אותה ניצחה הנבחרת ישנן בריטניה, הונגריה, ליטא ועוד. המשחק האחרון של הנבחרת היה הניצחון על הונגריה ונראה שהחבורה הישראלית מוכנה לטורניר. סיכויי ההצלחה של ישראל לעלות לשלב הנוקאאוט גדולים במיוחד בעקבות העובדה שישראל תארח את הבית ותהנה מאווירה ביתית. גם שילובם של שחקנים ותיקים כמו כספי ואוחיון לצד צעירים כמו שון דאוסון יכולים להוביל את הנבחרת לשלב הבא.

אצל האיטלקים המצב בעייתי. אם לא די בחסרונות של ברניאני, לא הרבה לפני הגעתם של האיטלקים לארץ שיחקה הנבחרת נגד הולנד במהלך המשחק שלח דנילו גלינארי אגרוף לעבר ג'יטו קוק ההולנדי ושבר את ידו.  בצד החיובי, המתאזרח דניאל האקט והגארד מרקו בלינלי שמשחק ב-NBA יגיעו לתל אביב וינסו להפיח תקווה בארץ המגף שאולי השנה אפשר לקחת את הגביע לרומא.

נבחרת גרמניה תגיע לראשונה לאחר הרבה זמן ללא הכוכב הגדול ביותר שלה בכל הזמנים –דירק נוביצקי, שהתייצב כמעט לכל אליפות או טורניר קיץ שערכה הנבחרת, כמו כן גם טיבור פלייש הגבוה לא יטול חלק באליפות. מי שכן יגיע הוא דניס שרודר הגארד האתלטי של אטלנטה הוקס.

אצל הגיאורגים יגיעו גיאורגי שארמאדיני ששיחק במכבי ת"א וזאזא פאצ'וליה מגולדן סטייט וירכיבו קו קדמי לא רע בכלל ואולי הכי טוב בבית אך עם קו אחורי לא איכותי מספיק יכול להיות שזה לא יספיק לשלב הבא

נבחרת ליטא היא בין הנבחרות היחידות שלא שלחו נציג ל-NBA. הכי קרוב זהו דומנטאס סאבוניס –הבן של. שמשחק במכללת גונזאגה ב-NCAA. סגנית אלופת אירופה תנסה יחד עם יאבטוקס ומאצ'יוליס נבחרת ליטא תנסה להתברג לרבייעת ההעפלה.

תחזית עולות : ישראל – איטליה – גאורגיה – ליטא

גלינארי וקוק רבים מכות (קרדיט: קלאץ' פוינטס)

בית ג' : האלופה , האקסים הצהובים והצ'כי החסר

ספרד, קרואטיה, מונטנגרו, רומניה, הונגריה, צ'כיה

האלופה הספרדית היא המועמדת מספר אחד לזכות ולהגן על תוארה. כמו מרבית הנבחרות גם הספרדים יגיעו ללא כמה כוכבים . סרחיו יול קרע רצועה בברכו ויעדר כמה חודשים. סרג' איבאקה ורודי פרננדז יצפו באליפות מהבית. אבל עם האחים גאסול, סרחיו רודריגז וריקי רוביו – ספרד לא צפויה להיתקל בבעיות בדרך לשלב הנוקאאוט.

אם בית ב' היה הבית הישראלי, אפשר לומר שבית ג' הוא בית האקסים.

בנבחרת מונטנגרו משחק טייריס רייס שהיה קרוב הקיץ לחזרה לצהוב כחול ומולו בנבחרת קרואטיה ישחק דראגן בנדר מהפיניקס סאנס שעד לא מזמן כדרר וקלע בהיכל מנורה מבטחים.

הצ'כים יחסרו את הכוכב יאן וסלי המשחק בפנרבחצ'ה.

תחזית עולות : ספרד –קרואטיה – מונטנגרו – רומניה

הוא דווקא כן מגיע. פאו גאסול (קרדיט: NBA.COM)

בית ד': שתי טוענות לכתר, אסיר פוליטי ו-KP6

טורקיה, רוסיה, סרביה, לטביה, בלגיה, בריטניה

טורקיה, שתהנה מיתרון ביתיות לאורך כל הטורניר תחסר את אנס קאנטר מאוקלוהומה. קאנטר שידוע כמתנגד לממשל ארדואן צייץ בטוויטר הקיץ שדרכונו בוטל ואביו מעונה על ידי הממשל כהשלכה על מעשי בנו. עוד יחסרו לטורקים, עומר אשיק וארסן איליסובה. מי שכן יגיע הוא בובי דיקסון הידוע בשמו הטורקי "עלי מוחמד" המשחק בפנרבחצ'ה וסינאן גולאר המצוין מגלאטסראי.

רוסיה תשאף לשחזר את הזכיה מלפני עשור, אז אימן אותה דיוויד בלאט. עם אלכסיי שבד וויטלי פרידזון בקו האחורי וטימופיי מוזגוב בקו הקדמי- עושה רושם שהשלב הראשון הוא רק חימום עבורה.

סרביה תמיד מכוונת גבוה אבל השנה היא תתקשה במיוחד ועושה רושם שהיא הנבחרת שנפגעה הכי הרבה מחסרונם של שחקנים : תיאודוסיץ', ראדוליצה, בייליצה , מיטרוביץ' ויוקיץ'. כל אלו ישארו בבית. מי שכן יופיעו הם בוגדאן בוגדאנוביץ' וניקולה קאליניץ'. בכל מקרה, את נבחרת סרביה אסור לעולם להספיד.

לטביה מביאה לטורניר את אחד השחקנים האירופאים המפתיעים ביותר ב-NBA בשנים האחרונות- קריסטאפס פורזינגיס מהניו יורק ניקס. השחקן שנבחר 4 בדראפט 2015  הגיע לתפוח הגדול ולאחר התחלה מגומגמת הראה שהוא לא בא להיות תפאורה בקרקס של פיל ג'קסון. לצערו של KP6, נבחרת לטביה לא משופעת בכוכבים ויהיה לו קשה מאוד להתברג לשלב הבא אם כי עדיין נבחרתו עדיפה על בריטניה ובלגיה שסוגרות את הרשימה

תחזית עולות: טורקיה –רוסיה-סרביה- לטביה

תאודוסיץ'. גם הוא נשאר בבית (קרדיט: סרפסקה טיימס)

אליפות אירופה 2017 הולכת להיות מעניינת למרות כל השחקנים שלא יגיעו. מלבד ספרד שנראית עדיפה על כולן וכמה נבחרות שהסיכוי שלהן נמוך, אפשר לומר שהרבה מאוד נבחרות שוות ברמתן והקרב על השלב הבא יהיה מרתק.

אז בואו נתרווח על הספה ונהנה מכדורסל אירופאי משובח

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort