פדרר לאן? מבט אל עתיד הטניס

רוג'ר פדרר נמצא בתקופה אדירה של התחדשות. אם לא מתעמקים בפניו, עליהן ניתן לראות כמה מהשפעות הזמן, קל לדמיין אותו שוב כשחקן צעיר בן 25 הנמצא בשיאו. בגמר אוסטרליה הפתוחה השנה היה קשה להבחין בכך שהוא כבר בן 35, כי הטניס שלו היה נראה לא פחות טוב מאשר כשזכה בווימבלדון 5 שנים ברציפות באמצע שנות ה-2000. קשה להסביר את הקאמבק הנפלא של שחקן שלא זכה בתואר גרנאד סלאם כבר 5 שנים, שהיה נדמה כי שיאו מאחוריו, תרתי משמע. ב-2009 כולם ציפו לראות את נדאל מתקדם לעבר שיא תארי הגרנאד סלאם של הפנומן השווייצרי, וב-2012 כשלפדרר היו כבר 17 כאלה ונדאל היה השחקן הטוב בעולם היה נדמה כי את מספר 11 שלו (ו-14 ב-2014) ימיר השור הספרדי גם בהשוואה של 17 תאריו של פדרר.

אחר כך הצטרף לרשימה גם ג'וקוביץ', ששלט בטניס ב-3 השנים הקודמות, ולמעשה מ-2008 היה בדרך יציבה מאוד לזכייה ב-12 תארי גרנאד סלאם, אותם השלים בזכייה ברולאן גארוס באמצע 2016. אלא שכאן השעיטה הסתיימה והוא פינה את דרכו למארי כדי להפוך לראשונה ממספר 2 נצחי למספר 1 המבוגר ביותר אי פעם. במחצית השנייה של 2016 נעדרו גם נדאל וגם פדרר, שלא הצליח לעבור את חצי גמר ווימבלדון בשל פציעה. הם נחו חצי שנה וחזרו כה רעננים, והנה שניהם שוב מככבים בגמר שני בשלושה חודשים על הבמות הגדולות ביותר.

פדרר הוא שוב אחד מחמשת הטניסאים הטובים בעולם. האם יחזור שוב להיות מספר 1? (אתר טורניר מיאמי)

פדרר הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים. מה להוכיח בעצם כבר אין לו. אבל אולי מעבר לתשישות הייתה זו גם התשוקה שמעט אבדה לו אי שם בדרך. בחופשה הוא פרסם תמונות של נופש מבריכה או מטרק אי שם בהרי שווייץ, והיה נראה כי הוא מחכה ליהנות כבר מפרישה פסטורלית. אבל אף אחד לא חזה שרק 4 חודשים אחרי התמונות הללו נקבל חזרה את פדרר השועט והאימתני, במובנים מסוימים אף טוב יותר מבעבר (בעיקר בתנועה על המגרש ובחבטת גב יד קטלנית וחדה יותר), עם הווינר-קילר אינסטינקט והיכולת להניף שוב לא רק תארי מאסטרס 1000 אלא גם תואר גראנד סלאם מספר 18, ודווקא על יריבו הגדול מכולם – נדאל.

החדווה החדשה שחזרה לו איננה יד הגורל. הוא עבד קשה על מנת להיות שוב תחרותי, וההצלחה שלו באה בד בבד עם כישלונם של מארי וג'וקוביץ'. הוא עדיין לא ניצב מול שני הטניסאים הראשונים בעולם כיום, ואין ספק ששם יבואו הקרבות האמיתיים. כי אם פדרר יצליח להביך את מארי ולגבור על ג'וקוביץ', דבר סביר בהחלט גם לאור הכושר האחרון שהציגו באליפות אוסטרליה הפתוחה, הוא עשוי לעשות את הבלתי ייאמן ולחזור למקום הראשון בעולם והוא כמעט בן 36!

משחק בגיל 35 ממש כמו בימיו הגדולים לפני 10 שנים. פדרר (אתר טורניר מיאמי)

אבל אין דבר שמסוגל לעצור אגדות, כנראה. גם נדאל שנמצא בכושר מצוין הוא עדות לכך. אבל יש משהו אחר בפדרר, משהו מאגדה שאי אפשר לחזות. היכולת שלו לחזור מהקבר פעמיים, ברבע גמר ובחצי גמר טורניר מיאמי, ולהגיע לגמר שלישי רצוף בטורניר גדול מעידות על הגדולה שלו גם כעת, בגיל בו שום אגדת טניס מן העבר לא רשמה גם חצי הישג. ולמה? כי כולם כבר פרשו. לא בטוח אפילו שכל השמות האחרים שצוינו כאן, מנדאל דרך מארי ועד ג'וקוביץ', ימשיכו לככב בגילאים האלה, ועוד יותר לא בטוח שיזכו בתארים. אבל כל עוד הוא כאן, משחק ומניף גביע אחר גביע, כל שוחר ספורט שמכבד את עצמו יישב דבוק אל המסך וייצפה בפה פעור כיצד פדרר מנצח שוב ומניף ידיים אלמותיות באוויר, כיצד האגדה מנצחת את חוקי הזמן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (2)

  1. יפה אמרת. כמו שאנחנו יודעים, פדרר הביס את נדאל גם היום. נדמה שפדרר נכנס לנדאל לראש כמו שהשני ידע לעשות טוב מאוד לאורך השנים. יותר מזה, רפא נראה כמו מישהו שאבדה תקוותו, שפת הגוף שלו משדרת תסכול ולא רק בגלל פדרר, משהו שם עמוק בפנים נסדק. עונת החימר הקרובה תהיה קריטית ביותר עבורו והוא יהיה חייב לנצח בכדי לצבור ביטחון – מה שאפשרי מאחר ונובאק ומארי בהחלט לא בכושר שיא. בתור אוהד מושבע שלא מפסיק להתלהב מהרנסנס שפדרר חווה כרגע, אני די מתבאס שהוא לא ישתתף בשום טורניר עד לרולאן גרוס. נראה שזו דווקא יכלה להיות הזדמנות נהדרת לזכות סוף סוף במונטה קרלו וברומא, אבל פדרר הוכיח פעמים רבות שההחלטות שהוא לוקח הן באמת הכי נכונות עבורו. בסופו של דבר, הוא חזר לאחר חצי שנה של היעדרות כל הדרך לזכייה מרשימה באוסטרליה. אז מי אמר שהוא לא מסוגל לעשות זאת אחרי חודשיים, בכושר ובטחון סופר גבוהים אל עבר זכייה ברולאן גרוס? כבר נוכחנו לדעת שהוא פשוט מסוגל להכל.

    • נתיב כפרי

      תודה על תגובתך יקיר. מעניין לראות באילו טורנירים פדרר ישתתף. פדרר לקח פסק זמן אחרי תקופה אינטנסיבית. הוא לא ישחק במונטה קרלו בוודאות, אך אולי יחזור בזמן לרומא. המשך לעקוב אחרי כתבות הטניס שלנו גם בטורנירים הבאים 🙂

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort