"דולי ג'ונסון מתגעגע לישראל"

לפני כ-10 שנים חתם במכבי תל אביב שחקן חביב בשם דולי ג'ונסון, הוא הגיע מקבוצת AIK סולנה השבדית, ממנה הגיע לישראל גם הקשר הנהדר דרק בואטנג (כיכב בבית"ר ירושלים). באופן טבעי, כלי התקשורת בישראל התחילו להשוות בין בואטנג לג'ונסון, והציפיות מהקשר הליברי היו גבוהות מאוד. בסופו של דבר, דולי ג'ונסון לא הצליח להטביע את חותמו, התקשורת מיהרה להכתיר אותו כ"פלופ", והוא עזב בסיום העונה. מאז הוא נודד בעיקר בין הליגות בסקנדינביה, לאחרונה שיחק במולדה ובסטארט מהליגה הנורבגית.

 

לפני כמה ימים נוצר בינינו קשר ואחרי שיחה ארוכה מאוד הוא גילה לנו כמה המציאות רחוקה ממה שחושבים עליו, וכמה הוא אוהב את ישראל.

"היי דולי, מה שלומך ?"
"היי, שלומי בסדר גמור ואתה ?"

"אני בסדר, תודה. עברו כמעט 10 שנים מאז אותה עונה במכבי תל אביב, מה אתה עושה בימים אלה ?"
"אני כרגע שחקן חופשי. אני ללא קבוצה, אבל מתאמן בסטארט מהליגה הנורבגית, שם שיחקתי עד לאחרונה"

"ספר לי קצת על התקופה במכבי"
"התקופה במכבי הייתה מהתקופות היותר טובות בחיי, אולי אפילו הטובה ביותר"

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"איך הגעת לישראל בכלל ?"
"בזמנו הייתי שחקן די בכיר ב-AIK השבדית, נתתי שם עונה טובה, גם יצא לי לשחק לצידו של דרק בואטנג, ובקיץ 2008 הגיעה ההצעה ממכבי תל אביב"

כיכב בAIK סולנה יחד עם בואטנג (AIK האתר הרשמי)

"ומיד הסכמת להצעה ?"
"לא, בהתחלה די חששתי, בעיקר בגלל המצב הבטחוני בישראל, אבל לאט לאט הבנתי שהמצב במדינה בטוח, ורחוק ממה שחשבתי"

"היו לך עוד הצעות חוץ ממכבי ?"
"כן, היו 2 הצעות, אחת מגלאטסראיי ואחת מהמבורג, כמובן שההצעות הללו מאוד קרצו לי, אך לבסוף בחרתי במכבי, כי רציתי להיות שחקן הרכב משמעותי"

"אז חתמת במכבי, ובסופו של דבר התקופה שלך שם לא הייתה מוצלחת במיוחד. מה לא עבד שם ?"
"הייתה אז קבוצה באמת טובה. היו שחקנים מוכשרים: מאור בוזגלו, רודי חדד, יוסי שבחון, יאניק קמנאן, איליה ,יבוריאן אבל היה חסר שם משהו. אני אישית נתתי הכל וכך גם שאר השחקנים, אבל זה פשוט לא הספיק כדי לקחת תארים"

"ואתה חושב שהראית את כל מה שאתה יודע ?"
"לא, ממש לא. שיחקתי במכבי עונה אחת בלבד, והיו לי משחקים טובים, כמו משחק פתיחת העונה בבלומפילד מול בני יהודה, בו ניצחנו 1-2 משער של ייני בתוספת הזמן, או למשל מול בית"ר בטדי, שם סחטנו תיקו מקבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו. אבל היו גם משחקים פחות טובים. מה שבטוח, תמיד נתתי את כל כולי עבור מכבי"

מול יובל שבתאי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

"אתה יכול להצביע על בעיה ספציפית ? חיסרון ספציפי בך ?"
"לא הייתי מספיק טוב מבחינה הגנתית, אבל זה אף פעם לא היה הצד החזק שלי, אני קשר מרכזי/50-50 והיתרונות שלי הן הטכניקה, המסירות, והיכולת לנהל משחק. האמת שהייתי אז צעיר מאוד, סוג של ילד. הגעתי לפה בגיל 22, היום אני בן 32, אני הרבה יותר בוגר, הרבה יותר שקול ולדעתי גם שחקן טוב יותר."

"ומה לגבי בעיות קבוצתיות ?"
"מבחינת בעיות בחדר ההלבשה – מעולם לא היו כאלה. מבחינה מקצועית, היינו מגיעים להמון מצבים אבל לפעמים הכדור פשוט לא נכנס, וזה הכדורגל, זה לפעמים ההבדל בין הפסד/תיקו לניצחון, ואולי גם ההבדל בין קבוצה נחמדה לקבוצה טובה באמת שנלחמת על תארים"

"איך היו היחסים שלך עם אנשים בתוך המועדון ?"
"היחסים היו טובים מאוד, מאוד אהבתי את רן בן שמעון, שהוא מאמן נהדר לדעתי, ואת אבי נימני (שהחליף את בן שמעון שפוטר), הוא אדם גדול עם המון תשוקה ורצון להצליח, מבין כדורגל ברמה גבוהה וגם היה שחקן לא רע בכלל בעצמו כמו שאתה בטח יודע (צוחק)"

עם אבי נימני (AIK האתר הרשמי)

"מה עם חברים לקבוצה ? היו שחקנים שהתחברת אליהם באופן מיוחד ?"
"כן, מאוד התחברתי ללירן שטראובר, הוא בחור מצחיק ודי משוגע. כל הזמן הצחיק אותנו באימונים ובחדר ההלבשה. גם מאור בוזגלו וג'ונתן אסוס היו חברים טובים"

"אז הייתה קבוצה טובה, וחומר אנושי טוב, והרגשת טוב, אז מה לא עבד שם ?"
"אני חושב שאחת הבעיות שלי היו ההתאקלמות שלי. לקח לי לא מעט זמן להתרגל לאקלים החם של ישראל. הרי הגעתי מהליגה השבדית, זה לא קל לעשות את המעבר הזה. זה גם סגנון כדורגל שונה לגמרי"

"מה ההבדלים בין הליגה השבדית לליגה הישראלית ?"
"הכדורגל בשבדיה הרבה יותר קבוצתי. בישראל הכדורגל הוא יותר אינדיבידואלי, יותר טכני, יותר מאבקים של אחד על אחד. גם צורת ההגנה בשבדיה היא שונה לגמרי. בליגה השבדית השתמשו אז בעיקר בשמירה אזורית וקבוצתית ובישראל השמירה היא יותר אישית, כל שחקן לוקח שחקן"

"אתה חושב שמיהרו לשפוט אותך ?"
"לגמרי. אחרי עונה אחת כבר אמרו "דולי ג'ונסון פלופ", אמרו שאני גרוע ושאני לא מתאמץ. אנשים צריכים להבין שזה כדורגל, ושחקנים הם בני אדם, הגעתי למדינה חדשה, לליגה חדשה, ואחרי עונה אחת בלבד חתכו אותי. אני מבין שמכבי זה מועדון שרוצה לקחת תארים בכל שנה, אבל לא נתנו לי הזדמנות אמיתית להראות מה אני יודע. לא היו סבלנים איתי"

"אתה מאוכזב מהגישה של המועדון כלפיך ?"
"לא, לא. למרות שלא המשכתי במכבי, התקופה שלי שם הייתה חוויה אחת גדולה. בכלל, אני מאוד אוהב את ישראל ומקווה לחזור יום אחד".

"באמת ?"
"כן, הנה יש לך כותרת. דולי ג'ונסון רוצה לחזור לישראל. אני כרגע שחקן חופשי ופתוח להצעות. אני מרגיש שמיציתי את סקנדינביה, ורוצה לעבור ליעד הבא וישראל יכולה להיות יעד נהדר עבורי. אם זה יקרה, זה יהיה פנטסטי ואולי סוג של תיקון עבורי. סוג של הזדמנות להוכיח מה אני שווה. רוב האנשים חושבים שדולי ג'ונסון פלופ ושחקן חלש, אני יודע מה אני שווה וחושב שאני עדיין יכול לתרום. יש לי לפחות עוד 3 שנים לשחק"

צפו בביצועים של דולי ג'ונסון:

"ולמה זה לא הסתדר בנורבגיה ?"
"בתחילת השנה שעברה הגעתי למולדה, בהתחלה שיחקתי ואז נפצעתי לתקופה של 3 חודשים. אחר כך עזבתי כי הבנתי שיהיה לי קשה להשתלב שם אחרי הפציעה (מולדה קבוצת צמרת בנורבגיה, ואף ניצחה את סביליה בליגה האירופית). משם הגעתי לסטארט, קבוצת תחתית בנורבגיה, שם הייתי שחקן הרכב ואפילו הבקעתי שער אחד, אבל לצערי הקבוצה ירדה ליגה"

"ואז עזבת את סטארט. למה עזבת ?"
"הקבוצה ירדה לליגה השניה. אני אישית שיחקתי לא רע בכלל אבל הגעתי לקבוצת תחתית שהייתה רחוקה 15 נקודות מלהבטיח הישארות בליגה. זה היה על סף הבלתי אפשרי. אז עזבתי באופן רשמי אבל כרגע אני מתאמן עם הקבוצה כדי לשמור על כושר, ומחכה להצעה הכי טובה עבורי"

ג'ונסון במדי מולדה עם סולשיאר (Expressen)

"למה הקריירה שלך בעצם לא המריאה ? הרי בשבדיה דיברו עליך ככישרון גדול, מה השתבש שם בדרך ?"
"יכול להיות שלקחתי כמה החלטות לא נכונות עבור הקריירה שלי, אבל אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אני מסתכל קדימה לעבר העתיד".

"ולמה אתה רוצה לשחק דווקא בישראל ?"
"ישראל מדינה מדהימה, עם אנשים נחמדים וחמים, אני מכיר את הליגה וזו תהיה קדנציה שניה ושונה. כמו שאמרתי קודם, דולי ג'ונסון אדם בוגר יותר היום, כל מה שעברתי בקריירה עזר לי להתחשל ולהפוך לשחקן טוב יותר"

"יש לך חוויה ספציפית שזכורה לך מהשהות שלך בישראל ?"
"כן, החוויה הכי גדולה זה הקהל של מכבי תל אביב. לא ראיתי קהל כזה בכל הקריירה שלי, האוהדים תמיד תומכים ומעודדים, עוד לפני השריקה, כבר בחימום היו שרים לקבוצה ולכל שחקן בנפרד, זה משהו שאני לא אשכח לעולם"

מתגעגע לקהל הצהוב (השחקן ה-12)

"הספקת ללמוד קצת עברית ?"
"(צוחק) כן, אני יודע להגיד שלום, מה קורה, בסדר, בן ז*** (שוב צוחק)"

"עקבת אחרי מכבי מאז שעזבת ?"
"כן, שמעתי שמכבי עכשיו קבוצה טובה שלוקחת תארים, שמעתי גם שהיא הגיעה לליגה האלופות ולליגה האירופית ועברה את באזל, וזה טוב, טוב לדעת שמכבי מצליחה כי היא בין המועדונים הגדולים בישראל אם לא הגדול שבהם. אני באמת מאחל למכבי בהצלחה גדולה ורק טוב, כי זה מגיע למועדון הזה ולקהל הנפלא הזה"

"יש לך מסר לאנשים בישראל ?"
"כן, והמסר הוא כזה – דולי ג'ונסון רוצה לחזור לישראל. אני שחקן חופשי ופתוח להצעות. חזרה לישראל תהיה סגירת מעגל מבחינתי, יש לי רק זכרונות טובים מהמדינה הזאת ורק רגשות טובים כלפיה, ואם תגיע הצעה שתתאים לי – אני אשקול אותה ברצינות"

"דולי, תודה רבה, היה כיף גדול לראיין אותך"

"תודה. גם אני נהנתי מאוד. ד"ש לכולם בישראל"

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort