לקראת משחקי הגמר באינדיאן וולס

טורניר האינדיאן וולס שמתקיים בשבוע וחצי האחרונים הוא ללא ספק טוב מקודמו, ואחד מהטובים בשנים האחרונות. בהמשך ישיר לאליפות הנפלאה שקיבלנו בגראנד סלאם באוסטרליה, שנת 2017 ממשיכה לספק לנו טניס איכותי והפתעות רבות, כמו קאמבקים של שחקנים שכביכול "גמרו את הסוס" וירידות מתח של מוליכי הדירוג העולמי העולמי – ולפני שגמר הנשים וחצאי גמר הגברים ישוחקו, דוד בלאייב מסכם את מה שהיה לנו עד עכשיו, ונותן תחזית להמשך

לקראת גמר הנשים:

סבטלנה קוזנצובה (8) נגד אלינה וסנינה (14): גמר הנשים השנה יספק לנו קרב בין שתי שחקניות רוסיות ומוכשרות, וסנינה וקוזנצובה. הדרך שלהן לגמר הייתה מאוד לא פשוטה: קוזנצובה התגברה על שחקניות נפלאות רבות, כמו וינצ'י, פבליוצ'נקובה, פלישקובה וקרולין גארסיה, והיא עשתה את זה עם משחק הגנה מהמשובחים בסבב. מנגד, וסנינה גם עשתה את החיל שלה עם ניצחונות נהדרים על הפייבוריטית לזכייה אנג'ליק קרבר (בשתי מערכות), מוליכת הדירוג העולמי לשעבר ונוס וויליאמס והצרפתייה המפתיעה מלאדנוביץ'. השתיים הללו עשו צרות לכל מי שפגשה אותן, והשאלה שנשאלת כעת היא, מי תזכה בתואר?

זוהי הפעם השלישית שקוזנצובה מגיעה לגמר ה-BNP Paribas. לעומתה מגיעה וסנינה למשחק ראשון בגמר הטורניר. משחק ההגנה של קוזנצובה והאופי שלה יעשה את העבודה מול יריבתה. זה אמנם לא יהיה קל, אבל האמונה היא שבתום שלוש מערכות היא מסוגלת לסיים את המלאכה ולזכות בתואר. היא הוכיחה זאת מול פלישקובה (3), שנשארה המדורגת הבכירה בתחרות לאחר שסרינה פרשה וקרבר הודחה, והיא תוכיח זאת פעם נוספת מול וסנינה. היא גם השחקנית המנוסה יותר מבין השתיים ולכן ברגע המכריע גם הניסיון ידבר. אז מזל טוב על הזכייה בתואר, הגברת קוזנצובה! (אם וכאשר..).

האם היא תזכה? קוזנצובה (Sky Sports)
האם היא תזכה בטורניר האנידיאן וולס? קוזנצובה (Sky Sports)
לקראת חצאי גמר הגברים:
  1. פאבלו קארנו-בוסטה (21) נגד סטאן ואוורינקה (3): ראש בראש: 0-2 לשווייצרי. הספרדי בן ה-25 פאבלו קארנו-בוסטה עבר הגרלה יחסית נוחה. עם עזרתו של ואשק פוספישיל, אנדי מארי הודח מהרבע העליון של ההגרלה ובכך זה אפשר לו מעבר נוח לשלבים המאוחרים. בסיבוב השלישי הוא היה אמור לפגוש בדרבי ספרדי את ידיו רוברטו באוטיסטה-אגוט (16), אך הוא פרש ואפשר לפאבלו לעלות לסיבוב הרביעי עם ניצחון אחד בלבד. בשלב 16 האחרונים, הוא פגש את אחת מהפתעות הטורניר, דוז'אן לאיוביץ' (שעלה מהמוקדמות), מולו הוא לא התקשה יותר מדי כשניצח אותו ב-2 מערכות. המשחק הכי קשה שלו היה ברבע הגמר, כשגבר ב-3 מערכות על פאבלו אחר (קואבס). לעומתו, לסטאן ואווריקה החיים היו מעט יותר קשים. לאחר שגבר על פיליפ קולשרייבר בסיבוב השלישי, גם הוא פגש את אחת מהפתעות הטורניר, יושיהיטו נישיוקה (שניצח את תומאס ברדיך ואיבו קרלוביץ'), אותו הוא ניצח בקושי עם 7:6 במערכה הקובעת. ברבע הגמר, גם דומיניק תים הקשה מאוד על סטאן "דה-מאן" אבל השווייצרי התעלה ברגעי האמת ועלה לחצי הגמר. המפגש ביניהם לא צפוי לא מותח ואמור להיגמר בשתי מערכות לטובת ואוורינקה, מהסיבה הפשוטה שהוא יותר טוב. הוא התמודד במהלך כל הטורניר מול יריבים חזקים ועבר מעל הרבה מאוד מוקשים מסוכנים בהצלחה, לעומת קארנו-בוסטה שדילג לחצי הגמר מול יריבים נוחים. בנוסף, השווייצרי ידוע ביכולת שלו להתעלות בשלבי סיום של אליפויות, ולכן, כשהוא יודע שגמר שווייצרי מונח על הפרק, וכשג'וקוביץ' ומארי הודחו (מה שיקצץ את הפער ביניהם לבין סטאן), הוא יעשה הכל וייתן את 100% שלו ולא ישאיר כל סיכוי ליריבו הספרדי. כמו כן, הוא לא ירצה להרוס את המאזן המושלם שיש לו נגדו. אז ניפגש בגמר, ואוורינקה.

    פייבוריט לזכייה? ואוורינקה (beIN sports)
    פייבוריט לזכייה? ואוורינקה (beIN sports)
  2. רוג'ר פדרר (9) נגד ג'ק סוק (17): ראש בראש: 0-2 לפדרר (אם כי המשחקים האלה היו לפני שנתיים). אחד הקאמבקים המרגשים ביותר של השנים האחרונות הוא רוג'ר פדרר. השחקן הטוב בהיסטוריה חזר מתקופת פציעות שהורידה אותו למקום ה-17 בטבלת הדירוג העולמי, אבל עם זכייה מדהימה באליפות אוסטרליה הפתוחה הוא חזר לטופ 10 והוכיח לכולם שהוא עדיין חזק בעניינים. הוא גבר על סטיב ג'ונסון בסיבוב השלישי ועל הנמסיס הנצחי רפאל נדאל, עם 6:2, 6:3 קל באופן מפתיע, בסיבוב הרביעי. הוא גם קיבל מעט מנוחה לאחר שניק קיריוס (שהדיח את ג'וקוביץ') פרש מרבע הגמר ואפשר לשווייצרי להגיע לחצי הגמר. מנגד, יפגוש את האמריקאי היחיד שנשאר בהגרלה הראשית, ג'ק סוק, שהשיג תוצאות נהדרות בימים האחרונים. עם ניצחונות על קיי נישיקורי וגרגור דימיטרוב, הוא ינסה להפתיע את כולם גם מול השווייצרי הותיק.

לסיכום: גם המוח וגם הלב הולכים עם פדרר. הוא מציג טניס יותר טוב משל יריבו, והוא הוכיח זאת במשחק דומיננטי ביותר נגד נדאל בשמינית הגמר. הוא ירצה להמשיך את המאזן המושלם שיש לו מולו כדי להבטיח עוד גמר ועוד נקודת ציון בשנת הקאמבק הנפלאה שלו. פדרר לא צפוי להתקשות יותר מדי אם בכלל, והצפי הוא שכמו שגמר הנשים יהיה גמר רוסי, כך גם גמר הגברים יהיה שוייצרי. ושם יש לפדרר יתרון עצום: במפגשים מול בן ארצו ואוורינקה מוביל פדרר 19-3, והפעם האחרונה שגבר על יריבו בן ארצו שעבר אותו בדירוג בשנה שעברה הייתה בחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. שם הציג פד אסקפרס טניס ברמה גבוהה וריסק את סטאן דה מאן בתצוגת תכלית. בכושר הנוכחי יהיה מאוד קשה לעצור את המכונה המשומנת בת ה-35. אז ניפגש בגמר, פדרר וסטאן.

ישחזר את ההישג? פדרר (SI)
ישחזר את ההישג ויזכה בטורניר בפעם ה-5 בקריירה? פדרר (SI)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort