כוכב מסוג אחר

אחרי עזיבה של האלק לסין תמורת כמעט 56 מיליון יורו, אוהדי זניט סנט פטרסבורג ציפו למחליף לא פחות נוצץ ממנו, אך בסוף הוחתם במקומו ברזילאי אחר-ג'וליאנו "רק" תמורת 7 מיליון יורו. אז למה נמכר חלוץ הברזילאי? מי זה ג'וליאנו? למה בחרו דווקא בו? מדוע הנהלת זניט לא ביזבזו יותר כסף ולא החתימו כוכב אחר במקום האלק? האם ג'וליאנו יעמד בציפיות ולא ישאר בצל של האלק? על שאלות האלה תמצאו תשובות בכתבה הזו.

כשמירצ'ה לוצ'סקו רק הגיע לקבוצה, הייתה לו יכולת לבטל את ההעברה של האלק לשנחאי SIPG, אך בסוף החליט לא לעצור את ההעברה ולתת להאלק לעזוב מכמה סיבות. דבר ראשון לוצ'סקו, למרות חיבה מפורסמת שלו לברזילאים, לא אוהב שחקנים אינדיבידואליסטים שרוצים להיות כוכבים ראשיים. הוא רוצה שחקנים שמשתפים פעולה ושישחקו בסנכרון יחד. האלק ידוע כשחקן כוכב שסביבו בונים את המשחק וזה לא מה שמאמן הרומני רוצה. סיבה נוספת למכירה של הברזילאי היא עניין כספי. האלק כבר בן 30 ונמצא בשיא שלו, המחיר שלו כבר לא יעלה ולחכות עם המכירה שלו פשוט לא היה נכון מבחינה כספית. עקב זה ממכירה של האלק הרוויחו כל הצדדים.

גיבור על הברזילאי קרדיט(РБК Спорт)
גיבור העל הברזילאי  (РБК Спорт)

הרבה מאוד חשבו שזניט תנצל את כל הכסף ממכירה של האלק ותקנה שחקן ברמה שלו או אפילו מישהו יותר טוב, אך זה לא קרה והוחתם ברזילאי אחר בשם ויקטור ג'וליאנו תמורת 7 מליון יורו. הבחירה הזאת אולי נראת ממבט ראשון כלא טובה, אבל יש בה המון היגיון. בזניט הבינו שמועדון צריך לעמוד בדרישות של אופ"א ולהיות מועדון שמרוויח ולא רק מבזבז. בנוסף לכך, הנהלה של זניט ראה שהחתמת כוכבים גדולים בסכומים מטורפים לא הצדיקה את עצמה וקבוצה עדיין לא השיגה את המטרתה להגיע לטופ 10 קבוצות בעולם. עקב זה מועדון החליט לבזבז פחות כסף ולבנות קבוצה שכל השחקנים נמצאים ברמה שווה. עקב כל הסיבות האלה לא מפתיע שקבוצה בזבזה על מחליף של האלק פחות כסף.

לא הצליח לממש את כל הפוטנציאל בדניפרו קרדיט(Footboom.com)
לא הצליח לממש את כל הפוטנציאל בדניפרו (Footboom)

אין ספק שההחתמה של ג'וליאנו היא בחירה של לוצ'סקו. המאמן הרומני הכיר אותו בזמן שהברזילאי הופיעה בדניפרו דניפרופטרובסק ושם היה בין השחקנים המובילים. ויקטור מאוד מתאים לסגנון משחק של מירצ'ה: משחק במסירות קצרות, יש לו טכניקה מצויינת וראיית מגרש. בנוסף לכך הוא מקצוען ומתאמן אפילו יותר ממה שמצופה, תמיד מאושר ומוסיף אווירה טובה לקבוצה. ופרט הכי חשוב בעייני שלוצ'סקו בחר דווקא בו, זה שהוא יודע את השפה ולא ייקח לו הרבה זמן להסתגלות. בגדול מאוד מפתיע שהשחקן הזה עדיין לא הצליח להיות כוכב גדול כי לפי השמועות היו מעוניינות בו קבוצות אירופאיות גדולות כגון ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד וארסנל אחרי הופעתו המוצלחת במדי אינטרנסיונל הברזילאית בקופה ליברטאדורס 2010, תואר שבו זכה וקיבל את פרס השחקן המצטיין של הטורניר. להפתעת כולם, ג'וליאנו בחר בדניפרו, אך לא הצליח להראות שם את כל היכולות ואחרי 3 עונות החליט לעזוב את המועדון עקב זה שאשתו לא הצליחה להסתגל באוקראינה ובנוסף הייתה בהריון ורצתה לחזור חזרה לברזיל. הוא עבר לשחק בקבוצת גרמיו, שם שיחק 3 עונות והפך לשחקן מוביל של הקבוצה. אך אחרי שלוצ'סקו שם עליו עין בברזיל ולפי דבריו של ג'וליאנו "אמר דברים שכל שחקן היה רוצה לשמוע" כתוצאה הוא היה מאוד מאושר מכל תשומת הלב וההערכה של המאמן הרומני והחליט לשוב לאירופה.

בגרמיו הפך לשחקן מפתח, אך החליט לחזור לאירופה קרדיט(twitter.com/GremioRadio)
בגרמיו הפך לשחקן מפתח, אך החליט לחזור לאירופה (GremioRadio)

מאז החתמתו ג'וליאנו הפך לשחקן מפתח בזניט והנתונים סטטיסטים רק מוכיחים זאת: הברזילאי מעורב ב-31 שערים, כבש 20 שערים ובישל 11 מתוך 56 השערים שהקבוצה כבשה בסך הכל במשחקים רשמיים. זה שהוא מעורב ביותר מחצי משערי הקבוצה מוכיח כמה שג'וליאנו פליימקר גדול ושבחירה של המאמן הרומני הייתה נכונה. כן, אולי ג'וליאנו לא כוכב גדול כמו האלק ונושא שם של גיבור על כמוהו, אבל בשביל קבוצה הפך לגיבור מסוג אחר שאין לו תחליף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
תוך חצי עונה הפך לשחקן קריטי עבור זניט קרדיט(Чемпионат)
תוך חצי עונה הפך לשחקן קריטי עבור זניט קרדיט (Чемпионат)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort