לאן נעלם סופרמן? דווייט הווארד בן 31

הוא הגיע ל-NBA בקול תרועה ונאמר שהוא היורש של שאקיל אוניל, הוא התחיל והתפתח באורלנדו מג'יק אך נכשל כשעבר ללייקרס ויוסטון. היום הוא משחק באטלנטה הוקס ולא מימש את הפוטנציאל שיש בו. דווייט הווארד חוגג 31 ושואל את עצמו לאן?

עמדת הסנטר הייתה מאז ומעולם לאחת מהעמדות החשובות ביותר על מגרש הכדורסל. במשך שנים ראינו סנטרים שעושים כרצונם ומושכים אליהם לפעמים שניים, שלושה שחקנים כדי לעצור אותם. שמות כמו ווילט צ'מברליין, ביל ראסל, האקים אלייג'וואן ושאקיל אוניל הם סנטרים שיזכרו בזיכרוננו לעד. אם זאת ישנם שנראו בהתחלה כי הם עומדים לשלוט ב-NBA אך לא מימשו את מלוא הפוטנציאל, אחד מהשחקנים האלו חוגג היום (ה') יום הולדת ובעבר נחשב ליורש של שאקיל אוניל באורלנדו מג'יק, דוויט הווארד שבגיל 31 צריך לשאול את עצמו מה עצר אותו ולאן עכשיו?

תמיד יזכר כסופרמן (st.com)
תמיד יזכר כסופרמן (st.com)

דווייט הוארד נולד ב-8 לדצמבר 1985 באטלנטה שבג'ורג'יה למשפחה נוצרית אדוקה כשאביו מנהל אקדמייה ואימו שחקנית עבר בקבוצת הנשים של מכללת מוריס בראון. מגיל תשע ידע הווארד מה הוא רוצה לעשות והחל לשחק כדורסל, בכיתה ח' הוא כבר הצהיר שהוא הולך להיבחר ראשון בדראפט בעתיד, הדבר המרשים ביותר היה שלמרות גוף גבוה ורחב הציג הכישרון הצעיר גם מהירות ואתלטיות ויכל לשחק כמעט בכל עמדה. הילד הצעיר התקבל לאקדמייה הנוצרית של דרום- מערב אטלנטה שם שיחק 4 שנים בעיקר כפאוור פורווד ורשם ממוצעים נפלאים של 16.6 נק', 13.4 ריב', ו-6.3 חסימות ב-129 משחקים. בעונתו האחרונה באקדמיה הראה הווארד את הפוטנציאל החבוי בו, הוביל אותם לאליפות כשהוא זוכה בכל תואר אפשרי לתיכונים ועייני כל קבוצות ה-NBA לוטשות אליו. אחרי שסיים את לימודיו החליט הילד הצעיר לוותר על לימודי הקולג' ונרשם לדראפט 2004 כמו המנטור שלו קווין גארנט, בדראפט עצמו כמו שקיים נבחר הווארד במקום ה-1 על ידי אורלנדו מג'יק שהוא מקדים את אמאקה אוקפור.

הגיע לנבא בקול תרועה. דווייט הווארד (Beliefnet)
הגיע לנבא בקול תרועה. דווייט הווארד (Beliefnet)

אוהדי אורלנדו מג'יק התרגשו מהגעתו של הסנטר הצעיר וראו בו כיורש של שאקיל אוניל. הווארד הצעיר נתן לאוהדים הרבה סיבות להאמין שהם צודקים לאחר שכבר בעונת הרוקי שלו הוא סיים עם ממוצעים של דאבל דאבל ושבר שיאים רבים בדרך. לעונה השנייה הגיע הווארד עם תוספת של 7 ק"ג שריר והדימיון בינו לבין שאקיל אוניל התחיל להצית את הדימיון וכך היה עם השנים הווארד הלך והתקדם הציג מספר אדירים ושבר שיאים על ימין ועל שמאל. שתי העונות הזכורות ביותר שלו הגיעו בעונות שבין 2007 ל-2009, כשבעונת 2007/08 הוא זוכה בתחרות ההטבעות וזוכה לכינוי סופרמן לאחר הטבעה בה התחפש לסופרמן והטביע מהעונשין, באותה עונה הגיעו המג'יק לפלייאוף ואף עברו את הסיבוב הראשון אך הודחו ע"י דטרויט. בעונת 2008/09 הגיע הווארד לשיא עם אורלנדו כשהוא מציג יכולת אדירה ועושה כרצונו בצבע ונחשב לאחד מהסופרסטארים של הליגה הוא מצליח עם אורלנדו להגיע לגמר ה-NBA שם גם שובר את שיא החסימות למשחק בסדרת גמר (9) אך בסדרה עצמה הפסידו אורלנדו ללוס אנג'לס לייקרס 4-1. בעונות שלאחר מכן ניסו אורלנדו לחזור על אותה עונה אך זה לא קרה והיה נראה שזה לא מספיק עבור הסנטר האדיר שהעמיד ממוצעים אדירים. לכן, באוגוסט 2012 קיבל הווארד את מבוקשו ועבר בטרייד ללוס אנג'לס לייקרס, גם אוהדי הלייקרס ציפו ממנו להרבה וגם הם ראו בו כממשיך של שאקיל אוניל אך זה לא צלח, מההתחלה לא היית כימיה בין קובי בראיינט לבין הווארד והקבוצה נכשלה כישלון אדיר ואחרי עונה אחת בלבד עבר ליוסטון רוקטס. גם שם הציפיות היו בשמיים כאשר אוהדי הרוקטס חשבו שהשילוב בין הווארד להארדן יניב פירות אך שוב נכשל הווארד ולאט לאט גם הציג יכולת פחות טובה, אחד המשחקים היותר זכורים הוא כשהווארד פגש את קובי לראשונה לאחר שעזב ובראיינט צעק לו שהוא רך. בקיץ האחרון שב הווארד לעיר הולדתו ועבר לשחק באטלנטה כשהוא יודע שבגיל 31 ובקבוצה בה הוא נמצא אליפות היא בגדר נס.

הריב עם קובי לא עזר לתדמית (SLAMonline)
הריב עם קובי לא עזר לתדמית (SLAMonline)

דווייט הווארד הוא ללא ספק אחד מהשחקנים הכישרונים ביותר שדרכו על הפרקט בארה"ב אך מספר דברים מנעו ממנו לממש את הפוטנציאל הענקי שלו. דבר ראשון, הבחירה לוותר על קריירת מכללות, הווארד ידוע בתור ילד נצחי ונאמר הרבה פעמים שלא השתפשף מספיק לפני שהגיע לליגה, הדבר השני שעצר את הווארד היה חוסר הרצינות שלו, הסנטר האדיר אולי כישרוני בטירוף אך באופי שלו יש בעיה הוא לא לוחם הוא צוחק יותר מידי במהלך המשחקים ונראה שלא לוקח את הנעשה ברצינות, הדבר השלישי הוא שחוץ מהשנים הראשונות הווארד לא התקדם בשום צורה, הוא לא שיפר את הזריקה שלו, למרות הגוף שפיתח הוא לא הצליח להפוך למפלצת שרצה להיות ולכן זה מקובי לכינוי רך. היום הווארד צריך לעשות חושבים להתבגר ולשחק ברצינות ובמידה ויעשה את זה אטלנטה עם עוד איזה טרייד נכון תוכל להגיע רחוק. אנו נאחל לו מזל טוב ונקווה שזה לא מאוחר מידי עבורו. עבורנו הוא תמיד יזכר כסופרמן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
דווייט הווארד לאן? (nba.com)
דווייט הווארד לאן? (nba.com)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort