תפקיד חייו

"תפקיד רודף תפקיד, זה משחק אמיתי כי הבמה שלו היא מגרש ביתי"(מתוך השיר "כל עולמו " של דורי בן זאב)

ג'ושוע קימיך(givemesport.com)
ג'ושוע קימיך (givemesport)

אם תבקשו מכל רב מצוי וחובב תנ"ך לתאר את יהושע בן נון התנכ"י במשפט, הוא יגיד לכם מנהיג שגם יודע לכבוש מדי פעם. ואם תבקשו מכל אוהד בווארי מצוי לתאר את ג'ושוע קימיש (או יושואה בשפתם), הוא יגיד לכם: מנהיג שגם יודע לכבוש מדי פעם.

לנו הישראלים, השאלה העיקרית שמטרידה בקשר לשחקן היא – איך לעזאזל לבטא את שם משפחתו, האם קימיש או אולי קימיך או קימיץ' או שמא קימיק.

התשובה לכך היא תלוי באיזה שפה אתם אומרים –בגרמנית התקשרותית מבטאים קימיש, באנגלית קימיץ' ובבוואריה ובתקשורת הישראלית אומרים בכלל קימיך.

ג'ושוע קימיך נולד בעיר רוטוויל הקטנה (על שם העיר, אגב, נקרא כלב הרוטוויילר) ושיחק שם בקבוצה הזעירה. עד שבאה הקבוצה הגדולה של שטוטגרט לעיר, וג'ושוע הצעיר הפציץ שלושער במשחק ידידות, ובגיל 10 עבר לקבוצה מהעיר הגדולה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

כבר בגיל 12 החל קימיך לשחק באקדמיה של שטוטגרט, בעיקר אחרי שאבא שלו שרף כל כך הרבה קילומטראז' עד שהגיע לעיר הגדולה.
בשטוטגרט שיחק עד גיל 17 ואז שוחרר בשל חוסר התאמה ובשל פציעה. אך שטוגרט עדיין ראתה את מה שיש לילד לתת ולא מסרה אותו בלב שלם. רד בול לייפציג, שראתה את הכישרון, החליטה לקחת את הסיכון וקנתה את הילד בחצי מיליון אירו, לא לפני ששטוגרט חתמה על סעיף חזרה לקבוצה תמורת מיליון וחצי אירו. ואכן, כבר בעונתו הראשונה עלה ג'ושוע הילד לליגה השנייה עם לייפציג, וגם בעונה שלאחר מכן כיכב ושידרג את עצמו, ואף ניצח את שטוטגרט. כל זה גרם לנבחרת הצעירה של גרמניה לזמנו. שטוטגרט, שראתה את הפריצה המטאורית של הכישרון הצעיר, קנתה חזרה את הזכויות בכדי למכור אותו ביוקר. ואכן, מתיאס זאמר התרשם עמוקות מהילד וקיבל אף המלצות מאוליבר בירהוף.

מככב במדי לייפציג (uk.pintreset.com)
מככב במדי לייפציג
(Pintreset)

באחד הראיונות נשאל קימיך: "האם אתה לא מתחרט שכל החברים שלך עושים חיים בגיל הנעורים והולכים למסיבות ומבלים, ואתה צריך לקום מוקדם לכדורגל?"
קימיך השיב: "מבחינתי להיות על מגרש כדורגל זה כמו לרקוד בדיסקוטק, ובניגוד לרוב הצעירים בגילי, אני ראיתי עולם ופגשתי המון אנשים שונים ומעניינים דרך הכדורגל, ואני לא מתחרט על כלום. כדורגל נתן לי הרבה יותר מאשר מה הוא לקח ממני".

פפ גווארדיולה זיהה את הכשרון העצום שיש ללייפציג והחתימו בבאיירן תמורת סכום שנראה אז יקר. היום הוא כבר נראה כמגוחך, לאור יכולתו האדירה – בסך הכל 7 מיליון אירו. כמו כן, בגרמניה לא הורמו גבות אלא להיפך – התקשורת ראתה אותו כשחקן בעל פוטנציאל ענק. מצד שני, התקשורת לא ציפתה לעלייה המטאורית שלו כל כך מהר, בטח בהתחשב בכך שהגיע מהליגה השנייה בכלל, וכבר מגיל צעיר נכנס להרכב במגוון תפקידים בעיקר בשל הפציעות בעונה שעברה של באדשטובר, מרטינס ובואטנג. קימיך זכה לשחק 26 משחקים במהלך העונה שעברה, כאשר מתוכם 23 בבונדסליגה. ב-14 מתוכם שמרה באיירן על רשת נקייה. כמו כן, הוא היה שותף מרכזי בזכייה בגביע.

גווארדיולה אמר עליו בעונה שעברה: "אני אוהב יושואה. יש לו הכל כדי להשיג מה שהוא רוצה". בראיון אחר אמר פפ, בלי להתבלבל: "קימיך אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם".

היכולת המצוינת גרמה למאמן נבחרת גרמניה יוגי לב לזמן את הילד המוכשר ליורו ולתת לו לטעום קצת מהנבחרת. אבל קימיך לא התבלבל ולקח את ההזדמנות בשתי רגליו. הוא נכנס להרכב בתור מגן ימני ושיחק 4 משחקים מלאים, אחרי שאת השניים הראשונים פתח על הספסל. אבל הילד הוכיח שהוא רעב להצלחה, והוציא את בנדיקט הובדס מההרכב ומאז נהיה שחקן הרכב קבוע בנבחרת האדירה של גרמניה. במוקדמות המונדיאל הנוכחי הוא הפך לשחקן קבוע בהרכב, והעונה הוא סוף סוף כבש את שער הבכורה שלו במשחק נגד נורבגיה (הובדס לא בכה על העניין אלא הוסט חזרה לעמדתו המועדפת בתור בלם).

שאגה של שמחה במדי הנבחרת הגרמנית(pinterest.com)
שאגה של שמחה במדי הנבחרת הגרמנית(pinterest)

באיירן מינכן של השנה שינתה במקצת את הסגל ונוכחותו של אנצלוטי הורגשה למן הרגע הראשון. התקשורת בגרמניה חשבה שקימיך ייפלט בחזרה לספסל לאור הגעתו של הומלס מדורטמונד. אבל לקימיך היו תוכניות משלו. המגן הותיר רושם עצום באימונים, וגם הגעתו של סאנצז שהפגין יכולת פנומנלית ביורו הורידה מהסיכויים של קימיך לשחק. אבל אנצלוטי בנה עליו בתור יורש לפיליפ לאם בתור מגן ימני, ואכן, הוא החל את העונה כך בעוד שלאם שיחק יותר בקישור. עם זאת, יכולתו האדירה של קימיך גרמה לאנצלוטי לשנות את החשיבה והוא ראה אותו בתור תואם החלק החסר והבעייתי של באיירן מהעונה שעברה (או יותר נכון החור שנוצר בקישור בשל עזיבתו של טוני קרוס).

בגרמניה התקשורת משתמשת לא פעם במונח הטריו כדי לדבר על שלישיית הצעירים של באיירן קימיך-סאנצ'ז-קומאן.
אנצ'לוטי אמר עליו בראיון העונה: "שהוא שחקן בר מזל כי הוא יכול לשחק בעמדות שונות".

קימיך פתח את העונה עם 10 ימים מהחלומות במהלך חודש ספטמבר, שבהם כבש שער בכורה בנבחרת, שער בכורה בליגה וצמד בכורה אדיר נגד רוסטוב בליגת האלופות. בכך הוא הוכיח, לפתע, שהילד גם יודע לכבוש שצריך. הוא עבד קשה בקיץ כדי לשפר את יכולת הבעיטה שלו ואת ההשתתפות בהתקפות. כמו כן, הוא כבש בשלושה מחזורי ליגה ברציפות, כאשר שלושתם היו מכריעים. שניים משעריו אלה הצילו את באיירן מהפסד ואחד היה שער ניצחון. קימיך נשאל בראיון באיזה עמדה הוא משחק. הוא ענה, תוך כדי צחוק: "אני מקווה שהוא (אנצ'לוטי) יודע".

היכולת שלו לא סרה מעיני רבים והוא נחשב לאחד השחקנים האינטליגנטיים על המגרש וכאחד שמתאמץ באימונים ומשקיע במגרש. הוא גם אחד השחקנים שרצים הכי הרבה על המגרש ויש לו אחוזי דיוק גבוהים מאוד במסירות כדורים(בעיקר קצרים). הוא אף קיבל השוואה לצ'אבי. בנוסף הוא אחד מחוטפי הכדור הטובים ביבשת ושחקן מאוד טכני .

מצד שני, המבקרים של השחקן יאמרו שהרבגוניות של השחקן יכולה לפגוע בהתקדמות שלו. זאת, מפני שהוא לא מפתח את עצמו בתפקיד מוגדר וזה עשוי לעצור את התקדמותו העתידית. כמו כן, הוא הגיע בתוך עונה משחקן ליגה שנייה לשחק הרכב פותח של הנבחרת הגרמנית ושל אחד המועדונים הגדולים בעולם באיירן מינכן, והעלייה הלא מתונה הזאת יכולה להשפיע פסיכולוגית על השחקן.
גם בחדר ההלבשה הוא פופולארי במיוחד. הוא חבר מאוד טוב של תומאס מולר, ובגרמניה תומאס מולר נחשב שחקן הכדורגל הכי פופולארי במדינה. בעיקר בשל אישיותו שנתפסת כמגניבה, מצחיקה, חברמנית וכאושיית רשת(חוץ מכמובן היכולת הנפלאה שלו על המגרש). כך שאם אתה חבר של מולר, אז גם הפופולריות שלך עולה. בנוסף, קימיך משחק טניס בקביעות עם מנואל נוייר.

עם החבר הטוב מולר(zimbio.com)
עם החבר הטוב מולר(zimbio)

אם לתאר את אישיותו של ג'ושוע קימיך במילים, אז הוא מאוד צנוע, הוא מעדיף שיכנו אותו בשם ג'ו או ג'וש; בנוסף, הבחור ממעט במילים ואומר בדרך כלל רק דברים אינטליגנטיים. הוא נחשב 'ילד של אמא', קעקועים זה לא הקטע שלו והוא חולה על אטריות וגם אליל בנות לא קטן.

קימיך מועמד להמשיך לפרוץ ואולי להיות המגן מהטובים בעולם, והפוטנציאל הגלום בו כבר גרם לברצלונה ולמנצסטר סיטי להכין את פנקס הצ'קים. הילד ענק, זאת עובדה. השאלה היא לאיזה שיאים הוא יגיע והאם תהיה לו תקרת זכוכית שאותה הוא לא יצליח לשבור. עד אז נראה אותו משחק ומככב – השאלה היא רק איפה זה יקרה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort