חלוץ נא-פולין-טני

חוגג עוד שער בנאפולי
חוגג עוד שער בנאפולי (ןיקיפדיה)

סביר להניח שכל אור הזרקורים בפולין מופנה בעיקר  לסופרסטאר האמיתי של הנבחרת – רוברט לבאנדובסקי, שפורע את השטרות כל פעם מחדש ולא מפסיק להבקיע. אבל בפולין תמיד חיכה להזדמנות ולאור הזרקורים ילד מוכשר שהכינוי שלו הוא "ארק" מיליק והוא לא תמיד ליקק "חלב".

את האמת הקריירה של ארקדיוש יכלה להיגמר עוד לפני שהחלה, מיליק איבד את אביו כשהיה ילד בבית הספר היסודי ומפלטו היה הרחוב הקשה וחיי אלימות ופשע בשכונות טיצי (עיר בת 130 אלף תושבים), אבל לארקדיוש הצעיר היה המון מזל והוא התגלה ע"י מאמן הילדים הפולני סלבן מוגילן שלקח אותו תחת חסותו ופיתח את כשורנו הרב בגילאי הנוער, ואכן התבלטותו גרמה לטוטנהם ולרדינג האנגליות לשלוח נציגים לשכנעו לעבור לאקדמיות שלהם כשהיה בן 16 אבל מיליק סירב, ורצה להשתפר ולהתאמן אך ורק בפולין.

פוזת הכיבוש הקבועה עוד מהנוער
פוזת הכיבוש הקבועה עוד מהנוער (undergroundfootball.com)

את הקריירה שלו בבוגרים הוא החל בקבוצת הכדורגל של קטוביץ מהליגה השלישית (בעיר בה נוסדו חובבי ציון ואגודת ישראל ועוד הרבה חומרים טובים לבגרות בהיסטוריה) ובמשחק הבכורה שלו בבוגרים כבש צמד, ויכולתו הטכנית והשמועות שנשמעו עליו עזרו לו לעבור לגורניק זאברזה תמורת חצי מיליון זלוטי. סיפור פיקנטרי פה הוא שמי שהיה אמור להיות חלוץ הקבוצה באותה עונה הוא עידן שריקי הישראלי, אבל אי הסתגלותו של שריקי במועדון הובילו להשאלתו לאשדוד ולתת למיליק את חולצת ההרכב, מיליק לא הרשים יתר על המידה וכבש 4 שערים, אבל תמיד היה נדמה שכשרונו עומד להתפרץ. גם בעונה לאחר מכן הוא לא הרבה לכבוש אבל יכולתו הטכנית והפוטנציאל הגדול שלו גרמו ללברקוזן לפתוח את הכיס ולשלם 2.6 מיליון יורו עליו, ארקדיוש לא הותיר חותם מיוחד ואכזב באימונים ובמעט ההזדמנויות שקיבל אצל הקבוצה, שמטפח מגדל הכשרונות רודי פלר, ולכן הושאל לאוגסבורג על מנת להשתפשף והבקיע בעונתו באוגסבורג רק שני שערים ואחרי שלא עמד בציפיות בגרמניה הושאל לאייאקס מפתחת הכשרונות.

דווקא באייאקס חווה מיליק את הרנסאנס האמיתי שלו וחורר רשתות בלי אבחנה מאז שנחת לפני שנתיים בהולנד, ובעונתו הראשונה היה סגן מלך השערים בהולנד וכבש 23 שערים בנוסף ל14 בישולים בליגה ולשישיה אחת בגביע ההולנדי (כן שישה גולים באותו משחק), אייאקס לא מצמצה בסוף העונה וישר מימשה את האופציה שהייתה לה על היהלום שהתלטש אצלה תמורת סכום של 2.8 מיליון יורו.

סמל באייאקס
סמל באייאקס (סוקר מנג'ר בלוג)

בעוד לפני שנתיים הוא שיחק בהרכב בטריו האדיר של אייאקס ביחד עם סיגורדסון האיסלנדי שכיכב ביורו וקישנה, הראשון נמכר לנאנט והשני שנחשב פוטנציאל ענק לא הצליח בעונת הבכורה לפרוץ בלאציו.
בעונה שעברה הוא התחלק בהתקפה עם אנוואר אל גאזי ואמין יונס הצעירים והדי מוכשרים, שבקרוב מאוד יצאו אף הם לליגות הבכירות של היבשת והיה המוביל ואחד משני הכוכבים של הקבוצה בצוותא עם דייבי קלאסן הקפטן, וסיים אותה עם 21 כיבושים ושמונה בישולים אבל עם שברון לב אמיתי כאשר אייאקס בעטה בדלי והפסידה אליפות שהייתה כבר אצלה בידיים במחזור האחרון ועוד ליריבה השנואה מאיינדהובן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בנוסף לשנתיים האדירות שהיו לו באיייאקס הוא קיבל את חולצת ההרכב בנבחרת פולין, שבה מעדיפים לתת לו לשחק בתור קשר מאחורי החלוץ בגלל שלבאנדובסקי מתפקד טוב יותר כחלוץ מטרה, השער הכי חשוב שלו עד כה בקריירה היה הניצחון הראשון בהיסטוריה מול היריבה השנואה גרמניה והבקיע שישה שערים ותרם שבעה בישולים במוקדמות היורו.

ביורו עצמו מיליק לא ליקק דבש והיה השחקן הכי מושמץ על ידי אוהדי נבחרת פולין ששרקו לא פעם בוז שנגע בכדור והפצירו במאמן הפולני לשלוח את מיליק לספסל, מיליק יש לומר היה די אדיש לביקורת והחמיץ כל כך הרבה הזדמנויות, עד שהיו אפילו עיתונים שרשמו ליד מלך השערים של היורו(גריזמן) את השם של מיליק בסוגריים כדי לרמוז על החמצותיו הרבות.

ארקדיוש מיליק נחשב לשחקן בעל יכולת כדרור אדירה ואחד השחקנים שבועטים ברגל שמאל מהטובים באירופה, ומשחק ראש שגרם לאוהדי אייאקס להשוות אותו לשחקן האלמוני כריסטיאנו רונאלדו ובנוסף הוא גבוה וחזק,תכונה מאוד חשובה לחלוצים וכמובן איך אפשר בלי ההתעניינות בשחקן – אז הקבוצות שהיו רציניות ושניסו פעם אחר פעם לשכנע את מיליק ואייאקס היו רומא וסביליה וגם ארסנל, לסטר וליברפול קצת בדקו אבל לא הגישו הצעות רציניות ,עד שקרתה העברה שהרעידה את הכדורגל האיטלקי,

חוגג שער בצורה אופיינית
חוגג שער בצורה אופיינית (sofascore.com)

אבל למיליק הסבלני והאדיש היתה סיבה לשמוח ממקום לא צפוי, בקיץ הייתה העברה סוערת מאוד בכדורגל האיטלקי שגרמה לאוהדי נאפולי לשרוף את חולצותיו של היגוואין על ה"בגידה" שעשה, את החלל האדיר והגדול שנפער אף אחד לא ציפה שיושלם, נאפולי הלחוצה מהאוהדים חיפשה חלוץ במקום בשביל להרגיע את הקהל ודווקא מיליק היה זה שהגיע במקום, תמורת סוכם שיא של 35 מיליון יורו ששבר את שיא ההעברות במכירת שחקן כלשהו מהולנד(וכידוע עברו כמה גאוני כדורגל וכוכבי על בהולנד).

פתיחת העונה האדירה של מיליק עם הספרה 99 על הגב לא מפסיקה להמם כל פעם מחדש והשתיקה את כל המבקרים על ההחתמה,מיליק פשוט לא ניתן לעצירה ועם שער בממוצע כל 50 דקות אין פלא שכבר התחילו ההשוואות להיגוואין וקבאני, והשילוב האדיר שלו עם קאיחון פשוט מצית את הדמיון לאוהדי נאפולי שפתאום ההתקפה של נאפולי מתפקדת בצורה מדהימה.

לסיכום הקריירה של מיליק ידעה עליות ומורדות אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו, וזה את הרעב והיכולת לשים את קולות הרקע בצד ולהיות ממוקד במטרה והיא לכבוש את אירופה ואולי בעתיד להיות החלוץ הפולני הטוב ביותר ולא הסגן של בר כוכבא.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort