הקרב על הכבוד

כריסטיאנו רונאלדו, הכוכב הכי גדול ביורו 2016, ישחק היום במשחק הישרדות מול הונגריה המפתיעה עם נבחרתו הנחשלת פורטוגל. הונגריה, שכבר הבטיחה את העליה שלה לשלב הבא, היא ההזדמנות האחרונה של הקפטן בן ה-31 להראות שהוא יכול לקחת את הנבחרת שלו על הכתפיים, בשלב קריטי בתחרות בו הפסד הערב וניצחון במשחק המקביל של אוסטריה על איסלנד עשוי לראות את הסלסאו מחוץ לשלב הנוקאאוט של היורו בפעם הראשונה בהיסטוריה. מעבר לכתפו של הפנומן מביט היריב הגדול מסי בשאגת ניצחון, אחרי שהפרעוש מוביל את נבחרתו לגמר הקופה אמריקה בבטחה, תוך שהוא שובר את שיא הכיבושים של בטיסטוטה והופך לכובש הגדול בכל הזמנים בנבחרת ארגנטינה. כך שמבחינתו של רונאלדו זו לא רק גאווה לאומית, אלא קרב על הכבוד.

רונאלדו נכנס לטורניר הזה כשרוח השיאים אופפת אותו. הוא שבר כבר את שיא ההופעות בנבחרת שהיה של פיגו והשווה את שיא ההופעות של היורו בכל הזמנים. הערב הוא ישבור אותו. אבל עם שישה שערים ביורו, רוצה שיאן המוקדמות האירופי להשוות את שיא השערים בטורניר של פלאטיני האגדי, שעומד על תשעה. כמו כן, רוצה רונאלדו להוכיח, ולו לעצמו, שיש לו את מה שצריך כדי להוביל את הנבחרת שלו להישגים. עד כה הקוף שיושב לו על הגב נראה כבד מאוד, כשבמשחק הראשון מול איסלנד הרבה להחמיץ; בנוסף לא הצליח לספח את אוסטריה לשורות קרבנותיו אחרי החמצת הפנדל הנוראית בדקה ה-80. באימון הנבחרת יום אחרי המשחק, שהיה סגור לתקשורת רבע שעה מרגע שהחל, נראה הקפטן מדוכא וחסר תיאבון. אבל לא כך נראו הדברים ערב הטורניר.

רונאלדו שבור אחרי החמצת הפנדל מול אוסטריה בדקה ה-80 (גארדיאן)
רונאלדו שבור אחרי החמצת הפנדל מול אוסטריה בדקה ה-80 (גארדיאן)

"אני השחקן הטוב בעולם ב-20 השנה האחרונות", הצהיר רונאלדו בריאיון בחופשה הקצרה שהייתה לו מאז הפנדל החמישי והמוצלח שהביא לריאל מדריד את גביע האלופות האחד עשר בתולדותיה. בעקרונות צבאיים, זהו מימוש של עיקרון ההרתעה. אבל אם נסתכל על כך מנקודת מבט אסטרטגית, מה שחסרה לרונאלדו ולנבחרת שהוא אמור להוביל היא עצמה. שמואל צבאג, מחבר חוברת הלימוד "עצמה ביחסים בין לאומיים" של האוניברסיטה הפתוחה מגדירה כך: "באופן כללי מוגדרת עצמה כיכולת להשיג יעדים שונים באמצעים שונים, וכך להשפיע על מערכת יחסים כלשהי ועל תפוקותיה". שהרי זה ברור, מאחורי מילותיו המרתיעות של רונאלדו יש צורך בהוכחת היכולת. כפי שמציין צבאג: "מושג המפתח בהגרה זו הוא המילה "יכולת"". אם כן, כל שנותר לרונאלדו הוא לממש את דבריו הכנים שנאמרו אחרי המשחק: "אנו השחקנים מאמינים ביכולת שלנו. אם ננצח, נעלה. גם הקהל שאוהב ותומך צריך להאמין. אם מנסים – מצליחים". מלים כדרבנות.

שמחת הניצחון בגמר האלופות בו הפנומן כבש את הפנדל המנצח. (מארקה)
שמחת הניצחון בגמר האלופות בו הפנומן כבש את הפנדל המנצח. (מארקה)

מאמן הנבחרת פרננדו סאנטוס, שיודע שכל תוצאה מלבד ניצחון לא תבטיח העפלה לשמינית הגמר, מאמין אמונה שלמה בקפטן שלו שימשיך לקחת את הבעיטות החופשיות והפנדלים. סאנטוס הצהיר: "כריסטיאנו הוכיח פעמים רבות שהוא עושה את מה שהוא יודע הכי טוב, להבקיע. מובטחני שהוא ייעשה הכל כדי לבוא משוחרר ולעשות את זה". זה כמובן מה שכריסטיאנו אמור וצריך לעשות. אין כל ספק זזה יפיח רוח חיים חדשה בנבחרת שלא ממש מצפים שתיקח את הטורניר. בלשונם של אוהדי ריאל מדריד: "חבל שרונאלדו נולד פורטוגלי". אבל חובת ההוכחה היא עליו, להראות שהנבחרת שלו היא מעל סך חלקיה ושהוא מסוגל להנהיג אותה. העניין הוא שגם אם מלך שעריה ישיג ציון 100 הערב מול הונגריה, בשלב השמינית יחכה לנבחרת פורטוגל מבחן קשה למעבר. אלה הם כל האפשרויות:

  • מקום שלישי (במידה ויהיה בין ה-4 הכי טובות) בבית יפגיש את רונאלדו ופפה עם שני חבריהם לריאל מדריד, כשקרואטיה עם קובצ'יץ' ומודריץ' מחכה לקרבן התורן אחרי שניצחה את אלופת אירופה 2008+12 ספרד ללא חמישה שחקני הרכב ראשון.
  • מקום שני יסבך את הסלסאו החביבים עם אנגליה, המסובכת ממילא. מה שמצחיק הוא שאולי אפשרות ב' עדיפה במקרה זה על א'…
  • מקום ראשון יפגיש את פורטוגל עם בלגיה. הבלגים הוכיחו מסוגלות, ויש להם עוד משחק הערב להפחיד את נאני וחבורתו עוד כמעה. יתכן גם מפגש רומנטי עם שבדיה וזלאטן לשיט תענוגות.
פורטוגל סומכת עליו. ידע להתעלות ברגע האמת? (מארקה)
כל פורטוגל סומכת עליו. ידע להתעלות ברגע האמת? (מארקה)

איפה שלא נראה את רונאלדו אחרי הערב, הוא חייב להוכיח לעולם שעשה הכל כדי להצליח. הכל זה אומר – קודם כל לכבוש. כי כפי שאמר המאמן של הנבחרת הפורטוגלית – זו השפה של כריסטיאנו. כך הוא מדבר. הוא לא מגדולי הבשלנים, למרות שבישול שיעלה את הנבחרת בטוח יעשה את העבודה. הוא גם לא שחקן שיורד לגליצ'ים בהגנה, וזה בסדר – זה לא התפקיד שלו. מה שהוא צריך לעשות זה שער ענק אחד (או יותר) שיעשה עבור הנבחרת שלו את ההבדל. בדיוק כמו שעשה בחור בלבן ותכלת שהוא צפה בו הבוקר בטאבלט היקר שלו. אם הוא יעשה את זה, אז אולי השמיים הם הגבול. אבל זו כנראה ההזדמנות האחרונה של רונאלדו לעשות מהפך בתדמית שלו בנבחרת, הזדמנות שהוא חייב לקחת בשתי רגליים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort