בית 4 – טורקיה נגד קרואטיה

עם פתיחת היום השלישי לטורניר וסגירתו של המחזור הראשון בבתים 1 ו-2, נפתח אותו מחזור גם בבתים 3 ו-4. המשחק הפותח בבית הרביעי הפגיש את טורקיה וקרואטיה, שתי נבחרות המתמודדות ככל הנראה על המקום השני בבית שיש בו גם את ספרד. הרכבה של טורקיה מורכב בעיקר משחקנים המשחקים בליגה הטורקית, בעוד שבהרכב קרואטיה יש לא מעט שחקנים מהקבוצות הגדולות בעולם. ההרכב מכיל את רקיטיץ' מברסה, מנדז'וקיץ' מיובנטוס וכמובן את ריאל מדריד מייצגים מודריץ' שפותח וקובצ'יץ' שעל הספסל. שאר השחקנים מככבים בליגה הרוסית, האוקראינית והאיטלקית.

בעקבות השמות הגדולים, הציפיות מקרואטיה טרם המשחק גדולות, ואין ספק שמדובר במשחק קריטי עבור שתי הנבחרות, כשצילה של מחזיקת שני תארי היורו האחרונים, ספרד, אורב בפתח. ב-2 הקבוצות חלוץ חוד בודד ומערך של 4-5-1, עם קישור מעובה ומוכשר. מעניינת הבחירה של טוסון בחוד של טורקיה, ששיחק כמחליף באלופה בשיקטאש, ומועדף בחוד על ידי המאמן פאתיח טרים בקדנציה השלישית שלו בטורקיה.

המשחק נפתח בהתקפה מסוכנת של קרואטיה, כשרקיטיץ' מסר כדור עומק מסוכן מאוד ללא כתובת כבר בדקה השנייה. דקה רביעית עבירה חזקה של אוזן הטורקי על מודריץ' עוברת ללא צהוב אך עם התקהלות שחקנים משתי הקבוצות. לחץ קרואטי בדקות הראשונות. אחרי 5 דקות טורקיה החלה גם להיכנס למשחק. בדקה ה-13 בעיטה של אוזן עוברת ליד הקורה השמאלית ויוצאת החוצה. דקה 17 נגיחה של מדז'וקיץ' נעצרת במגן טורקי אחרי כדור קרן. הטורקים מיעטו לגעת בכדור, והקרואטים הרבו להגביה במטרה לאתר את מנדז'זוקיץ' הגבוה.

משחק פיזי מצד שתי הקבוצות (Sky)
משחק פיזי מצד שתי הקבוצות (Sky)

בדקה ה-28 בעיטת יעף חלשה של בדליי מגיעה לידיו הבטוחות של בבאג'אן. דווקא הטורקים היו אלה עם ההזמנות המסוכנת הראשונה במשחק. בדקה ה-28 איבוד כדור של קרואטיה מגיע לגונול, שמרים לטופאן ונוגח למרכז השער. סובסיץ' מציל בקלות יחסית כדור שהיה קרוב לעבור את הקו. בדקה ה-30 פגיעה של טוסון עם המרפק בראש של צ'ורלוקה, שדימם קשות ויצא לקבל טיפול. צהוב לחלוץ הטורקי. לאחר מכן מנדז'וקיץ נפגע ממרפק של צ'לנצ'ולו שנעלמה מעיניו של השופט. אלימות טורקית? לא ייתכן…  בדקה 36 בעיטה חופשית לטורקים אחרי עבירה של מודריץ'. הכדור של צ'לאנצ'ולו, שיש לו כבר 11 שערים בבעיטות חופשיות בבונדסליגה, עולה גבוה. ההתקפות של קרואטיה נמשכות, עם עוד בעיטה חלשה של מנדז'וקיץ'.

קרואטיה החלה ללחוץ על כל המגרש, וזה השתלם. בדקה ה-41 הרחקה לא טובה של הגנת טורקיה מגיעה ללוקה מודריץ', שמניף את הרגל ועושה שער נהדר מ-20 מטרים. 0-1 לקרואטיה. בדקה 46 קרן קצרה מגיעה לראש של באלטה הטורקי, אך מזווית קשה הוא נוגח רק לרשת החיצונית. מספר דו ספרתי של עבירות, פיזי מאוד, והזדמנויות מועטות עם שליטה של קרואטיה, שגם כבשה. זה מה שהיה במחצית הראשונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מודריץ' בועט ממרחק בצורה מדוייקת ומכניע את באבג'אן (Sky)
מודריץ' בועט ממרחק בצורה מדוייקת ומכניע את באבג'אן (Sky)

המחצית השניה החלה בחילוף בטורקיה כששן, שחקן כנף, נכנס לחזק את ההתקפה. בדקה 52 בעיטה חופשית של קרואטיה, וסרנה, הקפטן הותיק בהופעה 130 בנבחרת, פוגע במשקוף והכדור יוצא החוצה. בעיטה כמעט מושלמת מ-18 מטרים. בדקה ה-54 הזדמנות נוספת לקרואטיה, כשפרישיץ' מוסר רוחב שמגיע לשער הטורקי, הדיפה ובעיטה של סרנה החוצה. החמצה  שנייה בשלוש דקות לקפטן הותיק. בדקה ה-61 ברזוביץ' מוריד כדור על החזה, בועט מהאוויר ושולח את הכדור מעל המשקוף. דקה 67 כדור רוחב נוסף מצד ימין פוגש את קצה רגלו של ברוזוביץ' ויוצא. הנבחרת הקרואטית השתלטה לחלוטין על המשחק וכתשה את הגנת טורקיה.

הבעיטה של הקפטן סרנה פוגשת את המשקוף בלבד (Uefa)
הבעיטה של הקפטן סרנה פוגשת את המשקוף בלבד (Uefa)

דקה 70 אילמאז בהיזמנות נדירה מקבל כדור רוחב עמוק כמעט ממש מול השוער אך נוגע לחוץ. דקה 73 בעיטה של פרשיץ' למשקוף. לא ברור מדוע צ'ורלוקה נשאר כל כך הרבה זמן על המגרש, כשנחבש שלוש פעמים, אחרי שבדקה 74 נשאר דקה ארוכה לשכב על הדשא. דקה 79 הדיפה מצויינת של השוער הטורקי מנגיחה חכמה של ברוזוביץ'. דקה 80 עבירה על סף הרחבה של סטריניץ'על שן, והוא סופג כרטיס צהוב ראשון לקרואטים. ארקין בועט מצד ימין של הרחבה, אך הבעיטה חלשה והשוער לוקח.

דקה 83 פרישיץ' מקבל כדור עומק נהדר של רקיטיץ' והבעיטה שלו נעצרת על ידי בבאג'אן. בדקה ה-91 עבירה של שן על סרנה מזכה אותו בכרטיס הצהוב. המשחק לקראת הסיום קיבל צביון איטי למדי והנבחרת הטורקית נראתה עייפה וחלשה אחרי מלחמת ההתשה שהציגה. שתי דקות לאחר מכן הזדמנות אדירה של באלטה שמקבל בכדור בתוך הרחבה, אך צ'ורלוקה בפעולת הגנה חזקה וחכמה מרחיק. גורל?

המשחק מסתיים בניצחון 0-1 של הקרואטים, עם משחק מבריק של כובש השער, לוקה מודריץ', שהיה איש המשחק של קרואטיה והשחקן מספר אחת על המגרש. משחק די חד צדדי, כשלהזדמנויות המעטות שהיו לטורקים לא הייתה רגל מסיימת. פאטיח טארים מאוכזב אמנם, אך אין לו את אותו דור מוכשר שהיה לו במונדיאל 2002, אז הנבחרת של טארים סיימה במקום השלישי. כמו בכל המשחקים הקודמים ממשיכה המגמה של הכרעה מינימלית, ושל הבדלים לא גדולים בין נבחרות. קרואטיה מצידה עושה צעד גדול לקראת שמינית הגמר.

סטטיסטיקות:

אחוזי החזקת הכדור: 54% לקרואטיה, 46% לטורקיה

ניסיונות: קרואטיה – 18 ניסיונות, 7 למסגרת; טורקיה 7 ניסיונות, 3 למסגרת.

עבירות סה"כ: 24

קרנות: 5 קרואטיה, 3 טורקיה.

ארדה טוראן במשחק שירצה לשכוח (Uefa)
ארדה טוראן במשחק שירצה לשכוח (Uefa)
יש למודריץ' סיבות לשמוח (Marca)
יש למודריץ' סיבות לשמוח (Marca)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort