מחפשים את הטבעת

הלוחמים מגולדן סטייט, הברק מאוקלהומה, הדינוזארים מטורונטו והאבירים מקליבלנד. שני נציגות המערב הכסחני והמטורף ושני נציגות מהמזרח הלא מפתיע וה״תחרותי״ שבסופו האלופה תצא ממנו. כל שנה המערב נותן לנו הצגות, הארכות, הפתעות, ואפילו מתח בכל העונה. כל השחקנים הגדולים שרוצים להוכיח את עצמם, מוכיחים את עצמם במערב. קובי, דאנקן, נוביצקי, דוראנט, ווסטברוק , קרי, ועוד, הם גרמו לאן בי איי של סוף שנות ה-90', להתחיל עידן חדש מאז עידן ג׳ורדן הגדול מכולם.

גם מייקל ג'ורדן יודע, הדור הבא של כוכבי העל כבר כאן (צילום: ESPN)
גם מייקל ג'ורדן יודע, הדור הבא של כוכבי העל כבר כאן (צילום: ESPN)

הדבר גרם להתלהבות, כשבפלייאוף נותנים לנו הצגות מקבוצות כמו סן אנטוניו שנגיע אליה גם בהמשך, עם הרוקי טים דאנקן שלמד מהאדמירל דיוויד רובינסון, הלייקרס שהחתימו את שאק וקיבלו את קובי בדראפט אחרי טרייד עם שארלוט, סקרמנטו של שנות ה-00׳ של ה- Big Five. ועוד.

אבל היום ישנם שאומרים שהמזרח היה תחרותי וכל הזמן תחרותי ומעניין. אז הם טועים, קבלו נתון מעניין, 3 קבוצות בפלייאוף של שנת 2014-15 במזרח, היו עם מאזן שלילי כשבמערב, מקומות 3-7 מפרידים בינהם משחק אחד. ומקום 8 היה קצת מעל .500.

למה לדעתכם לברון ג׳יימס, מי שמדברים עליו כהשחקן הכי טוב בעולם, אחד השחקים הכי טובים בכל הזמנים, אף פעם לא שיחק במערב? כי הוא לא יצליח שם. כי הוא יודע שבמערב הוא יצטרך להילחם בשביל מקום בפלייאוף.

היה מצליח גם במערב? לברון (צילום: ESPN)
היה מצליח גם במערב? לברון (צילום: ESPN)

בואו נסתכל על תמונת הפלייאוף של השנה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

במזרח, קליבלנד ביתרון 2-0 קליל על טורונטו והם במאזן 10-0. אסור להתלהב מזה, כי הרי הם שיחקו נגד קבוצות ״חלשות״, דיטרויט ואטלאנטה. ואי אפשר להיות מופתע אם הם ״יטאטאו״ (יעשו סוויפ, ניצחון 4:0 חלק בסדרה) את טורונטו. ולמה? טורונטו מתרכזים בשנה הבאה.

לאוורי יחכה לקו אחורי טוב יותר אחרי שדרוזן סיכם בלייקרס. קארול לא חזר לעצמו מאז הפציעה, ולאנצ׳ונאס חייב להפסיק להיפצע, וביומבו חייב להשתפר. טורונטו השנה עשו את אחת העונות המדהימות שלה בכל הזמנים. אבל היא לא מספיק טובה מול קליבלנד עטורת הכוכבים.

בצד השני והמפתיע, השתחלה לה אוקלהומה, שהלמה בסן אנטוניו, לקרב מעניין מול האלופה המכהנת על מקום בגמר הגדול. אחרי שגולדן סטייט שברה את שיא הנצחונות לעונה אחת. סטף קרי חזר מפציעה מטרידה בברך ובקרסול, וחזר להפציץ.

התאושש מהפציעה וחזר לצלוף. סטף קארי בדרך להוליך את גולדן סטייט לעוד גמר NBA ואולי גם אליפות? (צילום: ESPN)
התאושש מהפציעה וחזר לצלוף. סטף קארי בדרך להוליך את גולדן סטייט לעוד גמר NBA ואולי גם אליפות? (צילום: ESPN)

אחיו לקו האחורי והחצי השני של ״הספלאש בראדרס״, קליי ת'ומפסון, קולע ללא הכרה, דריימונד גרין, איגואדלה ובארנס משתיקים את ההתקפות של היריבות ומענישים בהתקפות נגד ובוגוט ואזילי שומרים על הטבעת כאילו הם נשואים לה. באוקלהומה, לעומת זאת, יושבת לה שם חמישייה די מפתיעה שהמאמן שלה, דונובן, לקח אותה והפתיע את העולם, דוראנט ווסטברוק, שני הסופרסטארים המטורפים נותנים שם את הטון. דוראנט היה פצוע בתחילת העונה ולאט לאט חזר להפציץ. ווסטברוק נתן עונה מדהימה עם שיא טריפל דאבלים לעונה והשוואת שיא כל הזמנים. והם פשוט התפוצצו בפלייאוף הודות לצוות המסייע והמפתיע שלהם. איבאקה שאיבד את גדולתו בשמירה על הטבעת, עושה ניצוצות המזכירות אותו, ווייטרס ורוברסון סוגרים את האגפים בצורה משוגעת, וקנתר ואדאס האחים המשופמים, הורגים את הצבע.

עונה חלומית, ווסטברוק (צילום: ESPN)
עונה חלומית, ווסטברוק (צילום: ESPN)

המערב נותן לנו קרב מעניין מאוד בין שתי קבוצות שנתנו עונה מצוינת ופלייאוף מדהים. גולדן סטייט כמעט איבדה את היתרון בחצי הגמר נגד פורטלנד, היא הזיעה אבל עברה אחרי סדרה מדהימה. אוקלהומה, שקיבלה תבוסה במשחק הראשון נגד סן אנטוניו , התאפסה ולמדה את המשחק, עשתה רוטציות והלמה בקבוצה השנייה בטיבה העונה. והגיעה בכך לגמר האיזורי.

 

לסיכום, לפי דעתי, בגמר הגדול יהיה לנו שחזור גמר שנה שעברה, גולדן סטייט נגד קליבלנד, מכמה סיבות.

נתחיל במזרח כי הוא יותר קל וצפוי, קליבלנד פשוט טובה יותר, טורונטו הרימה דגל לבן מאז הפציעה של ולאנצ׳ונאס. קליבלנד תסיים את הסדרה ב4-0 קל.

במערב המצב יותר קשה, אוקלוהומה גנבה את הביתיות והסדרה בשיויוון 1-1. גולדן סטייט תעלה מכיוון שהם קבוצה יותר מגובשת הכדור זז מצד לצד, ולעומת סן אנטוניו, כל שחקן בגולדן סטייט יכול להעניש אותך במשחק גדול. אוקלהומה תקווה שבקיץ היא תשאיר את דוראנט (ווסטברוק שנה הבאה). ולשם כך, היא תצטרך שהקבוצה תעשה הכל כדי להביא לו טבעת. בינתיים, בואו נהנה מכדורסל אמריקאי וטוב. אפילו שהוא ידוע מראש

גולדן סטייט חוגגת אליפות בשנה שעברה, האם גם הפעם? (צילום: ESPN)
גולדן סטייט חוגגת אליפות בשנה שעברה, האם גם הפעם? (צילום: ESPN)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. סוף סוף כתבה מעניינת וקולעת בול
    תמשיך ככה כותב אלמוני יקר

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort