כדורסל ישראלי: המחזור הבא של ליגת העל

בשבוע האחרון ליגת ווינר סל נפתחה לה רשמית, עם ניצחונות והפסדים מפתיעים וביניהם של באר שבע העולה החדשה על גלבוע/גליל אשר חזרה מעשרים הפרש והביסה את הקבוצה של אריאל בית הלחמי שבקיץ האחרון זכה באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 . ניצחונה של נס ציונה על מכבי ראשון לציון, מחזיקת גביע ווינר, היה היילייט נוסף.

לא מיותר לציין שיותר ישראלים בלטו במחזור שהיה, צעירים כמו אור לאומי שחזר להרצליה (ובגדול!), הסטטיסטיקה שגולן גוט נתן במשחק נגד ראשון לציון והדקות היפות של ניב משגב – הישראלי הצעיר האלמוני שנתן עבודה נפלאה בהגנה, קלע שמונה נקודות והיה חלק מאוד בולט בניצחון של נהריה על חולון.

אז בואו נתחיל , ונצא לדרך למחזור השני :

13/10 – הפועל אילת נגד מכבי ת"א , 19:25 אולם בגין אילת

הקבוצות מגיעות למשחק אחרי קיץ ארוך השל הכנות, במיוחד מהצד של מכבי שהייתה בטורניר הכנה באירופה והביאה כמובן עוד זרים חדשים וביניהם סקוטי ווילבקין, המתאזרח של נבחרת טורקיה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

במחזור הקודם תל אביב ניצחה את מכבי אשדוד 59:103 והמשחק כלל שיתוף של שחקנים כמו יובל זוסמן שבקיץ האחרון נחשב לישראלי הצעיר הטוב ביותר עקב זה שהיה חלק בחמישיית הטורניר של אליפות אירופה עד גיל 21 יחד עם חברו לקבוצה דני אבדיה ואף זכה גם בתואר האם וי פי של הטורניר. מהצד השני, החבר'ה מאילת הפסידו במחזור הקודם לנציגה האדומה של תל אביב, ב-19 הפרש. אבי בן שימול, מי שנחשב לכוכב של הקבוצה, איכזב ונשאר על אפס נקודות. בנוסף, לא רק זה, האילתים גם שיחררו את אחד הברגים החזקים שהיו להם בשנים האחרונות – אפיק ניסים, מה שלדעתי הייתה טעות, עם כל הכבוד לגילו.

לקראת המחזר שבא, אני מצפה מאבי ומאילת ליותר.

13/10 – ירושלים נגד מכבי ראשל"צ , 20:55 פיס ארנה ירושלים

ירושלים נחשבת לקבוצה השנייה הטובה בליגה אחרי מכבי תל אביב וכרגע אני לא משנה את דעתי לגבי זה, במיוחד אחרי הניצחון שלהם על הרצליה במחזור שהיה. המשחק שלהם נגד הרצליה היה בין המותחים והטובים במחזור שהיה, הרצליה הראתה אופי אבל זה לא הספיק לה כדי לנצח את האדומים וכמובן ירושלים עשתה את העבודה שלה.

לא מזמן היה לירושלמים משחק נגד הקבוצה של דיוויד בלאט, אולימפיאקוס, כאשר בירושלים משחק הבן שלו – גאון הכדורסל הצעיר תמיר בלאט. בלאט מראה ניצוצות ועובד קשה ורואים את זה על המגרש , שימשיך ככה גם לקראת המשחק נגד ראשל"צ.

אני מצפה מהפועל ירושלים שישחקו טוב גם במשחק הבא שלהם, שיהיה נגד ראשל"צ (מחזיקת גביע ווינר להזכירכם) שהפסידה לאחר משחק מותח גם הוא, נגד נס ציונה. בנוסף יש לראשל"צ ישראלים איכותיים כמו עוז בלייזר ואיגור קולשוב שהגיע מהמכללות ואכן זאת השנה הראשונה שלו בליגת ווינר סל – נאחל לו ולקבוצתו בהצלחה.

 

14/10 – גלבוע/גליל תארח את נס ציונה,  19:35 גן נר

שבוע שעבר גלבוע הפסידה לעולה החדשה באר שבע 83: 76 וזאת לאחר שכמעט ניצחה את המשחק, עד שבאר שבע הראתה אופי וניצחה אותו בעצמה. שוכמן היה פחות בולט, אבל עדיין יש לו אופי של מנהיג ורואים שהוא עובד קשה.

אריאל בית הלחמי, שלאחרונה זכה באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21, רשם הפסד ראשון בליגה לעונה החדשה, אבל היי! זה רק משחק ראשון לעונה זו ועוד אפשר להמשיך לעבוד – ואם דרוש – לעשות שינוי בקבוצה.

נס ציונה שבמשחק הראשון בליגה ניצחה את ראשון לציון לאחר משחק מותח שרובו היה תחת הובלה של ראשון, אבל איך אומרים – זה לא מפחיד לעשות מהפך ושינוי תוך כדי משהו – ונס ציונה עשתה את המהפך הזה וניצחה כמו קבוצה גדולה ומגובשת שעובדת על עצמה. הישראלים שהיו חזקים בסגל, טל דן וגולן גוט, שזומן בקיץ האחרון לסגל נבחרת ישראל אבל לא כל כך זכה לשחק במדים שלה, ואם הם ימשיכו לתת עבודה מצויינת על המגרש – התוצאות יגיעו בהתאם, הן קבוצתית ואישית.

14/10 – אשדוד מארחת את חולון , 19:40 היכל הקריה אשדוד

שבוע שעבר אשדוד הובסה בידי מכבי ת"א, אבל אני מאוד בטוחה שבראד גרינברג למד הרבה מההפסד הזה – אותו דבר הצוות המקצועי שלו והשחקנים שלו. רק לידיעתכם, לפני המשחק עלו לאוטובוס של אשדוד צעירים שכנראה תשמעו את שמם הרבה בעתיד הקרוב- דניאל שניידר, עוד לא בן 16 (שגם קלע שלשה מטורפת נגד מכבי והשאיר אינספור כתבים, פרשנים ושדרני ספורט עם פה פעור). כל זה בעקבות חצי סגל שלא היה זמין למשחק בגלל פציעות וענייני בקרה תקציבית. שניידר גם עשה עבודה טובה בהגנה (עד כמה שיכל) אבל זה לא הספיק לאשדוד כדי לנצח את האימפריה הגדולה ביותר של הכדורסל הישראלי ויותר מכך, הפפרש היה מפלצתי.

במחזור שהיה חולון הפסידה לקבוצה הסגולה מנהריה וזה כלל לא נראה טוב, לקבוצה בליגת האלופות בכדורסל כמו חולון ממש לא מתאים להפסיד לקבוצה בינונית כמו נהריה. חולון צריכה יותר להתגבש ולעבוד על עצמה כדי להראות שהיא בהחלט ראויה לשחק באירופה, כי לבנתיים לפחות, לא רואים את זה בכלל.

ואגב אם נחזור רגע לדניאל שניידר, אם ובמקרה ישחק נגד חולון, לפי מה שראיתי הוא קלע שלשות טוב. חולון תצטרך לעבוד על ההגנה שלה כדי לשמור כמו שצריך על השחקן הצעיר.

דחוף לעבוד על ההגנה, חולון(All Around)

15/10 – נהריה תארח את בני הרצליה , 19:35 היכל עין שרה 

השבוע נהריה הצפונית ניצחה את חולון ובזמן האחרון חללה לא מעט ניסים ונפלאות, הביאה את מייק הנרי מהממפיס גריזליס והפכה את יפתח זיו לקפטן הצעיר ביותר שהיה לה.

במשחק  הראשון היא הראתה דברים נפלאים כמו שמונה הנקודות של ניב משגב שהתחיל את שנתו הראשונה בליגת ווינר סל כמו שרצה – אבל כנראה לא חשב שיכנס נגד חולון ויקלע.

בהרצליה אור לאומי חזר ובגדול וקלע 11 נקודות בהפסד נגד ירושלים, לאחר שהושבת כשנה וחצי מהמגרשים עקב מחלת הנשיקה.

במשחק נגד ירושלים בלטו בהרצליה כארם משעור ואור לאומי והם ירצו להמשיך את היכולת הטובה גם מול הסגולים מנהריה.

15/10 – באר שבע נגד תל אביב האדומה , 19:40 היכל הקונכייה

באר שבע ללא ספק נראת מדהים! גם הגיעה לגמר גביע ווינר, גם ניצחון במשחק הראשון בעונתה הראשונה בליגת ווינר סל.

בדרך כלל אומרים על עולה מהלאומית – היא הולכת להפסיד הרבה השנה, אבל כנראה שלא. באר שבע עושה עבודה מצויינת נגד קבוצות עם נסיון רב בליגה והם מראים שגם עם חוסר ניסיון אפשר לעשות עבודה טובה ולנצח קבוצות שיותר ותיקות בליגה ומכירות אותה יותר טוב. באר שבע כרגע שוברת משהו שנחשב כסטיגמה – שעולה מהלאומית לא יכולה לנצח במשחקה הראשון בליגת ווינר סל.

גם הפועל תל אביב פתחה כמו שהיא רוצה את הליגה וניצחה ב-19 הפרש את אילת. אם קבוצות אלו ימשיכו לשחק ביכולת טובה  בליגה –  הן יגיעו רחוק, גם כנראה בלי שירגישו .

שיהיה לכולם בהצלחה ועונה מהנה !

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort