הזמן שלו: מתאו פוליטאנו מחכה לפריצה הגדולה

הכדורגל האיטלקי ידוע בשל ההגנה הקשוחה שאפיינה אותו במשך שנים רבות, אך נדמה שהמאפיין הבולט בליגה הראשונה באיטליה כיום אינו מתמקד בפן הטקטי של המשחק, אלא הניהולי. עסקאות ההשאלה\מכירה\החלפה בין הקבוצות האיטלקיות השונות הפכו לסבוכות עבור הצופה הניטרלי, ואף לקבוצות שלעיתים מחזיקות 40-50 שחקנים שונים ברחבי הליגות המקצועניות באיטליה, המשמשים כקלפי מיקוח עתידיים ולא כשחקנים מן המניין. דוגמה לטיב העסקאות הללו ניתן לראות ברכישות שאינטר ביצעה בקיץ האחרון בליגה האיטלקית. הנאזורי השאילו 21 שחקנים רק לקבוצות איטלקיות (!!!), רכשו את נאיינגולן מרומא בתמורה לסכום כסף נכבד, דוידה סנטון הבינוני והכישרון האיטלקי העולה ניקולו זאניולו, כשאליו הם הוסיפו את הקיצוני האיטלקי הבינלאומי מתאו פוליטאנו שעבר בהשאלה, עם חובת רכישה בתום העונה ובתמורה לסכום כסף והכישרון הדני ינס אודגרד (אין קשר למרטין), כשלאינטר אופציה לרכישה בחזרה. דרך החתחתים הזו מקשה על הכישרונות הצעירים באיטליה לפרוח, וגורמת לרבים מהם להתחשל בליגות הנמוכות בטרם המעבר לליגה הבכירה.

ניתן לראות דוגמאות רבות לכך (וראטי שפרח בליגה השנייה בפסקארה בטרם עבר ישירות לפריז, מתייה קלדרה שעבר בטרפאני וצ'זנה בטרם פרץ בליגה הראשונה), אך שחקנים רבים נאבדים בדרך, כשהשחקנים שמצליחים להוכיח את עצמם במספר קבוצות, ובונים את עצמם לאט לאט מגיעים לליגה הראשונה ומראים אופי רב שמסייע להם להתבלט. מתאו פוליטאנו עבר דרך דומה, כשלמרות ההצלחה האדירה בקבוצת הנוער של רומא, לא זכה אפילו לדקה בקבוצה הבוגרת והושאל ישירות לפרוג'יה מהליגה השלישית. מתאו פתח חזק את העונה וסיים את עונתו הראשונה בקבוצת בוגרים עם 8 שערים ב-28 הופעות וכרטיס חזרה לרומא שם קיווה להשתלב בהרכב הקבוצה הבוגרת, רק כדי לעבור לבסוף לפסקארה באחת מעסקאות הכדורגל המוזרות שנראו (פוליטאנו עבר יחד עם פיצ'יטלה בתמורה לקאפרארי שחזר לרומא, רק כדי שרומא תמכור אותו חזרה לפסקארה בתמורה לפיצ'יטלה כשלרומא אופציית רכישה חזרה על מתאו), שם נכנס לנעליו של ולדמיר וייס שהותיר בקבוצה חלל בעמדת הקיצוני הימני והכובש המוביל. מתאו הפך לשחקן מוביל גם בליגה השנייה, כשבעונתו השנייה והאחרונה בקבוצה הוא הפך לבאנקר בהרכב והחל לצוד עניין מהליגה הראשונה. לאחר שנתיים רומא רכשה אותו חזרה, רק כדי למכור אותו ישירות לסוסואלו ששאלה את מתאו עם אופציית רכישה.

מתאו במדי סוסואלו (euroleaguefantasy)

פוליטאנו שותף בעיקר כמחליף בעונתו הראשונה, כשיריבו לעמדה דומיניקו ברארדי מככב בהרכב הראשון, אך מתאו לא אמר נואש, נלחם על מקומו ואף סייע לסוסואלו להעפיל לליגה האירופית בסוף העונה בזכות צמד שלו נגד אינטר. הקבוצה הפעילה את סעיף הרכישה של הכישרון האיטלקי והחלה לשתפו יותר בשל פציעות רבות שהטרידו את ברארדי ובעקבות העלייה ביכולתו של מתאו שהובילה לעונת שיא מבחינתו בבישולים (6), להכפלה בדריבלים מוצלחים ומסירות מפתח ועליה כמעט זהה בכמות הבעיטות לשער. את העונה שעברה פוליטאנו כבר פתח בסערה, כשהוא סיים את העונה 10 שערים, ושיפור ניכר ביכולת המסירה וההרמה שלו, שהובילו לזימון ראשון לנבחרת, ולמשחקו הראשון במדיה נגד נבחרת ערב הסעודית ולחיזורים בלתי פוסקים מצד נאפולי (שניסתה לרכוש אותו בינואר האחרון, בעוד סוכנו של מתאו סיפר כי "מדובר בחלום עבורו") וגישושים גם מטוטנהאם ורומא. במאי נצפה סוכנו של פוליטאנו עם מנכ"ל מילאן וססואולו ונדמה היה כי מילאן תהיה זו שתזכה בשירותיו של הקיצוני הבינלאומי, אך דווקא שכנתה אינטר קפצה על המציאה כתחליף לקנדרבה שעשה דרך דומה למתאו.

פוליטאנו מוכיח את עצמו גם באינטר, בה הספיק לרשום לזכותו גול ושני בישולים, כשהוא מראה קור רוח רב, הוא לא מפחד לדרוש את הכדור לרגלו, מנסה להיות מעורב במשחק ההתקפה של קבוצתו ולמצוא את חבריו בכל רגע נתון. מתאו טוען גם בפני התקשורת שעליו עוד להשתפר, לשמור על ריכוז במשך פרק זמן רב יותר, להימנע מאיבודי כדור שטותיים, אך כל עוד יתמיד בעבודה הקשה ויצליח להשתלב במרקם הקבוצתי של אינטר, השמיים הם הגבול בשביל מתאו שתוך שש שנים בלבד הצליח להגיע מירכתי הליגה השלישית באיטליה עד לאחת מקבוצות הפאר שיש לכדורגל האיטלקי להציע. ניתן רק לתהות מה השלב הבא בדרכו של הקיצוני האיטלקי, מה שבטוח הוא שמבחינתו ישנה רק דרך אחת, למעלה. במחזור הקרוב פוליטאנו ירצה להמשיך את העלייה הזו כשאינטר תפגוש את ספאל (ראשון, 21:30) ותקווה לניצוצות מהרכש החדש שלה.

מציג יכולת גבוהה במדי הנאזורי (sempreinter)

ספאל מנגד תנסה לנצח בביתה למרות חסרונם של ויויאני וקורטיץ', ותקווה כי המשחק יסמל עבורם את החזרה לכושר בו הקבוצה פתחה את העונה, ולא כהמשך לרצף ההפסדים של הקבוצה שעומד על שלושה משחקים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

יתר משחקי הסרייה א' במחזור הקרוב:

לאציו-פיורנטינה (ראשון 16:00)

לאציו מקווה לשוב לתלם מול פיורנטינה הלא יציבה. לאציו תקווה שצ'ירו אימובילה וסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' יחגגו את החוזים החדשים והמפנקים שלהם נגד הקבוצה מפירנצה, בעוד פיורה תקווה לנצל את החורים בהגנת הנשרים ע"י פרדריקו קייזה וג'יובאני סימאונה.

נאפולי- סוסואלו (ראשון 19:00)

נאפולי תנסה לשים בצד את ההפסד ליובנטוס ולחזור לנצח בביתה, בעוד סוסואלו תקווה להמשיך את פתיחת העונה המופלאה עד כה, ולהדיח את נאפולי מהמקום השני בליגה. סוסואלו תקווה שאלפריד דאנקן יחזור לכושר משחק בכדי לייצב את חוליית הקישור, כשבואנטג ימשיך לתפקד כ9 מדומה בשביל לייצר שטחים לברארדי ופרנצ'סקו, בעוד נאפולי תקווה שאינסנייה וקייחון יספיקו בעוד שחקנים רבים יקבלו מנוחה בעקבות המשחק הקשה נגד ליברפול בליגת האלופות.

אטאלנטה-סמפדוריה (ראשון 16:00)

אטאלנטה תקווה לברוח ממאבקי התחתית בעזרת ניצחון על סמפדוריה המפתיעה שכרגע במקום השמיני. הקבוצה מברגמו תמשיך להסתמך על גומז וריגוני שיסחבו אותה בעוד סמפדוריה תקווה שהשילוב הנפלא בין דפרל לקוואליירלה, שהוביל למעל ממחצית שערי הקבוצה עד כה, ימשיך להוביל את הקבוצה לניצחון.

אונדינזה- יובנטוס (שבת 19:00)

האם רונאלדו ינסה לזכות בתואר חדש העונה? לא מדובר על אליפות איטלקית, אלא דווקא על תואר מלך הבישולים, תואר בו לא זכה באף ליגה בה שיחק בעבר. באמתחתו של רונאלדו כבר 4 בישולים והוא מוביל את טבלת מלכי הכיבושים ביחד עם קוואליירלה, כשגם לטבלת מלכי השערים הוא פוזל עם 3 שערים עד כה. מהעבר השני המארחת תקווה לסגור את הזדמנויות ההבקעה של היריבה, לצופף במחצית המגרש שלה, ולתת לדה פאול הקיצוני המבריק, ולקווין לזניה שעתיד לחזור להרכב הראשון, להוביל את המתפרצות מן העבר השני.

מביט אל עבר מלכות הבישולים? (eurosport)

אמפולי- רומא (שבת 21:30)
רומא שחזרה לנצח במחזורים האחרונים תקווה לקבל תפוקה משמעותית יותר מחלוצה הבוסני אדין דז'קו, שכבש שלושער ביום שלישי האחרון, ותקווה שלורנזו פלגריני ימשיך ביכולתו הטובה כמחליפו של פאסטורה הפצוע. לעומת הזאבים, אמפולי תקווה לברוח מהקו האדום בעזרתו של החלוץ הותיק קאפוטו.

גנואה- פארמה (ראשון 13:30)
גנואה תנסה להשיג ניצחון שלישי ברציפות ולעלות למקום שמוביל לליגה האירופית על חשבונן של פיורנטינה ולאציו, בעוד שפארמה תקווה להמשיך את פתיחת העונה המפתיעה שלה עד כה. גנואה תמשיך בשער עם ראדו, שעמד גם בשני הניצחונות האחרונים, כשפארמה תאלץ להתמודד עם חסרונם של שלושה שחקני הרכב: ג'רביניו שמושבת בוודאות ורוברטו אינגלס וגאגלילו שבספק למשחק בגלל פציעות.

מילאן- קייבו (ראשון 16:00)

מילאן שלא נוצחה מזה 5 משחקים תקווה הפעם ליצור רצף ניצחונות ממושך שיוביל אותה לפסגת הליגה, בעוד קייבו האחרונה תקווה לא להתבזות. את מילאן תמשיך להוביל רביעיית הקישור שבלטה נגד סוסואלו, כשכל העיניים ילכו לעברו של סוסו, בעוד אצל קייבו כדי לשים עין על ג'אקריני וברישה שתמיד מסוגלים לעשות צרות להגנה.

האם הוא שוב ימצא את הרשת? (sportskeeda)

קליארי- בולוניה שבת (16:00)

קרב הקצוות בין המקום ה15 למקום ה16 יכול לסייע לכל אחת מן הקבוצות לפתוח פער מן התחתית הרותחת. אצל קליארי קלבן יעדר בעקבות פציעה כשבבולוניה פולי ופלסיו יעדרו בגלל פציעות, בעוד פולגר יחזור מעונש הרחקה הישר להרכב.

טורינו-פרוזינונה (שישי 21:30)

פרוזינונה מגיעה למשחק בעמדת נחיתות מובהקת לאחר שכשלה לנצח בחמשת משחקיה האחרונים, כולל שלושה משחקי חוץ בהם לא הצליחה לכבוש כלל. שתי הקבוצות נאבקות במכת פציעות כבר מתחילת העונה. פרוזינונה תאלץ להסתדר בלי חמישה שחקני הרכב, ולקוות שקמפל יצליח להוציא מים מן הסלע, בעוד בטורינו יעדרו שני שחקני הרכב, אך ההתקפה האימתנית של הקבוצה תמשיך כסדרה עם בלוטי וזאזה בחוד, כשסוריאנו מאחוריהם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort