המהפכה טייק שני: אולי הפעם השינוי בליל יצליח?

מועדון ספורט אולימפי ליל, או בקיצור ליל הוא מועדון די קטן שלמרות היותו קיים 74 שנים הוא זכה רק בשלוש אליפויות והשתתף בליגה האלופות רק שלוש פעמים, מועדון שבעונה שעברה ניצל מירידה רק שני מחזורים לסיום, איך המועדון הזה עומד כרגע במקום במרחק של הפרש שערים זעום מהמקום השני ומציג את ההגנה הטובה בליגה (יחד עם פ.ס.ז וליון). בקיצור, מה גרם להמהפך המדהים של ליל?

הקיץ שעבר היה אחד הקייצים המשמעותיים ביותר בתולדות ליל. תחילה הגיע מנכ"ל חדש, מארק אינגלה שמו, שהיה בעברו עוזר מנכ"ל בברצלונה הגדולה. מיד לאחר מכן הוא הוחתם מאמן חדש, מרסלו ביילסה, אחד ממוחות הכדורגל הגדולים בעולם ואפילו פפ גווראדילה אמר כי בייסלה עבורו הוא מנטור עילאי, טקטיקן פנומנלי, מהפכן וחסיד של כדורגל התקפי. אין עוררין לגבי הטוטאליות שלו למקצוע. ביילסה הוא מאמן שבא לעבוד בראשותו ובראשות מארק אינגלה, המהפכה יצאה לדרך. תחילה, שופץ מתחם האימונים בלאשין. נבנו חדרים פרטיים, מסעדה, מתחם שחרור ומגרש אימונים מקורה. את האימונים פתחה ליל ראשונה מבין הקבוצות הצרפתיות, ב־19 ביולי, וזאת במטרה להכניס לעניינים את שחקני הרכש הרבים. לפי הבעלים, ליל השקיעה כ־90 מיליון יורו ב־13 שחקנים חדשים לבקשתו של ביילסה. בהתאם לפילוסופיית ההצערה של הארגנטינאי, הגיל הממוצע שלהם קרוב ל־21. הם אומנם  חסרי ניסיון אך מלאים במרץ, במהירות וברצון ללמוד.

ביילסה אינגלה והבעלים, מנהיגי המהפכה (יהאו ספורט)

כפי שקורה במהפכות, היה מי ששילם את המחיר. ביילסה זרק מהקבוצה 12 שחקנים ותיקים לאחר פגישה בודדת בת דקות ספורות עימם. רשימת השחקנים שנזרקו מכובדת ביותר וכללה את השלד המשמעותי ביותר של הקבוצה. וינסנט אניימה בן ה-35 היה השוער הראשון הבלתי מעורער בארבע העונות הקודמות,  והוגדר באופן קבוע כאחד הטובים בליגה. ריו מאבובה בן ה-33, הקפטן, אליל האוהדים וקשר נבחרת צרפת לשעבר, היה השירד האחרון מעונת האליפות ב-2011. מרקו באשה בן ה-34 הצטיין במרכז ההגנה במשך שש שנים. לכולם היו חוזים בתוקף, איש לא עשה בעיות. ביילסה לא נתן להם להוציא מילה מהפה, לפני שביטל לחלוטין את תרומתם הפוטנציאלית. עבורו, הם לא היו רלוונטיים עוד.

לא הצליח להבין מדוע נזרק, וינסנט אניימה (גול)

בליל האמינו בו, הכל נעשה לפי דרישותיו של הפרופסור המשוגע, לבוסים החדשים לא היה אכפת מהשחקנים הוותיקים שנזרקו, והכסף לא מהווה בעיה אצלם אז הם המשיכו לשלם את שכרם של המנופים שסירבו לעזוב, כולל אניימה. ליל כזכור שילמה 90 מיליון יורו על שחקני רכש חדשים, תוך שהיא שוברת את שיא המועדון עם 15 מיליון על הקשר האחורי בן ה-20 טיאגו מאיה שהגיע מסנטוס. מה עשה ביילסה עם מאיה? הוא שילב אותו בעמדה לא מוכרת כמגן שמאלי וגרם לנער ללכת לאיבוד, עד כדי ספיגת כרטיס אדום מול בורדו. "אני לא מבין את זה. ביילסה אוהב להמציא את הגלגל מחדש, אבל מה ההיגיון פה? הוא שם מישהו שמעולם לא שיחק כמגן לשמור מול מלקום, הכוכב הגדול של בורדו. זה הזוי", אמר כוכב העבר כריסטוף דוגארי. הביקורת על המערכים המשונים מגיעה בשבועות האחרונים מכיוונים רבים, וגם כוכב ליל לשעבר בנואה שיירו הכריז: "אני רואה שחקנים טובים, אבל הם צריכים להפוך לקבוצה, וזה התפקיד של מאמן. כרגע זה לא נראה טוב". לא נראה טוב זה אנדרסטייטמנט. מאז 1995 לא הייתה לליל פתיחת עונה גרועה יותר, עם חמש נקודות בתום שבעה משחקים. באמצע העונה פוטר ביילסה וליל הצליחה במאמץ רב להישאר בליגה.

חמש נקודות בשבעה מחזורים זה לא מספיק, ביילסה (הסאן)

בחזרה לעונה הנוכחית. בקיץ האחרון ליל מכרה שחקנים בסכום של 60 מיליון אירו בכדי לכסות על ההפסדים בעונה שעברה, חלק מהשחקנים שנמכרו היו שחקני בית צעירים שביילסה בנה את הפרוייקט סביבם כמו איב ביסומה וחמזה מנדיל. במקומם העוזבים ליל הביאה מיקס של שחקנים, חלקם היו צעירים וחלקם היו מבוגרים ומנוסים, זאת כדי למנוע כישלון כישלון דומה לזה שהיה בעונה שעברה. את עונת 18/19 פתח כמאמן ליל כריסטוף גאלטייה, אותו אדם שהחליף את ביילסה באמצע העונה והצליח להשאיר את הקבוצה בליגה הראשונה. העונה ליל מציגה כדורגל מהיר והתקפי אבל בשונה מביילסה, גם מנצח. כרגע הרוטציה של גאלטייה והשילוב בין הצעירים למוסנים מוכיח את עצמו כהצלחה כשלאחר שבעה מחזורים לי ניבצת במקום הרביעי ורק הפרש שערים מונע ממנה את המקום השני בטבלה. בתוך כך הכובש המוביל של הקבוצה והאדם שמצעיד את ליל קדימה הוא ניקולה פפה כשהוא אחראי באופן ישיר על שמונה מתוך אחד-עשר שערי ליל העונה, אחד משחקני הרכש של המהפכה בקיץ שעבר. למרות שזכה בקיץ להתעניינות מצד מועדוני ענק כמו ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד פפה אמר בראיון כי "אני שמח להיות פה, אני מאוד מרוצה מהיחסים שלי עם הצוות של ליל." כנראה שבליל למדו מהטעיות שלהם בעונה שעברה ובסיום העונה הזאת אולי הם יזכו לחזור לאירופה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ביום ראשון (22:00), תארח ליל במשחק המרכזי את מארסיי שמובילה עלייה בגול בודד בדירוג בטבלה למשחק שבו המנצחת תמשיך להיות דבוקה יחסית לפ.ס.ז.' המושלמת והאדומים ינסו לעשות הכל כדי להיות אלו שזוכים לכבוד.

יתר משחקי המחזור:

שישי 21:45: סנט אטיין-מונאקו
שבת 18:15: ניס-פ.ס.ז'
שבת 21:00: ליון-נאנט, שטרסבורג-דיז'ון, אנז'ה-גנגאן, קון-אמיין, ריימס-בורדו
ראשון 16:00: רן-טולוז
ראשון 18:00: מונפלייה-נים

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort