מי תצליח לעצור את פריז: לקראת משחקי המחזור השישי בליגה הצרפתית

הליגה הצרפתית ידעה בשנים האחרונות שליטה בלעדית של קבוצה אחת – פריס סן ז'רמן. היא זכתה ב-5 מתוך 6 האליפויות ב-6 השנים האחרונות וקנתה את השחקן היחיד שבגללו הפסידה את האליפות האחת, בשנת 2016/7. היא שופכת סכומים בלתי נתפסים על שחקנים, מרחיבה את הפופולריות והשיווק שלה בעולם עם שיתוף פעולה חדש עם AIR JORDAN  (נו, ההוא מהכדורסל) ביציאה הראשונה של המותג מעולם הכדורסל ובו יציעו כ-90 מוצרים מתחום הלייף סטייל וביגוד ספורט ואפילו הוציאה מטבע דיגיטלי בשיתוף עם חברת Socios  כדי להרחיב את הכנסות הקבוצה. שלא נדבר על ההתרחבות השיווקית בסין ובדובאי. האמת, קשה לראות קבוצה צרפתית שיכולה להשתוות אליה מבחינת כסף ועוצמה.

אבל כפי שלמדנו עוד בשיעורי התנ"ך בבית הספר היסודי, למרות שגוליית היה כל יכול, דוד, הג'ינג'י נמוך הקומה עם רוגטקה קטנה אחת הצליח להפיל את הנפיל הגדול וניצח אותו בקרב. לפעמים לא צריך כסף רב או עוצמה, צריך להאמין במשהו חזק מספיק כדי להגשים אותו.

בליגה הצרפתית של עונת 2018/19, ישנן כמה קבוצות שחולמות על להפיל את גוליית, עם הרוגטקה או בלי. שתיים מהן ייפגשו ביום ראשון בערב (23/09, 22:00) למשחק מרתק, ליון ומארסיי.

ליון – עם קצת פקיר, קמצוץ דפאיי וקורט דמבלה תוכל להמתיק את העונה שלה?

הקבוצה הצרפתית הגדולה ביותר שידע הכדורגל הצרפתי בעשור הקודם עם זכייה רצופה של 7 אליפויות הייתה יותר מסתם רוצה לזכות באליפות הראשונה שלה העשור וה-8 שלה בכל הזמנים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שלושת השחקנים המשמעותיים ביותר של ליון השנה שיכולים אולי להוביל אותה להישג שכזה, הם נביל פקיר, ממפיס דפאיי ומוסא דמבלה.

הצרפתי ממוצא אלג'יראי נביל פקיר, כבר כמעט ועבר הקיץ לליברפול. כמה קרוב הוא היה אתם שואלים? בלא מעט דיווחים בכלי התקשורת העולמית נטען כי פקיר כבר ביצע בדיקות רפואיות ואף לבש את חולצת המרסיסיידס כשהוא מצטלם לסרטון וידאו שערך המועדון כמקובל באירופה כאשר שחקן בכיר חותם בקבוצה חדשה. אך למרות זאת, ליברפול נבהלו מתוצאות הבדיקה הגופנית שלו עקב פציעה קשה בברך (אירעה במשחק הנבחרת הצרפתית נגד פורטוגל בשנת 2015), שהשפיעה על המו"מ ולבסוף העסקה נפלה. הבעיה בברך לא הפריעה לו לכבוש 18 שערים ולבשל עוד 8 בעונת 17/18, להוביל את ליון למקום ה-3 בליגה ולחזרה לליגת האלופות לאחר היעדרות של שנה. השמועות על מעבר של השחקן הכישרוני לא הסתיימו בליברפול. גם ריאל מדריד, צ'לסי וארסנל רצו לשים את ידם על פקיר, אך לבסוף החליט להישאר בליון. "כן, הכישלון במעבר לליברפול כבר מעוכל לגמרי. דברים יכלו לקרות. ככה זה. אתה חייב להמשיך הלאה – זו היסטוריה עתיקה. שמעתי כל מיני סיבות (לכישלון המעבר), את הסיבה האמיתית, רק הם (ליברפול) יודעים". נביל יודע בהחלט על מה הוא מדבר. כבר כשהיה בן 15, קיבל הודעה על שחרורו מהאקדמיה של ליון בגלל חוסר פיזיות. הוא היה חלש מדי לדעת המועדון. הוא חזר למועדון ילדותו בו אביו משמש כנשיא ואז המשיך לקבוצה מהליגה הרביעית. הוא שיחק במגרשים באיכות מאוד ירודה וברמות מאוד נמוכות ולא נשבר. בדרך הייתה גם הצעה מהיריבה המרה סט. אטיין, אך לבסוף חזר לליון לאחר שלוש שנים של היעדרות בשנת 2011.

"נדהמתי כאשר שמעתי שנביל נופה, אבל לפעמים קשה להעריך את היכולות בגיל הזה. המשכתי לעקוב אחריו, ולבסוף הצלחתי לשכנע את את המועדון לקחת אותו בחזרה", סיפר מאמן הנוער ז'ראר בונו. אפילו זידאן התייחס ליכולת של פקיר בעבר: "פקיר הוא שחקן מדהים. אני מתרשם מהכישורים הטכניים שלו, וניכר שיש לו המון אופי".

את השער הראשון שלו העונה כבש בבעיטה חופשית מרהיבה כנגד קון, כבר ברביעי ניצח במו רגליו את מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, ובהחלט יש למה לצפות מהקפטן של ליון, המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה, שזכה במונדיאל עם נבחרת צרפת. עם אופי כמו שלו, שכבר עבר כל כך הרבה בגיל 25, אולי השנה הוא בהחלט מסוגל לקחת את ליון צעד אחד קדימה.

ממפיס דפאי היה אמור להיות עכשיו אחד השחקנים הטובים בעולם. השחקן שכיכב כבר מגיל צעיר בפ.ס.וו, עבר בקול תרועה למנצ'סטר יונייטד בשנת 2015 בתקווה להיות הכריסטיאנו רונאלדו הבא של המועדון. הוא קיבל את החולצה מספר 7 המחייבת, אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד. הסיבות לכך היו בעיקר הגישה ההתנהגותית של ההולנדי, הסגנון חיים המצועצע שכלל מכוניות חדשות ובגדים, שגרמו לו להתעסק פחות ופחות בכדורגל. כבר בפ.ס.וו דפאיי עוד היה שחצן, כך אומר עליו רונאלד קומאן: "הוא הסתובב עוד במחלקת הנוער כאילו זכה בליגת האלופות". ובכן, לאחר תקופה של שנתיים, למוריניו שהגיע למועדון לאחר ואן חאל נמאס ולאחר 53 משחקים בהם כבש רק 7 שערים ולא הראה יכולת טובה בלשון המעטה, הוא נמכר ב-16 מיליון אירו לליון. למרות זאת, מוריניו דאג שליונייטד תהיה זכות ראשונים עליו, במקרה שיהפוך לשחקן שכולם ציפו ממנו להיות.

"הוא היה ילד, אבל הוא חשב שהוא היה כוכב לפני שהשיג דבר" אמר ל-ESPN מקור ממנצ'סטר יונייטד שביקש להישאר בעילום שם. "הוא פתח נהדר ובמשחק השני או השלישי שלו כבר כבש צמד נגד קלאב ברוז'. אבל מסתבר שזה הדבר הגרוע ביותר שיכל לקרות לו. ההתקדמות שלו דיי נעצרה מאותה הנקודה והוא נאבק תחת ואן חאל, אבל כולם שהוא כישרון אמיתי. אולי הלחץ פשוט היה גדול עליו בשלב הזה של הקריירה".

כאשר עבר לליון בינואר 2017, נראה כי מצא את המקום הנכון לו. יותר מהכל, הוא מאושר. "הוא אמר לי שהוא לעולם לא הרגיש כל-כך טוב במועדון כדורגל לפני שבא לכאן. אבל ממפיס הוא בחור נבון ואני חוזר, מאוד שונה ממה שהוא מצטייר. ביונייטד, דפאי היה רק עוד שחקן בחדר הלבשה מלא כוכבים ואגו, אבל החיים שונים בליון וכאן הוא משגשג. אמר עליו מאמנו בליון, ברונו ז'נסיו. "הוא ילד שצריך אהבה. ואני אמרתי לו שאנחנו אוהבים אותו מאוד. עם הטכניקה שלו, הוא מביא דברים שלעולם לא נראו כאן בליון. עם האישיות שלו, אנחנו יכולים רק לאהוב אותו, אפילו אם משהו מפריע לנו" אמר עליו נשיא המועדון, ז'ן מישל אולאס. ונראה שהאהבה משתלמת. הוא עם 28 שערים ו-27 אסיסטים לטובת הקבוצה ב-74 משחקים, כאשר הוא מציג כדורגל נהדר, מנצח משחקים וכובש שערים פנומנליים. את העונה הנוכחית הוא פתח עם שער ו-2 בישולים ב-5 משחקים ומאוד מסקרן לאן תנשוב הרוח.

פקיר ודפאי (יוטיוב)

מוסא דמבלה (החלוץ) היה אמור עכשיו להיות שחקן מוביל בפ.ס.ז אם הכל היה הולך לפי הספר. הוא היה שחקן מוכשר מאוד בקבוצת הנוער של מועדון הפאר הפריזאי תוך שיתוף פעולה עם כוכב אחר, קינגסלי קומאן, וצפו לו גדולות. אך כבר אז בחוכמה ובגרות אמיתית שממש לא אופיינית לילד בן 16, החליט לעזוב את הקבוצה, בצעד שנתפס דאז הזוי לחלוטין על ידי פרשנים רבים בצרפת. למרות שמדובר באוהד שרוף, באחד שבאמת ובתמים חלם על ללבוש את חולצת הבוגרים, כשראה שמדיניות המועדון משתנה לחלוטין הוא החליט לשנות את מסלול חייו. "פריז נרכשה על ידי הקטארים, ובקיץ 2012 הגיעו לקבוצה זלאטן איברהימוביץ' ואסקיאל לאבצי. הבנתי שאין לי סיכוי להתקדם כי הם לא בונים עלי, ואני ממש לא מצטער על ההחלטה". משם הוא עבר לפולהאם, בה כיכב בעונתו השניה כאשר הקבוצה ירדה לצ'מפיונשיפ (מה שהקל על ההתאקלמות והפריחה שלו) עם 15 שערים ו-6 בישולים. כשכבר היה נראה שסגר בטוטנהאם בינואר 2016, פולהאם לא וויתרה עליו ולבסוף עבר לסלטיק באותו הקיץ. החלטה שנראית קצת תמוהה, לא? הרי שחקן עם נתונים כמו שלו, שכבר כמעט וסגר בטוטנהאם היה יכול בקלות למצוא קבוצת פרמייר ליג לגיטימית שתתן לו את המפתחות או לפחות את הצ'אנס לככב ולממש את הפוטנציאל הטמון בו. אך גם החלטה זו הייתה מדוייקת וקפדנית. בסלטיק הפך לחביב הקהל, לסופרסטאר של המועדון עם 43 שערים ב87 משחקים ועם משחק התקפי מגוון שכולל טכניקה ברמה גבוהה, בעיטה עוצמתית, ראיית משחק, דריבלים מצויינים וכמובן הרבה תארים.

"מוסא רצה לקבל חוזה מקצועני ב-2012", התבטא בעבר לורן בונדאי, שהיה בצוות האימון של סן ז'רמן באותה התקופה "אני מניח שהיום שחקן מסוגו היה מקבל את מבוקשו, אבל אז היינו זהירים מאוד ולא רצינו לזרז את התהליכים. אז הוא פשוט הלך. זה חבל, כי בנוסף לכשרונו העצום הוא גם אוהד שרוף שמחובר מאוד למועדון. הוא ילד פריזאי אמיתי. הוא יכול היה להיות ראול של פ.ס.ז"

נראה שהילד המבוגר הזה חישב כל צעד שהוא עשה בקפידה. אולי קצת מצער אותו לראות כיום את קיליאן מבאפה, ילדון בן 18 מככב בקבוצה שלו, אולי בעצם מגשים את החלום שהוא כל-כך רצה להגשים בעצמו, אבל אין שום צל של ספק שהוא לא מתחרט על דבר. הקיץ הוא חתם בליון בתמורה ל-20 מיליון אירו לאחר שמריאנו דיאז, חלוצה הקודם של ליון חזר שוב לריאל ונראה שהוא כאן כדי להילחם באותה הקבוצה שעזב וינסה לנצח את אותם הערכים השגויים שבגללם עזב את המועדון.

דמבלה מוצג בליון (The Scottish Sun)

לשלושת השחקנים האדירים הללו יש דבר אחד במשותף: הם רוצים להוכיח מה הם שווים. הם רעבים, צעירים, אך למודים אכזבות ורוצים להוכיח לכל המבקרים שלהם שהם טעו ובגדול. דובר עליהם שהם לא עמדו בציפיות, ואולי דווקא בגלל הניסיון העצום שצברו למרות גילם הצעיר הם יוכלו לבצע את הצעד קדימה אל הבמה המרכזית. ונראה שאם ליון מודל 2018/19, בתוספת צעירים נוספים מוכשרים כדוגמת ברנרד טראורה, מקסוול קורנה וטאנגי אנדומבלה תעשה את הצעד הנוסף ותצליח לקחת את תואר האליפות לפריז, לא יהיה שום צל של ספק ששלישיית DFD (דפאיי פקיר דמבלה) מימשה את הפוטנציאל והצליחה להגיע לרמה הגבוהה ביותר שיש. ללא ספק פרויקט מעניין במיוחד נעשה בקבוצה, ויהיה קשה לראות אותם משאירים את השלישייה במידה והכל ילך כשורה.

נכון, את העונה בליגה היא פתחה לא בצורה שקיוותה לה, כשלאחר 5 מחזורים היא נמצאת במקום ה-7 עם 2 נצחונות בלבד, תיקו ו-2 הפסדים, אך עם ניצחון חוץ אדיר על מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, בהחלט נראה שזו רק תחילת העונה ויש לה עוד הרבה מה להראות.

כדי להצליח במשימה הקשה, הם צריכים קודם כל לעבור את הקבוצה השנייה שטוענת להפיל את פריז, מארסיי.

הקבוצה המצוינת, פיינליסטית העונה שעברה בליגה האירופית, כבר בשיאו של תהליך מתמשך. כאשר הקבוצה סיימה במקום ה-13 המאכזב בשנת 2015/16, היא נקנתה ע"י פרנק מקורט, בעלים לשעבר של קבוצת בייסבול אמריקנית. כבר אז הוא שאף גבוה, ורצה להחזיר את מארסיי לימים הגדולים שלה, בהם זכתה 9 פעמים באליפות. הוא הודיע דאז שיזרים בשנים הקרובות מילוני אירו לטובת רכש, מינה את אנדוני זוביזארטה מברצלונה למנהל הספורטיבי ואת רודי גארסיה, שהצליח בליל ולאחר מכן עבר לרומא למאמן הקבוצה, כאשר הייתה במקום ה-11 בטבלה. הוא אמר: "ראיתי היום את גביע האלופות בו זכתה הקבוצה ב-1993. החלום שלי הוא לזכות בו יום אחד עם הקבוצה. אבל המטרה הראשונה היא לחזור לחצי העליון של הטבלה. אני מקווה שנוכל להעפיל לגביעי אירופה. אני בא מרומא, שכמו שכולם יודעים, לא נבנתה ביום אחד. זה אותו דבר כאן. בטוח שנשתפר. הקבוצה לא נמצאת במקום שבו היא צריכה להיות".

מאז, הקבוצה רכשה את פלוריאן תובאן מניוקאסל ואת דימיטרי פאייט מווסטהאם בחזרה, אדיל ראמי מסביליה, לואיס גוסטבו מוולפסבורג, והשנה הוסיפו את קווין סטרוטמן הנהדר מרומא וללא ספק סיפקה את הסחורה. בעונת 16/17 היא הגיעה למקום החמישי, שנה שעברה למקום ה-4 והייתה רחוקה ניצחון אחד מתואר אירופי שני שלה בכל הזמנים. את העונה היא כבר פתחה כשהיא מתמקמת במקום ה-2 עם 3 ניצחונות ו-14 שערי זכות כשרק פ.ס.ז' ממוקמת מעליה עם 5 ניצחונות ומאזן מושלם.

זמן תובאן

אחד מ-2 הכוכבים הגדולים של הקבוצה הוא פלוריאן תובאן, הצרפתי הנהדר שכבש עונה שעברה 22 שערים ובישל 11 ב-35 משחקי ליגה (מעורבות בשער כמעט בכל משחק). אך לא הכל הלך בקלות לשחקן הנהדר של מארסיי. כאשר ליל, של אותו רודי גארסיה רכשה את השחקן בינואר 2013 הם חשבו שרכשו את הכוכב הבא שלהם. אך לצערם, לאחר שהמאמן הצרפתי עזב לרומא הוא עשה הכל כדי להתשחרר מהחוזה ואכן כך קרה. הוא עבר למארסיי כבר באותו של שנת 2013. דובר רבות עליו על כך שהוא "פרחח תעב בצע" ורק רצה כסף, אבל כיום, אפשר להבין באמת ובתמים שהחיבור שהיה לו מלכתחילה עם גארסיה הוא שדחף אותו להגיע לליל. הקדנציה הראשונה במארסיי הייתה נוראית. ""הייתי צריך לרוץ המון, ולא באתי לידי ביטוי מבחינה התקפית"  אמר תובאן על התקופה ההיא. באמצע הייתה גם תקופה נוראית בניוקאסל, שבה בקושי שיחק, פתח 3 פעמים בהרכב הקבוצה ויש לו שער אחד בלבד ב-15 משחקים כוללים במדי הקבוצה. הוא חזר עוד באותה העונה למארסיי בהשאלה, אך גם שם ספג כרטיס אדום כ-10 דקות מפתיחת המשחק הראשון שלו. אחרי חודש הגיע השיא: אוהדי מארסיי זרקו בקבוקים וחפצים נוספים לעבר השחקן כאשר הקבוצה הובסה 5:2 במשחק ביתי מול ראן. אבל דווקא אז, כשנראה שהפך לעוד שחקן מוכשר שהרס את הקריירה שלו עם חוסר מקצוענות ובצע כסף, הגיע רודי גרסיה לחיים שלו, שנית. כעת, הוא משחק טוב כפי שלא שיחק בחייו, כובש ומבשל בלי הפסקה. אפילו נהיה שחקן קבוצתי. "חשבתי רבות על למה זה לא עבד. הבנתי כמה מזל יש לי עכשיו במארסיי. זה הוסיף לי נחישות ושאפתנות. אני אדם בוגר יותר. תחילת הקדנציה השניה במארסיי לא היתה פשוטה, כי באנגליה עבדתי על פיתוח מסת השריר, והמשקל עלה, ובצרפת הייתי צריך להוריד אותו. עכשיו אני מרגיש מצוין, וגם החיים האישיים שלי יציבים מחוץ למגרש".

אדינסון קבאני אמר עליו "פלוריאן הוא שחקן שאני אוהב במיוחד. יש לו טכניקה מצוינת ואיכויות רבות. כיף לצפות בביצועים שלו"

את העונה הנוכחית פתח בצורה עוד יותר מפלצתית עם 5 שערים ובישול ב-5 משחקים בליגה הצרפתית, ונראה שהשנה הוא יעשה את קפיצת המדרגה האמיתית שלו. לאחר שכבר הוכיח לכל מבקריו בעבר שהם טעו ובגדול, אם השנה הפרוקייט השאפתני של מארסיי יצליח, יהיה קשה לראות את תובאן נשאר בצרפת לעוד הרבה זמן.

דימיטרי פאייה ופלוריאן תאובין (The national)

המשחק בין 2 הקבוצות הללו שעתיד להתקיים מספק תמיד דרמות גדולות, ומשנה שעברה גם יריבות מרה בין האוהדים. אבל העונה התפתחה יריבות לא פשוטה גם בין האוהדים של מארסיי ושל ליון.

הכל קרה במשחק בין 2 הקבוצות במרץ 2018 בסטאד ולודרום. ליון ניצחה 2:3 משער של ממפיס דפאי בזמן הפציעות, ובסיום החלה מהומה על המגרש וביציעים. גם לקראת גמר הליגה האירופית היו איומים רבים מצד אוהדי מארסיי להרוס את האיצטדיון ולעשות מהומות רבות, אך ליון תגברה את הגמר עם מאות שוטרים שעזרו להעביר את המשחק בהצלחה יחסית. נקווה שהפעם, כשאוהדי מארסיי חוזרים לאיצטדיון בליון הם יתנהגו אחרת.

אין ספק שהמפגש הזה הוא אחד מהמפגשים המעניינים ביותר שיש לליגה הצרפתית להציע. משחק בתחילת העונה של 2 קבוצות רעבות להוכיח שהן יכולות לעשות קצת יותר מהשנים הקודמות. עבור מי שתנצח זו תהיה חתיכת הצהרה ויכול להשפיע באופן משמעותי על המשך העונה שלה.

לצערי הרב, עם האהבה הגדולה לאנדרדוגים, בגלל התקציב המפלצתי, השחקנים הטובים בעולם והעוצמה שלה, אף קבוצה לא תוכל לעצור את פריז סן ז'רמן העונה בליגה. אך למרות זאת, עם סיפורים מרגשים שמעידים על התמדה והיכולת לא לוותר, יש לנו בהחלט למה לצפות, מהמחזור הספציפי הזה והליגה כולה.

משחקים נוספים בליגה:

יום שישי 21/09 שעה 21:45:

מונאקו – נים

יום שבת 22/09

18:00 – ליל – נאנט

שעה 21:00

סט. אטיין – קון

אנז'ה – טולוז  

מונפלייה – ניס

שטרסבורג – אמיין

ריימס – דיז'ון

יום ראשון 23/09

16:00 – סטאד רן – פ.ס.ז'

18:00 – גנגאן – בורדו

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort