אלשנדרה פאטו-הכישרון שלא מומש חוגג 29

אלשנדרה פאטו היה כישרון ברזילאי ענק בעשור שעבר, הוא זכה להשוואות לשחקנים כמו כריסטיאנו רונאלדו, רונאלדו דה לימה, קאקא ועד רבים וטובים. ב2009 הוא הוכתר לשחקן הצעיר היקר בעולם כאשר הוא מקדים שמות כמו אדן הזארד, קווין דה בריינה אנטואן גריזמן והרשימה ארוכה. כשהיה בן 20 פאטו כבר כבש 15 שערי ליגה במדי מילאן והראה המון כשרון. היום אותו פאטו משחק בטיינג'ין קואנג'יאן, קבוצת מרכז טבלה בלי שאיפות גדולות מהליגה הסינית. כאן נשאלת השאלה, מה התקלקל בדרך של פאטו?

אלשנדרה רודריגז דה סילבה נולד בפאטו בראנקו, פרנה שבברזיל וידוע בכינויו פאטו, משמעות כינויו, היא ברווז בפורטוגזית, אותו הרוויח על שם עיר הולדתו, פאטו בראנקו ("ברווז לבן" בפורטוגזית). כשהיה בן 3 החל הילד לשחק כדורגל באולם, כמו לא מעט כוכבים מארץ הסמבה. לא חלף יותר מדי זמן עד ששמעו בכל רחבי פראנה על הילד, שכבש בצרורות וניחן בטכניקה יוצאת דופן, חוכמת משחק, שליטה אבסולטית בכדור ומשחק אווירי. אחרי שסחט מחמאות מכל מאמן שהדריך אותו, פאטו קיבל מלגה בבית-ספר מקומי בגיל 7. חלפו השנים, הכוכב הצעיר המשיך ללהטט ולהלהיב עד שהחליט לנסות את מזלו על הדשא ועשה את כל הדרך עד לפורטו אלגרה כדי לנסות את מזלו בגרמיו, אותה אהד כילד. משפחתו דווקא לא אהבה כל-כך את הרעיון ולבסוף הנער הגיע למבחנים ביריבה הגדולה, אינטרנסיונל, ביחד עם 83 נערים נוספים. בגיל 11 עבר הילד הצעיר לפורטו אלגרה במטרה להגיע בסופו של דבר לקבוצה הבוגרת, הרשים את המאמנים והתקבל למועדון, שאימן באותו הזמן קרלוס אלברטו פריירה, מאמן נבחרת ברזיל לשעבר. פאטו עבר דרך כל מחלקות הנוער של אינטרנסיונל וערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת בהיותו בן 17 בלבד במפגש עם פאלמיירס. ואיזו בכורה זו היתה – אינטר ניצחה 1:4 כשהחלוץ הצעיר כובש שער אחד, מבשל לחבריו 3 נוספים.

פה הכל התחיל (internacional)

מנער אנונימי לכוכב ברזילאי

בעקבות יכולתו הטובה באינטרנסיונל הוא זומן לנבחרת ברזיל עד גיל 20 להשתתף באליפות דרום אמריקה. באליפות פאטו בלט ושיחק היטב, כבש חמישה שערים והוביל את ברזיל לזכייה באליפות. "סגנונו של פאטו מזכיר את רונאלדו. הוא הוכיח שהוא ראוי לפתוח בכל משחק, ואין לי ספק שצפוי לו עתיד מזהיר" אמר עליו מאמנו בנבחרת, דונגה. בעיתונות הברזילאית היו שהלכו רחוק יותר, והגו את פאטו כסוג של הכלאה בין רונאלדו הברזילאי לכריסטיאנו רונאלדו. פלה עצמו לא נותר אדיש והצהיר: "פאטו הוא שחקן יוצא מהכלל, שצפוי להיות המקצוען הגדול ביותר אי פעם". כאשר מילאן זכתה בשירותיו, תוך שהיא מקדימה את ריאל מדריד וצ'לסי במרדף, בזכות הקשרים של המנהל הספורטיבי דאז לאונדרו, האופוריה בסן-סירו לא ידעה גבול. קרלו אנצ'לוטי הרכיז אחרי האימון הראשון של הברזילאי במילאנלו: "הילד מדהים. יום יבוא, והוא יזכה בכדור הזהב".

ההגעה למילאן

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

למרות עניינים טכנים-בירוקרטיים שאיפשרו לפאטו לשחק במדי מילאן רק בינואר 2008 (למרות שנקנה בקיץ 2007), במשחקו הראשון במדי מילאן כבש את אחד השערים בניצחון 5-2 על נאפולי. "אלשאנדרה היה טוב מאוד והראה מיד איזה איכויות יש לו", החמיא בסיום אנצ'לוטי לברזילאי, "אפשר לראות שהוא שחקן מוכשר והוא טוב עם הכדור וגם בלעדיו. כל מה שהוא צריך זה לצבור ניסיון. הוא מהיר, זריז וחכם, הוא לא הכי טוב במשחק האווירי אבל הוא כבש בנגיחה. הוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה בהתקפה מכיוון שהוא קורא את המשחק" פאטו בילה במילאן שש עונות בהן הוא כבש 63 שערים ב150 הופעות תוך שהוא מספיק לזכות איתה באליפות ב2011 (האליפות האחרונה באיטליה שבה זוכה קבוצה שונה מיובנטוס). אבל שתי העונות האחרונות של פאטו במילאן היו בעלות משמעות עצומה לקריירה שלו.

התחיל לככב במילאן (פינטרסט)

נקודות המפנה

בשתיהן הוא נפצע מספר פעמים וסבל ממתיחות חוזרות ונשנות בשרירי היריכיים. הפציעות לא פגעו בכושרו הפיזי של פאטו אלא בכושרו המנטלי. משחקו של פאטו היה מבוסס תמיד על מהירות וכוח פריצה. כאשר חלוץ מסוג זה חושש באופן תמידי למתוח שוב את הירך, הוא הופך להיות זהיר הרבה יותר בתנועותיו, וכך נעלם היתרון היחסי שלו על שחקני ההגנה. על המחסום הפסיכולוגי הזה לא ניתן לשלוט אחרי מספר עצום של פציעות תוך שנים ספורות. הטעות הגדולה ביותר של מילאן בנוגע לעתידו של פאטו ביצעה מילאן כבר בקיץ 2008 כאשר החתימה את רונאלדיניו. כאילו לא די בהשוואות הבלתי פוסקות לפלה ולרונאלדו, ובשירי ההלל בעיתונות, התחבר החלוץ לכוכב הבליין החדש במילאנו, והשניים יצאו לקרוע את העיר על בסיס יומי (כלומר, לילי). האגו הברווזי התנפח למימדים לא סבירים, ומנער תמים הוא הפך לסופר-סטאר עם סגנון חיים ראוותני באופן מחפיר אפילו במונחים של כדורגלנים צעירים. לא לחינם נחשב מריו באלוטלי לאחד החברים הקרובים שלו.

הקשר הביא אפקט הפוך (פוטבול איטליה)

קחו, למשל, את החתונה עם הדוגמנית המפורסמת שטפני בריטו ב-2009, במסגרתה קיבל כל אורח לא רק סוויטה מפוארת, אלא גם לימוזינה עם נהג צמוד. עלותה האירוע הסתכם ביותר מחצי מיליון יורו, והזוג הוכתר בדרום אמריקה ל"בקהאם ופוש של ברזיל". הזוגיות המקורית מוצלחת הרבה יותר, כי שטפני העדיפה להתגרש מפאטו כעבור תשעה חודשים, אחרי שהתעייפה מהבילויים של בעלה עם רונאלדיניו. חיי הלילה גזלו ממנו גם את הנסיעה האפשרית למונדיאל בדרום אפריקה. דונגה, הידוע כמאמן שמרן, הזהיר לא פעם את הברווז, עד שוויתר עליו לחלוטין. שנתיים בלבד אחרי הפתיחה החולמית, התהפכה תדמיתו של פאטו במולדתו ב-180 מעלות.

הדעיכה

בקיץ 2013 חתם פאטו בקורינתיאנס  ממולדתו לארבע שנים כשבאמצע הושאל לסאו פאולו וצ'לסי בהן לא הצליח להשאיר חותם. ב2016 חזר פאטו לאירופה, לספרד כשהוא חתם בויאריאל אבל גם בצוללת הצהובה וויתרו על פאטו לאחר עונה אחת בה כבש שני שערים בלבד. אחריי הכישלון בספרד עבר פאטו לסין, בעיקר בשביל להרוויח כסף רב לפני הפרישה הקרבה.

נכשל בניסיון הנוסף באירופה (גול)

בסופו של יום פאטו היה אחד הכישרונות הגדולים ביותר, אם לא הגדול שבהם בעשור הקודם, אבל הוא נשאר כישרון לאורך כל הקריירה. פאטו ייזכר בתור ילד עם פוטנציאל רק לא מומש וכאן שורש הבעיה, הוא היה ונשאר ילד, לאורך הקריירה. סגננון החיים הראוותני ,הבעיות המנטליות המוזרות, הגירושין הוקדמים. כל אלה סימנים המעידים על האופי הילדותי של פאטו ועל מה שככל הנראה, חסם את הפריצה הגדולה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort