השד עומד לצאת מהמנורה

אף אחד לא נשאר נקי במנצ׳סטר יונייטד בתקופה האחרונה- המנכ"ל, הבעלים והמאמן סופגים אש בלתי פוסקת מהאוהדים שלא מוכנים להתפשר על דבר מלבד ניקוי אורוות במועדון הפאר האנגלי. השחקנים מצדם צריכים לפתוח עוד עונה מלאה ציפיות בתאטרון החלומות שכבר מזמן לא נראה כפי שהיה.

לא האשם היחיד אך הראשון שישלם את המחיר. מוריניו (Daily Express)

דווקא תוך כדי מסע ההכנה השנתי והמנומנם של מנצ׳סטר יונייטד בארצות הברית, הכל התפוצץ. ז׳וזה מוריניו שלח מסר ישיר להנהלה דרך התקשורת והתלונן על כך שאף שחקן מרשימת המועמדים שלו לרכישה בחלון ההעברות הקיצי, לא נרכש. לפי המאמן הפורטוגזי שמעמדו בקבוצה מתערער בין משחק למשחק, אותה הרשימה כללה חמישה שחקנים בלבד ושמם של שניים מהם אף נחשף לתקשורת- שניים מטובי הבלמים במונדיאל האחרון יירי מינה מקולומביה והארי מגוואייר מאנגליה. מינה, מגוואייר ושלושת האלמוניים הנוספים היו כל כך חשובים למוריניו עד כדי כך שהמיוחד הכריז על הסגל הנוכחי כ"לא הסגל שלי".

הקש ששבר את גב הגמל? מינה ומגוואייר עולים לכדור במונדיאל (Zimbio)

לאחר ההתקרבנות של מוריניו שהיה מתוסכל מכך שלא התכונן לעונה עם כוכביו מהמונדיאל ושמע לא פעם מהתקשורת כי זינאדין זידאן שוויתר ככל הנראה על תפקיד הדירקטור ביובנטוס, אמור להחליפו עוד בתחילת העונה, האש הועברה למעלה- אל הבעלים והמנכ"ל. אד וודוורד מנכ"ל הקבוצה טען שהוא ביקש ממוריניו למכור אחד מכוכבי הקבוצה ורק לאחר מכן תוכל הקבוצה לקנות שחקנים נוספים. במילים אחרות- שחרר את לוקאקו, פוגבה או דה חאה וקבל את יירי מינה. אך למעשה הדבר לא כל כך פשוט עם וודוורד שהיה בעצמו האשם בגירעון של הקבוצה כפי שנראה בהמשך מפני שמדובר באדם עם כל כך הרבה שליטה בקבוצה, וכל כך מעט ידע בניהול רכש. אך תחילה צריך להכיר את וודוורד עצמו ואת הרומן שלו עם מאמני הקבוצה, התקשורת האנגלית הקבוצות איתן נכנס למו"מ.

דיבורים כמו חול. וודוורד (Eurosport)

אד וודוורד, המנכ"ל הבריטי של הקבוצה ובן טיפוחיהם של הגלייזרים, מוכר חסויות בחסד עליון ואיש תקשורת מדופלם, אחד שכבר מגיל צעיר חדר לשטח של כרישי העסקים הגדולים ביותר. יחד עם זאת, וודוורד נתפס לא פעם עם המכנסיים למטה כשהיה צריך לרכוש שחקן כזה או אחר וקיימת מחאה מצד הקהל על "מדיניות הרכש" שלו- קניית שחקנים יקרים ומוכחים בלבד, שהיא ההפך הגמור מזו של סר אלכס פרגוסון שגידל על ברכיו את השחקנים הטובים ביותר באירופה בשני העשורים הקודמים.

זו לא הפעם הראשונה בה וודוורד הפך לאשם המרכזי בהתרסקות הקבוצה. ב2013 היייתה הפעם הראשונה בה עלה לכותרות בהקשר למצבה של הקבוצה- עם עזיבתו של פרגי, פינטז וודוורד על חוליית התקפה שתכלול את רוברט לבנדובסקי, כריסטיאנו רונאלדו וגארת' בייל כשלוקה מודריץ׳, ססק פברגאס וטיאגו אלקנטרה ישמשו כקשרים יחד עם וויין רוני הקפטן. אף אחד מרשימת השחקנים לא הגיע באותו הקיץ כמובן, יונייטד רשמה את אחת העונות המבישות בהיסטוריה שלה ומוייס היה זה ששילם את המחיר בטענה שלא הצליחו להיכנס לנעליים הגדולות ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי, אך לכולם היה ברור בסופו של דבר שוודוורד היה האשם המרכזי בסיפור בשבירת השיאים השליליים של המועדון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
לאחר פיטוריהם, אף מאמן לא מוכן לדבר עם וודוורד מלבד מוריניו. ואן חאל ומויס (ARYSports.tv)

כעבור שלוש שנים חזר וודוורד לכותרות, אך הפעם לא היה לו על הקווים טרף קל כמו מוייס אלא מאמן טוב ומקצועי יותר, לואיס ואן חאל- המאמן ההולנדי אותו הביא וודוורד עצמו. גם הפעם עלו שמות כמו ניימאר, אובאמיינג בהקשרם של השדים האדומים, גם בייל ורונאלדו חזרו ל"כוונת" של וודוורד, שיכול להיות ספורטאי אולימפי בייצור ספינים תקשורתיים. בפועל הגיעו שחקנים פחות טובים במחירים זהים לאלו שהוצמדו לכוכבים איתם היה וודוורד במו"מ, לכאורה. הדוגמא הבולטת ביותר למידניות הרכש ההזויה של וודוורד הוא מרואן פלאיני שנחת בסכום גדול בהרבה מסעיף היציאה שלו, שהיה אמור לפוג מספר חודשים אחרי שיונייטד רכשה אותו.

5 שנים רדף וודוורד אחריהם, בסוף הם זכו ב4 גביעי אלופות בריאל. בייל ורונאלדו (Soccer Laduma)

המשותף לאנטוניו קונטה, פפ גווארדיולה וקרלו אנצ׳לוטי הוא שכולם סירבו לאמן את יונייטד בעקבות שליטתו של וודוורד ברכש ובהנהלה. מוריניו שתמיד רצה להיות היורש של פרגוסון קפץ על המשרה ואפילו שרד תקופה מרשימה של יחסים טובים עם וודוורד. אד וודוורד שורף את כספם של הגלייזרים שנותנים לו לעשות באחד מהמועדונים הגדולים בהיסטוריה כשלו, הרבה בזכות בסכם החסות עם חברת שברולט שנחשב לגבוה בהיסטוריה של ספורט. אחרי 13 שנים בהן שלטו בקבוצה, 13 שנים בהן יונייטד זכתה בליגת האלופות פעם אחת והגיעה עוד פעמיים לגמר, סיימה 5 פעמים כאלופת הפריימר ליג והניפה 4 גביעים וגביע אירופה אחד, לאוהדי יונייטד נמאס. ההשקעה הנדיבה בתקציב הרכש כבר לא מעניינת את האוהדים. הקיץ נרשמו לא פחות מ23 דיווחים על שחקנים מעולים שהיו אמורים לחתום ביונייטד וכשהשחקן היחיד שמגיע מתוכם הוא פרד בכמעט 60 מיליון אירו, אפשר להבין למה לאוהדים האדומים נמאס מההתנהלות המבזה של ראשי המועדון.

מנסים לשחק כדורגל טוב בבית מתפרק. פוגבה ולוקאקו (Daily Mirror)

לאחר התבוסה של יונייטד מול טוטנהאם, ניסה מוריניו לעודד את הקהל בריאיון בסיום המשחק לאחר שטען כי חדר ההלבשה של הקבוצה מאוחד וניסה לצייר תמונה שקרית של מאמן שהולך יד ביד עם השחקנים. כל מי שמכיר את ההיסטוריה של המיוחד יודע שככה בדיוק נשמע הפורטוגלי רגע לפני הודעת פיטורים, שהולכת להיות המהירה בתולדות המועדון. אך לא די ליונייטד בפיטורי מאמן הפעם מפני שהדג מסריח מהראש.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort