חגיגות היובל של הצאר

לכל חובבי הליגה הספרדית, בעיקר אלו שבילו ערבים שלמים בניסיון לתפוס את סלטה ויגו של חיים רביבו, השם אלכסנדר מוסטובוי אומר המון. אבל מיהו האיש האניגמטי שהיה הכוכב הבלתי מעורער של סלטה, עם כל הכבוד לקשר הישראלי.

עם חברו ולרי קארפין בתוכנית טלוויזיה שהוקדשה לקריירה שלהם בסלטה (RTV-1)

אלכסנדר מוסטובוי נולד בכפר לומונוסוב, שנמצא בפרברי לנינגראד (כיום סנקט פטרבורג) וסיים את לימודיו בתיכון עם דיפלומה של הנדסאי חשמל. חייד הספורט דבק בו גם והוא נדד למוסקבה, שם החל את הקריירה המקצועית שלו ככדורגלן בקבוצת קרסנאיה פרסנייה שגידלה בין היתר גם את אולג רומנצב וסרגיי סמאק. המועדון אמנם חדל מלהתקיים כבר ב-1999 אבל את ההיסטוריה אי אפשר לקחת מהם. אחרי עונה בודדת בקבוצה הצנועה, מוסטובוי הגיע לספרטאק מוסקבה, שאז הייתה בשיאה, ורשם במדיה 5 עונות מוצלחות.

מוסטובוי במדי ספרטאק מול ריאל מדריד (Diario Deportivo)

הפרשה הביזארית הראשונה שקשורה לקשר הנהדר הגיעה בשנת 1992. ברית המועצות בדיוק התפרקה וכאוס שרר ברוסיה. מסך הברזל שהיה בכל נושא ההגירה הוסר ומוסטובוי שנישא לאזרחית צרפתיה בעלת שורשים פורטוגזיים קיבל אזרחות של המדינה האיברית ומצא את עצמו מהר מאוד בבנפיקה ליסבון.

אזרחות בקומבינה. מוסטובוי במדי בנפיקה (ארכיון שחקני בנפיקה ליסבון)

בבנפיקה מוסטובוי רשם מאז חד ספקתי של משחקים בשלוש השנים שבילה תחת חוזה שם. באחת העונות הוא הושאל לקון הצרפתית וגם שם לא ממש הותיר חותם. היה נראה שהבלון ששמו "הפליימייקר הטוב ביותר ברוסיה" עתיד להתפוצץ אבל שנה ראשונה סבירה ושניה שנייה נהדרת במדי שטראסבורג, אליה עבר מבנפיקה, הראו שוב כי מדובר בכדורגלן מחונן.

החייה את הקרייה. מוסטובוי במדי שטארסבורג (ONZE)

בקיץ של 1996 מוסטובוי קיבל הזדמנות שניה בחצי האי האיברי והשאר, השאר באמת היסטוריה. סלטה ויגו שילמה עבור הרוסי סכום ששווה ערך לכ-2 מיליון אירו, סכום לא כל כך קטן אבל גם לא מפוצץ מדי באותם ימים. אם להשוות פלוס מינוס לסכומים של היום אפשר יהיה להגיד שאלו היו כ-10 מ' אירו בתמחור הנוכחי. האיפמקט של מוסטובוי על סלטה היה מיידי כשבשמונה העונות ששיחק שם הוא הפך לאליל ביציעים ועל המגרש כשהוא משתף פעולה חלק מהזמן עם הקשר הישראלי חיים רביבו והם בן ארצו ולרי קארפין. השלישייה הזו יחד עם שחקנים כמו קלוד מקללה, מיצ'ל סלגאדו, מאזיניו ורישאר דוטרואל הצעידה את הקבוצה מגליסיה לצמרת הטבלה הספרדית אבל כשהכוכבים החלו לעזוב גם הקבוצה דעכה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
קבוצת החלומות של סלטה (AS)

ב-2004 סלטה ירדה לליגת המשנה ומוסטובוי בן ה-36 שקל פרישה באותו קיץ, כנראה עדיין טעון עם האמוציות של ירידת הליגה, מוסטובוי נבעט על ידי המאמן הלאומי גיארגי יארצב מהסגל ליורו-2004 אחרי שביקר את הקואץ' הלאומי בפומבי במה שהתברר כאי-הבנה טראגית בין כל מי שהדליף את הסיפור אך לצערו של השחקן והנבחרת הדרך חזרה כבר הייתה סגורה.

אצלו לא משחקים משחקים, יארצב. (AIF)

איש העסקים דימיטרי פיטרמן שלקח בעלות על אלאבס שכנע את הקשר הותיק לרדת לליגה השניה בספרד במקום לפרוש ולעזור לקבוצה מויטוריה לעלות ליגה. אבל בפועל, מוסטובוי שיחק רק משחק אחד בודד בו גם הצליח לכבוש והודיע לפיטרמן "אני איבדתי את התשוקה למשחק, אני פורש".

מוסטובוי במדי אלאבס (AS)

מאז מוסטובוי חם המזג התבטא לא מעט כנגד שחקנים אחרים שלדעתו לא מספיק טובים למרות היחס המחבק שהם מקבלים מהתקשורת. הקשר הספיק גם לקטול את הנבחרת הלאומית בלא מעט הזדמנויות וטען שאין לה עתיד. במונדיאל האחרון כשהוא שימש כפרשן עבור עיתון מקומי מוסטובוי דווקא פרגן לנבחרתו של צ'רצ'סוב וטען שאלכסנדר גולובין יהיה הכדורגלן הרוסיה הגדול ביותר אם ימשיך להתקדם כמו שצריך.

הצאר במדי רוסיה (AIF)

לפני מספר ימים ציין "הצאר" (כינוי שהודבק לו על ידי אוהדי סלטה) יובל שנים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort