עשרת רכישות השוערים הגדולות של קיץ 2018

דווקא בשנה בה השוערים הטובים בעולם היו הגיבורים הטרגיים של המעמדים הגדולים בליגת האלופות ובמונדיאל, מניית השוער עולה גבוה מאד. הקיץ חזינו בשיא כל הזמנים בשוק השוערים- לא פחות מ401 רכישות והשאלות של שוערים בכדורגל העולמי. הנה עשרת הגדולות.

מקום עשירי- ג'ו הארט (ברנלי)

בשנתיים האחרונות הקריירה של שוער נבחרת אנגליה בעבר הייתה סיוט מתמשך. אחרי תקופה חלומית במנצ'סטר סיטי, בה היה אחד משחקני הדגל של תור הזהב של המועדון (יחד עם וינסנט קומפאני, יאיא טורה, דויד סילבה וקון אגוארו), הושאל הארט לטורינו כדי לפנות מקום לקלאודיו בראבו שהגיע מברצלונה. הארט היה בטוח כי מאחר והופעותיו של הצ'יליאני במדי הסיטי היו כישלון חרוץ, הוא יחזור לעמוד בין הקורות באיתחאד. אך אז הגיע אדרסון שביסס את מקומו בין הקורות וג'ו הארט שהושאל בעונה החולפת לווסטהאם, הבין כי לאחר 9 שנים, הגיע זמנו לעזוב את מנצ'סטר. ברנלי, אחד הסיפורים היפים ביותר בכדורגל האנגלי החליטה לגאול את הארט מייסוריו בעקבות פציעתם של שני השוערים שלה, ניק פופ וטום היטון הקפטן תמורת סכום צנוע יחסית של 3.5 מיליון פאונד. החתימה בברנלי, קבוצה ביתית עם קהל מחבק ומאמן מדהים היא הזדמנות מושלמת לשוער בן ה31 לשקם את הקריירה ולהחזיר את שמו הטוב.

מקום תשיעי- אלכס מרט (נאפולי)

תקופת פפ ריינה בנאפולי הגיעה לסיומה עם חתימתו של השוער הספרדי במילאן שעוברת בנייה מחדש. נאפולי ראתה בכך את הזמן המתאים לתת למי שנחשב לשוער העתיד של הכדורגל האיטלקי, אלכס מרט תקופת ניסיון בת שנה. כבר צוין בעבר כי אודינזה שולטת במשאב היקר ביותר באיטליה- שוערים. בנוסף למרט בן ה21, משחק בשורותיה של אודינזה שוער צעיר נוסף- סימונה סקופט ולפי הפרשנים באיטליה השניים עומדים להימכר בסכומים גדולים מאד בעתיד. בעונה הקודמת שיחק מרט גם כן כשחקן מושאל, אז בספאל. ב14 הופעותיו בקבוצה שניצלה מירידה ברגע האחרון, הציג יכולת מרשימה שכללה עבודת רגליים מושלמת והצלות רבות מטווח אפס, בהן הוא מצטיין. הבעיה הגדולה של מרט שמשחק כבר מגיל 18 ברמות הגבוהות ביותר היא הנטייה להיפצע בפציעות קשות המשביתות אותו לתקופות ארוכות. מרט פצוע כרגע אך ללא ספק ההשאלה לנאפולי היא קפיצת מדרגה משמעותית לאיטלקי הצעיר וכן יתרון ניכר לנאפולי בכל הקשור לרכישת השוער המבטיח בעתיד. הפוטנציאל הגדול של מרט והבאזז סביבו בתקשורת האיטלקית הביאה לו את המקום בעשירייה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מקום שמיני- סרחיו ריקו (פולהאם)

אחת ההשאלות הגדולות ביותר של הקיץ. שוער העתיד של נבחרת ספרד ואחד השוערים הטובים ביותר בעולם הושאל מהמועדון בו גדל, סביליה לעולה החדשה בפריימר ליג, פולהאם. אמנם ההשאלה של ריקו היא בת עונה בודדת אך מדהים לראות איך בפחות מ7 מיליון פאונד מצליחה פולהאם להנחית אצלה שני שוערים ספרדים טובים- פאברי מבשיקטאש וריקו מסביליה. מלבד השוער הספרדי הארוך, בעל השם העולמי צריך לומר מילה טובה לבעלים הפקיסטני שאהיד חאן ולמאמן סלבישה יוקאנוביץ' על לא פחות מ-12 החתמות והשאלות בחלון הנוכחי שצועקות "אנחנו כאן, והפעם כדי להישאר". שורלה מדורטמונד, ריקו מסביליה, טים-פוסו מנסה מיונייטד, ווייאטו מאתלטיקו וקאלום צ'אמברס מארסנל, כולם הושאלו לפולהאם הקיץ, מה שמעיד על כך שסקאוטים איכותיים יכולים להעמיד קבוצה מנצחת גם בתקציב בינוני.  

מקום שביעי- רוי פטריסיו (וולבס)

לאחר 18 שנים במועדון, הגיע הזמן של פטריסיו וספורטינג ליסבון להיפרד. הקיץ האחרון היה הקשה ביותר בהיסטוריה של מועדון הפאר מהבירה- בעקבות פריצת קומץ אוהדים פנאטי לאימון והכאת שחקנים, החליטו תשעה משחקני הקבוצה, ביניהם קפטן הקבוצה רוי פטריסיו  להגיש בקשה לפיפ"א להפסקת המגעים עם הקבוצה בשל סביבת עבודה עוינת. קבוצות גדולות כדוגמאת נאפולי ומנצ'סטר יונייטד רצו לרכוש את השוער, אך נעתרו בעקבות צורת התרת החוזה הלא שגרתית והאיומים מצד ספורטינג עצמה כי הקבוצות שייכנסו למו"מ עם אותם שחקנים ישלמו ביוקר. בסופו של דבר הייתה זו וולבס שהחליטה לצרף את שוער הנבחרת בן ה30 לחממה הפורטוגלית שבנתה בעזרת חורחה מנדש סוכנו של כריסטיאנו רונאלדו. החממה  כוללת 4 שחקני נבחרת (פטריסיו, ז'או מוטיניו, קראבליו ורובן נבס), 3 שחקנים פורטוגלים נוספים (וינגרה, הלדר קוסטה ודיאוגו ג'וטה) והמאמן נונו סנטו, כך שפטריסיו, שסומן כבר בתור המנהיג החדש של וולבס, לא צריך לדאוג ממשבר השפה ומקליטתו בבית החדש.

פרוייקט מעניין באנגליה, רוי פטריסיו, אחד מתוך לא מעט פורטוגלים בוולבס (FIFA)

מקום שישי- מאתיה פרין (יובנטוס)

הגענו לשישייה הפותחת שמורכבת כולה משוערים שהגיעו בסכומים לא קטנים בכלל לקבוצותיהן החדשות. את המקום השישי קוטפת יובנטוס שהנחיתה הקיץ גיבוי משמעותי לשצ'סני ואת אחד השוערים המקומיים הטובים באיטליה תמורת 14 מיליון אירו. עדיין לא ברור איך אלגרי יחלק את דקות המשחק בין השניים, אך אישית, אני תופס מקבוצות המחזיקות בשני שוערים מעולים, כקבוצות רציניות יותר המכוונות לזכייה בכל התארים ולא מתכוונות לספק תירוצים על פציעתו של אחד השוערים או קוצר הסגל. יובנטוס מכוונת השנה הכי גבוה שאפשר ולא מתביישת לראות את עצמה בתור מניפת גביע אירופה לאלופת לשנת 2019, החתמתו של מי שאמור לרשת את מקומו של ג'יג'י בופון (שחתימתו המיותרת בפ.ס.ז עוד תדברר כפלופ גדול, ולכן נשארה מחוץ לעשירייה) גם בשערה של נבחרת איטליה, תגיע כראייה לכך.

מקום חמישי- אלבן לפונט (פיורנטינה)

תשכחו מדונארומה! הנער האלמוני יחסית בן ה19 מבורקינה פאסו הוא הכוכב הבא שתראו על הבמה המרכזית של השוערים באירופה. לפונט, שהפך כבר בגיל 14 לשוער קבוצת הנוער של טולוז, נחטף ע"י פיורנטינה בסכום מצחיק של 7 מיליון אירו, רגע לפני שהסכום של השוער הצעיר שבמו ידיו השאיר את טולוז בליגה הראשונה, מכפיל את עצמו פי כמה וכמה. לדעת רבים, אחד מ30 השחקנים הצעירים המבטיחים באירופה צפוי להתפוצץ העונה במדי הויולה ולהחליף כבר ביורו הקרוב את אלוף העולם הוגו לוריס בשערה של נבחרת צרפת. סטפנו פיולי הקים הקיץ קבוצה צעירה ורעננה- סך הכל 12 שחקני סגל שגילם לא עולה על 21 ילבשו השנה סגול. לפונט, בדומה לאיקר קסיאס בתחילת דרכו כבר הוכיח את עצמו בתור אחד שמקדים את זמנו ולא מפחד לעבוד קשה כדי לשחק ברמות הגבוהות ביותר. שווה לעקוב.

אתגר חדש, לאפונט (הטוויטר הרשמי של פיורנטינה)

מקום רביעי- ברנד לנו (ארסנל)

דווקא לאחר שנופה מסגל נבחרת גרמניה, השדרוג המקצועי של אחד מסמלי הבונדסליגה בשנים האחרונות הגיע. אוהדי ארסנל זוכרים לטובה את ינס להמן שעמד בשערה של הקבוצה לפני כעשור, וחלקם אפילו יסכים עם האמרה כי מאז עזיבתו של להמן לא היה שוער ראוי שעמד בשער הקבוצה. במיוחד בתקופה האחרונה בה סבלו שני שוערי הקבוצה, צ'ך ואוספינה מקטילות מצד התקשורת האנגלית והאוהדים, תצרפו לכך את החלפת המאמן ותקבלו את הטיימינג המושלם למתן שקט בשערם של התותחנים. ברנד לנו נתפס כשוער יציב ושקט שמתרחק מבעיות בתוך המגרש ומחוצה לו, ילד טוב שטוטגארט שמגיע כדי לתת את העבודה ומתכוון לנצל את ההזדמנות שכל כך הגיעה לו אחרי 6 עונות מעולות בלברקוזן. אוהדי ארסנל לא אהבו בלשון המעטה את עונת המלפפונים הנוכחית, ודווקא בקיץ בו השם הגדול ביותר שילבש אדום העונה הוא לוקאס טוריירה, ברנד לנו הוא האיש לתפוס את המושכות בהגנה ולהוביל את ארסנל ואונאי אמרי למקום טוב יותר.

מקום שלישי- טיבו קורטואה (ריאל מדריד)

השוער הטוב בעולם הגיע לריאל מדריד וזו סיבה למסיבה לכל בבירת ספרד. טוב אולי לכולם חוץ מלקיילור נבאס. התמנון הבלגי הגיע לאלופת אירופה מצ'לסי, בה כבר נעסוק עוד מעט באחד משני המקומות הראשונים, תמורת סכום שווה לכל נפש- 31 מיליון אירו. למרות שאוהדי הבלאנקוס ציפו לראות את אחד החלוצים הטובים באירופה מוצג לצד פלורטינו פרס כשהוא אוחז בחולצת המועדון, עד לכתיבת שורות אלו לא נמצא מחליף ראוי לכריסטיאנו רונאלדו. אך איך אומרים- אם אין חלוץ גם שוער טוב, במיוחד כשמדובר בשוער שמירר את חייהם של חלוצי ריאל מדריד בתקופתו ביריבה העירונית, אתלטיקו. יהיה מעניין לראות את קורטואה משחק בהגנה יחד עם מי שכבש את השער ההיסטורי מולו בגמר ליגת האלופות 2014, סרחיו ראמוס. מדובר באחת ההחתמות הגדולות של השנה ולא רק בעמדת השוער, ואם לופטגי ישכיל לעשות רוטציה הוגנת בין קורטואה לקיילור נבאס, גם הבעיות הצפויות בחדר ההלבשה ,יימנעו.

קרוב לילדים, קורטואה (הטוויטר הרשמי של ריאל מדריד)

מקום שני- אליסון בקר (ליברפול)

בהחלטה אחת של טיטה מאמן נבחרת ברזיל בתחילת הקיץ, סומן אליסון בקר שוער רומא בתור אחד המלפפונים החמים של הקיץ. טיטה העדיף את שוערה של רומא על פני מקבילו ממנצ'סטר סיטי ואלוף אנגליה, אדרסון בהרכב הנבחרת והשאר היסטוריה. למרות הטורניר המאכזב של נבחרת ברזיל, יורגן קלופ היה חייב שוער ומהר- התצוגה המבזה של לוריס קאריוס בגמר ליגת האלופות לא השאירה טיפת אמון בשוער הגרמני מצד הקהל וליברפול מיהרה לשבור את שיא דמי הרכישה על שוער תמורת 75 מיליון אירו. אליסון הפך גם להחתמה המרכזית של ליברפול הקיץ, ששמרה על המבנה הקיים והוא הולך ככל הנראה לקבל את המושכות על הגנתה של הקבוצה, ששמות כמו ואן דייק, לוברן, רוברטסון וארנולד הופכים אותה לחזקה על הנייר, אך יחד עם זאת ללא מרשימה בלשון המעטה בעונה החולפת. אם הגנתה של ליברפול, בראשות אליסון תספק ביצועים דומים להתקפה, לא תהיה קבוצה שתוכל לעמוד בפני המרזיסיידרס.

חיזק את הנקודה הכי חלשה של ליברפול, אליסון (הטוויטר הרשמי של ליברפול)

 מקום ראשון- קפה אריסבלאגה (צ'לסי)

לאחר ששיא ההעברות נשבר בתחילת הקיץ, הוא נופץ בשנית לקראת סופו עם חתימתו של קפה בצ'לסי. כסף היו לו לסארי, מאמנה החדש של צ'לסי אבל שחקנים חדשים להציג לא ממש. סארי ידע שאם הוא לא יביא שוער מצטיין כמו קפה עד סוף החלון, ויעלה לשחק עם ווילי קבאיירו או רוברט גרין בשער, אוהדי הבלוז ישחטו אותו עוד לפני שריקת הפתיחה של הפריימר ליג. כמו ברנד לנו, קורטואה ואליסון גם השוער הספרדי בן ה23 של אתלטיק בילבאו שירש את מקומו גורקה אירייסוס הוא ההחתמה המובילה בקבוצתו החדשה, ככה זה כששני השחקנים הבולטים שהגיעו לפניו הם ז'ורז'יניו וקובאצ'יץ' (בהשאלה). קפה חתם לחוזה ארוך מאד בצ'לסי (7 שנים) ונראה שצ'לסי עשתה את אחד המהלכים הגדולים בכדורגל העולמי בשנים האחרונות.

קפה מדי צ'לסי. השוער היקר ביותר בעולם (BBC)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort