לקראת עונת 18-19: עירוני נהריה

מאמן: מיקי גורקה

נשארו: איגור נסטרנקו, יפתח זיו

הגיעו: טרי אלן, מייק הנרי, ג‘סטין אדוארדס, אור סולומון, ניב משגב, נאנה פולאנד, רום גפן

עזבו: זיו בן צבי, סטו דגלאס,ג יהונתן שולדברנד, האקים ווריק, דנזל ליוינגסטון, אלכס יאנג, טיירון נאש, אנתוני ברבר,

שימור – אף זר ומאמן חדש. מצד שני בהתחשב בעובדה שנהריה הייתה במרחק נגיעה מירידת ליגה אולי טוב שכך. מבחינת השחקנים שעזבו היה לדעתי מקום להשאיר את שולדברנד (מקום 15 בליגה בין הישראלים במדד) אשר שיחק שתי עונות עם הקבוצה, כמו גם אולי את דגלאס. מבחינת הזרים אני מתלבט, ברבר כן הראה ניצוצות לקראת סוף העונה וליאנג אכן יש כישרון אבל אני מניח שהם הלכו על ניקוי אורוות יסודי, כמו גם הסגל של שנה שעברה פחות התאים למאמן החדש. – ציון 5. שמרו חצי מהישראלים שהיו צריכים לשמור לא הצליחו לשמור על החצי השני.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אסטרטגיה – השמירה על זיו ונסטרנקו היא חשובה. זיו ונסטרנקו ממוקמים במקום ה19 וה25 בין הישראלים בליגה במדד. זיו הצליח להגיע למקום זה למרות חצי עונה ראשון זוועתי, כאשר בחצי השני הוא נראה כמו אחד הישראלים הטובים בליגה. נסטרנקו הציג שיאי קריירה שלו בתחום הנקודות, האחוזים, הריבאונדים ופחות או יותר כמעט כל קטגוריה. הוא אינו צעיר אך גם אינו זקן במיוחד ואין סיבה שלא ישתפר אף יותר במידה וישתמשו בו נכון. בנוסף לשני אלו החליטה נהריה להביא שני ישראלים מהליגה הלאומית. באופן כללי, אני מאוד בעד. אני חושב שמנהלי קבוצות רבות מתעלמים משחקנים נהדרים בלאומית והולכים על הבטוח עם שחקנים שיש להם ניסיון בליגת העל. אבל הפעם אני לא בטוח שאני מסכים עם כל ההחתמות. סולומון לא הצליח לפרוץ במספר עונות רבות בליגת העל ואף ירד עם קרית גת ליגה. עכשיו אחרי עונה סבירה עם באר שבע בה הקבוצה עלתה הוא לא ממשיך עם הקבוצה ועובר שוב. למרות שהסטטיסטיקה שלו לא נוראה (8 נקודות, 7 ריבאונדים למשחק) מרגיש כאילו הוא לא רצוי בקבוצה שהעלתה אותו. כמו גם, ההיסטוריה הלא מדהימה שלו והקליעה הלא יציבה שלו משלוש הופכות אותו לדעתי להחתמה מסוכנת. לעומתו ההחתמה של גפן היא עדיפה בעיניי, הוא בעל קליעה יציבה בהרבה ואף סיים את העונה הקודמת עם 13 נקודות למשחק. כדי להבהיר את ההבדל בקליעה, אור קלע העונה ב17% עם ניסיון אחד למשחק, בניגוד אליו גפן קלע ב33% עם כ6 ניסיונות למשחק. שחקן נוסף מהצעירים שהצטרף הוא משגב אשר הקליט שורה סטטיסטית דומה לשל גפן שנה שעברה עם אחוזים אף יותר גבוהים ויש לקוות כי הוא וגפן יצליחו להתאקלם לאווירה של ליגת העל.

בנוסף לשחקנים היותר צעירים הביאה נהריה את דגן יבזורי, למרות היותו שחקן בעל שם בכיר בעבר הישראלי העונה האחרונה שלו נגמרה בכי רע. הוא לא הצליח להתאושש מהפציעה, סיים במקום ה53 מבין כל הישראלים בליגה במדד, קלע רק ב29% מהשלוש כאשר הקליעה אמורה להיות החלק החזק במשחקו. לדעתי, טוב הייתה עושה נהריה אם הייתה מביאה שחקן צעיר מהלאומית במקומו (מאיור היה יכול להיות מתאים או שניתן היה ללכת בכיוון אחר ולקחת את מושקוביץ' מהעתודה היה פנוי באותה תקופה ובסוף חתם ברעננה), כי גם אם יחזור לכושר משחק הגיוני לא יגיע לכושר בה היה בחיפה ובגליל.

בדומה לקבוצות אחרות עם תקציב לא גבוה במיוחד בחרה נהריה בזרים צעירים אשר יכולים לבצע פה את עליית המדרגה. אחד מהשחקנים הצעירים יותר של הקבוצה הוא נאנה פולנד (22, 2.06) שהולך לחלוק את עמדת הסנטר עם נסטרנקו. הוא שחקן אתלט אשר מוסיף הגנה (1.7 חסימות בעונה שעברה) לקו הקדמי ומתאים לליגה בזריזותו היחסית לגודלו. כמו כן, קלע 15 נקודות למשחק בעונה שעברה וצפוי גם לתרום בריבאונד.

שחקן קצת יותר מנוסה שחתם הוא מייק הנרי, הנרי שיחק עונה שעברה בממפיס כ20 משחקים ולמרות שזכה בדקות רבות יחסית (כ20 דקות למשחק) לא הרשים ונשלח לג'י ליג. בג'י ליג קלע 16 נקודות למשחק כאשר הוא מוסיף 5 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו1.6 חטיפות. כמו כן הנרי מעבר להיותו שומר נהדר קלע באותה עונה גם ב39% מחוץ לקשת כאשר הוא זורק כ5 שלשות למשחק. פורוורד נוסף אשר בורך בקליעה והצטרף לקבוצה הוא הוא טרי אלן. אלן שיחק בעונה שעברה בצרפת ובמפעל האירופאי ביורופ קאפ. בממוצע העמיד 17 נקודות למשחק, 41% מחוץ לקשת על 4 ניסיונות, ועל אף היותו שחקן גבוה גם מסר 2 אסיסטים למשחק.

השחקן שחתם את הסגל הוא אדווארד, הוא שחקן קנדי שהעביר את עונתו האחרונה בצרפת שם לא הרשים במיוחד. הוא קלע 6 נקודות ב15 דקות למשחק אך הוסיף להם כ2 איבודי כדור ויעילותו מכל הטווחים הייתה בינונית. למרות העובדה שאני חושב שחסר גארד זר לקבוצה היה עדיף להביא זר שיכול לתפקד כרכז ולא מאבד כדורים כמו שהוא מוסר אסיסטים. כמו גם, גארד שיכול לקלוע טוב יותר מזיו הרכז הבכיר השני של הקבוצה.

מהסתכלות על כל מרכיבי הקבוצה ניתן לראות שנעשה הימור על שחקנים צעירים זרים, כאשר שניים מהם (הנרי ואלן) יותר מוכחים ולאחד אף עבר בNBA. הבעיה העיקרית בקבוצה כפי שנבנתה על פי דעתי עמדת הרכז. העובדה שכל הזרים מלבד אחד רוכזו בעמדות 3-5 כאשר הגארד הזר היחיד שלא הוא השחקן הפחות מוכח מכל השאר לא ממלאת אותי בביטחון בסגל. ניכר כי יש אמון גדול מאוד של גורקה בשחקנים הישראלים שיתפקדו כשחקנים מובילים בקו האחורי. – ציון 6. כאשר מלבד שני שחקנים צעירים שהרגע הגיעו לאומית אף אחד מהישראלים שלך לא קולע מעל 32% מהשלוש, אתה מוסיף לכך שני זרים שלא קולעים מהשלוש ועוד שחקן לאומית עם אחוזים יותר גרועים יהיה לך קושי רב בעונה הבאה.

ישראלים – האיכויות של הישראלים זיו ונסטרנקו כבר נסקרו, כמו גם דעתי על משגב, גפן וסולומון. לדעתי, לשחק עם שלושה שחקני ליגה לאומית כאשר 1 מהם לא מסוגל לקלוע משלוש זה טיפה תמים במיוחד כשרבים מהם משחקים באותן עמדות ויש לך רק זר אחד בעמדות העלו כדי לכפר עליהם במידה וטעית. –  ציון 6.  הציון אינו נמוך יותר בגלל שאני אוהב את היציאה מהקופסה וההבאה של שחקנים כמו גפן ומשגב במקום שחקנים בוגרים יותר אך עם תקרה נמוכה בהרבה כמו למשל גוני יזרעאלי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort