לקראת עונת 18-19: הפועל אילת

מאמן: שרון דרוקר

נשארו: פרדריק בורדיון

הגיעו: יהונתן שולדברנד, דיוויד כהן, אבי בן שימול, עידן זלמנסון, לזלי סמית‘, ג‘י פי טוקוטו, טרל מילר

עזבו: ג‘ורדן לויד, עמית שמחון, דימיטריוס טרידוול, אריק גריפין, אייזיק רוזפלט

מצבם לא ברור: אפיק ניסים, ניב ברקוביץ‘, עמית ביר-כץ, דרוין קיצ‘ן, איתי שריקי, דניאל ראובן

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שימור – מצד אחד יש שימור של המאמן שהציל את אילת מירידה שנה שעברה ואפילו הביא אותה לתצוגה דיי מרשימה בפלייאוף. מצד שני, זהו בערך. בורדיון שהגיעו באמצע העונה מחיפה נשאר אבל שחקנים מרכזיים אחרים (גריפין, לויד, שמחון) לא, כאשר אפילו מצב סמל המועדון אינו ברור. לדעתי זה ברור, ששחקן כמו לויד (חתם בטורנטו) לא היה נשאר וכנראה לא היה ניתן להשאיר אותו בתקציב שיש לאילת, גם העונה הטובה של שמחון (עזב לחולון) כנראה פגעה ביכולת להשאיר אותו. עולה השאלה אם ניתן היה לפחות להחזיק את טרידוול (ברח ברגע האחרון) או גריפין על חוזה כלשהו. – ציון – 5.

אסטרטגיה – דרוקר הולך על האסטרטגיה הקלאסית של ללכת עם שחקנים ישראלים מוכחים וטובים יחד עם זרים שיתנו עוד כוח אש לקבוצה. הבחירות בבן שימול וזלמנסון לא מפתיעות, שתי השחקנים שיחקו תחתיו בעונת האליפות של ראשון לציון, בנוסף אבי בן שימול מגיע בכושר נהדר אחרי שסיים את העונה האחרונה כמלך האסיסטים של הליגה. שולדברנד גם הוא לא הימור כלל וכלל כאשר דורג במקום ה15 בליגה בין הישראלים במדד ובעל קליעה יציבה שתאפשר את ריווח המשחק של אילת. השילוב של בן שימול וזלמנסון הוא גם טוב כצמד, זלמנסון ישגשג יותר ליד רכז שמכיר אותו ובמיוחד עם מוסר כמו אבי. שניהם גם דורגו גבוה בין הישראלים במדד כאשר בן שימול ממוקם במקום ה12 בליגה וזלמנסון במקום ה23. בורדיון, למרות שלא הרשים שנה שעברה, נראה טוב יותר באילת מאשר בחיפה וכנראה זכה לאמון של המאמן בו ועל כן הוחתם.

ההחתמות של זרים עלומים לא חדשות לדרוקר שתמיד הייתה לו עין לשחקנים לא מוכרים. הבחירה בטוקוטו היא מעניינת, אילת פירסמה כי הוא יהיה הפאוור פורוורד שלה (2.01), מלבד הגובה הנמוך שלו ראוי לציין שכשנבחר בדרפאט נרשם כי הוא בגובה 1.98 בלבד. השוני ברישומי הגובה הוא מעניין. הוא אתלט מאוד ומסוגל להוריד כדור ולעבור בכדרור שחקנים בקלות, לאילת צפויים הרבה מאוד אלי-הופים העונה. כמו כן, שחקנה הגנה נהדר אשר סיפק בעונה האחרונה 2 חטיפות למשחק. ברמה האישית הוא מרגיש לי יותר כסמול פורוורד שבגלל היעדר קליעה משחק בעמדה 4, הוא מסוגל לקלוע משלוש אבל באחוזים לא גבוהים (33% בעונתו האחרונה בג'י ליג), כלומר לא ניתן יהיה להשאיר אותו פנוי לחלוטין. סביר בעיניי שנראה אותו זז בין שתי עמדות הפורוורד. ההחתמה שלו עובדת טוב עם זו של שולדבראנד שיאזן את אלמנט הקליעה בדקות שאילת תצטרך בהן יותר ריווח, או יחד עם שחקן כמו זלמנסון שחוסם את הצבע.

החתמה נוספת של אילת היא סמית' ג'וניור, אל תדאגו לא זה מדאלאס אבל אתלט לא קטן בעצמו. בעונה הקודמת שיחק בליגה היוונית וסיים את העונה עם 12 נקודות למשחק, 6 ריבאונדים ו2 אסיסטים. טיפה מזכיר את סקוטי הופסון שאותו גם אילת הביאה לפני מספר שנים מיוון והיה אחד הגניבות של של הליגה. יחסית לגארד – פורוורד הוא ריבאונדר נהדר. הוא בגובה 1.94 אבל מאוד אוהב לשחק עם הגב לסל דבר שכנראה נראה הרבה בליגת הגמדים שלנו. את השנה הקודמת סיים עם 28% מהשלוש דבר שמעלה תהיות בעמדה שלו למרות האתלטיות והיכולת סיום שלו בצבע. למרות זאת, בכל עונותיו בקולג' מלבד הראשונה לא ירד מ30% מהשלוש ויש להאמין שהוא לא שכח לקלוע לגמרי. הבחירה בגארד שהוא לא בדיוק רכז הולכת לא רע עם הבחירה באחד הרכזים הישראלים הטובים בליגה, בן שימול מה שמצביע על כך שבן שימול יהיה הרכז המוביל של הקבוצה, יחד עם המתאזרח החדש דייויד כהן. דייויד כהן, גם הוא סיים את הקולג' ובעל אזרחות ישראלית-אמריקאית הוא קלע 14 נקודות ומסר 6 אסיסטים למשחק בקולג' ויש לקוות כי יחזק את עמדת הרכז הישראלי של אילת.

לבסוף, ישנו טרל מילר פורוורד טרי מהקולג' (2.03) בניגוד לזרים האחרים דווקא הגבוה מביניהם עומד על אחוז קריירה של 40% משלוש, כמו גם יכול פוסט אפ מרשימה. למרות זאת, הוא שחקן צעיר (23) וללא שום ניסיון אירופאי (כמו גם דיוויד כהן) ולמרות שהכדורסל הישראלי יותר דומה לאמריקאי אין לדעת כיצד יתאקלם בליגה.

ניתן אם כן לראות שהשיטה של דרוקר היא ללכת על ישראלים מוכחים בליגה יחד עם שני מתאזרחים לחיזוק. דבר שיוצר את אחד הסגלים הישראלים המרשימים בליגה. תוך כדי הימור על זרים אתלטיים ובעלי כישרון אולם כאלו שעוד לא פרצו והוכיחו את עצמם בצורה חד משמעית. בנוסף לכך, ישנה בעיה קלה בבניית הסגל, אין רכז זר נכון לעכשיו, במיוחד לא כזה עם קליעה יציבה משלוש מכדרור. עולה השאלה האם החוסר ברכז זר ייפגע בקבוצה או שהיכולת של בן שימול תכפר עליה לחלוטין. כמו גם, בעיות הריווח בעמדה 3 מציבה בעיה לסגל. כאשר גם שנה שעברה התמודדה אילת עם בעיית ריווח בסגל (טרידוול ורוזפלט ביחד). – ציון 8. האסטרטגיה של אילת ברורה, הסגל הישראלי שווה דקות משמעותיות בליגה והשחקנים שהגיעו בעלי פוטנציאל לפרוץ ומתאימים למועדון עם תקציב כמו אילת. למרות זאת, שחקנים כמו זלמנסון צריכים ריווח התקפי כדי להיות אפקטיביים, כאשר שניים מהזרים שלך קולעים בקרוב ל30% לשלוש יש בעיה מסוימת בריווח כזו שאולי תיפתר עם הוספת הזר הרביעי ואולי לא.

ישראלים – כפי שהוצג אילת הביאה מספר ישראלים מרשימים אשר מדורגים במקומות גבוהים בין כל שאר הישראלים בליגה לצד שני מתאזרחים, האחד מוכר ובעל אמון המאמן והשני העמיד סטטיסטיקה מרשימה בקולג'. – ציון 9.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort