לקראת עונת 18-19: עירוני נס ציונה

מאמן: נדב זילברשטיין

נשארו: דקוואן קוק, אלישי כדיר, טל דן, רביב פיטשון, גארי בראון, גולן גוט

הגיעו: ג‘ראלד לי, כריס דואו, עודד ברנדווין, דניאל איידן, עידו שבת ויניב סולומון.

הלכו : טאליב זאנה, קאליף וואיט, נאור שרון, אלעד הופמן

מצבם לא ברור: עמית אזולאי

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שימור – ראשית כל, בשביל מועדון בגודל של נס ציונה ניתן לראות שימור מרשים ביותר. לא רק שחלק מהישראלים שהחזיקו את המועדון שנה שעברה נשארו אלא גם שניים מהזרים המוצלחים יותר שלו, דקוואן קוק, וגארי בראון. כאשר למרות שלא הצליחו לשמר את טאליב זאנה ווואייט שתרמו מאוד זה היה מובן שתקציבית לא ניתן לשמור את כולם. גארי בראון ודקואן קוק דורגו במדד בין הזרים במקומות ה16 וה33. ההצלחה בהשארתם ובעיקר את בראון רמירז היא משמעותית, שני זרים מוכחים לליגה שמכירים את הקבוצה ונראו טוב בהרבה בחלק השני של העונה. ההשארה של הסמל של המועדון, טל דן היא בסיסית לחלוטין והייתה צפויה. אולם יש שלוש ישראלים נוספים אשר נשארו, פיטשון, גוט וכדיר ויש להתייחס גם להם. כדיר דורג במקום ה26, גוט ב37 ופיטשון ב59 – כאשר רק 8 ישראלים מדורגים מתחתיו. הדירוג של פיטשון בעיניי מצביע בצורה חד משמעית כי לא היה צריך להשאיר אותו בקבוצה, השחקן מבוגרו לא צפוי להשתפר יותר כמו כן העובדה ששחקן ללא קליעה בגובה שלו משחק בעמדה 4 תוקעת את ההתקפה ופוגעת בריווח של המשחק, יותר כשמבינים כי גם טל דן (שהוא בעיניי שחקן טוב בהרבה) גם ללא קליעה באותה עמדה. כדיר המדורג במקום ה26 מטעה, המדד תמיד יציג באור חיובי יותר שחקנים גבוהים ועל כן גולן גוט מדורג במקום נמוך ממנו. אולם, כשמסתכלים על כמות הנקודות, האחוזים מכל הטווחים ואפילו ההגנה גולן גוט טוב ממנו בכולם. בנוסף לכך כדיר סובל מפציעה ועל כן איידן (המדורג אף נמוך מפיטשון במדד) יחליף אותו בתחילת העונה. לדעתי דווקא נעשה שימור שלילי של בעיית הישראלים של נס ציונה משנה שעברה לשנה זו. – ציון 7.

 

אסטרטגיה – שנה שעברה למרות היותם הקבוצה עם אחוזי העונשין הנמוכים בליגה ומהגרועות בליגה גם באחוזי השדה הצליחה נס ציונה להישאר בליגה ואף לנצח את מכבי תל אביב באחד ממשחקי הפלייאוף. הצלחתה היחסית של הקבוצה בשנה שעברה נבעה משתי סיבות עיקריות, היא דורגה במקום השני בליגה בריבאונד התקפה (תודה טל דן, תודה טאליב זאנה) ובמקום הראשון בחטיפות. החטיפות נבעו בעיקר מהגנה טובה של הזרים והשחקנים הישראלים אשר נשארו בקבוצה (וטאליב). השמירה על המסגרת ההגנתית (טל דן, גוט, בראון רמירז, קוק) תאפשר מרווח נשימה לקבוצה וצפויה לתת לה יתרון על חלק מהקבוצות. בנוסף לכך, ההחתמה של של שחקן מכבי אשדוד, ג'רלד לי, מרמזת כי גם על יתרונם בריבאונד ההתקפה הם לא מתכננים לוותר בקלות יתרה. גם ההחתמה של כריס דואו, קומבו גארד אשר שיחק בליגה האיטלקית בשנה שעברה נשמעת מבטיחה. בסופו של דבר נס ציונה מגבשת קבוצה עם קלעי שלוש טובים מאוד בעמדות 1-3, כגון בראון רמירז, גולן גוט, דקואן קוק, כריס דואו, ועודד ברנדוויין. ראוי לציין שמבחינת גובה משחק עם גארי בראון וברנדווין הוא טיפה בעייתי כאשר שני השחקנים נמוכים גם ביחס לליגה שלנו. כמו כן, גם אם ניתן לשחק עם קוק בעמדה מספר 4 בהרכבים מסוימים הריווח במשחק העומד הוא בעייתי וצפוי להקשות על הקבוצה. ניתן לקוות שהתוספת של ג'ראלד לי בעמדה 5, למרות שאינו אתלט כמו טאליב, תיתן אופציות נוספות של משחק עם גב לסל ובכך תאפשר לקלעים לשגשג למרות בעיות הריווח הנוכחי. –  אסטרטגיה 7.5

ישראלים – מלבד ההצלה בשמירה על טל דן (הישראלי המוביל של המועדון והמדורג במקום ה22 במדד בין הישראלים) מגיע לנס ציונה שאפו נוסף. בעיניי גולן גוט הוא שחקן נהדר כפי שהוצג ואף צפוי לפרוץ יותר במידה ויצליח לקחת יותר על עצמו כפי שהוצג. אך התוספת של יניב סולומון מראשון לציון היא המשמעותית ביותר שעשתה נס ציונה בגזרת הישראלים. למרות בעיות הגנה שנבעו בין היתר מפציעתו השחקן הראה שנה שעברה פוטנציאל עצום שבמספר משחקים התפוצץ וקלע 20+ נקודות. מסיבות כאלו ואחרות לא קיבל קרדיט מברנר וצביקה אך כולי תקווה שימצא את מקומו בנס ציונה. לעומתו, נתוניו של כדיר לא משתפרים בשנים האחרונות והוא ופיטשון בשילוב עם דן יוצרים את קבוצה העונשין הגרועה בליגה (אפילו יותר מהפועל ירושלים של אליהו, רוברטס ושות'). בנוסף לכך, יוצרת בעיות ריווח בקו הקדמי וגם בעיות תספוקת של נקודות. על כל אלה, יש להוסיף שכדיר שמדורג במקום ה26 הכי קרוב לדן משאר השחקנים יחזור מפציעה ועלול להתדרדר אף יותר. איידן תחליפו היה גרוע אף ממנו בעונה האחרונה, ופיטשון כבר הוזכר גם הוא. ברנדווין דורג במקום ה49 בליגה ועבר שתי קבוצות בעונה שעברה, איני בטוח בנוגע להחתמה אבל אולי היה עדיף להחתים שחקן צעיר מהליגה הלאומית מאשר ללכת עליו. התוספת של שבת דווקא מוצאת חן בעיניי, מבחינה פיזית הוא ברמת ליגת העל אבל הוא צריך לפתח אלמנטים נוספים במשחק שלו ובעיקר את קבלת ההחלטות כדי לקבל דקות משמעותיות. ציון– 8.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort