לקראת עונת 18-19: הפועל חולון

מאמן: דן שמיר

נשארו: גיא פניני, שלומי הרוש, טי ג‘יי קליין, קורי וולדן

הגיעו: רועי הובר, גיא פלטין, עמית שמחון, קאליף וואיט, דריון אטקינס, דקוואן ג‘ונס, ג‘ייבון פינקסטון

עזבו: חנן קולמן, טו הולוואי, גלן רייס ג‘וניור, תמיר בלאט, טיישון תומאס, עידן מהרט, ג'ורדן המילטון

מצבם לא ברור: הראל דדון, טל זך, תום ספיר, אריאל זאנו, ג'ו אלכסנדר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שימור – לחולון הייתה עונה מאוד מוצלחת שנבעה ברובה מהימור שנלקח על גלן רייס ג'וניור והיכולת המדהימה של הסגל, המאמן והקבוצה להכיל שחקן שלמרות שהוא כל כך בעייתי יכול להחזיר בזהב על המגרש. אולם, הסגל לא היה יכול להמשיך בצורה כזו ובהמשך העונה התבררו חלק מהבעיות של ההימור שנבעו בקריסת הקבוצה בגמר אליפות המדינה מול מכבי תל אביב. קריסה שנבעה בין היתר בגלל חוסר יציבותה לאחר הכנסתו, הוצאתו והכנסתו המחוזרת של גלן רייס אליה. בקיץ הזה הצליחה להשאיר חולון 4 שחקנים, את קפטן הקבוצה שלומי הרוש, את גיא פניני אשר היה מהשחקנים הישראלים המובילים שלה ואף אחד השחקנים המצטיינים בגמר גביע המדינה, טי ג'יי קליין מתאזרח סולידי וקורי וולדן שהיה העוגן ההגנתי של חולון בקו ההאחורי בחלק נכבד של העונה.

לצערי, אבידתם של שחקנים כמו אלכסנדר וטו הולוואי שהיו מליבת הקבוצה ויציבים בהרבה מגלן רייס מצביעה על שימור שלא הצליח בקבוצה. הוויתור על גלן רייס הגיוני לחלוטין עקב הבעיות שצצו במשך העונה אולם, חוסר ההצלחה להשאיר את שני אלו הוא בעייתי כאשר הם סיפקו כ28 נקודות משותפות במשחק. בנוסף לכך, האבדה של הישראלים קולמן ובלאט גם היא צפויה להשפיע על חולון, כמו גם האבדה של תומאס. ראוי לציין לחיוב את ההשארה של סמל המועדון, הקפטן שלומי הרוש שמעבר לתרומתו המקצועית הוא גם חלק בלתי נפרד מהקבוצה ומהקהל כמו גם את העוגן ההגנתי של שנה שעברה, קורי וולדן. בהקשר לפניני, למרות תרומתו המכרעת להשגת הגביע הוא סיים את העונה הסדירה עם כ9 נקודות בלבד למשחק ו5 נקודות בלבד למשחק בפלייאוף. למרות תרומתו ברגעים מכריעים הוא לא היה יציב לאורך כל העונה ויכול להיות שהשארתו היא לאו דווקא הדבר הנכון.

לסיכום, חולון עשתה כמיטב יכולתה להשאיר את מי שרצתה ובהתחשב בשוק הישראלי הקיים קליין ופניני הם החתמות לגיטימיות לחלוטין. בנוסף לכך, חוסר היכולת להשאיר את הולוואי ואלכסנדר יכולה גם להיגרם משיקולים תקציביים אשר אין שליטה עליהם ויש להתחשב בכך – 6.5/10.

אסטרטגיה – לפני שתי עונות סיימה חולון את הליגה במקום הראשון כאשר בין שחקניה היו מצויים הזרים הנהדרים, קאליף ואייט, ודריון אטקינס. קאליף סיים את עונתו מוקדם בעקבות פציעה ואטקינס לאחר עונה טובה חיפש שכר גבוה יותר במקומות אחרים באירופה. השתקמותו של קאליף וההצלחה בהחזרת אקטינס מסמלים כי דן שמיר מנסה להחזיר חלק מרכזי מהסגל של אותה תקופה כאשר הוא מוסיף גם את הובר המצויין בגזרת הישראלים. הבחירה בשחקנים זרים ששיחקו בארץ, מכירים את הליגה, את חולון ואת שיטת המשחק של שמיר תועיל במיוחד כאשר היו דומיננטיים ביותר בקדנציה האחרונה בחולון. קאליף ואייט אף היה המועמד המוביל לזכות בMVP  של הליגה ומלך הסלים כאשר קלע כ25 נקודות למשחק לפני פציעתו.

מעבר לחזרה ליושנה, לא וויתרו חולון על חיזוקים נוספים והוסיפו לסגל את ג'ונס ופינקסטון. שנה שעברה סבלה חולון קשות מבעיות בריבאונד כאשר אחת ההשפעות המרכזיות של גלן רייס על הקבוצה הייתה היכולת שלו להשתלט על ריבאונד ההגנה ולהוביל את מתקפת העבר ובכך לנצל בצורה אופטימאלית את סוללת הקלעים של הקבוצה. סגנון המשחק של דן שמיר אשר דוגל במשחק מהיר ומרווח מתבסס רבות על עמדה זו ועל השליטה בריבאונד ההגנה. הבחירה בג'ונס היא אופטימאלית. השחקן הוא אתלט בצורה יוצאת דופן גם לשחקנים אמריקאים אחרים, מסוגל להוריד כדור לרצפה, להוביל מתפרצת ולסיים אותה ולא בכדי זכה להיות השחקן המשתפר של הG league. בנוסף לכך, העובדה כי הוא קולע באחוזים נהדרים משלוש (כ43% שנה שעברה בווליום נמוך) תאפשר את ריווח המשחק ששמיר אוהב. ראוי לציין שבדומה להמילטון גם הוא מחזיק ביתרון גובה (2.03) על רוב השחקנים בעמדתו בליגה כאשר הוא בא במטרה למלא את נעליהם הגדולות של מספר סמול פורוררדים אחרים אשר עברו בחולון כגון, רייס, המילטון, בל וקלייבורן.

פינקסטון בא יותר כשחקן הפנים הנוסף, למרות שהוא נמוך מג'ונס הוא הציג בשנים האחרונות יכולת הגנה מרשימה והתמצאות טובה בצבע. במידה ויוכל להוסיף לריבאונד של חולון ולסיים את הכדורים שהוא מקבל בצבע, במיוחד כשמי שמנהל את הפיק אנד רול יהיה קאליף, הוא יהיה חלק חשוב מהפאזל של חולון.

ניתן אם כן לראות כי לחולון יש בראשה את הקבוצה שהיא רוצה להיות, הבחירה בזרים מוכרים לצד כאלו בעלי פוטנציאל להשתוות ולמלא את החורים של אלו שהלכו. כמו כן, הבאת שחקנים אתלטיים על מנת לפצות על בעיית הריבאונד שחולון חוותה שנה שעברה (מקום אחרון בליגה, כ33 כ"ח למשחק). מעניקים ציון נהדר לחולון בקטגוריה זו – 9.5/10.

ישראלים:

כפי שנאמר השימור של פניני והרוש היה חיוני ביחס לכמות הישראלים אשר היו פנויים בשוק. אולם, ההפסד של אלכסנדר ובלאט כן פוגע בבקטגוריה זו. אלכסנדר היה הישראלי אשר הוביל את הליגה במדד והיה דומיננטי גם בקטגוריית הנקודות, הריבאונדים והחסימות. בלאט, למרות עונה לא פשוטה דורג בין 30 הישראלים הראשונים בליגה גם הוא כאשר הוא בין 5 המוסרים הטובים בכל הליגה כולל זרים. חנן קולמן שעזב הוסיף אלמנט הגנתי שהיה חסר לחולון אך מבחינת תפוקה אחרת לא דורג במקום ה55 בין הישראלים בליגה, קרוב יותר לתחתית מאשר לפסגה.

המחליפים שהגיעו עד עתה הם שמחון (מקום 10 בליגה במדד לישראלי) והובר. הובר גם הגיע אחרי עונה גרועה, אבל להגנתו יאמר שכל מי ששיחק בחיפה שנה שעברה עבר עונה לא פשוטה. לדעתי, חלה התדרדרות בגזרת הישראלים. , הובר ושמחון, אשר כבודם במקומם מונח אינם ברמה של בלאט, אלכסנדר וקולמן. לא מבחינה סטטיסטית ולא מבחינות אחרות על פי דעתי. בנוסף לקבוצה שמשחקת בשתי מסגרות כמו חולון ראוי שיהיה לפחות עוד ישראלי אחד בולט על מנת שתוכל להימנע מלהעמיס על שחקניה ומפציעות (אשר היו מכה קשה בחולון בשנים האחרונות – וולדן, קאליף,דילייני ועוד). – ציון סופי 7.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort