תיירי הנרי-מלך ארסנל חוגג 41

411 שערים ב-917 משחקים, אלוף העולם, אלוף אירופה, ליגת האלופות, אלוף ספרד, אלוף אנגליה,מלך שערי ארסנל בכל הזמנים, והרשימה רק ממשיכה.אני יכול לכתוב עמודים שלמים שיתארו את גדולתו של תיירי הנרי דרך המספרים המרשימים שלו והתארים הרבים שלו. אבל הנרי הוא קצת יותר,הרבה יותר ממספרים, יש סיבה לכך שבכניסה לאמירויות יש פסל עשוי ברוזנה בדמותו. אז תיירי הנרי עשה הכל מהכל זכה בהכל, והשבוע ההאגדה הצרפתית חוגגת 41 שנים.

תיירי דניאל הנרי נולד ב17 באוגוסט 1977  בלז אולי, פרוור של פריז. למרות שהפגין כישרון רב כבר בקבוצות הנוער הילד לא נמשך במיוחד לכדורגל, ואביו היה זה שדחף אותו להגיע לאימונים.כשארסן נגר אימן את מונאקו והעלה את הנרי מהנוער הוא לא ידע באיזו עמדה להציב אותו. הנרי היה כדורגלן שהקדים את זמנו: הוא היה מהיר, חזק, בעל בעיטה אדירה ודריבל מדהים. יחד עם זאת מה שייחד את הנרי הייתה האינטיליגנציה שלו, הטאץ' שהיה ייחודי רק לו. אז וונגר ניסה להציב את הנרי בכנף שמאל בעונה הראשונה אך השינוי הגיע בעונה השנייה.אז כוכב הקבוצה סוני אנדרסון עזב ואיפשר לונגר להציב את הנרי בעמדת החלוץ ומשם הנרי כבש 16 שערים בכל המסגרות,עזר למונאקו להגיע לחצי גמר ליגת האלופות והפך לחלק חשוב הזכייה של צרפת במונדאיל 98'.בינואר 1999 עבר הנרי ליובנטוס אך הרומן הזה הסתיים מהר מאוד אחרי שלא הצליח להתמודד עם ההגנות האיטלקיות החזקות והפיזיות. אבל הנרי עשה משהו שלא קורה הרבה בכדורגל האירופי,אחריי ההתרסקות שלו ביובנטוס הנרי עבר לארסנל והשאר היסטוריה.

פה ההיסטוריה החלה להיכתב (דרים טים)

הנרי הפך לגדול שחקני ארסנל בכל הזמנים, עד כדי כך שפסל ברונזה בדמותו הוצב מחוץ לאיצטדיון האמירויות.הנרי היה השחקן הכי אהוב בקרב אוהדי ארסנל,האהבה הזו הייתה הדדית: “כשלבשתי את המדים האדומים-לבנים, מבחינתי זה היה מיוחד כמו ללבוש את מדי צרפת. זה כמו שקלארק קנט לובש את הגלימה שלו והופך לסופרמן. הפכתי למישהו אחר, חזק יותר”. למרות שהנרי היה כוכב ויש שיאמרו אליל אפילו,  הוא תמיד נשאר עם רגליים על הקרקע ותמיד היה שם בשביל הקבוצה שלו, בלי משחקי אגו, וזה אולי גם מה שמבדיל אותו מהרבה כוכבים אחרים, תיתי באמת נקי, לא תשמע אף אדם בעולם אומר עליו רע. “להיחשב החלוץ הטוב באירופה לא מדרבן אותי-זה עוזר לקבוצתי להצליח. זו מטרתי היחידה.” המשפט שאמר בהחלט מתאר אותו נהדר, הנרי הוא כוכב אבל יחד עם זאת הוא תמיד עשה הכל עבור הקבוצה ובזכות זה לצד מאות שערים יש לו לא פחות מ150 בישולים. “לפעמים אנו שוכחים שכדורגל הוא מאמץ קבוצתי, משחק קבוצתי ולא מופע יחיד. לפעמים אנחנו פשוט לא מכבדים את המשחק. אני אוהב את המשחק שלי, אך לפעמים אתה צריך לרצות גם את הסובבים אותך, ולמסור להם את הכדור. לעתים, בזמן משחקים, אנו שוכחים מחברי הקבוצה שנמצאים במקום טוב יותר בעוד אנו מנסים להשיג את דרכנו פנימה בכוח, במקום למסור להם את הכדור. זה משהו שאני חושב עליו יותר.” "בכל יום שני, כשוונגר היה מכנס את השחקנים אחרי משחק, הוא תמיד נתן לתיירי את רשות הדיבור", חשף ריי פארלור, ששיחק לצידו של הצרפתי בארסנל. "הוא תמיד היה מעלה נקודות נכונות, לא רק לגבי החלוצים, גם מבחינה הגנתית"    ריי פארלור במילותיו מראה זווית נוספת לגדולתו של הנרי. תיתי היה השחקן שהגדיר מחדש את המושג "אינטילגנציה" בעולם הכדורגל. עוד לפני מסי ורונאלדו היה זה הנרי שהציג סגננון כדורגל אטרקטיבי והיה חלק חשוב באחת משיטות המשחק המהנות שנראו אי פעם.

לאחר תקופתו בארסנל הנרי התחיל פרק חדש בחיו,כשביולי 2017 חתם בברצלונה. למרות שבעונתו הראשונה הוצב תיתי בכנף הוא סיים כמלך שערי קבוצותו אך ללא תואר משמעותי. עונת 2008/09 הייתה סיפור שונה לחלוטין מקודמתה. הנרי היה חלק מרכזי בברצלונה הגדולה שזכתה בטראבל ונתנה להנרי את התואר אלוף אירופה בפעם הראשונה בחייו. המשך הקריירה של הנרי לא היה מרשים במיוחד שכן הוא שיקח עונה נוספת בברצלונה ולאחר מכן ארבע עונות בניו יורק רד בולס מהMLS. אבל באמצע של שלהי הקריירה שלו זכה הנרי לרגע נוסף של תהילה כשהושאל לארסנל. אונם תקופת ההשאלה הייתה קצרה אך היא הראתה כמה הקשר בין הנרי לארסנל גדול. את הבכורה המחודשת שלו בארסנל, ערך הנרי במשחק נגד לידס יונייטד במסגרת הסיבוב השלישי בגביע הליגה, כאשר הוא נכנס בדקה ה-68 למשחק. כעבור 10 דקות, קיבל הנרי כדור ברחבה, הצליח להכניע את שוער לידס. את מה שקרה ביציעים שנייה לאחר מכן קשה לתאר במילים. הקהל היה בטירוף מוחלט וגם הנרי היה בסערת רגשות ולא ידע מה לעשות עם עצמו. בסיום המשחק הוא אף בכה מרוב התרגשות.

הנרי חוגג את השער נגד לידס (הטאלגרף)

לאחר הפרישה הנרי הפרש לפרשן בסקיי והראה פעם נוספת את האינטילגנציה שלו. המשך הנרי הפך כם למאמן נבחרת בלגיה שהגיעה עד לחצי הגמר המונדאיל האחרון. "לפעמים אני רואה משחק מהליגה הגרמנית השנייה. אחריו, אני בא לתיירי הנרי ושואל אותו – 'תגיד, ראית את הטקטיקה החדשה של פורטונה דיסלדורף?' והתשובה שלו היא תמיד 'כן'. הוא כנראה הבנאדם היחיד בעולם שרואה יותר כדורגל ממני" אמר רומאלו לוקאקו. לא רק לוקאקו החמיא להנרי,גם מאן נבחרת בלגיה,רוברטו מרטינז החמיא לתיתי כשאמר " היה לתיירי חלק גדול מאוד בהצלחה שלנו במוקדמות. איכות העבודה שלו מרשימה. הוא דורש מצוינות, כמו בתקופה שלו כשחקן. גם יש לו את הניסיון, בתור מי שכבר זכה במונדיאל וזה חשוב לנבחרת שלנו. זה עוזר לנו לעבור הרבה משוכות מנטליות שהיו פה בשנים קודמות. בנבחרת, אתה לא מקבל את השחקנים להרבה זמן ותיירי עוזר לנו למקסם את הזמן שכן יש לנו עם השחקנים. עבור כל חלוץ, לדבר ולעבוד עם תיירי על תנועה ברחבה זה בונוס ענק"  גם מאחורי הקווים הנרי מראה שיש אינטליגנצית כדורגל ברמות הכי גבוהות שיש.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מנטור לתפארת (הדיילי מירור)

אז תיירי הנרי היה שחקן גדול, ענק, גדול שחקני ארסנל בכל הזמנים אלב כמו שכתבתי בהתחלה הנרי הוא יותר ממספרים ותארים, קשה לתאר את גדולתו של הנרי במילים אבל אני אנסה בכל את.הנרי הראה לעולם הכדורגל תשוקה מהי, אפשר לראות את זה בטאץ' שלו, באהבה ההדדית שלו ושל אוהדי ארסנל ובאהבה שלו לכדורגל. "אני אוכל כדורגל, אני ישן כדורגל, אני נושם כדורגל. אני לא משוגע, אני רק מלא תשוקה." כך תיאר עצמו תיירי הנרי,מלא תשוקה- ואני חושב שזה התיאור המושלם עבורו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort