אש שלא נכבית לעולם – אנדרטייקר ואביס ראש בראש

אומרים שכל דבר גדול צומח ממשהו ענק, והמשהו הענק הזה ממשיך להחזיק אותו שנים רבות קדימה. בלעדיו, הדבר הגדול ידעך ויקטן. היאבקות, למשל, היא דוגמה קלאסית לדברים מהסוג הזה. בייחוד שני ארגונים בולטים ששולטים ביד רמה ברסלינג בצפון אמריקה, כל אחת והאייקון הגדול שלה שהביא אותה לגבהים חדשים. היום, אנחנו נסתכל על שני האייקונים הללו. ראש בראש. אביס מאימפקט, אנדרטייקר מה-WWE.

למרות שיש המון נקודות דמיון בין השניים הללו, יש גם המון שוני ביניהם. כעת, אנחנו ניכנס פנימה לתוך שני אלו וננסה לראות מי היה טוב יותר מבחינת יכולת בזירה, דמות, נאמנות והשפעה על הארגון כל אחד שלו. וננסה לראות מי היה אייקון גדול יותר.

דמות

בנוגע לדמות, די ברור שהם הדמויות הקריפיות בעסק. כל אחד מהם שולט בעוצמה וביד רמה בארגון שלו ודי ברור שמבחינת ההיררכיה בין המתאבקים, איתם לא כדאי להתעסק. ובכל זאת – באופי הדמויות יש שינויים מהותיים. ראשית, אביס נחשב לפחות "על טבעי" מאנדרטייקר, והוא דוגל דווקא בשיטה מאוד פשוטה, גם באלטר אגו שלו בתור ג'וסף פארק – "אני אוהב אקסטרים, ואם אני רואה דם אני הופך למשוגע". ברגע שאביס חברינו החביב יראה דם, אפילו שלו עצמו – הוא ישמיד כל דבר שעומד בדרכו.

אנדרטייקר פחות מתעסק בהארדקור ובדם. הוא האישיות העל טבעית, האדם המת-חי שמהלך על האדמה, ממש כמו ישו, אם תרצו. הוא ידוע בכך שהוא מפחיד את היריבים שלו עד להגעה לחוסר תפקוד, והוא מעדיף לזרוק מישהו לתוך ארון מתים מאשר לתוך שולחן בוער. בנוסף, היו מספר קרבות בעלי גימיקים המבוססים על דמותו של אנדרטייקר, כמו למשל קרב "קבור בחיים", בו אנדרטייקר הפסיד שלוש פעמים, וחזר לחיים. מדהים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מעדיף ארון מתים על שולחן בוער (Pheonix FM)

בתוך הזירה

כפי שמשתמע מהדמויות שלהן, לאנדרטייקר ואביס יש סגנונות היאבקות ייחודיים. נתחיל באיש המת. אנדרטייקר הוא מה שנקרא "ביג-מן", כלומר מתאבק במימדים גדולים. סגנון הזירה שלו יכול להיות איטי, שבלוני וחוזר על עצמו מאוד, אך הוא עדיין מוצא רגעים רבים בתוך הקרב, איזה מהלך עוצר נשימה שידהים אותנו מחדש, בין אם זאת קפיצת ההתאבדות המפורסמת שלו שאף פעם לא מתיישנת, בין אם מדובר ברגע שבו הןא מתיישב במהירות בזק ובין אם זה פאוורבומב אימתני.

אביס לעומת זאת, הוא שילוב של הדברים שאנדרטייקר עושה – רק ברמה פחות גבוהה – ופסיכולוגית זירה מדהימה שמפצה על כך. אביס בנוי יותר על רגעי משבר בזירה, עד שפתאום הוא מריח דם ומחסל כל זכר ליריבים שלו. אביס הוא מתאבק הארדקור טיפוסי, שמבצע את מה שדרוש ממנו באופן בסיסי עד שמגיע הרגע לזרוח ולהשאיר חותם על מי שצופה בקרב. ואת זה הוא עושה בצורה פשוט נהדרת.

מצטיין בלעשות את המינימום (Sportskeeda)

השפעה ונאמנות

מבחינת הנאמנות של אביס לאימפקט אין בכלל ויכוח. האדם הזה נאמן בכל קנה מידה אפשרי. עד כמה נאמן שאלתם? ברמה שבשנת 2007 הוצא לו ניצחון מול אנדרטייקר ברסלמניה 23, והוא סירב על מנת להישאר בארגון האהוב עליו. אם זו לא נאמנות, אני לא יודע מה זו נאמנות. מבחינת השפעה? אביס השפיע רבות על הצמיחה של אימפקט ברחבי העולם וצפון אמריקה בפרט, אבל אין ספק שמתאבקים כמו איי ג'יי סטיילס וסטינג השפיעו על הארגון יותר.

אנדרטייקר לעומת זאת, מנצח בשניהם. בעניין הנאמנות אין מה להרחיב, הבן אדם נשאר בארגון מלמעלה ל-25 שנים ועדיין לא מראה שום סימן של עזיבה. מבחינת השפעה? מעבר לסטריק, לדמות שהוכיחה שקייפאב הוא דבר שעדיין קיים והדומיננטיות המדהימה, אנדרטייקר הוא הסמל הגדול ביותר של ה-WWE ושל כל הענף הזה. ולכן, בעיניי הוא מנצח את אביס.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort