חלום איתן

איתן לנציאנו מסכם עונה חלומית וכבר מחכה לעונה הבאה.

הפועל חולון, סיימה לפני כחודש את אחת מהעונות המוצלחות בהיסטוריה של המועדון הצהוב סגול. חולון, זכתה בגביע המדינה, הגיעה למעמד גמר הפיינל פור ואף שבה לשחק באירופה. השבוע, חודש לאחר סיום העונה וקצת לפני שפותחים את העונה החדשה תפסנו את יו"ר הקבוצה, איתן לנציאנו לשיחה על העונה החולפת ועל זו שתבוא.

לנציאנו, גדל בחולון ושיחק כדורגל במחלקת הנוער של הפועל חולון. לפני כעשור הצטרף איתן לצוות הניהולי בהפועל חולון ובשנתיים האחרונות הפך לאחד האנשים הדומיננטיים ביותר במועדון הסגול לצד שלמה אייזיק ומיקי אבירן.

כאחד ששיחק כדורגל בילדותו, איך הגיעה האהבה לכדורסל?

טוב זה לא קשה כמי שגדל 150 מטר מאולם הפחים אני בחרתי כמו אחיי הגדולים ורוב הדור הזה לשחק כדורגל וזה קרה במגרש של הפועל חולון כדורגל ז"ל שהיה צמוד לאולם הפחים. כמו כל או רוב ילדי השכונה היינו הולכים גם למשחקי הכדורסל של המועדון ונדבקנו. תמיד היינו חלק מהקבוצה הזאת כאוהדים ובעשר שנים האחרונות גם כחלק מהניהול אבל האהבה אותה אהבה אי אפשר לכבות אותה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

איך אתה מסכם את העונה שעברה?

האמת כמעט כל מה שחלמתי עליו. כשהתחלנו את שנת השבעים של המועדון, הצהרתי בכל מקום שתהיה עונה מיוחדת ושמח שכך היה. הפגנו עוצמה ושמנו את עצמנו במקום הראוי לנו וזה בצמרת הכדורסל הישראלי. זכינו בגביע בצורה מדהימה, חזרנו לשחק באירופה, חזרנו למעמד השיא של הפיינל פור וסיימנו עם טעם של עוד .

כל מה שחלם עליו. (קרדיט לפייסבוק של הפועל יונט חולון)

אחד הנושאים המשמעותיים בשיח התקשורתי בעונה שעברה היה גלן רייס ג'וניור איך הכל עבד שם?

קשה לתאר במשפט או שניים איך זה עבד, גלן שחקן מהמוכשרים שנחתו פה אם לא המוכשר שבהם, אבל מנגד אישיות מאוד מאוד מורכבת שהצריכה תשומת לב 24/7 ויחס מיוחד שלא תמיד הספיק, הלוואי שהיה אפשר לקבל רק את השחקן שבו חזרה, לצערי כנראה זה לא אפשרי, הלוואי ואני טועה.

לקראת סוף העונה היה את עניין שביתת השחקנים, מה עמדת חולון בנוגע לחוק הרוסי\זרים\ישראלים?

פה דעתנו ידועה, אנחנו בעד שהטוב ישחק בין אם הוא זר, ישראלי, או מתאזרח ולא לעלות שחקנים על המגרש שהמאמן צריך לעשות חישובים מי נמצא עליו, חשוב לציין שאין פה שום כוונה לפגוע בשחקן הישראלי חלילה אבל צריך להבין שזה ספורט תחרותי בסוף.

כמו כן, בכל שנה בזמן סדרות הפלייאוף עולה השאלה עד מתי פיינל פור. האם הפועל  חולון כמועדון פועלת לשינוי השיטה ומעבר לסדרות?

כן, אנחנו ממובילי הדעת במנהלת וכמו שכבר אמרנו בכל מקום אנחנו בעד סדרות. לטעמנו סדרות יכניסו עניין הרבה יותר גדול לליגה ,אנחנו גם חושבים שזה יותר ספורטיבי , פיינל פור היה הצלחה נהדרת אבל לטעמנו מיצינו אותו וצריך להשאיר את השיטה הזאת למפעל גביע המדינה.

בחולון בשנתיים האחרונות שיחקו מספר שחקנים מאוד מוכשרים. תמיר בלאט, רועי הובר, הראל דדון ועכשיו גם הוחתם גיא פלטין שהוא אחד הכישרונות הגדולים בישראל. אם זאת, הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער נמצאים בסוג של נתק מה הסיבה לכך?

נושא כאוב שנולד לפני שנתיים. לאחר הקיץ הקשה שעברנו נאלצנו לוותר על מחלקת הנוער בכדי להמשיך להפעיל את הקבוצה הבוגרת ובמסגרת ההסכם עם מר דורסמן הוא נשאר לנהל את מחלקת הנוער. מעבר לזה אין לי מה להוסיף למעט התקווה שבקרוב המצב ישתנה.

בשנתיים האחרונות חולון סובלת מבחינת פציעות, קאליף ופול דילייני לפני שנתיים, וולדן, טו תומאס וג'ו העונה. הכנה לקויה או פשוט חוסר מזל?

ממש לא חושב שזה הכנה לקויה. רוב הפציעות הם עניין של חוסר מזל נחיתות לא טובות או מכות שקורות בכל מקום. יש לנו צוות נהדר שמטפלים מצויין בשחקנים ולראייה אין פציעות של מתיחות או פציעות מאמץ וכושר גופני לקוי. חוסר מזל נטו אבל זה לא רק חלקנו הפציעות זה חלק מהמשחק.

תמיר בלאט היה מוערך מאוד ע"י הצוות המקצועי ודן אף רצה מאוד שישאר. מה בדיוק קרה שם?

תמיר זה סיפור מורכב שאני אישית פחות רוצה להיכנס אליו. כבר בעונה הקודמת היו חילוקי דעות לגבי אופן הגעתו, אני אישית חושב שתמיר בחור מקסים ומוכשר, אבל ברגע שהחוזה שלו לא היה מעוגן לשלוש שנים לפחות פחות אהבתי, אבל כמו תמיד אצלנו מכבדים את הרוב. כל זה לא מונע ממני להעריך את התרומה שלו לעונה הגדולה שעברנו ועל זה אני מודה לו. כמובן שאני מאחל לו הצלחה בהמשך.

עופר רון עזב את הצוות המקצועי לאחר שנתיים מוצלחות מאוד בהם היה מוערך מאוד במועדון. מדוע עזב?

שוב זה ממש עניין מקצועי והחלטה של דן שהוא ראש הצוות המקצועי והוא בוחר את הצוות שלו בדיוק כמו שהוא עצמו בחר את עופר. לגבי עופר עצמו היה תענוג להיות בחברתו אדם נפלא ואיש מקצוע נהדר אין לי ספק שימצא את מקומו כי מגיע לו. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לו על שנתיים נהדרות.

בהנהלה מרוצים מקצב מכירת המנויים?

התחלנו בראשון ליולי את המכירה והחידושים ואני יכול להגיד לך שאנחנו מרוצים ומצפים לגידול משמעותי במספר המנויים כי באמת מגיע לקבוצה הזאת בסיס רחב של אוהדים ולא רק ברגעי שיא , אין לי ספק שזה יקרה אנחנו בדרך הנכונה.

העונה הבאה אוטוטו מתחילה, מה הציפיות השנה?

אנחנו בשלבי בניה מחודשת ועדיין לא יודעים איך יושלם הפאזל, אבל מה שבטוח אנחנו לא משנים את המטרות שהצבנו לעצמנו בשנתיים האחרונות, החתמנו את הישראלי הטוב בליגה, החזרנו את קאליף וגם הובר חזר. השארנו את קורי בנוסף לחתומים הקיימים, שלומי, גיא וטי גיי. שורה תחתונה רוצים להמשיך להיות גורם משמעותי בכל המפעלים.

יש שמועות על בעיות עם טי גיי קליין אבל הוא אמור להיות חתום לעוד עונה. איפה עומד הסיפור איתו?

טי גיי חתום לעוד עונה. הייתה לו אופציית יציאה לליגה הטובה בעולם וכמו שזה נראה טי גיי ישאר איתנו גם בעונה הבאה. אין לי ספק שטי גיי יהווה גורם משמעותי בסגל שנבנה.

ידוע שגיא פניני נותן מעבר לתרומה נטו של כדורסל. איך זה לידי ביטוי?

גיא זה אגדה ישראלית, אנחנו שמחים שהוא איתנו. כמו שאמרת מעבר ליכולות המקצועיות שלו הוא ווינר בנשמה ודואג להעביר את זה הלאה לכל חבריו זרים וישראלים כאחד. איך אומרים אחלה גיא.

תורם הרבה מעבר. (קרדיט לפייסבוק של הפועל יונט חולון)

הפאזל כמובן עדיין לא הושלם בחולון, אז באיזה עמדות אתם מחפשים להתחזק?

זה תלוי בפורמט אם יהיו חמישה זרים או ארבעה עם ישראלי בכיר נוסף. בטוח בעמדות 3/4 ו 4/5. אני מאמין שבקרוב התמונה תתבהר.

חמישה זרים?

יש כוונה כזאת, אבל עדיין לא סגורים על זה. תלוי איך ואת מי נצליח להחתים בגזרת הישראלים. זאת בהחלט אופציה, בעיקר בכדי להתמודד באירופה.

יש שמועות שדרל מונרו אקס מכבי ראשון לציון בדרך לחולון יש משהו שאפשר לספר כרגע?

צר לי על התשובה הקצרה. אין משהו לספר בטח לא כרגע.

בשנתיים האחרונות הייתה לחולון בעיה בהגנה ובריבאונד בעיקר בגלל היעדר גבוה אמיתי, האם יהיה ביג מן בחולון? 5 אמיתי? או שממשיכים על הקו של סמול בול דוגמת ג'ו אלכסנדר וטיישון תומאס בעונה האחרונה.

שמע אנחנו הנהלה שמפרגנת לצוות המקצועי שלנו. זה לא אומר שאין לנו דעה וכמובן שאנחנו משמיעים אותה אבל בסוף, אנחנו סומכים על דן והצוות שלו כי זאת דרכנו בטח לאור התוצאות בשנתיים האחרונות.

בעונה שעברה ראינו תצוגות נפלאות של הקהל החולוני עד כמה הם משפיעים על הקבוצה?

וואו. שאומרים הקהל קשה לי להפריד את עצמי מהמילה הזאת, תמיד הייתי ותמיד אהיה חלק ממנו. לשאלתך, בכל זאת מהזווית שלי, של השחקנים והצוות זה משפיע בצורה בלתי רגילה. זה הצגה בפני עצמה, בבית ובחוץ או בקיצור "כפרה עליהם " כמה אני אוהב אותם.

הלב הפועם של חולונייה. (קרדיט לפייסבוק של הpurple brothers)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort