דה ז'ה וו

לאחר כמעט חודש שלם, הספקטקל הרוסי הגדול מגיע לקצו. למרות כל התלונות על המונדיאל הזה עוד כמה ימים אנחנו נתחנן למשחק משמים של פנמה – תוניסיה רק בשביל להרגיש את אווירת המונדיאל שאופפת את האוויר. אף על פי שקרתה סנסציה אחרי סנסציה בטורניר, שתי הקבוצות הטובות ביותר מכל צד של הנוקאאוט הגיעו לגמר. הכוכבים יסתדרו בדרך מיוחדת ביום ראשון, בשתי המשמעויות של המושג. המונדיאל הבא כאמור יתקיים בקטאר, אז לא נוכל להנות מדגלים של קבוצות ליגת העל מתנוססים ביציעים עד 2026, חשוב לנצור את היום הזה.

יש תחושה שראינו את זה בעבר, פלאשבק לתקופה אחרת, תקופה בה הריב של רוס ורייצ'ל היה הנושא החם, תקופה בה חולי קונספירציות קנו אלפי פחיות של שעועית משומרת בהכנה לכאוס של "באג 2000", התקופה הגדולה ביותר בכדורגל של שתי הנבחרת הללו: קרואטיה וצרפת. הקרואטים התפרקו מיוגוסלביה שמונה שנים לאחר מכן, 98' היה המונדיאל הראשון בו הורשה להם להשתתף והם הראו מה הם שווים. בהנצחת דאבור שוקר, הקרואטים הגיעו למקום השלישי, במרחק נגיעה מהגמר הגדול. גם אז לקרואטים היו שחקנים חזקים במרכז השדה (אסאנוביץ' ופרוסינצ'קי) וחלוץ מטרה פרוליפי (דאבור שוקר כמובן) עם הגנה שמורכבת משחקני צווארון כחול יעילים (סאריץ', סטימאץ', ביליץ'). גם אז הקרואטים היו סוס שחור שאף אחד לא היה מוכן לדהירתו.

גם אצל הטריקולור יש הרבה נקודות דמיון: כוכבים צעירים בחוד (תיירי הנרי ודייויד טרזגה שהיו בני עשרים דאז), שילוב יין-יאנג של בלמים השונים בסגנונם שמשלימים אחד את השני (לוראן בלאן ומרסל דסאיי) וקישור גרזני שלא ייתן לאיש לעבור (פטריק וויירה ועמונאל פטי) וכמובן אדם אחד שעדיין מעורב בנבחרת העכשווית (דידייה דשאן). גם אז הצרפתים היו מועמדים חזקים לגביע העולמי כבר לפני שריקת הפתיחה.

מאז אותו מונדיאל קסום בשביל שתי הנבחרות הללו, הן לא הצליחו לשחזר את ההישג המכובד שלהם: הצרפתים סיימו במקום השני בגרמניה ב-06' אך לא עברו את רבע הגמר במשך שאר הזמן. הקרואטים אפילו לא עברו את שלב הבתים עד השנה.

ביום ראשון, ה-15 ליולי שנת 2018, הכוכבים יסתדרו באצטדיון לוז'ניקי המרהיב שבמוסקווה לפעם אחת ואחרונה. הנה המפתחות של כל קבוצות למשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קרואטיה:

  1. לעמוד עם רגליים על הקרקע, תרתי משמע.

בשל כל הארכות הזמן ששיחקו, יצא כי הקרואטים שיחקו עוד משחק שלם מבחינת זמנים. העייפות אותתה קשות במשחק האחרון נגד אנגליה, הטריקולור בכושר טוב אף יותר מנבחרת שלושת האריות והיא לא השתתפה באף הארכה הטורניר. הרעננות של הסגל הצרפתי תהווה אפקט קריטי ביותר במשחק.

  1. לצאת מאיזור הנוחות.

אין שום ספק היכן נמצאת החזקה הכי גדולה של הקרואטים: בחוליית הקישור. עם כמה שהם איכותיים, נ'גולו "46 ריאות שונות" קאנטה לא רואה בעיניים. הוא ישמור על כל שחקן בחוליה בו זמנית, קאנטה פחות משפיע על משחק האגף. שחקנים כמו הרוצח השקט אנטה ראביץ' והקוסם מרסלו ברוזוביץ' יאלצו לרווח את המשחק בשביל לייתר התקפות.

  1. טיפול זהיר ב"פצצת" המצבים הנייחים.

דשאן מכין תרגילים רבים למצבים נייחים וקשה לדעת מה הוא ישלוף מהשרוול כל מצב כזה הוא נפיץ. לעיתים הוא לוקח סיכונים רבים בהעלאת הבלמים שלו למצבים הללו בשל משחק הראש המצוין שלהם. בשל כך הוא משאיר הרבה ירוק לפני היריבה שלו במרכז. "חתיכת הכבל הנכון", ז"א טיפול קונסרבטיבי אך זריז ב"פצצה" יכול ליצור הזדמנויות התקפיות שלא יבואו בקלות.

צרפת:

  1. שמירה על הכדור.

בנייה מתודית של התקפות ובו זמנית התשת הקרואטים העייפים היא האסטרטגיה הטובה ביותר. השמירה על הכדור נותנת זמן לחשב את התנודות ההתקפיות של שחקני החוד ותזמוני הריצה טובים יותר. כאשר שחקן כמו אמבפה או גריזמן צוברים מומנטום מאחורי ההגנה, אין דרך לעצור אותם.

  1. חילופים נכונים.

דשאן עושה הרבה דברים בצורה פנטסטית, אמנם הוא מתמהמה עם החילופים שלו ודווקא שם לא לוקח סיכונים, חילופים הנראים מוכנים מראש ולא בהתאם להלך המשחק לעתים קרובות מידי. ישנם שחקנים  מאוד מוכשרים על הספסל שלו בעלי מאצ'אפ טוב מאוד נגד הקרואטים כגון נאביל פקיר ותומא למאר שלא ראו מספיק דשא אם בכלל.

  1. שמירה על חוסן מנטלי.

הצרפתים התאכזבו בגמר לפני שנתיים נגד הפורטוגלים, נבחרת פחות איכותית מהם. הקושי המנטלי זחל להם לראש כמו טפיל שניזון מפחד הפונדקאי שלו. הואיל והצרפתים ישחקו בדרכם, קשה מאוד לעצור אותם.

 

אוטובוס שומם (ההרכב הרגיל), אוטובוס אגד בדרכו לבסיס (ההרכב ההגנתי), האוטובוס מ"ספיד" (ההרכב התקפי):

קרואטיה:

"שומם" (4,3,2,1)- סובאסיץ'; ורסאליקו, וידה, לוברן, סטריניץ'; מודריץ, ראקיטיץ, ברוזוביץ'; רביץ, קראמריץ'; מנדז'וקיץ'.

"אגד" (5,4,1)- סובאסיץ; ורסאליקו, לוברן, פיבריץ', וידה, סטריניץ'; מודריץ', ראקיטיץ', ברוזוביץ', קובאצ'יץ'; מנדז'וקיץ'.

"ספיד" (4,2,4)- )- סובאסיץ'; ורסאליקו, וידה, לוברן, סטריניץ'; מודריץ, ראקיטיץ'; פיאכה, מנדז'וקיץ', רביץ', ברוזוביץ'.

צרפת:

"שומם" (4,2,3,1)- לוריס; פאוואר, וראן, אומטיטי, הרננדז; קאנטה, פוגבה; אמבפה, גריזמן, מאטווידי; ז'ירו.

"אגד"- (4,3,3)- לוריס; פאוואר, וראן, אומטיטי, הרננדז; אנזונזי, קנאטה, מטווידי; גריזמן, אמבפה ,ז'ירו.

"ספיד" (4,1,4,1)- לוריס; פאוואר, וראן, אומטיטי, הרננדז; קאנטה; גריזמן, פוגבה, פקיר, למאר; אמבפה.

תחזית:

הצרפתים יכנסו ל"זון", ישחקו כמו שהם יודעים ויגמרו את המשחק מהר. 3:1 לבלוז.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort