השמינייה האחרונה

הגביע העולמי מתקרב ממש לישורת האחרונה, נותרו שמונה קבוצות בלבד שרחוקות שלושה ניצחונות בלבד מהנפת הגביע המוזהב, היום ומחר יקבעו ארבע העולות לשלב חצי הגמר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי רבעי הגמר.

צד א':

משחק מספר 1: צרפת – אורוגוואי (יום שישי, 17:00).

איך הגעתי לכאן:

צרפת:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הצרפתים גירדו ניצחון במשחקם הראשון מול האוסטרלים החלשים בעזרת פנדל גבולי ושער עצמי, גם את במשחק השני מול פרו הצרפתים לא הרשימו במיוחד בחלק ההתקפי כאשר בעטו רק פעמיים למסגרת וכבשו שער אחד בלבד נגד ההגנה הרעועה של הפראונים. המשחק השלישי נגד דנמרק היה לפרוטוקול בלבד, העולות לשמינית הגמר כבר נקבעו אז שחקני מפתח קיבלו מנוחה קריטית ב-0:0 משמים.

בשמינית הגמר ראינו סוף סוף את הכוח ההתקפי המתפרץ של הצרפתים, הם סיימו את הקונצרט ההתקפי הזה בניצוחו של קיליאן אמבפה (שהראה קווי דימיון לפלה הצעיר של מונדיאל 58') בתוצאה 4:3 שקצת מוליכה שולל, הצרפתים היה איכותיים יותר ברוב המוחלט של המשחק.

אורוגוואי:

כצפוי, "לה סלסטה" לא התקשו יותר מידי בבית הנוח במיוחד שלהם. שער מאוחר של חוזה חימנז הבלם ניצח להם את המשחק מול מצריים חסרי מוחמד סלאח, דחיקה קלילה מקרן של לואיס סוארז הטתה את כף המאזניים במשחק השני נגד ערב הסעודית. במשחק השלישי הם הרגישו חופשיים יותר ושיחקו בצורה אגרסיבית יותר בכוונה לבסס את מיקומם בראשות הבית עם הבסה 3:0 של המדינה המארחת.

בשמינית הגמר זה הלך קשה יותר אך 2 שערים של אדינסון קוואני נתנו לאורוגוואים את הכרטיס לשמונה הגדולות.

למה אני אנצח:

צרפת:

האורוגוואים עוד לא נתקלו בהתקפה שמשלבת איכות, פיזיות ובעיקר מהירות. לב ההגנה של הסלסטה איטי ביותר, הם מעדיפים להיכנס לקרבות פיזיים מאשר לקרבות מהירות כמובן והחבורה של דידייה דשאן ידעו כיצד לנצל זאת. בנוסף לכך, הצרפתים יכולים לנטרל את החוזקה של היריבה במרכז השדה. נ'גולו קאנטה נותן טורניר מצוין עד כה, נדמה כי יש כמה שכפולים שלו על כר הדשא, הקשר המוכשר משחק את תפקיד ה"מקללה" מצוין. זאת ועוד, המגנים הצרפתים נותנים להם אופציות רבות בהתקפה, אופציות שלא כוללות בהכרח הרמות לרחבה.

אורוגוואי:

בארבעת המשחקים הראשונים, הם הכתיבו את הקצב בכל משחק. אם מונעים מצרפת לשחק את המשחק שלה, היא מתקשה מאוד. האוסטרלים עשו עבודה טובה מאוד בהרגעת המשחק, שלטו בכדור כמה שהם יכולים ובנו התקפות מתודיות ביותר. הנבחרת הזו יודעת איך לנצל את ההזדמנויות שלה, בעיקר עם חלוצים פרוליפים כמו סוארס וקוואני (בהנחה שפציעתו לא תפריע לו מלהשתתף).

תחזית:

אני סבור כי הצרפתים יקבלו תנופה מהמומנטום הגדול של המשחק שעבר, הם יכריחו את המשחק הזה להפוך לקרב צלפים שאורוגוואי לא תוכל להתמודד איתו, 3:2 לצרפתים במשחק מרתק.

ברזיל – בלגיה (יום שישי, 21:00)

איך הגעתי לכאן:

ברזיל:

הברזילאים הראו ניצוצות לכל אורך הדרך אולם לא הצליחו לשמור על עקביות. ב-20 הדקות הראשונות הם הראו למה כולם שוחחו עליהם כפייבוריטים לטורניר. לחץ מתמיד על הכדור, כל השחקנים לא מפסיקים לרוץ במגרש והיצירתיות במגרש הייתה כמו אומנות, הגול העוצמתי של פיליפה קוטיניו שם את החותמת על הדקות המופלאות הללו. מאז, הברזילאים הורידו את רגלם מהגז והפכו להיות שאננים במקום להכניס עוד כדור לרשת ולסיים את המשחק. זה חזר לנשוך אותם כאשר סטפן זובר נגח את הכדור פנימה מקרן בדקה ה-50 וקבע את תוצאת המשחק.

במשחק השני מול קוסטה הם נראו טובים יותר כל המשחק אך לא היו קלינים מול השער, לקח להם 91 דקות לכבוש את הראשון והשער השני היה לפרוטוקול בלבד. במשחק האחרון של שלב הבתים נגד סרביה הם היו מצוינים, רק בעיטה אחת נבעטה למסגרת של אליסון שלא הטרידה אותו מידי והברזילאים סיימו מושלמים את הבתים.

בשמינית הגמר הם פגשו בקבוצה התקפית חזקה בדמותו של מקסיקו, החבורה של צ'יצ'ה ריסנה אותם ושמרה על שער נקי בניצחון 2:0 קשוח.

בלגיה:

הבלגים ריסקו שתיים מהנבחרות הגרועות ביותר בטורניר בשתי המשחקים הראשונים שלהם, פנמה ותוניסיה, כאשר הם כובשים 4 שערים לממוצע במשחקים הללו. טרם למשחק האחרון הם והאנגלים כבר הבטיחו את מקומם והמשחק הפך להשתעשעות מבישה על הדשא בקרב על המקום השני.

ה"שדונים האדומים" כמעט הודחו מול יפן בשמינית הגמר אך הראו הרבה אופי ומנעו סנסציה עם מהפך אדיר של שלושה שערים, אחד מהם בתוספת הזמן, בכדי להעפיל לשלב הבא.

למה אני אנצח:

ברזיל:

הקרב כאן יהיה התקפי, הירוקים-צהובים הוכיחו יותר יצירתיות עד כה ויש להם יותר שחקנים שמסוגלים ליצור ב-11 שלהם מאשר הבלגים, במיוחד כשקווין דה בריינה בכושר רעוע במיוחד. הם מסוכנים מאוד במצבים נייחים וטיבו קורטואה הראה סממנים של חוסר זהירות ויותר מידי השמטות לשוער במעמדו, עם התזמון המדויק שלהם, הסלסאו ינצלו את המצבים הללו.

בלגיה:

אני סבור כי רוברטו מרטיזנ לקוח פה בקרב המאמנים, הוא יעשה את שיעורי הבית שלו וינגוד את הברזילאים יותר מאשר הם את הבלגים. רומלו לוקאקו יהיה בעיה חמורה למרכז ההבגנה של היריבה, הוא מהיר בהרבה ממירנדה וגבוה בהרבה מטיאגו סילבה, הוא יהווה את המיסמאץ' שמרטינז יתמקד בה.

תחזית:

הבלגים יראו הרבה נחישות ויעיפו את הברזילאים לאחר קרב עיקש, 2:1 בלגיה לאחר 90 דקות.

צד ב'

שוודיה – אנגליה (יום שבת, 17:00)

איך הגעתי לכאן:

שוודיה:

הצהובים-כחולים הוגרלו בבית קשה יחד עם גרמניה, מקסיקו ודרום קוריאה. פנדל של אנדרס גראנקוויסט נתן להם שלוש נקודות מול הקוריאנים, במחזור השני הם הפסידו הפסד צורב לגרמנים בשניות הסיום משער אדיר של טוני קרוס בתרגיל של מצב נייח. במחזור השלישי הם ידעו שהם חייבים ניצחון מול מוליכי הבית, מקסיקו. הם לקחו סיכונים רבים במשחק, בנו התקפות מהירות ושלחו מספרים קדימה. וזה עבד כמעט לשלמות, הסקנדינבים הביסו בתוצאה 3:0 ועלו לשלב הבא על חשבון ה"מאנשפט" שהפסידו לקוריאנים במשחק המקביל. בשמינית הגמר, הקטאליסט של הקבוצה אמיל פורסברג כבש בדקה ה-66 והיתרון נשמר עד שריקת הסיום.

אנגליה:

נבחרת שלושת האריות לא פתחה בצורה האופטימלית, היא רצתה לתת הצהרה במשחק הראשון מול תוניסיה אך ניצחה רק בשיניים משער ניצחון של הארי קיין בשלהי המחצית השנייה. במשחק העוקב מול פנמה הם הוציאו את כל האגרסיות ופירקו את המרכז אמריקאיים לחתיכות בתוצאה 6:1, משחק שכלל שלושה כובשים שונים לבריטים. על המשחק השלישי נגד הבלגים אין צורך לפרט, משחק שהיה לפרוטוקול בלבד כפי שצוין לעיל.

בשמינית הגמר הם היו מרחק שערה מהדחה, זה היה התסריט ה"מושלם" כביכול להדחה של האנגלים: ספיגת גול מאוחר מאוד, נגררים להארכה ולפנדלים, מקבלים פרקינסון זמני ורועדים כל הדרך חזרה למלכה. הפעם, הם שברו את הסטרואוטיפ וניצחו בקרב בעיטות העונשין והגיעו לשלב הבא.

למה אני אנצח:

שוודיה:

יש תחושה שאופפת את האוויר שהכל אפשרי, האנדרדוגים הם סיפור המונדיאל הזה. מוכנות מנטלית היא חלק גדול מהמשחק, בעזרת האמונה הכל אפשרי. בנוסף לכך, הכימיה בקבוצה הזו מאז שאיברהימוביץ' עזב היא מדהימה, בפרט בין פורסברג לטויונן. הצמד הזה הוא מוכנת שערים שלא מתכוון להפסיק עכשיו.

אנגליה:

השחקנים האיכותיים לכל אורך המגרש. לאנגלים יש איזון מסוים בהרכה שכיף מאוד לראות על המסך וזה כמובן מסייע לה להכריע את המשחקים. וגם, האוהדים שלהם לא יתנו להם לחזור הביתה אם יפסידו כאן במשחק יחסית נוח, אם הם היו צריכים עוד קצת מוטיבציה.

תחזית:

האנגלים שוברים סטיגמות על ימין ועל שמאל, הם יעפילו אבל זה לא יהיה קל. 1:0 קטן אך מתוק.

רוסיה – קרואטיה (יום שבת, 21:00)

איך הגעתי לכאן:

רוסיה:

במשחק הפתיחה של גביע העולם הרוסים הביאו הופעה מול הקהל הביתי עם 5:0 מרשים נגד הסעודים. הרכבת ההתקפית לא ירדה מהפסים גם נגד מצריים האומללה, 3:0 חלק מולם הקנה לרוסים את הכרטיס לשלב הבא. נפילת מתח במשחק מול אורוגוואי שמה את הרוסים מול ספרד בשמינית הגמר. הספרדים מסרו מסביב לרוסים במשך שעתיים של כדורגל נטו עד הפנדלים ושם אקינפייב הוותיק יצא גדול עם שתי הצלות, הגדולה ביותר בבעיטה המכריעה של יאגו אספס, והרוסים נותרו בהתמודדות.

קרואטיה:

דומיננטיות מוחלטת שלו לאורך הבית העלתה אותה לשלב הבא. חוליות הקישור שלטה במרכז השדה בכל משחק והחלוצים עשו את עבודתם בחוד. הם צברו מומנטום כל משחק ומשחק. 2:0 מכובד מול ניגריה היה הסיפתח, משחק אדיר מול ארגנטינה הלהיב את האוהדים וסיום סולידי בניצחון מול איסלנד החזקה הותיר את הבלטים מושלמים.

בשמינית הגמר הם פגשו בדנמרק, שיחקו באופן קונסרבטיבי ביותר ואף על פי שקספר שמייכל הציל כמה פנדלים באקרובטיות מרשימה, סובאסיץ' הציל אחד יותר ונהפך מיד לגיבור לאומי.

למה אני אנצח:

רוסיה:

הדחיפה של האוהדים הביתיים תהיה דבר שאי אפשר להתעלם, כמובן שכפי שהזכרתי בעבר האנדרדוגים שולטים בטורניר הזה. ואם הזכרתי שהאנגלים לא יוכלו לחזור הביתה בגלל האוהדים, הרוסים יגורשו לחו"ל אם יפסידו.

קרואטיה:

השלמות במרכז השדה, המשמעת של כל השחקנים וההתחייבות למערך זה משהו שצריכים ללמד בבתי ספר לכדורגל. הקרואטים רוצים את זה מאוד וכך הם גם מרגישים.

תחזית:

סיפור הסינדרלה הביתי נגמר כאן, 2:0 לקרואטים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort