עיר המל(א)כים – האם לברון יבחר דווקא בלייקרס?

מבחינת שכר:

בואו נודה באמת, לברון לא יגיע ללייקרס ללא פול ג'ורג'/קוואי לאונרד/שניהם/סטאר אחר (קאזינס?). ללייקרס בעונה הבאה יש 40,000,000$ פנויים בתקרת השכר, זה נותן להם את האופציה להביא שני שחקנים על שכר של 30 מיליון דולרים לשנה כל אחד. אני מאמין שלברון לא יעשה ויתורים וידרוש לפחות 35,000,000$ כך שג'ורג', במידה ויגיע, יצטרך "להסתפק" ב-25 מיליון. מה שאני מנסה להסביר כאן, הוא שמבחינה פיננסית הלייקרס נמצאים בעמדה הטובה ביותר בכדי להחתים את לברון ללא פינוי מקום כזה או אחר בתקרה.

אם כך, ללייקרס יש מקום ללברון+עוד אולסטאר, ויש גם מספיק נכסים שיכולים לעבור בטרייד תמורת אולסטאר/סופרסטאר נוסף (קוואי לאונרד אני מסתכל עליך). מה שאומר שיש מספר תרחישים אפשריים שיכולים לקרות איתו.

תרחיש 1: לברון וג'ורג' חותמים בלייקרס, הקבוצה שומרת על השלד שלה:

המצב הזה הוא המצב האידאלי מבחינת הלייקרס. היא גם מקבלת שני אולסטארים שלא לומר סופרסטארים (יכול להיות ששניהם לחוזה ארוך טווח) ושומרת על השחקנים הצעירים שלה ללא הקרבת העתיד. החמישייה ככל הנראה תורכב מבול-ג'ורג'-ג'יימס-אינגראם-רנדל (שיוחתם מחדש משום שהוא חופשי מוגבל), חמישייה ארוכה מאוד (למעט רנדל, אבל הוא מאוד פיזי) שיכולה להקשות בהגנה על כל קבוצה. וגם מבחינה התקפית היא אמורה להיות לא רעה בכלל משום שבול יוכל לפרוח לצד לברון, ואינגרם יכול להוות מין דוראנט לעניים (ועם ג'ורג', לברון לא צריך יותר מזה). ג'ורג' כמובן יזרוק בעיקר מבחוץ ורנדל ידאג לרווח את המגרש. אני לא רואה הרבה קבוצות שיכולות להתמודד עם הרכב כזה. וכשהארט וקוזמה עולים מהספסל ומוסיפים כוח אש, הלייקרס מקבלים 7 שחקנים שיכולים להתפוצץ בכל יום נתון. נוסף על כך, ישנו סיכוי שהלייקרס יחתימו מחדש את ת'ומאס ואת פריי עליהם יש להם זכויות בירד, וגם ברוק לופז (שגם עליו יש להם זכויות) הוא אפשרות שבהחלט כדאי להם לשקול.

תכנית המשחק ככל הנראה תרוכז סביב ג'יימס ובול משום שלשניהם יהיה קשה מאוד לשחק ללא הכדור. בעוד שבול אמור להתחיל את ההתקפות, ג'יימס ינהל משחק מה-elbow, ג'ורג' ואינגראם אמורים לנוע סביבו, ורנדל אמור בעיקר לעמוד בחצי המרחק/לחסום לקלעים. הלייקרס אמורים לעקוף כל קבוצה בדרך הבטוחה אל המקום הראשון/שני בליגה, ונגד הווריורס הכל יהיה פתוח. אני מאמין שלהרכב הזה נכון לעכשיו יש יכולת לנצח את הלוחמים, אבל אם וכאשר זה יקרה זה יהיה רק לאחר סדרה צמודה בה לברון יצטרך להגיע אל קצה גבול היכולת שלו. בגמר זה כבר לא משנה את מי הלייקרס יפגשו, אם הם עוברים את גולדן סטייט הדרך לאליפות תהיה קצרה ומהירה.

יזכו בטבעת ביחד? לברון וג'ורג' (twitter)

תרחיש 2: לברון, ג'ורג' וקוואי מאחדים כוחות:

בתרחיש הזה הלייקרס מאבדים כמה שחקנים משמעותיים בתהליך שלהם. ככל הנראה הם יצטרכו לוותר על אינגראם/בול+קוזמה+רנדל (סיין אנד טרייד) בכדי להשיג אותו, אבל במידה והם אכן ישיגו אותו, והוא יחתום על חוזה ארוך טווח, הם מרוויחים בענק בטרייד הזה לטעמי. במצב כזה אני לא רואה מצב בו הם לא מחתימים את לופז מחדש תוך שימוש בזכויות בירד, כשגם פריי ככל הנראה יוחתם. במצב כזה ההרכב של הלייקרס יורכב משניים מחמשת השחקנים הטובים בליגה בתוספת אולסטאר מוכח בדמות פול ג'ורג', כשבול ולופז יפתחו גם כן. במצב כזה אני גם יכול לראות תסריט בו קלדוול-פופ חותם על חוזה מינ', ומוסיף המון כוח לספסל של הלייקרס. תוסיפו לכל זה עוד כמה שחקנים שיחתמו+מוריץ וואגנר, ותקבלו ספסל לא רע בכלל. במצב הזה בעוד שהחמישייה בצד ההתקפי אמורה להיות מעט יותר מוגבלת (קשה לי לראות את ג'יימס וקוואי משתלבים בצד הזה של המגרש למען האמת), בצד ההגנתי למעט לופז שיהיה מעט רך אני לא רואה אף קבוצה שתצליח לחדור את הלייקרס. כזה אורך, עם כזו פיזיות, זו פריבילגיה שכל קבוצה הייתה מאוד רוצה לקבל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

במקרה הזה מבחינת התקפה קוואי ככל הנראה יהיה זה ש"יסבול" משום שהסגנון שלו ושל לברון די שונה. ג'ורג' אמור להשתלב נפלא, לונזו אמור להמשיך להיות לונזו ולופז יידרש בעיקר לפתוח את הצבע בשביל הביג 3 האימתני. שלא תבינו לא נכון, אני מאוד מקווה שאתבדה. אבל אם וולטון לא ינהל נכון את דק' המשחק, וקוואי לא יקבל לפחות 8-10 דק' על המגרש ללא לברון, זה יכול ליצור אצלו מרמור שאני בספק אם הלייקרס יצליחו להתגבר עליו. ובמידה והם לא יצליחו, הלייקרס לא יוכלו לעבור את הווריורס על אף איכות השחקנים שלהם.

אז איך התסריט הזה ייגמר? במידה והכל מתחבר, הלייקרס צפויים לזכות. אני יודע שאני מעט חוזר על עצמי אך כוח כמו לברון בכל קבוצה בה יש עוד שני כוכבים בסדר גודל של קוואי וג'ורג' אמורים לקחת את האליפות גם מקבוצה כמו הווריורס. אבל, אם זה לא יתחבר, הלייקרס יפלו ככל הנראה מול הווריורס/כבר מול יוסטון וזה יגרום לפירוק מנטלי שיכול לפגוע מאוד במורשת של כל אחד מהסטארים, ושל המועדון.

האם יכול להיות שקוואי יהרוס את הכימיה הפוטנציאלית? (twitter)

תרחיש 3: לברון חותם מחדש בקאבס ועובר בטרייד אל הלייקרס, רנדל+אינגרם+דנג עושים את הדרך ההפוכה:

למען האמת, הרעיון הזה נשמע די הזוי. ללייקרס יש מקום להביא את לברון+סטאר לבחירתו/ם, הם יכולים לעשות זאת ללא שום התערבות של גורם חיצוני, אז למה להם לבצע את הטרייד הזה? התשובה די פשוטה – טריו של לברון-ג'ורג'-קאזינס.

במידה והטרייד הזה יוצא אל הפועל ללייקרס נשארים 40 מיליון דולרים פנויים לחוזים. ויתורים מצד ג'ורג' וקאזינס בשביל אליפות הם לא דברים דמיוניים משום ששני השחקנים הללו לא חוו הצלחה אדירה בחלק היותר חשוב של העונה (אחד מהם מעולם לא הגיע אליו). טריו כזה, בהשוואה לטריו עם לאונרד, יעבוד הרבה יותר טוב לטעמי. קאזינס הוא סנטר נהדר שאין קבוצה שזקוקה לסנטר ולא תשמח לקבל אותו לשורותיה, וג'ורג' הוא שחקן ורסטילי שיכול להתאים את עצמו למגוון שיטות משחק, תוסיפו לכך רכז מוסר העונה לשם לונזו בול ותקבלו ארבעה שחקנים שיכולים להוביל כדור בכל רגע נתון על המגרש. גם את הספסל הלייקרס לא ממש מפקירים שכן במקרה הזה לא מן הנמנע שלופז (יחתום דרך בירד) יעלה מן הספסל יחד עם הארט ופריי שיחתום מחדש גם כן. תוסיפו לכך רכז מחליף על מינימום דרך הפרי אייג'נסי ושוב את ואגנר המוכשר, ותקבלו קבוצה עם 10 שחקנים שיכולים לשחק יחד בשלל הרכבים עם שלל תרגילים מותאמים.

בהרכב הזה, האתגר של וולטון יהיה בעיקר לסדר תרגילים שיתאימו לכל אחד מהביג 3, יש לו שחקנים כמו לונזו וקוזמה בהם הוא יכול להשתמש, הוא יכול לסדר חסימה של קאזינס לג'ורג' ללא הכדור ואז גלגול של קאזינס לצבע/יציאה שלו לשלוש (פיק&פופ), והוא יכול לקבוע תרגילים משותפים ללברון ולג'ורג'. אינסוף אפשרויות, מתוכן מס' מאוד מצומצם יוציא מהלייקרס את המיטב. אם זה אכן יקרה? המינימום שלהם הוא גמר המערב. אם זה לא יקרה? שוב יוסטון תוכל לאיים על הקבוצה מעיר המלאכים לפני הקרב המיוחל מול הלוחמים.

יכול להוסיף עוצמה בצבע, קאזינס יחד עם ג'ורג' (twitter)

כמובן שישנם עוד תרחישים אפשריים, ואסור להקל ראש במפלצת הארבע-ראשית מהמפרץ, אך לטעמי התרחישים שרשמתי למעלה אלו הם התרחישים הריאליים ביותר. ואיחוד כוחות של לברון עם ג'ורג', יחד עם עוד כמה צעירים, ישים סוף למונופול של הווריורס.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort