24 שנים לרצח אנדראס אסקובר והקשר לקרלוס סאנצ'ס

כל מי שצפה במשחק הראשון של קולומביה במונדיאל ברוסיה נגד נבחרת יפן ודאי הבחין במקרה מוזר מאוד שהתרחש כבר לאחר חמש דקות משריקת הפתיחה. היפנים יצאו להתקפה מסוכנת, הגיעו לאחד על אחד מול השוער ולאחר הדיפה של דוד אוספינה הגיע הכדור לשחקן יפני שבעט לעבר שער חצי חשוף ונעצר בידו של קרלוס סאנצ'ס הקולומביאני. סאנצ'ס, שחקנה של אספניול, החליט להציל גול בצורה לא חוקית כשחסם את הכדור עם היד וקיווה ששופט המשחק לא יקלוט זאת.
השופט כמובן ראה את המאורע, שרק לפנדל מהיר עבור היפנים ושלף כרטיס אדום לעבר סאנצ'ס. הכוכב של היפנים שינג'י קגוואה כבש מהנקודה הלבנה ובסיום היפנים ניצחו את עשרת השחקנים של קולומביה בתוצאה 1:2.
מיד לאחר שריקת הסיום האוהדים הקולומביאנים שמוגדרים כאוהבי כדורגל רציניים החליטו לאיים על חייו של סאנצ'ס האומלל שכביכול ההפסד שספגו נגרם בעקבות הכרטיס האדום שקיבל בפתיחת המשחק.

קרלוס סאנצ'ס במדי נבחרת קולומביה. (twitter)

מקרה הדומה מאוד למקרה הזה אירע אי שם בשנות התשעים גם אז כמובן זו הייתה נבחרת קולומביה ששיחקה במונדיאל 1994, במשחק שבו הוגדרה כפייבוריטית ברורה נגד ארה"ב. אותו משחק הסתיים גם הוא בדומה למשחק של קולומביה נגד יפן בתוצאה 1:2 נגד קולומביה כשאחד משעריה של נבחרת ארה"ב הובקע בשער עצמי של הבלם הקולומביאני אנדראס אסקובר, הבלם ניסה גם במקרה זה כמובן לעזור לנבחרתו ולחסום כדור רוחב לתוך הרחבה של הקולומביאנים אך במקום זאת גלש על הדשא ודחק את הכדור לשערו שלו והבקיע שער עצמי. לאחר השער הזה הנבחרת בצהוב לא הצליחה להתאושש והפסידה את המשחק לנבחרת ארה"ב מה שגרם להדחתם של הקולומביאנים מהטורניר כבר בשלב הבתים. אסקובר שהחמיץ את משחקי המוקדמות בו העפילה קולומביה למונדיאל בעקבות פציעה, שימש כקפטן של הדרום אמריקאים במונדיאל 1994 ולקח קשה את ההדחה מהטורניר בעקבות השער העצמי שלו באותו משחק בו קולומביה הפסידה לארה"ב.
האוהדים ההדוקים מקולומביה לקחו אף יותר קשה מאסקובר את ההדחה ואת השער העצמי שלו שגרם לכך והחליטו חמישה ימים לאחר ההדחה מהטורניר הגדול להתנקש באסקובר בלילה של ה-1 ביולי 1994 בפאב בעיר מדיין שבקולומביה, בעודו יושב בתוך רכבו ירו בו ככל הנראה עבריינים שאהבו מאוד כדורגל וכעסו על ההדחה של הנבחרת מהמונדיאל שישה כדורים ונמלטו מהחניון.

כפי שרבים יודעים, בשנות התשעים הייתה קולומביה מעצמת סמים בעולם כששלטו בה ארגוני פשע גדולים שסחרו בסמים והיו עבריינים מסוכנים מאוד, ביניהם כמובן פבלו אסקובר המפורסם שאהב מאוד כדורגל והיה נפגש עם כל שחקן ששיחק בנבחרת באופן אישי. יש האומרים שאם לא היה נרצח שנה קודם לכן, הרצח של השחקן אנדראס אסקובר לא היה מתרחש בעקבות הקרבה שלו לשחקני הנבחרת הקולומביאנית. (חשוב לציין, אין קשר משפחתי בין פבלו לאנדראס)
האגדה מספרת שהסיבות המרכזיות שגרמו לרצח של אנדראס אסקובר על ידי עבריינים מארגוני הפשע במדיין הן ההימורים הכבדים שהימרו העבריינים והפסידו בהם הרבה כסף בעקבות השער העצמי המפוקפק של אסקובר במונדיאל 94 וההדחה הכואבת של הקולומביאנים מהטורניר כבר בשלב הבתים.
הרצח של אנדראס גרר סערה בקרב עולם הספורט הקולומביאני והרבה שחקנים החליטו לפרוש מהנבחרת מהפחד שיקרה להם מקרה דומה.
ב-2 ביולי 2014, בזמן משחקי מונדיאל 2014 צוין יום השנה ה-20 לרצח אסקובר, וזאת יומיים לפני הישג השיא של נבחרת קולומביה במסגרת גביע העולם- משחק רבע הגמר נגד ברזיל, לאחר שנעדרה מהמונדיאל 16 שנים.

יש האומרים שהרצח של אנדראס לא היה מתרחש לולא מותו של פבלו אסקובר. (תמונה: ויקיפדיה)

ובחזרה למקרה קרלוס סאנצ'ס, בקולומביה חששו בעקבות האיומים על סאנצ'ס שמקרה אסקובר יחזור על עצמו אך קולומביה של אז שונה מקולומביה של היום ומבחינת כדורגל, הצהובים מדרום אמריקה ניצחו בצורה אדירה במחזור לאחר מכן את פולין 0:3 משחק בו כמובן קרלוס סאנצ'ס לא שיחק אך בטוח התרשם מהיציע.

אוהדי קולומביה נחשבים לאוהדי כדורגל הדוקים. (RTE)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort