הפיינליסטית מהמונדיאל הקודם מגיעה לטורניר עם הרבה סימני שאלה

השנה היא שנת 1930, המונדיאל הראשון, ארגנטינה הגיעה עד לגמר, בו היא הפסידה לאורוגוואי (המארחת). 48 שנים מאוחר יותר, ב-1978 ארגנטינה אירחה בפעם הראשונה והאחרונה עד כה את המונדיאל והלכה בו עד הסוף בדרך לזכייה ראשונה בהיסטוריה. שמונה שנים מאוחר יותר זכתה בפעם השנייה והאחרונה בתולדותיה, כאשר מי שהוביל אותה לזכייה היה לא אחר מאשר דייגו ארמנדו מראדונה, עם השער הידוע לשמצה ברבע הגמר מול אנגליה "יד האלוהים".

מאז, חלפו 32 שנה בהן האלביסלסטה הגיעה פעמיים לגמר, כולל במונדיאל האחרון, אך הפסידה.
ארגנטינה כלולה במועדון אקסקלוסיבי ביותר של הזוכות בגביע העולם (8 נבחרות סך הכל), כאשר היא לא הצליחה להעפיל למונדיאל רק פעם אחת בהיסטוריה (ועוד 3 פעמים בהן היא נמנעה מלהגיע).

ארגנטינה היא אחת הנבחרות הגדולות בעולם, אך התואר המשמעותי האחרון של הנבחרת היה אי שם בשנת 1993, כשזכתה בקופה אמריקה והמדינה שהכדורגל בה הוא כמו דת, צמאה להצלחות. האם ליאו מסי ושאר הכוכבים יצליחו להתקדם צעד אחד קדימה מהפעם הקודמת ויצליחו להביא סוף סוף את הגביע לארגנטינה?

התואר הרציני האחרון של הנבחרת. (קרדיט: טוויטר)

הנבחרת של חורחה סמפאולי הוגרלה לבית קשה, שכולל את קרואטיה, ניגריה (שבה נתמקד בהמשך) והמרעננת של היורו האחרון, איסלנד הקטנה, שתערוך הופעת בכורה במונדיאל, ותקווה להפתיע גם הפעם.

אז האם יש לנבחרת, שבקושי עלתה למונדיאל מהבית הדרום אמריקאי, ועל ההכנה הלוקה בחסר שלה, שכללה משחק אחד מול האיטי והפארסה הגדולה מול ישראל (ושום מילה נוספת על הנושא), יש סיכוי ממשי לזכות בתואר הנחשק ביותר בעולם?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הנבחרת מתגאה בחוד נוצץ למדי, שכולל את ליאונל מסי – דאבל עם ברצלונה השנה, פאולו דיבאלה וגונסאלו היגוואין – שלקחו השנה דאבל עם יובנטוס, אנחל די מריה שטייל לדאבל במדי פ.ס.ז', וכמובן קון אגוארו – שלקח אליפות קלילה בליגה האנגלית במדי מ.סיטי. כל זה לא כולל את מלך שערי הליגה האיטלקית, מאורו איקרדי, שלא נכלל בסגל הסופי למונדיאל.
אך למרות כל השמות הגדולים האלה, ואחרים נוספים, הנבחרת כבשה במהלך המוקדמות למונדיאל 19 שערים בלבד (!) ב-18 משחקים, כאשר השחקן האחרון שכבש במשחק רשמי לזכות הנבחרת שהוא לא מסי, היה אנחל די מריה, אי שם בנובמבר 2016!

הם חייבים אותו חד מתמיד. (קרדיט: דיילי אקספרס)

אז נכון שבנבחרת, ההתקפה לא מביאה תוצאות, אך את השחקנים שלה, שום נבחרת וקבוצה בעולם לא הייתה מסרבת לקחת לחיקה.
אז אם החלק ההתקפי מלא בכישרון, אנחנו נוכחים לדעת שהחלק ההגנתי דווקא לוקה בחסר בשביל נבחרת שרואה את עצמה כמועמדת ללכת עד הסוף.
החל מעמדת השוער- לאחר שהשוער הראשון של הנבחרת, סרחיו רומרו, שבעצמו שיחק רק 6 משחקים בקבוצתו, מאז שהגיע ליונייטד בשנת 2015, נפצע ולא יהיה כשיר לטורניר.

על המקום שלו נאבקים 2 מתחרים. האחד, וילי קבאז'רו, שוער מחליף בן 36, שועל ותיק בכדורגל ומשמש כשוער השני של קבוצת צ'לסי, שבשערה פותח שוער נבחרת בלגיה, טיבו קורטואה.
מוקדם יותר השנה, קבאז'רו, ערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב של הנבחרת.
השני, שוער בן 31, שלא שיחק באירופה מעולם, והשנה חתם בריבר פלייט כאשר הוא מספק הופעות מרשימות במדי הקבוצה, הלוא הוא פרנקו ארמאני, שאם יפתח בין הקורות זו תהיה הופעת הבכורה של השוער בנבחרת.

קבאז'רו יקבל את הקרדיט בין הקורות? (קרדיט: ZIMBIO)

חורחה סמפאולי שומר את הקלפים קרוב לחזה ועוד לא החליט איזה שוער להציב בשער.
השוער המנוסה יותר, ששייך לאחת הקבוצות הטובות בעולם, או השוער האלמוני יחסית, שנתן עונה טובה בליגה המקומית. מי שלא יפתח בשער, תצפה לו עבודה קשה ביותר כבר מן ההתחלה.

בחוליית ההגנה עשויים לפתוח: הבלמים, ניקולאס אוטמנדי (מנצ'סטר סיטי) ופדריקו פאסיו (רומא), שמתפקד גם כקשר אחורי בקבוצה, יפתחו במרכז ההגנה, את עמדת המגן הימני יתפוס גבריאל מרקאדו (סביליה), שהחלים בזמן מהפציעה וככל הנראה יפתח בהרכב ובצד השמאלי צפוי לפתוח מגנה השמאלי של אייאקס, ניקולאס טאגליאפיקו.
בקישור האחורי צפוי לפתוח חאבייר מסצ'ראנו המזדקן שמשחק בחצי השנה האחרונה בליגה הסינית.

תוסיפו לזה קישור אנמי ברובו ותקבלו נבחרת מאוד לא מאוזנת עם שחקנים שבעבר לא היו מקבלים זימון לנבחרת במדינה עם מאגר השחקנים מהגדולים בעולם.

אנחל די מריה. הקשר היחידי שאפשר לסמוך עליו? (קרדיט:World Soccer)

למעשה, במהלך המוקדמות בדרום אמריקה, שמסי לא שיחק (8 משחקים, חלק בעקבות הפרישה לאחר גמר הקופה) היא השיגה ניצחון בודד ורשמה 3 הפסדים.

היריבה הראשונה שארגנטינה תפגוש תהיה איסלנד, שתשחק בפעם הראשונה בגביע העולם, אך עם שחקנים שפזורים בכל הליגות הבכירות באירופה, וקמפיין היורו האחרון שבו היא הרשימה, שמתווסף למוקדמות למונדיאל, שם הקדימה את קרואטיה (מאותו בית), אוקראינה וטורקיה, כאשר היא סופגת בעשרה משחקים 7 שערים בלבד ותקבלו יריבה עיקשת מאוד שתעשה חיים קשים לכל היריבות שלה.
למרות זאת, האיסלנדים לא באים עם הכנה אידיאלית, כאשר לא ניצחו במשחקי ההכנה ולמעשה הפעם האחרונה שהנבחרת ניצחה היה בינואר, כאשר הקבוצה שיחקה 2 משחקים מול אינדונזיה.

אין מי שלא התאהב בנבחרת הזו במהלך היורו האחרון. (קרדיט: spyn)

לאחר המשחק הזה, ארגנטינה תפגוש למשחק השני את הקבוצה שסיימה במקום השני כאמור במוקדמות, קרואטיה, שעברה את יוון בשלב הפלייאוף. הקרואטים ספגו אפילו פחות מהאיסלנדים במוקדמות, 4 שערי חובה בלבד (!) ועם התקפה שכוללת את מריו מנדוז'וקיץ', ניקולה קאליניץ', איבן פרישיץ' ועוד שחקנים שפרוסים בליגות הבכירות באירופה, תהווה כיריבה העיקרית על ראשות בית ד'.

אלוף אירופה בשלוש השנים האחרונות וחבריו יעשו צרות צרורות לכל נבחרת שתפגוש. (קרדיט:Squawka)

במשחק הסוגר ארגנטינה תפגוש את ניגירה, שניצחה אותה 4:2 בנובמבר האחרון.

הניגרים כבר חברי קבע במונדיאל ופגשו בעבר את הארגנטינאים מספר פעמים במפעל, וזאת ההעפלה החמישית מתוך ששת המונדיאלים האחרונים, מכובד לכל הדעות.

הנשרים באים עם סגל צעיר וכשרוני לגביע העולם: שוערה הצעיר (בן 19 בלבד) שירד ליגה עם לה קורוניה השנה, פרנסיס אוזוהו, יפתח בין הקורות. בהגנה הדברים עוד יותר מסובכים כשאפילו ג'ון אוגו מהפועל באר שבע השלים 90 דקות במשחק הידידות האחרון מעמדת הבלם.

מליגת העל לאירוע הגדול בעולם, חברו לקבוצה, וואקמה, לא זומן לסגל למונדיאל. (מתוך הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע)

בקישור הדברים מתחילים להסתדר, כאשר שם יש את ג'ון אובי מיקל הוותיק שמשחק בליגה הסינית, אוג'ני אונאזי, המשחק בטרבזונספור הטורקית, ווילפרד אנדידי מלסטר סיטי וג'ואל אובי, שמשחק במדי טורינו בליגה האיטלקית. ובחלק היותר התקפי, הדברים אפילו עוד יותר חיוביים, כאשר ישנם שחקני פרמייר ליג כמו ויקטור מוזס מצ'לסי, קלצ'י איהנאצ'ו מלסטר ואלכס איובי מארסנל, אחמד מוסא שחזר לפרוח במדי צסק"א מוסקבה ואפילו סימאון נווקנקוו, שכבש 7 שערים במדי קרוטונה האיטלקית.

אז נכון, כמו גם ארגנטינה, נקודת התורפה של הנבחרת היא בהגנה (באופן מובהק הרבה יותר מהארגנטינאים), אך חלק קדמי נהדר יכול לעשות שמות במונדיאל, לפחות בשלב המוקדם.

איך הם ישחקו אי אפשר לחזות, אבל בתחרות התלבושות הם כבר זכו. (קרדיט:Quartz)

במשחק הראשון הם יתחילו מול הנבחרת החזקה מחבל הבלקן, שתרצה לפתוח את הטורניר עם מלוא הנקודות, במשחק השני יפגשו את איסלנד, שכלל הנראה תהווה את יריבתה העיקרית בטורניר ובמחזור הסיום כאמור, תפגוש את ארגנטינה, למשחק שכבר הפך ל'מאסט' בגביע העולם.

התחזיות:

ארגנטינה

התחזית האופטימית: מסי והחברים יצלחו את שלב הבתים ויעלו לשמינית הגמר מהמקום הראשון, בשמינית הגמר יפגשו עם הסגנית של בית ג' (לפי דעתי זו תהיה נבחרת דנמרק), את דנמרק היא עשויה לעבור בדרך לרבע הגמר, שם תפגוש, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, את נבחרת ספרד ויהיה לה קשה מאוד לעבור את החבורה הספרדית. גם אם תעבור את הספרדים, היא תפגוש בחצי הגמר (שוב, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי) את אלופת העולם, הלוא היא גרמניה שניצחה אותה בגמר המונדיאל האחרון ופה היא תעצר.

התחזית שלי: הנבחרת תסיים רק במקום השני לקרואטיה ותפגוש בשמינית הגמר את הצרפתים החזקים וימצאו את עצמם בבית כבר בשלב שמינית הגמר.

התחזית הפסימית: הנבחרת תמעד מול איסלנד או ניגריה, בתוספת הפסד לקרואטיה והיא תמצא את עצמה לא תלויה בעצמה ועשויה לסיים את הטורניר כבר בשלב הבתים.

במונדיאל הקודם הם הגיעו עד הבאר ולא שתו, האם הפעם הם יתקרבו לבאר ואם כן, ישתו ממנה? (קרדיט:worldsoccer)

ניגריה

הפסימית: הנבחרת מפסידה את כל המשחקים ומסיימת במקום האחרון בבית.

האופטימית: הניגרים הצעירים יצליחו להפתיע את ארגנטינה או קרואטיה, בנוסף לצבירת נקודות מול איסלנד והיא יכולה לחלום על המקום השני, אך פה זה יעצר והם לא ישברו את תקרת הזכוכית שלהם ויעברו את שמינית הגמר, שכן הקבוצה במקום השני ככל הנראה תפגש עם הצרפתים.

התחזית שלי: הניגרים יפתחו את המונדיאל עם הפסד לקרואטיה, תשיג תיקו מול איסלנד וגם מול ארגנטינה במחזור הסיום, תצבור 2 נקודות ותסיים את דרכה במונדיאל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort