היריבויות הכי גדולות והעמוקות ביותר בהיסטוריית ה-WWE

אין ספק שלאורך השנים ההיאבקות הבידורית ובייחוד ה-WWE הביאו לנו מספר יריבויות גדולות, שהפכו אישיות בין רגע ואין ספק שהן יכולות להיקרא הגדולות ביותר אי פעם. היום, אנחנו נסתכל על חלק מהיריבויות הללו, ננסה להבין מה הפך אותן לכל כך אישיות ומה גרם להן להגיע לרגעים גדולים שאף פעם לא נשכח.

1. סטון קולד סטיב אוסטין נגד וינס מקמהן:

אין ספק שהיריבות הכי מפורסמת שנמצאת כאן ברשימה היא היריבות הזו. היריבות שהפכה את האטיטיוד ארה של ה-WWE לאחד שנצרב בזיכרון של כולנו, לאחד כזה שאי אפשר לשכוח. כל שבוע מחדש כל העולם חיכה לראות מה אוסטין יעשה לוינס מקמהן הפעם. הבוס נגד המורד. חמום המוח נגד המתוחכם. הגאון השטני נגד ההוא שחי את הרגע. האיש שכולם שונאים שנמצא בעמדת כוח נגד הבחור המקופח שכולם רוצים לראות אותו הצליח. אז איך הכל התחיל?

"The Montreal Screwjob". האירוע שאף מעריץ היאבקות אף פעם לא ישכח (נגיע לזה). האירוע שבו וינס מקמהן הפך לאדם השנוא ביותר בענף. זה מה שהפך את את הדמות של הבוס המרושע לדבר שאשכרה היה יכול לעבוד. וכמו שכולנו יודעים, כל נבל צריך את הגיבור שילחם בו. הגיבור הזה הוא דווקא הבאד גיי, ככה שניתן לקרוא לו אנטי גיבור. הגיבור/נבל הזה הוא סטון קולד סטיב אוסטין.

אוסטין זכה באליפות העולם הראשונה שלו ברסלמניה 14, בה הוא ניצח את שון מייקלס בקרב הטלוויזיוני האחרון שלו לפני שהוא פרש זמנית בשל פציעת הגב. עוד הרבה לפני כן הוא היה כוכב עולה ב-WWE מאז זכייתו בטורניר קינג אוף דה רינג, ולאחר שזכה בתואר הוא ומקמהן החלו במאבקים שבועיים מרתקים שנמשכו עד רסלמניה 17, בה בקרב הגדול מול הרוק אוסטין "מכר את נשמתו לשטן" והצטרף לוינס מקמהן בהיל טרן שנחשב לאחד המפתיעים בתולדות הענף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מכר את נשמתו לשטן. אוסטין ומקמהן ברסלמניה 17 (IMDB)

2. אנדרטייקר נגד קיין:

ברגע שאנדרטייקר נקבר בעודו בחיים בקרב מול מנקיינד אי שם ב-1996, הוא ופול ברר היו על נקודת התלקחות. מהרגע שברר בגד בלקוח שלו לשעבר, הוא ניסה לחזור ולשתף פעולה עם אנדרטייקר כי הבין שלא יוכל להשתוות לכוחותיו. ברר אמר כי אם האיש המת לא יסלח לו, הוא יחשוף סוד כמוס שאנדרטייקר הסתיר שנים ארוכות. אנדרטייקר סירב והסוד נחשף – הוא שרף את הוריו ואת אחיו בעודם בחיים. כאשר נשאל ברר כיצד גילה, הוא ענה – "קיין אמר לי!". קיין? מי זה קיין?

התעלומה התגלתה באירוע ששמו "באד בלוד" בשנת 1997, פול ברר התערב בקרב של אנדרטייקר נגד שון מייקלס (שאגב קיבל 5 כוכבים ונחשב לקלאסיקה) ובא עם יישות מפלצתית שהתגלתה בתור האח של אנדרטייקר, קיין. הוא שרד, ומשם התחילה היריבות שהיא כנראה הכי מפורסמת ב-WWE אי פעם. החל מניסיונות מוצלחים יותר ופחות להרוג אחד את השני, משחקים פסיכולוגים ופשוט קרבות מבדרים, אנדרטייקר וקיין היו הרבה יותר טובים כיריבים מחברים. וכולנו יכולים להסכים על כך.

היריבות המפורסמת אי פעם? (Sportkeeda)

3. ברט הארט נגד שון מייקלס:

זאת היריבות שהחלטתי לגעת בה אחרונה כי היא גם היריבות הכי אישית שתוכלו למצוא בתוך הביזנס הזה. אנדרטייקר וקיין היו בטאג טים שנחשב לאחד המעוטרים בהיסטוריה, אוסטין ומקמהן קרובים מאוד מאחורי הקלעים ורוב המתאבקים אוהבים את הפרטנרים שהם עובדים איתם. לא הפעם. אם יש שני מתאבקים שהיו בפיודים לאורך הקריירה, ובאמת הייתה שנאה אמיתית בין שתי הצדדים, אלו שון מייקלס וברט הארט. בואו נגולל את הסיפור.

היריבות בין השניים הללו התלקחה לראשונה בקרב האיירון מן המפורסם ברסלמניה 12. מייקלס זכה באליפות ה-WWE (באותה תקופה WWF) הראשונה בקריירה שלו מול הארט, ובכך הארט העביר את הלפיד לפנים החדשות של הארגון. שנה לאחר מכן, היה אמור מייקלס להפסיד את האליפות להארט ברסלמניה 13, רימאץ' ענק מימדים מכל הבחינות. אבל זה לא היה סוד שמייקלס לא אהב את הארט, ולכן החליט שהוא לא מתכוון לשחק את המשחק הזה.

מייקלס הוציא את עצמו מחוץ לעסקי ה-WWE בשנת 1997 למשך זמן קצר, על מנת שלא יצטרך להוציא את הארט אלוף. באותו זמן היה נאום ה-"איבדתי את החיוך" המפורסם של מייקלס, ואין ספק שהארט התעצבן בשל כך מאוד. השנאה בין מייקלס להארט הייתה קיימת קודם לכן, אבל שם היא התעצמה עד לנקודת הפיצוץ שכולנו לעולם לא נשכח. היום ששינה את ה-WWE לנצח, את מייקלס, את הארט, את וינס מקמהן, את הענף. אני כמובן מדבר על הדפיקה ממונטריאול.

ברט הארט היה אלוף ה-WWE והוא החליט לחתום בשורות המתחרה הגדולה – WCW. הוא לא היה יכול להגיע לשם בתור אלוף ה-WWE, כך שוינס רצה להוציא אותו מחוץ לתמונת האליפות קודם העזיבה שלו. בסדרת הישרדות 1997 היה קרב בין מייקלס להארט, בקנדה, ארץ הולדתו של הארט, והארט לא היה מוכן להפסיד לו שם. וינס ומייקלס החליטו "לדפוק אותו", והסיום היה שונה מהמסוכם – מייקלס ניצח בלי שהארט נכנע. והשאר כמו שאומרים? היסטוריה.

דפקו אותו. הרגע המפורסם מהדפיקה במונטריאול (Sports Illustrated)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort