פריז ועוד 19 – סיכום עונה בצרפת

כמו בכל שנה, גם ב-2018 הליגה הצרפתית הגיעה לסיומה, וכמו כמעט כל שנה בשנים האחרונות, פריז שוב לקחה אליפות. בגזרת כל מי שלא הגיעה מהבירה היה מעט יותר חם, כשמונאקו, ליון ומארסיי סיימו במקומות 3,2 ו-4 בהתאמה כשהמרחק בין מונאקו למארסיי עומד על 3 נק' בלבד. אם יורדים מעט יותר למטה בטבלה, מגלים כי הפער בין המקום החמישי (ראן) למקום העשירי (מונפלייה) עומד על 7 נק'. כשמעט יותר למטה הפער כבר גדל בין קבוצה לקבוצה, ולמעט הפער בין המקום ה-15 (שטרסבורג) למקום ה-18 (טולוז) שעומד על נק' אין הרבה מתח.

במסגרות האירופאיות, מונאקו, פריז וליון (ליון תתחיל מסיבוב המוקדמות השלישי) העפילו לליגת האלופות ומארסיי, ראן ובורדו העפילו לליגה האירופית. הקבוצות שירדו לליגה השנייה הן טרואה ומץ, כשטולוז תפגוש את אז'קסיו במסגרת משחקי ההישרדות.

ונעבור לנבחרי העונה:

הקבוצה המצליחה ביותר: פריז סן ז'רמן

אלופת הליגה, מחזיקת הגביע, והקבוצה הצרפתית שהגיעה לשלב הרחוק ביותר בליגת האלופות.

בשנה שעברה, כזכור לכם, שליטתה של פריז נגדעה ע"י מונאקו המפתיעה, ופריז איבדה את האליפות אחרי מאבק עיקש על התואר. ובכן, בעלי הקבוצה דאגו שזה לא יקרה שוב. עם הבאתם של ניימאר ואמבפה בסכומי עתק פריז השתלטה מחדש על הכדורגל הצרפתי. ותהיו בטוחים שה-NEM (ניימאר, קבאני, אמבפה) ישלוט בליגה עוד שנים רבות אם הם ימשיכו לשחק כפי שהם שיחקו העונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
העונה הזו הייתה שייכת אליהם, שחקני פריז (eurosport)

הקבוצה המאכזבת ביותר: ניס

מהמקום השלישי בעונה שעברה, למקום השמיני העונה. התרסקות טוטאלית של הקבוצה הכל כך מבטיחה הזו, שבסופו של דבר לא יכלה לקיים.

ניס העונה כבשה 53 שערים בלבד לעומת 63 בעונה שעברה, אך האכזבה האמיתי היא ההגנה שלה. אותה הגנה שספגה רק 36 שערים בעונת 2016/17 ספגה העונה לא פחות מ-52 שערים, ממוצע של כמעט 1.4 שערים למשחק. ההגנה הלוקה בחסר של ניס, בתוספת חוסר היכולת לפגוע בהתקפה, הן אלו הסיבות שבגינן הקבוצה נמצאת במקום כל כך נמוך בסוף העונה.

לא העונה שלהם, שחקני ניס (china daily)

מאמן העונה: אונאי אמרי

נבחר בעיקר כתוצאה מחוסר במאמנים איכותיים בליגה. לאמרי לא באמת מגיע לזכות כמאמן משום שהוא בעיקר הסתמך על היכולות של כוכביו במקום להכתיב סגנון משחק בפריז, אך בגלל שזה הביא לו דאבל, ניתן לו להנות מדלילות היכולת בעמדה.

זכה מן ההפקר, אמרי (scroll.in)

שחקן העונה: ניימאר

אחרי תחרות עיקשת בינו, בין לואיס גוסטאבו ובין קבאני הנהדר קוטף הברזילאי המוכשר את תואר שחקן העונה בצרפת. הבריזלאי, שסיים את העונה עם תשעה עשר כיבושים ושלושה עשר בישולים למרות שהוא השתתף ב-20 משחקים בלבד. היכולת הפנומנלית של ניימאר לעבור שחקנים ולמסור מסירות עומק מרהיבות פעם אחר פעם תסכלו את יריבותיהן של פריז. והוא ללא ספק נחשב להחתמה המוצלחת ביותר שלהן לטווח קצר העונה.

בדיוק מה שאוהדי פריז ציפו בשבילו, ניימאר (365Football)

הרגע הגדול של העונה: פריז מאירה את עיר האורות לכבוד הגעת ניימאר:

אמנם זה היה לפני פתיחת העונה, וזו בחירה מעט מוזרה משום שהרגע לא היה על כר הדשא בכלל, אבל מבחינתי הרגע הגדול ביותר שקרה העונה הוא הרגע הזה.

הרגע הזה הוכיח עד כמה כדורגל הוא חלק מרכזי בחייהם של אנשים מכל רחבי העולם, הרגע הזה הוכיח עד כמה הצלחת הקבוצה חשובה לערים בהן הקבוצות משחקות, כשאפילו עיר כמו פריז שיש לה מקורות הכנסה שאינם קשורים לסן ז'רמן, עדיין עצרה את נשימתה לערב קסום אחד וחגגה עם הקבוצה את ההישג של הבאת שחקן מהטופ העולמי. אז כן, אולי הגעתו של ניימאר סימנה סופית את אובדן הכדורגל לטובת הכסף הגדול (222 מיליון גאד דאם איט), ואולי לי אישית כאוהד ברצלונה מעט קשה עם עזיבה של מי שרבים האמינו שיוכל להיות הסמל הבא של בארסה בתקופה שלאחר מסי-צ'אבי-אינייסטה, אבל לדעתי אין רגע ראוי יותר מזה בכדי להיבחר לרגע העונה בצרפת, ואולי אף בעולם כולו.

האירו את כל העיר בשבילו, מגדל אייפל לאחר חתימת ניימאר (geo.tv)

משחק העונה: פריז סן ז'רמן – מונאקו 1:7

מחזור 33, משחק ההכתרה של פריז. הקבוצה מהבירה מארחת את האלופה היוצאת מונאקו, במטרה להבטיח את זכייתה באליפות חמישה מחזורים לסיום העונה. התוצאה? 7:1 צורם שייזכר בתודעת אוהדי הליגה לעוד הרבה זמן.

שער העונה: מלקולם, ה-1 בדצמבר 2017 נגד דיז'ון

אין לי הרבה מה להוסיף, פשוט תראו את הביצוע הנפלא הזה.

הרכב העונה:

סטיב מנדאנדה; דני אלבס, תיאגו סילבה, מרקיניוס, פרלאנד מנדי; מרקו וראטי, לואיס גוסטאבו, נביל פקיר; פלוריאן ת'ובאן, אדינסון קבאני, ניימאר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort