סיכום עונת 2017/18 בבונדסליגה

עונת 2017/18 הגיע לסיומה. מי האלופה? מה הן היורדות? מי בעונה הבאה יהיו בליגת האלופות ומי בליגה האירופית? מהי נבחרת העונה? מי מאמן העונה? ועוד.

עונה מרתקת ומלאת דרמות עברה עלינו, כצפוי האלופה היא באיירן מינכן שלא התקשתה העונה בליגה וזכתה בתואר כבר בתחילת אפריל, היא סיימה במרחק של 21 נק' מסגניתה שאלקה. בניגוד למה שנראה באיירן מינכן הציגה תוצאות, אבל לא הציגה את הכדורגל היפה והטוב שלה וכמה שחקנים לא באו לידי ביטוי בעיקר בליגת האלופת כגון: תומאס מולר (שלבסוף הפך להיות מלך הבישולים של הליגה), דויד אלבה, חמאס רודריגז ועוד. בגלל היכולת החלשה בתחילת העונה במיוחד בליגת האלופות וההפסד 3-0 לפ.ס.ז' היה הקש ששבר את גב הגמל וקרלו אנצ'לוטי פוטר בסוף ספטמבר ובינתיים החליף אותו וילי סניול עוזר המאמן עד שמונה יופ היינקס ב-6 באוקטובר. קרבות ההישרדות של הליגה היו חמות במיוחד, קלן ירדה כבר בסוף אפריל והקרב ההישארות היה מותח במיוחד עד שלבסוף היורדת השנייה נקבעה באמצע החודש וזו המבורג שירדה לליגת המשנה לראשונה בתולדותיה, וולפסבורג סיימה במקום ה-16, כמו בעונה הקודמת ונלחמה על מקומה גם בעונה הבאה בבונדסליגה  השבוע ביום שני מול הולסטיין קייל וניצחה 1-0. את הכרטיס לליגת האלופות לקחו העונה שאלקה הופנהיים ודורטמונד, שסיימה במקומות שני השלישי והרביעי בהתאמה וכרטיס נוסף לקחו פרנקפורט שזכו בגביע וניצחו בשבת את האלופה באיירן מינכן 3-1, את הכרטיסים לליגה האירופית קיבלו באייר לברקוזן ורד בול לייפציג.

בורוסיה דורטמונד ירצו לשכוח מהעונה הזו, אומנם הם סיימו במקום לא רע, מקום רביעי, אבל זה לא מקום שמתאים להם, בעיקר לא בשנים האחרונות. בתחילת העונה מונה פטר בוס, שעונה קודם לכן הגיע והפסיד בגמר הליגה האירופית למנצ'סטר יונייטד. את העונה דורטמונד פתחו בצורה נהדרת, למרות עזיבתו של דמבלה לברצלונה, עם 6 ניצחונות בליגה ותיקו 1, אבל מאמצע אוקטובר כל המומנטום השתנה והם לא ניצחו 8 משחקים רצופים והגיעו עד למקום השביעי בליגה, עד אמצע דצמבר שניצחו את הופנהיים בהדרכתו של פטר שטוגר מאמנה החדש, שמונה שישה ימים לפני המשחק. שטוגר שפוטר קודם לכן העונה מפ.צ קלן הצליח להרים את דורטמונד טיפה עד שסיים במקום הרביעי. ברד בול לייפציג גם חלה נסיגה בעונה הזו מהעונה הקודמת שלה, את העונה הקודמת החלה כאנדרדוג אחרי שעלתה לבונדסליגה וסיימה אותה כסגנית האלופה ועם הכרטיס לליגת האלופות, כנראה שגם הליגה הגרמנית וגם ליגת האלופות יצרו עומס שלייפציג לא הכירו וכתוצאה מכך היכולת בליגה ירדה והם סיימו את העונה במקום השישי.

צפו ממנו להרבה יותר בתחילת העונה (The Sportsman)

הקבוצה המצליחה של העונה: לפי דעתי הקבוצה המצליחה של העונה זאת שאלקה. בתחילת העונה הגיע דומניקו טדסקו לקבוצה לאחר פיטוריו של מרקוס ויינציל בסוף העונה הקודמת. טדסקו העמיד קבוצה כמו שצריך ואם הרבה טקטיקה הצליח לסיים את העונה במקום השני, אחרי שבעונה הקודמת שאלקה סיימו במקום העשירי. בגיל 35 הבלם הברזילאי נאלדו היה עם עונת שיא וסיים כמלך סגן השערים של הקבוצה עם 7 שערים וגם היה עם שני בישולים.

מאמן העונה: דומניקו טדסקו, המאמן החדש של שאלקה לא עשה רכש מפוצץ העונה ורוב השחקנים שהיו בקבוצה בעונה קודם לכן נשארו בה, המאמן הצעיר של הרויאל בלוז לקח את הקבוצה ע"י תקטיקה נכונה ושיבוץ שחקנים במקום הנכון ובתפקיד הנכון על המגרש והכי חשוב ידע להכניס להם מוטיבציה כמו במשחק מול דורטמונד שחזרו מפיגור גדול.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הקבוצה המאכזבת של העונה: פ.צ קלן התישים עשו עונה שהם ממש ירצו לשכוח ממנה, עד העונה הנוכחית הם היו לרוב במרכז טבלה ומעלה בעונה הקודמת אפילו סיימו במקום החמישי שהוביל לליגה האירופית, כנראה שזה היה חלק מההדרדרות שלהם העונה, העומס גם מהבונדסליגה וגם מהליגה האירופית, אבל קלן נפלו עוד בשלב הבתים, מה שהקטין את העומס. התישים העונה איבדו שחקנים חשובים כמו אנתוני מודסט החלוץ המוביל שלהם בעונה הקודמת ולא קלעו ברכש החדש. ההגנה של קלן העונה גם הייתה נקודת התרופה של הקבוצה והם ספגו את מירב השערים מכל שאר הקבוצות בליגה (70).

שחקן העונה: תומאס מולר­ הוא לפי דעתי שחקן העונה של הבונדסליגה. יופ היינקס שילב את מולר במספר תפקידים במערך שלו, פעם בכנף ימין, פעם חלוץ, פעם קשר באמצע וגם מאחורי החלוץ ומולר עשה את התפקידים האלה על הצד הטוב ביותר. בתחילת העונה היכולת של מולר הייתה ירודה, אבל לאחר חילופי המאמנים וכניסתו של היינקס לתפקיד תומאס השתלב הרבה יותר והוא הפך להיות אחד השחקנים הבולטים של באיירן ובבונדסליגה.

הרגע הכי גדול של העונה: בסוף העונה המבורג ירדה לראשונה לליגת המשנה, זה הרגע הכי גדול לפי דעתי בעונה הזו, בעונה שעברה המבורג היו קרובים מאוד לירידה והמרחק היה 6 נק', העונה האוהדים חשבו שהקבוצה תיראה יותר טוב ולא כמו שנראתה, אבל שהקבוצה ירדה סופית לליגת המשנה אוהדי המבורג הביעו את זעמם והדליקו מלא אבוקות ביציע במשחק הירידה.

משחק העונה: ב-25 בנובמבר התרחש לו משחק ענק בין דורטמונד לשאלקה, מי שזוכר במשחק הובקעו שמונה שערים והוא נגמר בתוצאה 4-4, אבל לא בגלל זה משחק העונה, אלה בגלל שדורטמונד הובילו 4-0 עד לסיום המחצית הראשונה ובמחצית השנייה המומנטום השתנה ושאלקה חזרו וסיימו בתיקו 4 החל מהדקה ה-61, כדי להוסיף על הדרמה בהתקפה האחרונה של המשחק היה קרן לשאלקה והבלם שלהם, נאלדו נגח פנימה בדקה ה-95 וסגר את המשחק. בדרך כלל קבוצה שבמחצית בפיגור 4 שערים נשברת מנטלית, אבל הפעם המצב לא היה כזה והרויאל בלוז חזרו למשחק ובענק.

משחק משוגע (הטוויטר של הבונדסליגה באנגלית)

הרכב העונה של הבונדסליגה- 

שוער: ברנד לנו-בתחילת העונה נוייר נפצע, השוער של נבחרת גרמניה אין בכלל ספק שהוא השוער הכי טוב בליגה, אבל בזכות החיסרון שלו שוערה של באייר לברקוזן נתן עונה טובה מאוד עם הרבה שקט להגנה שלו ואין ספק למה יואכים לב זימן אותו גם למונדיאל.

מגן ימני- ג'ושוע קימיך- בסוף העונה הקודמת הקפטן של באיירן מינכן ומגנה הימני, פיליפ לאם פרש והשאיר חור מצד הימני של הגנת הבווארים, את אותו חור מילא הקשר של הקבוצה שהוסב להיות מגן ימני. קימיך השתלב טוב מאוד בתור מגן ימני והיה נראה שזה התפקיד טבעי שלו. מגנה הימני של באיירן היה מעולה בהגנה וגם עשה עבודה מצויינת בהתקפה כשבישל 10 שערים וגם הבקיע 1 משלו.

בלמים: ג'רום בואטנג ומאטס הומלס- שני הבלמים הגרמניים של באיירן משחקים ביחד כבר כמה עונות והחיבור שלהם מצויין וכנראה שהם ישחקו ביחד בהרכב הפותח של גרמניה במונדיאל. בואטנג שיחק כמו קיר בהגנה והקשה מאוד על שחקני היריבה להבקיע והומלס היה שחקן שהיה טוב מאוד בהגנה, אבל גם הוציא התקפות בצורה נפלאה.

מגן שמאלי: דויד אלאבה- עוד שחקן שלא שיחק טוב תחת אנצ'לוטי ושב להפגין יכולת טובה מאוד לאחר שהקבוצה עברה לשחק תחת הנהלתו של יופ היינקס. מגנה האוסטרי של באיירן עשה אחלה עבודה הגנתית בהתקפה ותרם גם רבות בהתקפה, בנוסף גם מדי פעם שיחק בתור קשר וגם שם עשה עבודה טובה. בעונה הזאת הבקיע האוסטרי 2 שערים ובישל עוד 2, אבל הסטיסטיקה לא מראה את התרומה שלו על המגרש.

קשר אמצע: ליאון גורצקה- הקשר הצעיר בן ה-23 של שאלקה עשה עבודה טובה מאוד באמצע המגרש והיה המנוע של שאלקה וכמעט כול כדור עבר דרכו, בנוסף כאשר ההגנות הסתגרו טוב ברחבה שלהם גורצקה בעט מרחוק וככה פתח את את ההגנה שלהם, בזכות עונתו הטובה זומן לנבחרת גרמניה וגם יעבור לאלופה באיירן מינכן החל מה-1.7

קשר עמצע: חאמס רודריגז- בתחילת העונה חמאס הגיע בהשאלה מריאל מדריד והוכיח שהבלנקוס עשו טעות ששחררו אותו. הקשר שותף הרבה בהתקפות של באיירן הוא בישל 11 שערים, אבל גם הבקיע 7. חאמס יכול לשחק בתור קשר באמצע יכול לשחק בכנפיים וגם מאחורי החלוץ ובכל המקומות הללו עשה תפקיד מצויין והחזיק בצורה נהדרת את הקישור של באיירן.

קשר ימני: תומאס מולר- העונה הזו היא אחת העונות הכי טובות של מולר, למרות שבמקור הוא חלוץ הוא מצא את המקום שלו בעיקר בצד ימין ומאחורי החלוץ ובזכות ההרמות המדויקות שהעביר לרחבה מהאגף בדאבל פסים ליד הרחבה הוא בישל 14 שערים, כאמור מלך הבישולים של הליגה, הגרמני גם הוסיף שמונה שערים לטובתו.

קשר שמאלי: פיליפ מקס- במקור הוא מגן שמאלי, אבל העונה שחקנה של אוגוסבורג שיחק כקשר שמאלי ועשה עבודה נהדרת. בזכות תפקיד המקורי שלו, מגן שמאלי, פיליפ מקס עשה עבודה הגנתית טובה אבל גם רבות להתקפה, הוא בישל 12 שערים והוא סגן מלך הבישולים, אך גם הבקיע שני שערים.

חלוץ ראשון: טימו וורנר- חלוצה צעיר של רד בול לייפציג הציג יכולת טובה גם העונה, היכולת מעונה שעברה טיפה ירדה ביכולת הכיבוש שלו, אבל וורנר בישל לא מעט ולזכותו 7 בישולים. הרבה בזכות טימו לייפציג הגיעו העונה לאיפה שהם, למרות גילו הצעיר, 22, הוא סחף את כל הקבוצה בטירוף שלו וברעב.

חלוץ שני: רוברט לבנדובסקי- די מיותר לרשום למה לבנדובסקי בנבחרת העונה. בלי אובאמיינג לא היה מי שיתמודד בתחרות על מלך השערים של הבונדסליגה ולבסוף הוא מלך השערים עם 29 שערים והמקום השני עם 15. ללבנדובסקי יש סיומת אדירה מול השער, הוא החלוץ מטרה שכל קבוצה רוצה, אבל יש לו את המהירות ואת היכולת לעבור ב-1 על 1 והוא הבקיע חלק מהשערים שלו ככה, בנוסף לפולני יש גם 2 בישולים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort