שווה כל יורו? עוסמאן דמבלה נחוש להוכיח את תג המחיר

בתחילת העונה ניימאר עזב ובמקומו הגיע עוסמאן דמבלה, ילד בן 20, שעדיין לא מוכח בכדורגל, אבל בעל פוטנצייאל אדיר. איך הייתה עונתו הראשונה אצל הקבוצה הקטלונית? מה יהיה בעונה הבאה?

בקיץ האחרון היית רעידת אדמה בעולם ובשוק העברות, ניימאר הקיצוני השמאלי של ברצלונה והשחקן שהוביל את חוליית ההתקפה של בארסה עזב בסכום מטורף ושבר את שיא העברות העומד על 222 מליון אירו. בקבות העזיבה של הבראזילאי ברצלונה החתימה שחקן צרפתי צעיר, בן 20, העונה לשם עוסמאן דמבלה. דמבלה פרץ לתודעה של רבים בעונת 2015/16 כששיחק בסטאד רן הצרפתית. בעונת 2015/16 עוסמאן דמבלה עלה מהקבוצה השנייה של רן הצרפתית והוא היה רק בן 18. בעונה הראשונה של דמבלה בליגה הבכירה בצרפת, אחת הליגות הבכירות באירופה, דמבלה השאיר רושם, כבר במרץ של אותה שנה דמבלה הצליח להבקיע שלושער והשתלב בצורה נהדרת בקבוצה הבכירה ובסך הכול כבש 12 שערים ב-22 משחקים, בזכות המהירות האדירה שלו, הדריבל והשליטה שלו בכדור עצום הוא משך את תשומת הלב של כול הסקאוטים והמועדונים הגדולים באירופה והיה נראה שהוא יהיה הדבר הבא של הכדורגל העולמי והצרפתי בפרט.

כבר בעונה הראשונה שלו בצרפת ראו כמה פוטנציאל יש לו (ecodiario.as)

כאמור לאחר העונה הטובה של עוסמאן הרבה מועדונים גדולים באירופה רצו אותו כגון ברצלונה, צ'לסי, באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד, כאשר שתי הקבוצות המובילות היו ברצלונה ודורטמונד, עוסמאן החליט שבגלל שהוא עדיין צעיר וללא ניסיון אמיתי בכדורגל האירופי (ליגת האלופות/ליגה אירופית), הרי סטאד רן היא קבוצה קטנה בצרפת שלא נלחמת על כל התארים, דמבלה העדיף לעבור לדורטמונד, למרות אהדתו לקבוצה הקטלונית. הצרפתי נמכר לקבוצה הגרמנית תמורת 15 מליון אירו וגם בעונתו הראשונה בגרמניה דמבלה השאיר רושם מצוין, החיבור שלו אם אובאמיינג היה שילוב מנצח, כשגם עם מרקו רויס הוא שיתף פעולה בצורה נפלאה, אבל הרויס סבל הרבה מפציעות כמו בשאר הקריירה שלו. בעונת 2016/17 דמבלה ואובאמיינג הובילו את הקבוצה לרבע גמר ליגת האלופות שבו הם הודחו ע"י מונאקו, אבל הם סיימו את הליגה במקום השלישי. בעונה הראשונה של דמבלה בבונדסליגה הוא היה אחד השחקנים הטובים בדורטמונד ובליגה בכלל, הוא הבקיע 6 שערים והיה מלך הבישולים של הקבוצה וסגן מלך הבישולים של הליגה עם 12 בישולים.

בגרמניה הוא הלך והשתפר (Tuxboard)

בגלל העזיבה של ניימאר, ברצלונה חיפשה שחקן שיכול לתפוס את מקומו של הברזילאי ולאור היכולת הטובה שהציג גם בצרפת וגם בגרמניה ברצלונה החליטה לקנות את הקיצוני הצרפתי של דורטמונד, אבל דורטמונד היו נגד המכירה של הצרפתי ואמרו שהקטלונים יצטרכו לשלם המון כסף כדי לקנות את דמבלה. לקח המון זמן עד שברצלונה רכשה את הצרפתי ורק בסוף אוגוסט דמבלה חתם לאחר שהצרפתי עשה בעיות לדורטמונד (הוא החרים אימונים ולא ענה לשיחות כשניסו ליצור איתו קשר) בסכום מטורף לשחקן בגיל הזה ובכללי סכום שעד העונה האחרונה לא היה נתפס. דמבלה פתח את העונה בברצלונה בצורה טובה וכבר במשחקו השלישי בליגה בישל שער לסוארז, אבל במשחק מול חטאפה הצרפתי נפצע ונעדר כשלושה חודשים מהמגרשים. דמבלה חזר מהפציעה בצורה לא טובה כל כך וחסרת ביטחון, הקיצוני לא הרבה לפתוח בהרכב בגלל שבינואר בארסה רכשה את קוטיניו והרכש הברזילאי הרבה לשחק והראה יכולת והסתגלות טובה. בשלבים מאוחרים יותר של העונה הצרפתי נראה יותר טוב, את שערו הראשון בקבוצה הוא הבקיע בליגת האלופות במשחק הגומלין מול צ'לסי אחרי בישול של מסי, במשחק זה ברצלונה ניצחו 3-0. שערו הראשון של עוסמאן בליגה הגיע באמצע אפריל מול סלטה ויגו וחודש לאחר מכן, במאי הוא כבש צמד ראשון בקבוצה מול ויאריאל, בדקות הסיום של המשחק. למרות שדמבלה לא שיחק הרבה העונה, היו לו 16 הופעות בליגה ו-3 בליגת האלופות ובגביע, דמבלה סיים לא רע בנתוניים שלו, בליגה יש לו 3 שערים ו-6 בישולים, בליגת האלופות יש לו שער אחד ובגביע יש לו בישול. נשאלת השאלה מה יהיה עם הצרפתי בעונה הבאה? יש דיבור על קניית אנטואן גריזמן מאתלטיקו ואחת מהאופציות היא טרייד תמורת דמבלה, אבל כל אלו כרגע רק בגדר שמועות. לפנינו מונדיאל וללא צל של ספק אם דמבלה יתן טורניר טוב זה יכול להעלות לו את הביטחון כי ללא צל של ספק הביטחון שלו טיפה התערער, יש לו על הגב תג מחיר מטורף של 145 מליון יורו ואולי זה מה שמפחיד אותו, ששילמו עליו הרבה והוא לא יעמוד בציפיות, להיות המחליף של ניימאר זאת חתיחת סיפור בבארסה.

אני מאמין שבעונה הבאה נראה את עוסמאן דמבלה הרבה יותר משוחרר ויפסיק להריש את תג המחיר על הגב שלו ואם הכוונה טובה של מסי, פיקה ושאר השחקנים הוותיקים והצוות המקצועי נתחיל לראות את דמבלה פורח בברצלונה, הרי כל מה ששחקן צעיר צריך זה המון תמיכה וביטחון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שיש לידו את מסי הוא רק יגדל ותפתח (Barca Blaugranes)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort